Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Εμένα πάντως, η κλίση του σώματός του στη φωτογραφία με κάνει να σκέφτομαι ότι.....χμ,πως να το πω...αερ...ται... 8)
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Καιρό τώρα ήθελα να γράψω κάτι για αυτό το θέμα. Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιό περιεκτικός γίνεται αλλά...δεν θα είμαι σύντομος!

Καταρχάς μία απλή αναφορά στα "επιτέυγματα" του ελληνικού τουρισμού, για τα οποία μας έχουν ζαλίσει εδώ και τρία χρόνια από τα κανάλια του θείου της πρώην υπουργού! Όλα είναι θέμα γενικότερης αντίληψης όπως για παράδειγμα, πόσο "ζυγίζει" το τουριστικό προϊόν "Ελλάδα". Μία απλή έρευνα στοιχείων, δείχνει ότι οι Βαλεαρίδες νήσοι στην Ισπανία (Μαγιόρκα, Μινόρκα Ίμπιζα), μόλις 1500χλμ δυτικά από τις ακτές μας, έχουν περίπου όσο ετήσιο τουρισμό έχει όλη η Ελλάδα συνολικά! Και τα τρία νησιά μαζί, είναι όσο τα τρία πέμπτα της Κρήτης και με παρόμοια μορφολογία! Δεν υπολογίζουμε τουρισμό Βαρκελώνης, Καναρίων νήσων, Μαδρίτης και όλης της ακτογραμμής της Ισπανίας στην Μεσόγειο. Η σύγκριση είναι δραματική. Τί λέει αυτό; Ότι από τουρισμό, δεδομένου του μαγαζιού που μας έτυχε να διαχειριστούμε, είμαστε τουλάχιστον για κλάματα. Δηλαδή η βαριά μας βιομηχανία είναι για κλάματα από πλευράς όγκου, όταν τεθεί υπό σύγκριση. Τα υπόλοιπα είναι σανό προς κατανάλωση.

Και μη πεί κανείς "Η Ισπανία είναι πολύ πιό μεγάλη χώρα". Η Ελλάδα έχει σχεδόν τριπλάσια ακτογραμμή από την Ισπανία!

Και μη πεί κανείς "Οι Ισπανοί είναι 6 πλάσιος πληθυσμός". Η Ελλάδα έχει 2 εκατομμύρια ανέργους και ένας θεός ξερει πόσους συνταξιούχους 50 ετών. Δεν είναι ότι τρέχουμε και δεν προφταίνουμε δηλαδή.

Όλα αυτά τα λέω για να έχουμε μία τάξη των μεγεθών και για να δούμε ότι εκμεταλλευόμαστε κατ'ελάχιστο το γεωγραφικό πλεονέκτημα της χώρας και το φυσικό της κάλος. Έστω όμως και αυτό το "κατ'ελάχιστο" που έρχεται στην χώρα μας, τί οικονομικό όφελος μας αφήνει; Ακούμε συνέχεια ότι ο τουρισμός συμβάλλει πάρα πολύ σημαντικά στο ΑΕΠ, γύρω στο 20% στα καλύτερά του. Και ...φιλιούνται-αγκαλιάζονται για την επιτυχία, όταν ουσιαστικά, το τουριστικό όφελος θα μπορούσε να είναι τουλάχιστον 3πλάσιο, μήν πώ 10πλάσιο! Πώς; Τα γνωστά: α) αν είχαμε μεγαλύτερα αεροδρόμια β) περισσότερα ξενοδοχεία γ) τουρισμό όλο τον χρόνο.

Έστω όμως, παρ'όλο που ενώ το άλογο είναι ράτσας και ούτε το ποτίζουμε ούτε το ταίζουμε αλλά ούτε το προπονούμε, αυτό το καημένο τρέχει και παίρνει και καλή κατάταξη, συνοδευόμενη από την οικονομική απολαβή.

Ο τουρίστας εδώ και 7-8 χρόνια ιδίως, προτιμάει (ή του το πετάνε στη μάπα οι tour operators) το all inclusive. Πετάει με τα αεροπλάνα του tour operator (χαμένο εισόδημα η ντόπια αεροπορική εταιρεία), ανεβαίνει στο πούλμαν που μισθώνει κοψοχρονιά ο tour operator (χαμένο εισόδημα ο ταξιτζής και ο ενοικιαστής αυτοκινήτων), πηγαίνει στο ξενοδοχείο που τον μαντρώνει ο tour operator (χαμένο εισόδημα για μικρά τοπικά καταλύματα), ξενοδοχείο που θα ανήκει σε πολυεθνική, σε μεγαλοκαρχαρία ή ακόμα και στον ίδιο τον tour operator. Εκεί θα φάει (χαμένο εισόδημα για τις ταβέρνες και τα τοπικά μαγαζιά με μικρογεύματα), εκεί θα πιεί (χαμένο εισόδημα για τα τοπικά μπάρ). Και μετά από μία εβδομάδα, αλλαγή πελατών.

Θα πεί κανείς "Τουλάχιστον, βρίσκουν οι ντόπιοι δουλειά στα ξενοδοχεία". Σε τρία μεγάλα ξενοδοχεία που έχω πάει πρόσφατα (Ζάκυνθο, Κέρκυρα), το 80% των σερβιτόρων δεν μιλούσαν ελληνικά. Εράσμους, "κατάρτηση" και καλά, για τα παιδιά από την Βαλτική, μισθός 300 ευρώ με επιχορήγηση, ένα κρεβάτι και τα απομεινάρια από τον μπουφέ. Χώρια ότι ο νεαρός γλιτώνει και το ειδυλλιακό Ταλίν το καλοκαίρι.

Θα πεί κανείς "Τουλάχιστον, μας μένει το εισόδημα από τα αεροδρόμια". Αμ, πάει και αυτό. Ψαλιδίστηκε σε επίπεδο "χαρτζιλικίου" με την ιδιωτικοποίηση.

Άρα.... μουλάρι ο Αστραχάν.

"Διασκεδάζω" αρκετά με όλη αυτή τη συζήτηση περί κακού δημοσίου και ότι μόνο ο "καπάτσος" ιδιώτης μπορεί να τα καταφέρει και άλλα τέτοια επιχειρήματα της πλάκας. Το τί σημαίνει ιδιωτικοποίηση δημόσιας περιουσίας, δεν θα το μάθουμε τώρα. Το πείραμα ξεκίνησε πρίν πολλά χρόνια σε άλλες χώρες και τα αποτελέσματα και οι παρενέργειες είναι εμφανείς. Σαν γενικός κανόνας, σε όλες τις χώρες, σε όλους τους τομείς, το δημόσιο είναι ΥΠΕΡΟΧΟ, όταν είναι να φτιάξει τις υποδομές. Να στρώσει δρόμους, να στρώσει σιδηροδρόμους, να στρώσει διαδρόμους αεροδρομίων, να περάσει καλώδια, να περάσει σωλήνες, να φτιάξει γέφυρες. Όταν είναι δηλαδή να πέσει το χοντρό χρήμα, είτε είναι δανεικό, είτε ευρωπαϊκό (και αυτό δημόσιο είναι), είτε όταν το δημόσιο μπεί εγγυητής για να δανειστεί ο μεγαλοεργολάβος, ή όταν το δημόσιο θα κλείσει την μαυρη τρύπα που άνοιξε στην τράπεζα που δάνεισε τον μεγαλοεργολάβο. Μέχρι εκεί το δημόσιο και το κράτος είναι καταπληκτικό. Όταν όμως έρθει η ώρα να αρχίσει να εισπράττει από τις υποδομές που φτιάχτηκαν με δημόσιο χρήμα (ή δημόσια χρέη), τότε το κράτος είναι σπάταλο, "δεν κάνει" για μάνατζερ, αφήστε το στους ειδικούς!

Βέβαια κανείς από τους "ειδικούς" δεν ήρθε με δικά του λεφτά να περάσει κανένα καλώδιο σε καμιά βουνοκορφή. Ακόμα και στο θέμα μας. Ποιός θα ξεπληρώσει τα όποια δανεικά για την επέκταση του 10/28 στην Θεσσαλονίκη; Αν είναι όλο ΕΣΠΑ, από πού και ως πού το όφελος του ΕΣΠΑ περνάει σε ιδιώτη ο οποίος δεν ήταν κάν στη διαδικασία αίτησης του ΕΣΠΑ; Το ίδιο ισχύει και για την επέκταση της πίστας στη Σκιάθο.

Όλα αυτά περί αποκρατικοποιήσεων, είναι πατέντες της Μαργαριτούλας (1979-1990), τις οποίες υιοθέτησε και εξέλιξε το "ελληνικό δαιμόνιο". Τί κάνουμε; Φτιάχουμε μία win-win κατάσταση. Χρησιμοπούμε το δημόσιο σαν εργαλείο κοινωνικής πολιτικής, αυτό μας δίνει ψηφαλάκια για όσο τα χρειαζόμαστε (όχι το κόμμα, αλλά η όποια ηγεσία του κόμματος) , η δημόσια περιουσία φυτοζωεί, φθήνει και μαραζώνει, μέχρι να έρθει καβάλα στο άλογο ο σωτήρας ιδιώτης που θα αγοράσει το λάφυρο για ψίχουλα (και αυτά δανεικά, με εγγυητή το κράτος πολλές φορές), από τον οποίο σωτήρα είχαμε μηντιακή ή πολιτική στήριξη όσο τον χρειαζόμασταν. Η απάτη της χιλιετίας!

Και καλά θα πεί κανείς, έστω, μας κορόιδεψαν. Έστω, μας την έφεραν και μας τάισαν σανό τόσα χρόνια. Τουλάχιστον όμως, τώρα θα έχουμε υποδομές. Θα έχουμε αεροδρόμια, όχι στάνες με πύργο ελέγχου!

Μάντης δεν είμαι, ούτε θέλω να κάνω τον μάντη. Απλά μπορούμε να παρατηρήσουμε το ευρωπαϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον για να καταλάβουμε τα οφέλη των ιδιωτικοποιήσεων ....για μερικούς. Στην χώρα της Μαργαριτούλας, τα ξεπούλησαν όλα. Νερά, γκάζια, ρεύματα, τηλέφωνα, τρένα, αεροδρόμια, τα πάντα. Τριάντα χρόνια μετά, μπορούμε άνετα να βγάλουμε συμπεράσματα για την επιτυχία του πειράματος.

Τί λέγανε; Ότι οι ιδιώτες θα έχουν ισχυρό ανταγωνισμό και θα ρίξουν τις τιμές, πρός όφελος του καταναλωτή.
Τί έγινε; Οι ιδιώτες κάνανε καρτέλ, οι τιμές πήγαν στον Θεό και δεν ξανακατέβηκαν!

Τί λέγανε; Ότι δεν θα είμαστε όμηροι των συνδικαλιστών και των απεργειών τους
Τί έγινε; Η λέξη απεργία έγινε σχεδόν παράνομη στην χώρα της, με αποτέλεσμα οι εργοδότες να γίνουν ασύστολοι και ανήθικοι. Οι εργατοπατέρες ...εργάστηκαν σκληρά ώστε να εξεφτελίσουν τα όπλα του εργαζόμενου και να τα αχρηστεύσουν.

Τί λέγανε; Ότι οι ιδιώτες θα έχουν ισχυρό ανταγωνισμό και θα έχουμε βελτιώση του προϊόντος/υπρεσίας, πρός όφελος του καταναλωτή.
Τί έγινε; Οι ιδιώτες απέλυσαν, μείωσαν μισθούς , στηρίχθηκαν σε ανιδείκευτους για να κάνουν εξειδικευμένη δουλειά και το προϊόν/υπηρεσία, έγινε χάλια. Απεργίες δεν μπορούσαν να γίνουν για να φρενάρουν την κατάσταση. Αλλά επείδή λειτουργούν σαν καρτέλ, γίνανε ΟΛΟΙ χάλια, ώστε να μήν καταλαβαίνει ο πελάτης τη διαφορά, ή να μην έχει επιλογή. Αν ένα δωμάτιο μυρίζει ιδρώτα και είσαι μέσα σε αυτό όλη την ώρα, το συνηθίζεις και δεν βρωμάει. Πόσω μάλλον όταν το διπλανό δωμάτιο μυρίζει το ίδιο...ακριβώς.

Στα αεροδρόμια όταν ήμουν μικρός (πριν πολλά χρόνια), θυμάμαι γκριζομάλληδες υπαλλήλους στο τσεκ-ιν. Ήταν η καρριέρα τους και ήταν καλοί σε αυτό που έκαναν. Ήταν μάλιστα και πολλοί, οπότε παρ΄όλο που τα κομπιούτερ ήταν πρωτόγονα ή ανύπαρκτα και οι βαλίτσες περισσότερες, ουρές σαν τις σημερινές, απλά δεν υπήρχαν. Προφανώς και υπήρχαν υπερβολές και σπατάλες και χρειαζόταν εξορθολογισμός ώστε οι επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες. Η διόρθωση όμως αυτή, ήταν τρομακτικά πιό δραστική από όσο χρειαζόταν. Είναι σαν να καίγεσαι και να σε πετάξουν στον βόρειο αρκτικό ωκεανό, λες και αν σε πέταγαν στο Αιγαίο δεν θα έσβηνες. Η διόρθωση όχι μόνο εξάλειψε τα ελλείματα, όχι μόνο έκανε τις αεροπορικές επιχειρήσεις (αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες κλπ) κερδοφόρες, αλλά φτάσαμε στο επίπεδο της αισχροκέρδιας και του ανήθικου επιπέδου κερδών, και ταυτόχρονα εξεφτελισμό του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Βλέπε επίπεδα κερδών Ryanair, Easyjet κλπ.

Η Fraport, έχει παρελθόν. Δεν είναι τα ελληνικά αεροδρόμια η πρώτη τους επένδυση εκτός Γερμανίας. Στην Βάρνα και το Μπουργκάς στη Βουλγαρία, η Fraport συμφώνησε για επενδύσεις 400 εκατομμυρίων για την 35ετία της παραχώρησης. Ήδη έχει γίνει καινούργιο τέρμιναλ και στα δύο αεροδρόμια, καινούργια ασφαλτόστρωση στη Βάρνα και (ελπίζω) σύντομα και στο Μπουργκάς που προσγειώνεσαι και λές: "πάει, σε χωράφι πιάσαμε, και μάλιστα χέρσο".

Στην Κύπρο το κονσόρτσιουμ της γαλλικής Hermes, χρειάστηκε 650 εκατομμύρια για καινούργιο τέρμιναλ στη Λάρνακα (15 φυσούνες) και στην Πάφο, καινούργια πίστα στην Λάρνακα και μερική επέκταση πίστας στην Πάφο.

Αυτά τα λέω για να δούμε πόσο μεγάλη βελτίωση μπορεί να προσφέρουν τα 330 εκατομμύρια που υποχρεώθηκε να καταβάλλει η Fraport μέχρι το 2020 (άγνωστο τί θα κάνει μετά) σε ....14 αεροδρόμια!!! Προφανώς τα χρήματα δεν θα μοιραστούν ισόποσα στα 14 αεροδρόμια αλλά ....πλίζ! Τί θα πρωτοφτιάξουν;

Πίστα στην Κεφαλλονιά, που τώρα χωράνε τρείς και ο Χατζηπετρής;
(reality check: Η ισομεγέθης Μινόρκα (αλλά ούτε στο μικρό δακτυλάκι της Κεφαλλονιάς από φυσική ομορφιά) έχει 6 φυσούνες, 23 συνολικά θέσεις, και επιπλέον πίστα γενικής αεροπορίας!))
Τέρμιναλ στη Σκιάθο, που μεγάλωσε η πίστα αλλά αν γεμίσει αεροπλάνα, δεν θα χωράνε οι επιβάτες;
Τέρμιναλ στην Κέρκυρα;
Επέκταση πίστας στην Κέρκυρα
Ασφαλτόστρωση (σοβαρή) στην Κέρκυρα;
Φώτα προσέγγισης στην Κώ; (το νησί έχει το παρατσούκλι "the black hole" πανευρωπαϊκά ανάμεσα στους πιλότους!)
Προσαρμογή για φυσούνες στη Ρόδο;
Ασφαλτόστρωση (σοβαρή) στη Ρόδο;
Επέκταση πίστας στη Μύκονο;
Τέρμιναλ στη Μύκονο;
Διάδρομο σοβαρού πλάτους στη Σαντορίνι;
Τέρμιναλ στην Σαντορίνη;
Προσαρμογή για φυσούνες στη Θεσσαλονίκη;
Πλήρη επανασχεδιασμό της Σάμου;

Τί από όλα αυτά θα φτιάξουν ή έστω δρομολογήσουν τα 330 εκατομμύρια;

Γιατί το ζητούμενο, από ότι διαβάζω από τα λεγόμενα υπερμάχων της παραχώρησης, είναι να γίνουν τα αεροδρόμια σύγχρονα, ασφαλή και άνετα στον επισκέπτη. Αν με 330 εκατομμύρια, βάλουμε επιτέλους κωλόχαρτα και με τα υπόλοιπα βάλουμε και από 5-10 καινούργια μαγαζιά σε κάθε αεροδρόμιο, με συγχωρείτε αλλά άλλο είχα καταλάβει.

Το πρόβλημα είναι ότι με ετούτο και με εκείνο, κόλλησε η ταμπέλα του κακού δημοσίου σε όλες τις υπηρεσίες που του ανήκουν. Δεν είναι κακό το δημόσιο. Οι πολιτικοί που επιλέγουμε να το διαχειριστούν είναι οι κακοί της υπόθεσης. Πάρτε παράδειγμα την Fraport που έχει μεγαλύτερο μέτοχό της το γερμανικό δημόσιο και ειδικότερα την τοπική αυτοδιοίκηση.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Πάντα φταίει κάποιος άλλος σε αυτή τη χώρα, αυτό είναι το κύριο πρόβλημα μας κι όχι οι πολιτικοί. Για κάθε πολιτικό που μπήκε φτωχός και βγήκε με 47 διαμερισμάτα, 5 εξοχικά, 264 αγροτεμάχια κλπ μπορώ να σου βρω 100 απο εμάς που ξεκίνησαν στον ιδιωτικό τομέα με κεφάλαια μηδενικά και χρησιμοποιώντας τους πολιτικούς έχουν τώρα τα κέρατα τους. Επίσης, μπορώ να σου βρω 1000 απο εμάς που μπήκαν πλαγίως στο δημόσιο και κοπροσκυλιάζουν αφήνοντας τη μειοψηφία των συνειδητών δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων να βγάζει τα κάστανα απ΄τη φωτιά. Ακόμη, μπορώ να σου βρω δεκάκις χιλιάδες ασυνείδητους που τσίμπησαν συντάξεις με 10, 15, 20 χρόνια δουλειάς. Κανείς απ' όλους τους προανεφερόμενους δεν είναι άμοιρος ευθυνών και φυσικά δεν φταίνε μόνο οι πολιτικοί που πετούσαν το τυράκι για να τσιμπήσουν ψηφοφόρους. Όπως για τη λαίλαπα των στεγαστικών-καταναλωτικών δεν ευθύνονται μόνο οι σκατοτράπεζες, ευθύνες σοβαρές έχουν κι όσοι νόμιζαν ότι τους χαρίζουν λεφτά για να πάρουν μεζονέτες, τζιπ, ταξίδια και ότι άλλη μλκια υπάρχει χωρίς ουσιαστικά η τσέπη τους να τα αντέχει όλα αυτά.

Για τα α/δ, θεωρώ τη δεδομένη στιγμή ως καλύτερη λύση αυτή που προχωράει, αν και όποτε φτιάξουμε το δημόσιο και αλλάξουμε μυαλά ως πολίτες τότε ευχαρίστως να το ξαναδούμε το θέμα. Μέχρι τότε είναι καλύτερα να εκμεταλλεύονται δημόσια περιουσία κακοί ιδιώτες, παρά να πατάνε πάνω σε αυτή πολιτικοί και πολίτες προς ιδίον όφελος και στο τέλος να πληρώνουμε τον λογαριασμό εμείς οι πολλοί...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Βάζεις θέμα αν φταίει ο ναρκομανής ή ο έμπορος ναρκωτικών ή και οι δύο. Σε αυτό το θέμα έχω ξεκάθαρη την απάντηση μέσα μου. Δεν δέχομαι στην απολογία του εμπόρου στο δικαστήριο να λέει :

"Κύριε πρόεδρε, δεν φταίω. Τα πρεζόνια γουστάρανε ντάγκλα. Μιά μαύρο, μία σκονίτσα, μετά αρχίσανε οι βελόνες. Κατακάθια κύριε πρόεδρε"

Σαφώς και τα πρεζόνια δεν είναι αθώα, αλλά η εξ αδιαιρέτου ευθύνη πάει πολύ. Κολλάει πολύ ωραία με αυτό που έλεγα ότι κάνουν οι κυβερνήσεις. Όπως αφήνουν τη δημόσια περιουσία να σαπίζει, το ίδιο κάνουν και για το λαό. Και μετά τον δείχνουν με το δάκτυλο.

Τώρα αν πρέπει να δώσουμε τα αεροδρόμια και να το ξαναδούμε σε .... 35 χρόνια, εδώ είναι που κολλάει το ζήσε Μάη μου. Δηλαδή δεν μπορούμε σαν πολίτες να ξεριζώσουμε τη σαπίλα σε μία 10ετία; Το λέω γιατί σε κάποιες άλλες χώρες που έχω ακούσει, το κάνανε εν μία νυκτί! Δεν το ασπάζομαι επουδενί, απλά και τα 35 μου κάθονται βαριά.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Mε τη λογική αυτή απαλασσόμαι κι εγώ που καπνίζω 4 πακέτα την ημέρα, κατεβάζω 2 μπουκάλια Ρούσκαγια και χλαπακιάζω 3 Μπιγκ Μακ με XL πατάτες κ Coke; Όταν έρθει η ώρα μου, θα πάω δικαστικά και θα ρίξω το φταίξιμο αποκλειστικά εκεί, ελπίζω ο δικαστής να με συμπονέσει και να εξασφαλίσει και τα δισέγγονα μου...

Κατα την ταπεινή μου γνώμη όχι, η σαπίλα μας δεν αλλάζει σε 10 χρόνια. Και ξέρεις γιατί; Το είπα και παραπάνω, πάντα φταίνε οι άλλοι κι όχι εγώ και αυτό δεν το βλέπω να αλλάζει. Και την παιδεία να αλλάξουμε και το δημόσιο να στρώσουμε και τους πολιτικούς να στείλουμε σπίτια τους, αν εμείς δεν παραδεχτούμε ότι αποτελούμε κομμάτι αυτής της σαπίλας και να ξεκινήσουμε απο μέσα στο σπίτι μας την αλλαγή, τότε γιατί να αλλάξουνε όλοι οι υπόλοιποι;

Για τα αεροδρόμια, ώστε να επανέλθουμε και λίγο ον τόπικ, οφείλω να πώ, πώς σε ενα ιδανικό πλαίσιο θα τα ήθελα ημικρατικά, αλλά απέχουμε πολύ απ΄αυτό το σενάριο. Έτσι, ποσώς με νοιάζει αν τα παίρνουν Γερμανοί, Βιετναμέζοι, Μαορί ή Σίθ. Τα λεφτά που έβγαζαν τόσα χρόνια, ακόμη και τους καλούς καιρούς πριν δεσμεύσουν τα κέρδη τους έναντι δανεικών, πάντα πήγαιναν σε αλλότριους σκοπούς και ουσιαστικά μια δημόσια υποδομή τάιζε λίγους "ξύπνιους" και οι υπόλοιποι ξύναμε τα αυτά μας γιατί μπαίνει μέσα το κράτος ή γιατί φτιάξανε τις κυλιόμενες του Διαγόρα αφού πήγε στη βουλή 10 φορές το θέμα. Πλέον μια ιδιωτική εταιρεία αναλαμβάνει να τα αξιοποιήσει και είτε θα δουλέψει όμορφα κι ωραία και θα βγάλει τα άντερα της παρασύροντας όλο το σύστημα να ακολουθήσει είτε θα αποχωρήσει 2,3,5 χρόνια μετά σιχτιρίζοντας την ώρα και τη στιγμή.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αν ήταν γεμάτη η τηλεόραση, οι δρόμοι, οι εφημερίδες και τα περιοδικά με τσιγάρα, μπίγκ μακ και Ρούσκαγια, ναι, μιά χαρά θα μπορούσες να τους πάς στα δικαστήρια. Και γι'αυτό και οι διαφημίσεις τους είναι ή απαγορευμένες ή με προειδοποιήσεις. Δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, ούτε περιορισμοί στα παπαγαλάκια χρηματιστηρίων, λαϊφστάϊλ, διαφημίσεις ακριβών αυτοκινήτων και διακοποδανείων (τότε). Ακόμα και σήμερα, μετά από όλα αυτά, τα κανάλια πουλάνε Αράχωβες και σαλέ σαν το Άγιο Δισκοπότηρο!
Θα είχαμε πολλά να πούμε για το "φταίμε και μείς, φταίνε και αυτοί, φταίνε και οι άλλοι", αλλά είμαστε ήδη εκτός θέματος. Ίσως σε άλλο thread.

Δεν υπάρχει φόβος να φύγει η fraport, όχι σε 3, αλλά ούτε 53 χρόνια. Τέτοια κότα με χρυσά αυγά πού θα ξαναβρούνε; Θα ανεβάσουνε τα τέλη κατά 50%, θα σπρώξουν πάρα πολύ και το θέμα retail (που αν δεν δείς 50 μαγαζιά και δεν κάνεις γιγαντιαίο σλάλομ, σε gate δεν φτάνεις). Ένα ήδη κερδοφόρο προϊόν θα γίνει ακόμα πιό κερδοφόρο. Δεν βλέπω να σιχτιρίζει έτσι εύκολα, ούτε αυτή, ούτε ο Κοπελούζος.

Η πελατεία είναι αυξημένη, και θα αυξηθεί και άλλο. Και φυσικά αυτό δεν είναι επίτευγμα των αρμοδίων μας επί του τουρισμού και των διαφημιστικών σπότ δίπλα στον ....Τάμεση! Είναι αποτέλεσμα όλων των τρομοκρατικών ενεργειών που έχουν γίνει σε Τουρκία, Αίγυπτο, Τυνησία κλπ. από το 2005 και μετά. Ειδικά για το καλοκαίρι του 2016, η Τουρκία θα έχει τρομακτική μείωση, η Αίγυπτος είναι σβησμένη από τον χάρτη, όπως επίσης και η Τυνησία.

Άρα, ας μήν αγχωνόμαστε για το αν θα μείνουν οι επενδυτές. Περιμένω απλά να δώ αν και αυτοί θα εξαιρεθούν του ΦΠΑ, με τη βούλα ή και χωρίς.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Δεν υπάρχουν απαγορεύσεις, ούτε περιορισμοί στα παπαγαλάκια χρηματιστηρίων, λαϊφστάϊλ, διαφημίσεις ακριβών αυτοκινήτων και διακοποδανείων (τότε). Ακόμα και σήμερα, μετά από όλα αυτά, τα κανάλια πουλάνε Αράχωβες και σαλέ σαν το Άγιο Δισκοπότηρο!

Παρεμβαίνω στην κουβέντα γιατί το παραπάνω μου χτύπησε κάπως. Ή ο λαός / πληθυσμός ή όπως αλλιώς είναι ανόητος και χαμηλής νοημοσύνης και συνεπώς κάποιος πρέπει να τον προστατεύει και να ελέγχει τι του λένε ή ο λαός είναι ελεύθερος και έχει την παιδεία να μπορέσει να κάνει μια επιλογή βασισμένη στη δική του λογική - φιλτράροντας όσα του λένε.

Ακόμα και την εποχή που αναπαράγονται πολλάκις ανακρίβειες και βλακείες κυρίως μέσα από social media και σκουπιδο-μπλόγκς, προτιμώ την επιλογή του τι διαβάζω, τι αγοράζω, που πηγαίνω και πώς δαπανώ τα χρήματα που κερδίζω να την κάνω εγώ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

mrk":11qo43nt said:
Ή ο λαός / πληθυσμός ή όπως αλλιώς είναι ανόητος και χαμηλής νοημοσύνης και συνεπώς κάποιος πρέπει να τον προστατεύει και να ελέγχει τι του λένε ή ο λαός είναι ελεύθερος και έχει την παιδεία να μπορέσει να κάνει μια επιλογή βασισμένη στη δική του λογική - φιλτράροντας όσα του λένε.

Νομίζω την απάντηση την ξέρουμε σε αυτό. Όταν είναι για τσιγάρα και ουίσκια είναι ανόητος και χαμηλής νοημοσύνης, οπότε απαγορεύουμε τις διαφημίσεις και όταν είναι για δάνεια, μερσεντέ και χλίδες, είναι ελεύθερος και έχει παιδεία οπότε τις επιτρέπουμε.

Οι επιλογές σαφώς πρέπει να είναι ελέυθερες. Η προβολή όμως και η συνεχής πλύση εγκεφάλου για τους στόχους που πρέπει να έχει ο άνθρωπος είναι άλλο θέμα.

Από μέρους μου δεν ξαναμπάινω σε αυτήν τη συζήτηση σε αυτό το thread. Όπου αλλού θέλετε. Συγνώμη από τους υπόλοιπους.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

αυτός ο λαός που θέλει καθοδήγηση, όπως μερικοι εδώ υποστηρίζουν είναι ο ίδιος λαός που ελεύθερα και δημοκρατικά, χωρίς καθοδήγηση, γιατί έχει την ωριμότητα(ετσι τουλάχιστον λένε οι πολιτικοί μας, ομοίως με το περίφημο "εχω εμπιστοσύνη στην Ελληνική δικαιοσύνη"), ψηφίζει τις κυβερνήσεις που του αξίζουν. Ψηφίζει αυτούς που έμπαζαν απο το παράθυρο (τουλαχιστον απο το 1994 και μετά και λόγω Πεπονή ευτυχώς δεν έχει προσλήψεις τέτοιες στο Δημόσιο- ίσως μόνο στις ΔΕΚΟ), αυτους που μεσολαβούσαν για τις μεταθέσεις τους κλπ κλπ.. Δεν μπορεί λοιπόν να είμαστε ελεύθεροι απο τη μια να ανεβοκατεβάζουμε κυβερνήσεις ανάλογα με το τί μας τάζουν ( μέχρι και σήμερα) και απο την άλλη να μην έχουμε την ευθύνη για τα διακοποδάνεια και το τζόγο που κάναμε στο χρηματιστήριο... με συγχωρείτε αλλά αυτή τη δικαιολογία δεν μπορώ να την δεχτώ.
Επι του προκειμένου και για αεροδρόμια, δεν έχω ακουσει να "κράζουν" τους υπουργούς που εδώ και 4-5 χρόνια με μια τζίφρα χάριζαν τα τέλη (ΤΧΑ) στις αεροπορικές εταιρείες ,οχι το χειμώνα που θα ήταν κίνητρο για επιμηκυνση της τουριστικής περιοδου, αλλά το καλοκαίρι, ώς δωράκι στις εταιρείες. Μόνο με αυτά τα χρηματα, θα μπορούσαν να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι άμεσες και επιτακτικές ανάγκες που ξεφτίλισαν την εικόνα των περιφεριεακών αεροδρομίων τα τελευταία 2-3 χρόνια.. Σημειωτέον οτι τα ΤΧΑ εισπράτονται κανονικά απο το Ελ. Βεν. αφού εκεί δεν έχει δικαιοδοσία το Δημόσιο. Οι ίδιοι υπουργοί σημερα κουνάνε το δάχτυλο και σιχτιρίζουν την κατάσταση στα αεροδρόμια, παραδεχόμενοι οτι το δημόσιο δεν κάνει για μανατζερ και καλύτερα να τα πάρει ο ιδιώτης για να βελτιωθούν. !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Μπορείς να μου πείς έναν, έναν όχι δύο, τομέα που το ελληνικό δημόσιο έχει την κυριότητα και το μάνατζμεντ και τρέχει το μαγαζί σωστά και με κέρδη; Παντού παθογένειες θα βρείς. Γιατί να γίνει αυτό στα αεροδρόμια και μόνο; Επειδή έχουν έσοδα και θεωρητικά είναι αυτάρκη;

Τα α/δ βγάζουν λεφτά γιατί υπάρχει μονοπώλιο και γιατί πουλάει η Ελλάδα κι όχι γιατί πουλάνε τα ίδια κάτι, βγάζουν δλδ χρήμα έμμεσα. Ας είμαστε ρεαλιστές, δεν υπάρχει καμία περίπτωση ορθής διοίκησης υπο το δημόσιο γιατί ακόμη και χρήματα με τη σέσουλα να έπεφταν ποιός εμπιστεύεται τη διαχείριση τους σε δημόσιους υπαλλήλους που δεν τους ελέγχει κανείς; Σε πολιτικούς διεφθαρμένους και επιρρεπείς στον χρηματισμό; Ας ξεκινησούμε να αλλάξουμε τα σημαντικά και έπειτα τα δίνουμε όλα πίσω στο κράτος αν αυτό είναι το μόνο που μας απασχολεί...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top