Η Aegean στο Χρηματιστήριο Αθηνών

  • Thread starter Thread starter MerNion
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μπράβο στην Α3 και ελπίζω να δούμε το μέρισμα που προτείνεται φέτος
 
"Η διοίκηση της εταιρίας θα προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους €0,25 ανά μετοχή (από τον οποίο θα παρακρατηθεί φόρος 10%)."
 
Σύμφωνα με άρθρο του reporter.gr η Aegean υπερδιπλασίασε τα κέρδη της για το Α' εξάμηνο του 2009 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008. Εντυπωσιακό εν μέσω οικονομικής κρίσης...

http://www.reporter.gr/default.asp?pid=16&la=1&art_aid=222119
 
Ε όχι και τόσο εντυπωσιακό. Αν δεν κατάφερνε να τα αυξήσει (με τόσα νέα αεροπλάνα, νέα δρομολόγια, μια πνέουσα τα λοίσθια Ολυμπιακή) θα ήταν το περίεργο...

Και μια πληροφορία που δεν αναφέρουν οι ανακοινώσεις είναι πως o συντελεστής πληρότητας έχει πέσει στο 58.6% (Ιαν-Μάι 2009) σε σχέση με 71.3% την αντίστοιχη περίοδο του 2008.
 
Αν παρατηρήσουμε λίγο καλύτερα τον Ισολογισμό (όχι όπως τα παρουσιάζει το τμήμα επικοινωνίας της εταιρείας), τα αποτελέσματα ερμηνεύονται λίγο διαφορετικά.

Τα καθαρά κέρδη εξαμήνου φαίνεται ότι υπερδπλασιάστηκαν αλλά όπως αναλύεται αυτό δεν οφείλεται στη δραστηριότητα της εταιρείας αλλα:

1. Στις αρχές του 2009 η A3 αγόρασε το 25% των μετοχών της Newrest Υπηρεσίες Αεροσκαφών ΑΕ, της Μακεδονία Catering ΑΕ και της Abela Hellas AE.Μερικούς μήνες μετά πώλησε τις μετοχές αυτές στην Newrest Group Holding SL. Από αυτή τη συναλλαγή προέκυψε έκτακτο κέρδος 4,4 εκατ. ευρώ

2. Για τα 4 από τα 8 νέα Airbus που παρέλαβε το πρωτο εξάμηνο του 2009, η A3 προχώρησε σε εκχώρηση του δικαιώματος αγοράς και ταυτόχρονα τα επαναμίσθωσε (Operational Lease). Από την εκχώρηση αυτή η εταιρεία κέρδισε 3,5 εκατ. ευρώ

Οι κινήσεις αυτές είναι θεωρητικά σωστές αλλά τα πραγματικά στοιχεία από τη δραστηριότητα της έχουν ως εξής:

1. Τα έσοδα της στο 6μηνο αυξήθηκαν περίπου κατά 4,9% από το αντίστοιχο εξάμηνο του 2008, με τα μικτά της κέρδη αυξημένα κατά 4,3% (δηλ. λίγο αυξημένο κόστος πωλήσεων) Το περιθώριο μικτού κέρδους παρέμεινε πάνω κάτω στο 6,9%.

2. Αντίστοιχα, αν δούμε μεμονωμένα το 2ο τρίμηνο του 2009 (το οποίο λόγω περιόδου τα έσοδα είναι κατά 50% αυξημένα με καλύτερες αποδόσεις), τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 0,14% και τα μικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 16,7%. Το περιθώριο μικτού κέρδους στο τρίμηνο αυτό μειώθηκε από το 12,5% στο 10,4%.

Θα περιμένουμε και τις καταστάσεις του 3ου (καλοκαιρινού) τριμήνου για να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα για την πορεία της το 2009. Όπως και να έχει πάντως, η εταιρεία πάει καλά, κι αυτό έχει σημασια...

Το πλήρες δελτίο με τις οικονομικές καταστάσεις:

http://www.aegeanair.com/aegeanCMS/uploads/IR/NOTES_1H09_gr.pdf
 
Τα αποτελέσματα του 9μήνου, αν λάβουμε υπόψη και τα παραπάνω, έχουν όπως τα παρουσιάζει η εταιρεία στο δελτίο τύπου.

http://el.aegeanair.com/aegeanCMS/uploads/IR/112609_9M09press_gr.pdf

Η παρατήρηση που έχω να κάνω αφορά το 3ο τρίμηνο του έτους το οποίο σύμφωνα και με την εταιρεία είναι η καλύτερη περίοδος λόγω καλοκαιρινών διακοπών. Οι πωλήσεις το τρίμηνο αυτό παρουσίασαν αύξηση 0,20% με σημαντική όμως αύξηση στο κόστος πωλήσεων (προφανώς και λόγω της μίσθωσης των ATR) το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μικτού κέρδους κατά 23,7%. Τα κέρδη προ φόρων από την άλλη εμφανίζονται αυξημένα κατά 6% λόγω μειωμένων δαπανών ή εκτάκτων εσόδων. Το περιθώριο μικτού κέρδους και στο τρίμηνο αυτό μειώθηκε από το 24,5% στο 18,6%.

Συνολικά το 9μηνο αυξήθηκαν τα έσοδα από τακτικές πτήσεις και από επιβατικές χρεώσεις αεροδρομίων αλλά μειώθηκαν αισθητά τα έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις.

Το πλήρες δελτίο με τις οικονομικές καταστάσεις:

http://el.aegeanair.com/aegeanCMS/uploads/IR/NOTES_9M09_gr.pdf

Θα περιμένουμε τώρα και τις καταστάσεις του 4ου και τελευταίου τριμήνου όπου θα έχουμε και τα πρώτα δείγματα του ανταγωνισμού από την Olympic Air. Βέβαια δε πρέπει να αγνοήσουμε το γεγονός ότι μέρος των εσόδων (προσφορές) που παρουσιάζει αφορά μελλοντικές πτήσεις σε αντίθεση με την Olympic Air που οι προσφορές της αφορούσαν το τρέχον τρίμηνο.

Συνεχίζω να λέω πως η εταιρεία πάει καλά σε μια δύσκολη οικονομικά και ανταγωνιστικά περίοδο, κι αυτό έχει σημασια, τουλάχιστον για τους μετόχους της...
 
Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία γραμμή. :great:
 
Άντε, και κάτι για μελέτη...

Ενημέρωση-εταιρική παρουσίαση είχε χθές η Α3 στην ένωση θεσμικών επενδυτών... Ενδιαφέρουσα, με κάποια στατιστικά για το πρώτο εννιάμηνο του 2009...
:arrow: http://el.aegeanair.com/AegeanCMS/Uploads/Pages/PDF/Presentation_200109.pdf

ΥΓ
Στην 19η σελίδα, στα πλεονεκτήματα, αναφέρουν "Ευελιξία 20% στόλου". Τι εννοούν?
 
Αγαπητέ ΟΑ701, το πρόσεξα και γω και θα υποθέσω ότι έχει να κάνει με την σχετικά καλή αριθμητική στο πλήθος των αεροσκαφών που διαθέτει σε σχέση με τους προορισμούς και τις συχνότητες. Ας μας διαφωτίσε κάποιος εκ των έσω/έξω.
Πάντως ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που είδα, είναι αυτό της πληρότητας. Με δεδομένο ότι τα στοιχεία ήταν για το 9μηνο (ΙΑΝ-ΣΕΠ 09), η πτώση ήταν από 70% στο 66%. Πιθανότατα αυτό το % να έπεσε περισσότερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σίγουρα τέτοια δεδομένα απαιτούν επιθετικές στρατηγικές και στο μάρκετινγκ, και ειδικά σε τέτοιο προϊόν, αντανάκλαση στην τιμή. Δεν ήταν φυσικά τυχαίο το μπαράζ του πάρτυ τιμών. Αναμένουμε όμως το επόμενο. Εύχομαι πριν το έμπα του Φλεβάρη. :mrgreen:

δικός σου
 
Πάντως η μετοχή τους έχει χάσει πάνω από το 50% της αξίας της από την ημερομηνία εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο. :? Όχι πως είναι η μόνη μετοχή που έχει κατρακυλήσει...
 
Top