...σύμφωνα με την έκθεση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Υπηρεσίας του Δημοσίου ιδρύονται 2 εταιρείες όπου στη μεν πρώτη θα εισέλθουν τα προς ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια και στη δεύτερη όσα παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Ο παραπάνω σχεδιασμός περιγράφεται σε νομοσχέδιο που συντάσσει το υπουργείο Μεταφορών το οποίο θα είναι έτοιμο στις αρχές του νέου έτους. Υπογραμμίζεται ότι κύριο κριτήριο για την ιδιωτικοποίηση ενός αεροδρομίου είναι να έχει τουλάχιστον 75.000 επιβάτες το χρόνο. Μέσω της πρώτης εταιρείας θα δημιουργηθούν 3 clusters, δηλαδή ομάδες αεροδρόμιων τα οποία θα παραχωρηθούν για 35 έτη τελικά.
...
Το πρώτο θα αφορά την περιοχή της Βορείου Ελλάδος και των Ιονίων Νήσων. Το δεύτερο τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα (Νοτίου Αιγαίου) και το τρίτο την Κρήτη.
Στην ομάδα των αεροδρομίων της Κρήτης θα ενταχθούν μαζί τα Χανιά και το Ηράκλειο, μολονότι αρχικώς υπήρχαν σκέψεις για λόγους τουριστικούς τα Χανιά να ενταχθούν σε άλλο Cluster. Ερωτηματικά υπάρχουν ακόμη για το αεροδρόμιο του Καστελίου. Όπως φαίνεται τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και το ΤΑΙΠΕΔ καταλήγουν στην άποψη ο διαγωνισμός να προχωρήσει με το υπάρχον αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» σε λειτουργία έως ότου είναι έτοιμο το αεροδρόμιο του Καστελίου.
...
Στο Cluster Νοτίου Αιγαίου θα ενταχθούν τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Μυκόνου και Σαντορίνης. Στο Cluster Βορείου Ελλάδος και Ιονίων Νήσων θα εισέλθουν πέραν του αεροδρομίου Μακεδονία, το αεροδρόμιο Καβάλας, το αεροδρόμιο Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου. Συνολικά στην εταιρεία των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων θα εισέλθουν 13-15 αεροδρόμια (ενδεχομένως και αυτά της Κεφαλλονιάς, Ιωαννίνων, Σάμου, Σητείας), γεγονός που σημαίνει ότι ορισμένα ακόμη αεροδρόμια που συζητούνται συζητείται να εισέλθουν σε κάποιο Cluster, ενώ οι πρώτοι διαγωνισμοί όπως έχει γράψει το tourismtoday.gr θα διενεργηθούν τον προσεχή Φεβρουάριο.
...
τα υπόλοιπα αεροδρόμια θα τεθούν υπό τη σκέπη της νέας εταιρείας όπου μέσω διαγωνισμού το management θα αναλάβει ιδιωτική εταιρεία για τουλάχιστον 10 έτη. Ο διαγωνισμός θα γίνει σε δεύτερη φάση η οποία εκτιμάται ότι δεν θα ξεκινήσει πριν τα τέλη του 2013. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στην εταιρεία των αεροδρομίων του δημοσίου θα εισέλθουν μέσω απόσχισης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όλες οι εμπορικές τους δραστηριότητες.