jj_lgkr
First-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/11/2012
- Μηνύματα
- 575
- Likes
- 654
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- SAA
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- EDDH
- Μα θέλω θάλασσα, μου λέει.
- Μα θέλω βουνό, της λέω.
- Μα εγώ θέλω να κάτσω στην παραλία να ξεκουραστώ, μου λέει.
- Ε τότε όταν κατεβούμε Ελλάδα πάενε κάτσε σε μια παραλία, της λέω.
- Είσαι βλάχος από το βουνό, μου λέει.
- Μα ποιο βουνό, από Κέρκυρα είμαι, το λέει και στο username μου στο ερλάηνερζ, της λέω.
Κάπως έτσι ξεκίνησε ο έγγαμος βίος αγαπητοί, and for legal reasons η παραπάνω στιχομυθία ουδεμία σχέση έχει με πραγματικά πρόσωπα.
Τελικά μετά από πολύ ψάξιμο συμβιβαστήκαμε και συνδυάσαμε και τα δύο. 2 εβδομάδες honeymoon Βιετνάμ, που έχει και τις παραλίες του (Phu Quoc) και τις κρουαζιέρες του (Ha Long Bay) και το βουνό του (Sa Pa). (τελικά τελικά δε συμβιβαστήκαμε αλλά αυτό είναι για άλλο επεισόδιο)
Η μπάλα τώρα στο δικό μου τερέν. Οι επιλογές από Αμβούργο για Βιετνάμ αρκετές με μία στάση.
- Emirates (Α380+Β777, ~700€) καλή economy, αλλά έσπαγε το ταξίδι στη μέση σε 2 8ωρα, οπότε καλός ύπνος πάει περίπατο. Απορρίπτεται.
- Lufthansa+Vietnam Airlines (Α320+Α350/Β787 μέσω Φρανκφούρτης, ~600€) αλλά είναι 2 εισιτήρια γιατί δεν έχουν codeshare μεταξύ τους. Και αμα αργήσει/ακυρωθεί/whatever η LH τη βάψαμε. Απορρίπτεται.
- Air France+Vietnam Airlines (A318(!)+B787 μέσω CDG, ~€700) αλλά το CDG είναι ελαφρώς εφιάλτης. Το κρατάμε για backup.
- Finnair (A320/E190+A350 μέσω Ελσίνκι ~600€). Καλή ανταπόκριση στο Ελσίνκι, καλούτσικη τιμή και ο μικρότερος χρόνος πτήσης. Κλείστηκε χωρίς πολλές σκέψεις.
(Ίσως λίγες σκέψεις, γιατί η Vietnam Airlines έχει καλές τιμές αναβάθμισης, αλλά περισσότερα γι'αυτό αργότερα)
Πάμε τώρα στις πτήσεις εντός Βιετνάμ. Χο Τσι Μινχ (ή Σαϊγκόν για τους παραδοσιακούς) - Ανόι με Vietnam Airlines, Ανόι - Phu Quoc με Bamboo (που μας υποσχέθηκε Β787 λογω familiarization flights) και τέλος Phu Quoc-Σαϊγκόν με Vietnam Airlines.
Σημείωση ότι οι πτήσεις εσωτερικού στο Βιετναμ σπανίως ακριβαίνουν, ακόμα και ίδια μέρα είναι σύνηθες να υπάρχουν εισιτήρια 20-30$.
Η κατάσταση με την Βίζα έχει βελτιωθεί αρκετά. Μέχρι πριν 3(?) χρόνια έπρεπε να βγάλεις είτε μέσω πρεσβείας είτε visa-on-arrival μέσω κάποιου πρακτορείου, αλλά πλέον υπάρχει πιλοτικά eVisa για Έλληνες (και άλλες 30 χώρες περίπου) σε στυλ ESTA αλλά με πολύ (μα πολύ) πιο απλή σελίδα του κράτους. Τόσο απλή που έπρεπε να τριπλοτσεκάρω αν είναι όντως η επίσημη και όχι κάποιο από τα δεκάδες scam websites.
Με 10$, που τα πληρώνεις με ένα ασιατικό ανάλογο του paypal, κάναμε την αίτηση και 4 μέρες αργότερα μας ήρθε στο email η eVisa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fast Forward αρχές Φεβρουαρίου 2020, λίγες μέρες πριν την πτήση. Ο κόσμος έχει αρχίσει να αλλάζει. Όπως ξέρουμε all too well, η Κίνα έχει κάτι χιλιάδες κρούσματα Covid-19, και ήδη αρχίζουν κάποιες απαγορεύσεις στην Ασία. Το Βιετνάμ έχει απαγορεύσει εντελώς τις πτήσεις από Κίνα και έχει κλείσει τα χερσαία σύνορα.
"Λες να μην πάμε;" μου λέει. "Μπα, βλακείες, και ο SARS το 2002 το ίδιο ήταν και δεν έγινε τίποτα τελικά. 14 κρούσματα έχει το Βιετνάμ, 20 ολόκληρη η Γερμανία και δεν το βλέπω να χειροτερεύει" της λέω. Hindsight is a bitch το λέμε στο χωριό μου αυτό.
Το τελικό σπρώξιμο για να πάμε μας το έδωσε η Finnair. 4 μέρες πριν την αναχώρηση μου στέλνει ένα από αυτά τα email που συνήθως πάνε σε ινστα-delete με τίτλο "Upgrade now!". Αλλά πως να το κάνουμε, χάνιμουν είναι αυτό λέω, ας το πατήσω το λινκ να δούμε τι σύστημα παίζει η Finnair.
Δυστυχώς η Finnair όντας γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας (γεννηθείσα το 1923) από τα βόρεια, δεν έχει ακούσει ποτέ της Μητροπάνο. Ως εκ τούτου δεν παίζει το σύστημα "τόσα δίνω/πόσα θες/στη business class πουλάν αυτό που θες" και αντ'αυτού - σαν κυρία που είναι - σου δίνει μια τιμή take it or leave it. Συχνά είναι υπερβολικές τιμές (πέρσυ SFO-HEL ζητούσαν +1100€ από Υ σε C) γιατί εξαρτάται από τον διαθέσιμο αριθμό business class. Λίγο ο φόβος του Covid-19, λίγο ότι ήταν προγραμματισμένη η πτήση με ένα από τα Α350 με τις περισσότερες Business class θέσεις (46 vs 32), για το HEL-SGN ήθελε 300€. Δεν μπόρεσα να της αντισταθώ και της τα έδωσα. Για την ιστορία, για το HAM-HEL ήθελε 110€
1η πτήση: AY1424 HAM-HEL A321 OH-LZF 12A/12B
(Οι φωτό που επισυνάπτω είναι διαφορετικών ποιοτήτων, παρακαλώ την συμπάθειά σας. Και έναν ωραίο ευρυγώνιο για Nikon mount.)
Το αεροδρόμιο του Αμβούργου είναι ένα μοντέρνο, sehr praktisch αεροδρόμιο. Δυστυχώς (ή ευτυχώς) βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης και δεν μπορεί να "μεγαλώσει" καθόλου, αλλιώς ίσως θα είχε μεγαλύτερο ρόλο η Lufthansa εκεί αντί να έχει τόσες πτήσεις μόνο για τα hub του MUC, FRA. Τα καταστήματα αρκετά, όλα καθαρά, security γρήγορο, γενικά ένα καλό αλλά forgettable αεροδρόμιο.
Στο check-in ψυχή, 2 ώρες πριν είμασταν οι μοναδικοί, οπότε δε χρειάστηκε το Priority check-in. Θέση μας είχε βάλει το OLCI 36 ώρες πριν στις 12A/12B και δεν τις αλλάξαμε για τα 90 λεπτά πτήσης.
Boarding στην ώρα μας, pitch ανεκτό 31in, pushback στην ώρα μας, τροχοδρόμηση μέσα από τον βάλτο για τον 33 και απογείωση. Το πλήρωμα καμπίνας ευγενικό αλλά αδιάφορο, πέρασε, μας κέρασε καφέ, νερό και το signature Blueberry juice της Finnair, μας έσκασε ένα χαμογελάκι και εξαφανίστηκε. "Μα η ετζήαν με κερνάει κριθαράκι, αυτοί να μη μας κεράσουν κάτι οι τσιγγούνηδες;" μου λέει. "Υπομονή και θα φάμε στο λάουντζ της Finnair" της λέω.
1 ώρα και 35 λεπτά αργότερα προσγείωση στο Helsinki-Vantaan lentoasema όπως είναι γνωστό στους κοσμικούς κύκλους της Φινλανδίας το Διεθνές αεροδρόμιο του Ελσίνκι. Παρκάρισμα στην άλλη άκρη του αεροδρομίου και λεωφορείο ανάμεσα από το όμορφο Α330 "marimekko" και ένα CRJ της Belavia.
Προσφάτως ανακαινισμένο και αυτό, με αρκετά όμορφα στοιχεία, όπως μια μικρή βιβλιοθήκη, έναν χώρο που μπορείς να δεις και να ακούσεις πως είναι κάθε εποχή στη Φινλανδία και φυσικά Μούμιν παντού.
Αφού περάσαμε τον διαβατηριακό έλεγχο αναχωρήσεων, πήγαμε προς το Business Lounge της Finnair (υπάρχει και το Finnair Platinum Wing για oneWorld Emerald) που είναι αρκετά μεγάλο για το μέγεθος του αεροδρομίου. Εδώ φαίνεται το 1/5 περίπου, μπροστά από τα φαγητά που ήταν πολλά και εξαιρετικά (άλλα τόσα εκτός κάμερας). Επίσης υπάρχουν ντους καθώς και ένα "quiet area" και ένα επιπλέον μπαρ στην είσοδο.
Εν τω μεταξύ, πλησίαζε η ώρα του boarding για την 10ωρη πτήση αλλά κοιτώντας έξω δεν κινούνταν τίποτα πουθενά, ούτε λεωφορεία, ούτε tugs, σε κανένα αεροπλάνο...
Στο επόμενο επεισόδιο:
- Που πήγαν οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου;
- Που πήγαν οι βαλίτσες;
- Τι γεύση έχει ο τάρανδος;
- Μα θέλω βουνό, της λέω.
- Μα εγώ θέλω να κάτσω στην παραλία να ξεκουραστώ, μου λέει.
- Ε τότε όταν κατεβούμε Ελλάδα πάενε κάτσε σε μια παραλία, της λέω.
- Είσαι βλάχος από το βουνό, μου λέει.
- Μα ποιο βουνό, από Κέρκυρα είμαι, το λέει και στο username μου στο ερλάηνερζ, της λέω.
Κάπως έτσι ξεκίνησε ο έγγαμος βίος αγαπητοί, and for legal reasons η παραπάνω στιχομυθία ουδεμία σχέση έχει με πραγματικά πρόσωπα.

Τελικά μετά από πολύ ψάξιμο συμβιβαστήκαμε και συνδυάσαμε και τα δύο. 2 εβδομάδες honeymoon Βιετνάμ, που έχει και τις παραλίες του (Phu Quoc) και τις κρουαζιέρες του (Ha Long Bay) και το βουνό του (Sa Pa). (τελικά τελικά δε συμβιβαστήκαμε αλλά αυτό είναι για άλλο επεισόδιο)
Η μπάλα τώρα στο δικό μου τερέν. Οι επιλογές από Αμβούργο για Βιετνάμ αρκετές με μία στάση.
- Emirates (Α380+Β777, ~700€) καλή economy, αλλά έσπαγε το ταξίδι στη μέση σε 2 8ωρα, οπότε καλός ύπνος πάει περίπατο. Απορρίπτεται.
- Lufthansa+Vietnam Airlines (Α320+Α350/Β787 μέσω Φρανκφούρτης, ~600€) αλλά είναι 2 εισιτήρια γιατί δεν έχουν codeshare μεταξύ τους. Και αμα αργήσει/ακυρωθεί/whatever η LH τη βάψαμε. Απορρίπτεται.
- Air France+Vietnam Airlines (A318(!)+B787 μέσω CDG, ~€700) αλλά το CDG είναι ελαφρώς εφιάλτης. Το κρατάμε για backup.
- Finnair (A320/E190+A350 μέσω Ελσίνκι ~600€). Καλή ανταπόκριση στο Ελσίνκι, καλούτσικη τιμή και ο μικρότερος χρόνος πτήσης. Κλείστηκε χωρίς πολλές σκέψεις.

Πάμε τώρα στις πτήσεις εντός Βιετνάμ. Χο Τσι Μινχ (ή Σαϊγκόν για τους παραδοσιακούς) - Ανόι με Vietnam Airlines, Ανόι - Phu Quoc με Bamboo (που μας υποσχέθηκε Β787 λογω familiarization flights) και τέλος Phu Quoc-Σαϊγκόν με Vietnam Airlines.
Σημείωση ότι οι πτήσεις εσωτερικού στο Βιετναμ σπανίως ακριβαίνουν, ακόμα και ίδια μέρα είναι σύνηθες να υπάρχουν εισιτήρια 20-30$.
Η κατάσταση με την Βίζα έχει βελτιωθεί αρκετά. Μέχρι πριν 3(?) χρόνια έπρεπε να βγάλεις είτε μέσω πρεσβείας είτε visa-on-arrival μέσω κάποιου πρακτορείου, αλλά πλέον υπάρχει πιλοτικά eVisa για Έλληνες (και άλλες 30 χώρες περίπου) σε στυλ ESTA αλλά με πολύ (μα πολύ) πιο απλή σελίδα του κράτους. Τόσο απλή που έπρεπε να τριπλοτσεκάρω αν είναι όντως η επίσημη και όχι κάποιο από τα δεκάδες scam websites.
Με 10$, που τα πληρώνεις με ένα ασιατικό ανάλογο του paypal, κάναμε την αίτηση και 4 μέρες αργότερα μας ήρθε στο email η eVisa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fast Forward αρχές Φεβρουαρίου 2020, λίγες μέρες πριν την πτήση. Ο κόσμος έχει αρχίσει να αλλάζει. Όπως ξέρουμε all too well, η Κίνα έχει κάτι χιλιάδες κρούσματα Covid-19, και ήδη αρχίζουν κάποιες απαγορεύσεις στην Ασία. Το Βιετνάμ έχει απαγορεύσει εντελώς τις πτήσεις από Κίνα και έχει κλείσει τα χερσαία σύνορα.
"Λες να μην πάμε;" μου λέει. "Μπα, βλακείες, και ο SARS το 2002 το ίδιο ήταν και δεν έγινε τίποτα τελικά. 14 κρούσματα έχει το Βιετνάμ, 20 ολόκληρη η Γερμανία και δεν το βλέπω να χειροτερεύει" της λέω. Hindsight is a bitch το λέμε στο χωριό μου αυτό.
Το τελικό σπρώξιμο για να πάμε μας το έδωσε η Finnair. 4 μέρες πριν την αναχώρηση μου στέλνει ένα από αυτά τα email που συνήθως πάνε σε ινστα-delete με τίτλο "Upgrade now!". Αλλά πως να το κάνουμε, χάνιμουν είναι αυτό λέω, ας το πατήσω το λινκ να δούμε τι σύστημα παίζει η Finnair.
Δυστυχώς η Finnair όντας γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας (γεννηθείσα το 1923) από τα βόρεια, δεν έχει ακούσει ποτέ της Μητροπάνο. Ως εκ τούτου δεν παίζει το σύστημα "τόσα δίνω/πόσα θες/στη business class πουλάν αυτό που θες" και αντ'αυτού - σαν κυρία που είναι - σου δίνει μια τιμή take it or leave it. Συχνά είναι υπερβολικές τιμές (πέρσυ SFO-HEL ζητούσαν +1100€ από Υ σε C) γιατί εξαρτάται από τον διαθέσιμο αριθμό business class. Λίγο ο φόβος του Covid-19, λίγο ότι ήταν προγραμματισμένη η πτήση με ένα από τα Α350 με τις περισσότερες Business class θέσεις (46 vs 32), για το HEL-SGN ήθελε 300€. Δεν μπόρεσα να της αντισταθώ και της τα έδωσα. Για την ιστορία, για το HAM-HEL ήθελε 110€

1η πτήση: AY1424 HAM-HEL A321 OH-LZF 12A/12B
(Οι φωτό που επισυνάπτω είναι διαφορετικών ποιοτήτων, παρακαλώ την συμπάθειά σας. Και έναν ωραίο ευρυγώνιο για Nikon mount.)
Το αεροδρόμιο του Αμβούργου είναι ένα μοντέρνο, sehr praktisch αεροδρόμιο. Δυστυχώς (ή ευτυχώς) βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης και δεν μπορεί να "μεγαλώσει" καθόλου, αλλιώς ίσως θα είχε μεγαλύτερο ρόλο η Lufthansa εκεί αντί να έχει τόσες πτήσεις μόνο για τα hub του MUC, FRA. Τα καταστήματα αρκετά, όλα καθαρά, security γρήγορο, γενικά ένα καλό αλλά forgettable αεροδρόμιο.
Στο check-in ψυχή, 2 ώρες πριν είμασταν οι μοναδικοί, οπότε δε χρειάστηκε το Priority check-in. Θέση μας είχε βάλει το OLCI 36 ώρες πριν στις 12A/12B και δεν τις αλλάξαμε για τα 90 λεπτά πτήσης.
Boarding στην ώρα μας, pitch ανεκτό 31in, pushback στην ώρα μας, τροχοδρόμηση μέσα από τον βάλτο για τον 33 και απογείωση. Το πλήρωμα καμπίνας ευγενικό αλλά αδιάφορο, πέρασε, μας κέρασε καφέ, νερό και το signature Blueberry juice της Finnair, μας έσκασε ένα χαμογελάκι και εξαφανίστηκε. "Μα η ετζήαν με κερνάει κριθαράκι, αυτοί να μη μας κεράσουν κάτι οι τσιγγούνηδες;" μου λέει. "Υπομονή και θα φάμε στο λάουντζ της Finnair" της λέω.
1 ώρα και 35 λεπτά αργότερα προσγείωση στο Helsinki-Vantaan lentoasema όπως είναι γνωστό στους κοσμικούς κύκλους της Φινλανδίας το Διεθνές αεροδρόμιο του Ελσίνκι. Παρκάρισμα στην άλλη άκρη του αεροδρομίου και λεωφορείο ανάμεσα από το όμορφο Α330 "marimekko" και ένα CRJ της Belavia.
Προσφάτως ανακαινισμένο και αυτό, με αρκετά όμορφα στοιχεία, όπως μια μικρή βιβλιοθήκη, έναν χώρο που μπορείς να δεις και να ακούσεις πως είναι κάθε εποχή στη Φινλανδία και φυσικά Μούμιν παντού.
Αφού περάσαμε τον διαβατηριακό έλεγχο αναχωρήσεων, πήγαμε προς το Business Lounge της Finnair (υπάρχει και το Finnair Platinum Wing για oneWorld Emerald) που είναι αρκετά μεγάλο για το μέγεθος του αεροδρομίου. Εδώ φαίνεται το 1/5 περίπου, μπροστά από τα φαγητά που ήταν πολλά και εξαιρετικά (άλλα τόσα εκτός κάμερας). Επίσης υπάρχουν ντους καθώς και ένα "quiet area" και ένα επιπλέον μπαρ στην είσοδο.
Εν τω μεταξύ, πλησίαζε η ώρα του boarding για την 10ωρη πτήση αλλά κοιτώντας έξω δεν κινούνταν τίποτα πουθενά, ούτε λεωφορεία, ούτε tugs, σε κανένα αεροπλάνο...

Στο επόμενο επεισόδιο:
- Που πήγαν οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου;
- Που πήγαν οι βαλίτσες;
- Τι γεύση έχει ο τάρανδος;