Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Tι εννοείς ανταγωνισμό; Γιατί είναι πασιφανές ότι εκτός Αθηνών και Θεσ/κης, άντε και Κρήτης, δεν μπορεί να υπάρξει ανταγωνισμός όχι μόνο λόγω μεγεθών αλλά και γιατί είναι έγκλημα να βάλεις ελληνικά αεροδρόμια να σφάζονται μεταξύ τους για επιβάτες. Άσε που είναι άδικο διότι άλλα μεγέθη έχουν Ηράκλειο και Ρόδος ας πούμε και άλλα Μύκονος και Ζάκυνθος. Τα α/δ είναι υποδομές που πρέπει να υπάρχουν ακόμη και σε προστατευμένο περιβάλον εκεί που πρέπει και όχι μέσο άσκησης τουριστικής πολιτικής, ειδικά σε μέρη που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό απ' τον τουρισμό, διότι έτσι μπαίνουμε σε επικίνδυνα μονοπάτια...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Φιλε ΟΑ701 προσπερνάς αβρόχοις ποσί την Θεσσαλονίκη και της Κρήτη? Εαν πέσει το γερμανικό μονοπώλο στην Θεσσαλονίκη και την Καβάλα μπλόκαρε ενα σημαντικό κομμάτι της περιοχής. Το ίδιο και η Κρήτη,

Η Κω και η Ρόδος ξεχωριστά νησιά μεν αλλά πάλι στο ίδιο concept
Και ύστερα εάν ελέγχω Ζάκυνθο και Κέρκυρα που υποδέχονται τους ίδιους άγγλους πάνω κάτω πάλι είμαι μονοπόλιο στην αγορά που κατά βάση απευθύνομαι
Η και ακόμα επειδή είμαιΓερμανός και θέλω να βγάλω εκτός τους άγγλους, στον Θεό οι τιμές για Κερκυρα και Ζάκυνθο και παίζω άμα θέλω φουλ το Άκτιο ή την Μυτιλήνη
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dvixos":36f6w0dh said:
Φιλε ΟΑ701 προσπερνάς αβρόχοις ποσί την Θεσσαλονίκη και της Κρήτη? Εαν πέσει το γερμανικό μονοπώλο στην Θεσσαλονίκη και την Καβάλα μπλόκαρε ενα σημαντικό κομμάτι της περιοχής. Το ίδιο και η Κρήτη,

Για την ώρα στην Κρήτη, η ΥΠΑ θα λειτουργεί δύο αεροδρόμια (HER, JSH) και η FRAPORT ένα (CHQ).
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Με το σκεπτικό σου δλδ πρέπει Ρόδος και Κως ή Κέρκυρα και Ζάκυνθος να πάνε σε χωριστούς operator ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός; Ή θεωρείς ότι οι γερμανοί θα υπονομεύσουν κάποιον προορισμό ή κάποια τουριστική αγορά εις βάρος κάποιου άλλου αφού θα είναι δικά τους όλα; Τραβηγμένο το ακούω αλλά όχι απίθανο στη χώρα που ζούμε, θεωρώ ωστόσο ότι η σύμβαση θα περιλαμβάνει δικλείδες ασφαλείας όχι μόνο για την προστασία του δημοσίου αλλά και για την προστασία των ίδιων των προορισμών. Επίσης, υπάρχουν κανόνες, κανονισμοί και νόμοι, δεν υπάρχει περίπτωση να δίνονται προνομιακές τιμές σε γερμανικές αεροπορικές και όχι στις υπόλοιπες αν επιτελούν το ίδιο έργο.

Να σημειώσω ότι τα νησιά δεν είναι ηπειρωτικό κομμάτι, δλδ αν το α/δ της Κω με τον Χ opearator βγει με 50% φτηνότερες χρεώσεις απ΄της Ρόδου που το διαχειρίζεται ο Ψ operator, αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες θα διαλέξουν Κω αντι για Ρόδο - οι λόγοι είναι ευνόητοι νομίζω. Σε Αθήνα, Θεσ/κη και Κρήτη μπορεί να συμβεί αυτό, αν θέλουμε όμως να είμαστε ρεαλιστές πέραν της Αθήνας πολύ δύσκολα υπάρχει βιώσιμη κατάσταση για ανταγωνισμό μεταξύ α/δ στην υπόλοιπη χώρα. Στην Κρήτη αν γίνει ποτέ το Καστέλι, όπως σωστα προανέφερε ο LEKPO1A, θα δούμε στην πράξη κάτι τέτοιο, θεωρώ όμως πολύ δύσκολο να ¨κλέψει¨ κίνηση το ένα απ΄το άλλο εκτός κι αν βέβαια υπάρχει διαφορά που θα δικαιολογεί το στοίβαγμα των τουριστών σε λεωφορεία στα Χανιά για να πάνε Ηράκλειο/Λασίθι και ανάποδα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Amongst the opponents of the deal as it stands is Ryan Air’s Chief Commercial Officer David O’Brien, who is not a radical leftie. During a visit to Chania and Athens last February, O’Brien said “I think the tender must be re-launched with new conditions,” adding that “instead of a premium, the tender must be connected with targets on passenger traffic. Airports should be given to the one who can guarantee most traffic.”
O’Brien continued to say that “the only thing worse than a state monopoly is a private monopoly” that will only care about passenger traffic in the summer months when Greece needs 12-month tourism.

Εμείς δεν έχουμε δει τους όρους της σύμβασης αλλά αυτός κάτι παραπάνω θα ξέρει για να λέει αυτά που λέει.
Ασφαλώς και ή Ρόδος και η Κως είναι ενα διαφορετικό πράμα αλλά υπογραμμίζω ξανά οτι το μεγαλύτερο μέρος της πελατείας ειναι τσαρτεράδες κτλπ. Εάν λοιπόν στην Ζάκυνθο η τιμή ειναι 40 και στην Κέρκυρα 20 ο Άγγλος θα πάει Κέρκυρα δεν θα κολλήσει στην ζάκυνθο τουλάχιστον η μάζα που αγοράζει χύμα διακοπές Και θα μου πείς γιατί να έχει τέτοιες διαφορές? Γιατί εάν με αυτόν που η φραπόρτ θέλει να παίξει να κατεβάζει και κόσμο και στην Μυτιλήνη που ο Αγγλος δεν πάει και έτσι να θέλει να του κάνει ένα πακέτο προορισμών σε καλύτερη τιμή.
Σενάρια νόθευσης του ανταγωνισμού περνάνε και άλλα πολλά απο το μυαλό μου. Το ερωτημα είναι έχουμε ως κράτος την αναγκαία εγρήγορση και μηχανισμούς να τα αντιμετωπίσουμε....Δεν νομίζω, εδω πολυ απλά θεματα του ανταγωνισμού πχ οι τιμες στο υγαρέριο κίνησης στην Θεσσαλονίκη δεν μπορύμε να ρυθμίσουμε...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dvixos":13wf8wy4 said:
Εαν πέσει το γερμανικό μονοπώλο στην Θεσσαλονίκη και την Καβάλα μπλόκαρε ενα σημαντικό κομμάτι της περιοχής. Το ίδιο και η Κρήτη,

Η Κω και η Ρόδος ξεχωριστά νησιά μεν αλλά πάλι στο ίδιο concept
Και ύστερα εάν ελέγχω Ζάκυνθο και Κέρκυρα που υποδέχονται τους ίδιους άγγλους πάνω κάτω πάλι είμαι μονοπόλιο στην αγορά που κατά βάση απευθύνομαι
Η και ακόμα επειδή είμαιΓερμανός και θέλω να βγάλω εκτός τους άγγλους, στον Θεό οι τιμές για Κερκυρα και Ζάκυνθο και παίζω άμα θέλω φουλ το Άκτιο ή την Μυτιλήνη

Τι σημαίνει "μπλοκάρει" η περιοχή; Θα απαγορεύσει μήπως στην aegean και θα επιτρεπει μόνο στη Lufthansa; Αυτό απαγορεύεται από Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
Η αγορά της TUI/Thomas Cook κλπ κλπ δεν είναι Ζάκυνθος-Κέρκυρα, είναι όλη η Νότια Ευρώπη σχεδόν, συν Αίγυπτο-Τουρκία-Τυνησία και πολλά άλλα. Αυτοί είναι οι ανταγωνιστές που θα πρέπει να φοβόμαστε. Και όλοι οι πανηγυρισμοί φέτος για την αύξηση δεν σημαίνει ότι βελτιωθήκαμε και γίναμε καλύτεροι από τους άλλους προορισμούς, αλλά ότι υπήρχαν προβλήματα στους άλλους, βλέπε βομβιστικές στην Τυνησία, Αίγυπτο αλλά και η όλη κατάσταση στην Τουρκία φέτος.
Ανεξάρτητα από την αγορά των αεροπορικών πάντως "το είμαι Γερμανός και βγάζω τους Άγγλους εκτός γιατί ανεβάζω τις τιμές γι αυτούς" απλά δεν γίνεται, επίσης λόγω Ευροπαϊκής Νομοθεσίας ("αθέμιτος ανταγωνισμός" λέγεται).

dvixos":13wf8wy4 said:
Ανταγωνισμός και άρα κίνητρο για συνεχή βελτίωση μηδέν σήμερα μηδέν και αύριο. Αλλωστε το ποσό που υπάρχει υποχρέωση να επενδυθεί σε κάθε Αεροδρόμιο ειναι απλά καραμέλες
Γιατί δεν θα υπάρχει συνεχής βελτίωση; Ένας operator θέλει το αεροδρόμιο να πηγαίνει καλά, από τον δίαδρομο-πίστα (γιατί αν είναι σε καλή κατάσταση δε θα βγάζει προβλήματα όπως στη Ρόδο πρόσφατα) μέχρι το terminal και τις εγκαταστάσεις (γιατί ένας ευχαριστημένος και "χαλαρός" επιβάτης ψωνίζει πολύ-μην ξεχνάμε ότι το 50% του εισοδήματος ενός αεροδρομίου είναι non-aeronautical). και φυσικά ένας επιβάτης που θα μείνει ευχαριστημένος από το αεροδρόμιο θα το σκέφτεται να ξανάρθει.
Όσο για τα ποσά που είναι υποχρεωμένος να επενδύσει, φτάνουν και περισσεύουν, τα ποσά αυτά ποιος νομίζετε ότι τα έβγαλε; (hint: δεν ήταν το ΤΑΙΠΕΔ). Για την Κέρκυρα που γνωρίζω θέλει άμεσα (2-3 χρόνια) 15-20 εκ € για επισκευή διαδρόμου, HBS και αναδιαμόρφωση του terminal.

Όσο για τη Ryanair, έχουμε βαρεθεί να τους ακούμε να γκρινιάζει για τα πάντα. Αν μπορούσαν θα κατέβαζαν κόσμο στο γρασίδι, χωρίς καν αεροδρόμιο και μέσα στο αεροπλάνο θα ήταν όλοι όρθιοι.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Διαβάζω δηλώσεις εκπροσώπων της Fraport, που μιλάνε για συμφωνία στους επόμενους 2-3 μήνες. Την ίδια στιγμή η ΟΣΥΠΑ παίρνει θέσεις μάχης, προετοιμάζεται για προσφυγές σε διάφορα όργανα, ελληνικά και Ε.Ε, όπως η Ευρωπαική επιτροπή ανταγωνισμού, για το θέμα του μονοπωλίου και του θέματος με την Lufthansa που ήταν συμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, συγχρόνως με τη θεση του μετόχου στη Fraport !! Ο χειμώνας προμηνύεται θερμός !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αεροδρόμιο και αεροπορική εταιρεία έχουν σχέση συμβιοτική. Δεν έχει νόημα για το αεροδρόμιο να διώξει τον Άγγλο και να κρατήσει το Γερμανό, όταν μπορεί να έχει ΚΑΙ τον Άγγλο ΚΑΙ το Γερμανό ΚΑΙ τον Ιταλό και χίλιοι καλοί χωράνε. Αν θέλει Άγγλους στη Μυτιλήνη θα τους δώσει κίνητρα να πετάνε και στη Μυτιλήνη, δεν έχει νόημα να τους διώξει από τη Ζάκυνθο.

Άλλο θέμα είναι ανησυχητικό: αν σε δυο γειτονικά αεροδρόμια υπάρχουν διαφορετικοί operators μπορεί αυτοί οι δυο να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τα μάτια του αερομεταφορέα είτε βελτιώνοντας το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, είτε μειώνοντας την τιμή. Αυτό δεν παίζει μια που η fraport κέρδισε στο διαγωνισμό και τις δύο ομάδες αεροδρομίων. Ίσως είχε νόημα να αποκρατικοποιηθούν οι δυο ομάδες χωριστά, αναγκαστικά δηλαδή σε διαφορετικούς παίκτες, όμως τότε μπορεί οι επενδυτές να έρχονταν σε συνεννόηση και να έβγαινε ζημιωμένο το δημόσιο. Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν και πολύ νόημα, αφού και τώρα που λειτουργούν από την υπα τα αεροδρόμια μονοπωλιακή κατάσταση έχουμε. Χειρότερα δεν τα βλέπω τα πράγματα να πηγαίνουν.

Και κάτι ακόμα: μπορεί ο ιρλανδός να είναι ο γνωστός τσιφούτης, όμως οι περισσότερες σοβαρές εταιρείες δεν έχουν πρόβλημα να πληρώνουν υψηλότερα τέλη, αν αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες των αεροδρομίων και έχουν το κεφάλι τους ήσυχο.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Άλλο θέμα είναι ανησυχητικό: αν σε δυο γειτονικά αεροδρόμια υπάρχουν διαφορετικοί operators μπορεί αυτοί οι δυο να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τα μάτια του αερομεταφορέα είτε βελτιώνοντας το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, είτε μειώνοντας την τιμή. Αυτό δεν παίζει μια που η fraport κέρδισε στο διαγωνισμό και τις δύο ομάδες αεροδρομίων. Ίσως είχε νόημα να αποκρατικοποιηθούν οι δυο ομάδες χωριστά, αναγκαστικά δηλαδή σε διαφορετικούς παίκτες, όμως τότε μπορεί οι επενδυτές να έρχονταν σε συνεννόηση και να έβγαινε ζημιωμένο το δημόσιο. Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν και πολύ νόημα, αφού και τώρα που λειτουργούν από την υπα τα αεροδρόμια μονοπωλιακή κατάσταση έχουμε. Χειρότερα δεν τα βλέπω τα πράγματα να πηγαίνουν.

Τα είπες όλα. Αυτό εννοώ, Οτι εάν είχαμε δύο ή τρεις operators κάποια διαφορά θα υπήρχε στο service. Γιατι τον σκόπελο του νησιώτικου προορισμού και άρα της μοναδικότητας (κάποιος που θέλει να παει Ροδο θα παει) δεν μπορείς να τον παρακάμψεις.
Αλλά όπως είπα υπάρχει πολύ χύμα κόσμος που σου λέει νησί-ελλάδα και έτσι ο αντίστοιχος τουρ οπερατορ θα κοιτάξει να πάει τον κόσμο (αφου δεχτούμε όλα τα άλλα είναι ίδια πχ ιονιο, κτλπ) εκεί που θα έχει καλές τιμές και εξυπηρέτηση.

όμως τότε μπορεί οι επενδυτές να έρχονταν σε συνεννόηση και να έβγαινε ζημιωμένο το δημόσιο.

Αυτό ειναι έναν ενδεχόμενο. Με την ΦΡαπορτ μονο είναι σίγουρο. Αυτό λέω. Θυμηθείτε ότι αρχικα είχαμε 4 πακέτα αεροδρομίων που μετά έγιναν δύο
Ακριβώς επειδή λειτουργούν σήμερα μονοπωλιακά. θέλουμε την αλλαγή. Το να αλλάξουμε λοιπόν την ιδοκτησία σε ένα μονοπωλιο τι κερδίζουμε?
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top