Η ζωή ενός πιλότου

H ζωη ειναι απλη,
μην την κανετε δυσκολη.
Προτρεχετε σε προβληματα που δεν υπαρχουν

Ολα καλα θα πανε,κανε τις επιλογες που τωρα σε κανουν ευτυχισμενο και μην προτρεχεις στη σκεψη
have fun!!
 
Ρε παιδια να κανω μια ερωτηση?Σαν πιλοτος αν δουλευεις π.χ στην Cyprus Airways μπορεις να μενεις Αθηνα?Αυτο παιζει σημαντικο ρολο πιστευω στη ζωη αλλα και στην οικογενεια καποιου πιλοτου... Επισης θα συμφωνησω με το φιλο manyacht12 με τη συζητηση και με καλη διαθεση ολα μπορουν να γινουν αρκει να υπαρχει κατανοηση και αλληλεγγυη...
 
Floyd, η απάντηση στην ερώτησή σου εξαρτάται από την εκάστοτε εταιρία, αλλά πάντα με βάση τον εξής απλό κανόνα:
Ο κάθε πιλότος έχει 3 status, 3 πιθανές καταστάσεις:
Είτε εργάζεται,
είτε είναι standby,
είτε είναι σε ρεπό/άδεια.

Όταν εργάζεται, βρίσκεται στο χώρο της εταιρίας του ή στο αεροσκάφος.
Όταν είναι stby, είναι σε μιά προκαθορισμένη χρονική απόσταση από το χώρο εργασίας του.
Όταν έχει ρεπό/άδεια, ουδείς ενδιαφέρεται.

Με βάση τα ανωτέρω, μπορείς να δουλεύεις στην Cyprus και να μένεις στην Χιλή, αλλά μόνο στο ρεπό σου. Αυτό που ενδιαφέρει όλους, είναι το πού περνάς το stby σου. Δηλαδή, αν η Cyprus έχει standby πιλότους στην Αθήνα, τότε μπορείς να το εκμεταλλευτείς (μαζί με άλλους συναδέλφους σου φυσικά). Αν υποθέσουμε ότι ένας σχετικά καλός ρυθμός εργασίας είναι 18-20 μέρες εργασία, 5-6 stby, 5-6 ρεπό, τότε βλέπεις πως καλό θα ήταν να επιλέξεις τον χώρο διαμονής σου με βάση την εταιρία στην οποία δουλεύεις :mrgreen:

Υ.Γ. Αν κάνω τραγικό λάθος στο ρυθμό εργασίας, εσείς οι εργαζόμενοι εκεί έξω διορθώστε με. Εγώ αυτό έχω ακούσει.
 
Αν ήμουν τώρα κάτω των 20 ή γύρω εκεί θα πήγαινα να γίνω πιλότος επειδή μ' αρέσει αλλά και επειδή θέλω σε αυτό το ανδροκρατούμενο επάγγελμα να αλλάξουν οι αναλογίες. Θα εύρισκα δύσκολα σύντροφο επειδή θα ταξίδευα κλπ; Δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι σε αυτά παίζει ρόλο η ποιότητα του ανθρώπου και όχι η δουλειά. Οι άνδρες πάντως σε αυτό το χώρο επειδή έρχονται σε επαφή με πολλές ελκυστικές γυναίκες οι οποίες προφανώς τους γουστάρουν, έχουν αποκτήσει τη φήμη "γκομενιάρηδων" και άστατων χαρακτήρων ας μου επιτραπεί η έκφραση, και αυτό βέβαια δεν τους τιμά, αν και δεν μπορεί να είναι όλοι έτσι. Πιστεύω πως το ότι αρκετοί από αυτούς μένουν εργένηδες δεν οφείλεται στη δουλειά τους, διότι τότε όλοι θα ήταν έτσι αλλά στο δύσκολο χαρακτήρα τους. Πολλοί γίνονται ιπτάμενοι από εγωϊστικά κίνητρα, είναι σνόμπ, ακατάδεχτοι και διαρκώς γκρινιάζουν με όλα. Ακόμη μπορεί να βλέπουν τους άλλους σαν υποδεέστερους. Με τέτοια νοοτροπία δεν είναι δυνατό να βρείς σύντροφο της προκοπής, δεν θα σε ανέχεται. Αν όμως είσαι άνθρωπος με ευγένεια, απλότητα, διακριτικότητα και ευαισθησίες, πρόσχαρος κλπ γιατί να μη τις εκτιμήσει και ο/η υποψήφιος/α σύντροφος;
 
Vassdel μπορει να ειναι βλακωδης η ερωτηση αλλα θα στη κανω...Δηλαδη θα μπορουσε η Cyprus(επειδη ειναι αυτο ηδη το π.χ οχι τπτ αλλο)να εχει 2-3 μερη stby και να ειναι ας πουμε υποχρεωμενοι οι πιλοτοι να πηγαινουν οπου τους πουν η ειναι μια στανταρντ πολη?Συνηθως δεν ειναι η πολη οπου εδρευουν οι αεροπορικες?Παντως δεν ειναι κ πολυ ασχημο το προγραμμα οπως το εγραψες...
 
Floyd, όπως έγραψα και πρωτύτερα, δεν είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να ζουν κάπου από την εταιρία. Οι ανάγκες του τρόπου ζωής και του χρόνου εργασίας τους οδηγούν στην επιλογή του τόπου κατοικίας. Το που μπορεί να έχει έδρες ή stby crews η κάθε εταιρία δεν το ξέρω, αλλά το πρόβλημα έγκειται αλλού: Υπάρχει πρόβλημα στην αγορά εργασίας για πιλότους και αυτό είναι γνωστό. Οι περισσότεροι ψάχνουν για δουλειά οπουδήποτε. Οπότε, ανάλογα με την εταιρία στην οποία θα μπορέσει κάποιος να βρει δουλειά, κοιτάζει και που μπορεί με βάση τις ανάγκες της εταιρίας και το πρόγραμμα εργασίας του να ζήσει, όχι το ανάποδο....

Hera κάνεις λάθος κατά τη γνώμη μου.... Είπες πως αν ήσουν "τώρα κάτω των 20 ή γύρω εκεί θα πήγαινα να γίνω πιλότος επειδή μ' αρέσει αλλά και επειδή θέλω σε αυτό το ανδροκρατούμενο επάγγελμα να αλλάξουν οι αναλογίες." Και οι ανθρακωρύχοι/λιγνιτωρύχοι είναι ανδροκρατούμενο επάγγελμα. Δεν βλέπω να σε πιάνει καμιά πρεμούρα να δουλέψεις εκεί. Το ότι υπάρχουν περισσότεροι άντρες παρά γυναίκες πιλότοι, δεν σημαίνει πως υπάρχει καμιά σεξορατσιστική συνωμοσία. Δεν θα επεκταθώ παραπάνω, τα έχω ξαναγράψει για τις μανίες καταδίωξης και τα φαντάσματα...
Επίσης, το ότι οι πιλότοι έρχονται σε επαφή με πολλές ελκυστικές γυναίκες, αυτό τους κάνει "άστατους, σνομπ, εγωιστές κλπ κλπ"??? Έλεος. Ευτυχώς που η επαφή με ελκυστικές γυναίκες σε κάνει έτσι, διότι αποδεδειγμένα, η επαφή με πολύ πολύ ελκυστικές γυναικάρες, όπως είναι τα μοντέλα, σε κάνει gay (βλέπε κομμωτές, fashion designers κλπ)
Τώρα, αν εσύ λείποντας από τον μόνιμο τόπο κατοικίας σου 20 μέρες το μήνα και ταξιδεύοντας σε διάφορους προορισμούς συνεχώς, μπορείς να γνωρίσεις κάποιον, να συνάψεις και να διατηρήσεις σχέση μαζί του, ΕΥΓΕ. Οι περισσότεροι κοινοί θνητοί ΔΕΝ μπορούν.
Τέλος πια με αυτό το θέμα. Οι γυναίκες είναι ευπρόσδεκτες οπουδήποτε μπορούν να τα καταφέρουν. Και το βλέπω έτσι, χωρίς να είμαι μειοψηφία ή εξαίρεση.

Ααααα, κάπου έχεις δίκιο: Στο ότι κάποιοι πιλότοι βλέπουν τους άλλους ως υποδεέστερους. Ναι, αν η δουλειά σου σε οδηγεί σε ύψη από όπου η Γη φαίνεται στρογγυλή, αν σώνεις συνανθρώπους σου από πλοία, φωτιές και καταστροφές, αν σβήνεις φωτιές ή μεταφέρεις ασθενείς, αν καβαλάς ένα μαχητικό με απίστευτες δυνατότητες και σε πληρώνουν γιαυτό, είναι απολύτως φυσιολογικό να βλέπεις ως υποδεέστερο κάποιον που το μόνο που κάνει είναι να γκρινιάζει συνεχώς για την άτιμη τη ρουφιάνα τη ζωή, που άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους κατεβάζει στα τάρταρα.

offtopic: Τέλος. Εκνευρίστηκα και αυτό με οδηγεί σε πείνα και αυτό με οδηγεί σε φαγητό και αυτό σε συνδυασμό με το ότι έκοψα το τσιγάρο οδηγεί σε περιφέρεια μέσης δυσθεώρητη. Και δυστυχώς δεν μπορώ να πάω γυμναστήριο, όπου συχνάζουν πολλές ελκυστικές κοπέλες με το φόβο μη γίνω σνομπ ή στην χειρότερη gay. Ciao
 
αν καβαλάς ένα μαχητικό με απίστευτες δυνατότητες και σε πληρώνουν γιαυτό

Συμφωνω απολυτα με τον φιλο vassdel σε ολα, απλα μια μικρη παρατηρηση για να μην ξεχνιομαστε...

Δυστυχως , αν καβαλας ενα μαχητικο, δεν πληρωνεσαι για αυτο... :(

Οι καθαριστριες της Ολυμπιακης καποτε , επαιρναν πολυ περισοτερα απο ενα πιλοτο μαχητικου αεροσκαφους...
 
Καλησπέρα σε όλους!
Ως νέο μέλος και λάτρις της αεροπορίας θεώρησα πρέπον να πω ένα γεια προκειμένου να γνωριστούμε καλύτερα

Η αλήθεια είναι με εκπλήσσουν αρκετα πράγματα που έχω διαβάσει εδώ,αλλά όσο ζεις μαθαίνεις,που λένε.
Είναι όντως τόσο άσχημα τα πράγματα όσον αφορά στις απολαβές ενός πιλότου?
 
Λίνα καλώς όρισες στο forum!
Ναι, οι απολαβές των ιπταμένων είναι χαμηλές, αλλά όπως ισχύει γενικότερα στη ζωή, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι χειρότερα...
Η δουλειά των ιπταμένων της ΠΑ δεν πληρώνεται όσα και να δώσεις. Ίσως θα έπρεπε να πληρώνεται με τρόπους διαφορετικούς από το χρήμα...
Οι απολαβές των ιπταμένων πολιτικής αεροπορίας, στο μεν εξωτερικό είναι καλές, αλλά με την πάροδο των χρόνων μειώνονται, η ψαλίδα με άλλα επαγγέλματα ανοίγει και φυσικά, όπως έχω γράψει και παλιότερα, υπάρχουν πολλά άλλα επαγγέλματα για να πλουτίσεις! Στη δε Ελλάδα, οι νεοπροσληφθέντες χειριστές της Aegean που γνωρίζω, παίρνουν περίπου τα τριπλάσια από τους συνομήλικούς τους που απασχολούνται ως υπάλληλοι (όπως και οι πιλότοι δηλαδή) σε άλλους κλάδους...

Για το θέμα των stand by που είχε τεθεί σε παλαιότερα posts, να πω πως οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες, απαιτούν (με όρο στο συμβόλαιο) όταν είσαι stand by να βρίσκεσαι σε απόσταση 45 με 60 λεπτά (ανάλογα την εταιρία) από το αεροδρόμιο, συνήθως βάση της εταιρίας. Όταν είσαι off, ουδείς ενδιαφέρεται, αλλά γνώμη μου είναι, πως επειδή τα off στα δίνουν οι εταιρίες για να ξεκουράζεσαι, το commuting δεν είναι θεμιτό και μπορεί να αποδειχθεί και επικίνδυνο (βλέπε πτώση Dash στο Buffalo)...

Τέλος, για να διορθώσω/συμπληρώσω τον vassdel (όπως ζήτησε), ένα roster pattern μιας μέσης, σύγχρονης αεροπορικής εταιρίας είναι 3-6 μέρες εργασίας εκ των οποίων 0-2 μέρες stand by, μετά 2-4 μέρες off και το όλο πάλι από την αρχή! Και συνήθως κάθε ιπτάμενος δικαιούται 4 με 8 εβδομάδες άδεια ετησίως (ανάλογα με τον εργοδότη).
 
Γεια σας ειμαι νεο μελος στο φορουμ και δεν ξερω εαν παραθετω το μηνυμα στη σωστη στηλη,απλα ηθελα να μαθω γνωριζει κανεις τα ονοματα του κυβερνητη και συγκυβερνητη της πτησης 161 Αθηνα-Βερολινο των πΟΑ καθως και το ποιοι την εκτελουν τωρα στη νΟΑ;Ευχαριστω εκ των προτερων.
 
Top