Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
OA702":3eoa4svb said:
Πέραν ότι λογικά είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις του δημοσίου να παρέχει την απαραίτητη υποστήριξη, αυτό που πειράζει τι είναι; Η υποψία ότι θα προσφέρει αμισθί υπηρεσία 1,2,3,5 φορές σε μια ιδιωτική εταιρεία; Ή ο φόβος ότι αυτό θα γίνει ο κανόνας; Έλεος βρε σατκορφου, λίγο έλεος. Φιδεμπορική φιλοσοφία είναι αυτή κ νομίζω πώς δεν σου ταιριάζει κιόλας...

Επειδή ακριβώς "παίζουμε" με τις λέξεις, να επισημάνω οτι υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στην βοήθεια και την υποστήριξη.. Αν θεωρείς οτι υποστήριξη είναι να δείξεις κάτι σε κάποιον που σε ρωτάει έχει καλώς... Αλλά η δική μου ερμηνεία της λέξης και αυτή ακολουθείται και με τον αγγλικό όρο "technical support", είναι η πλήρης ευθύνη της πράξης (επισκευή, τοποθέτηση κλπ).
Και επειδή σε μια σύμβαση οι όροι αυτοι παίζουν μεγάλη διαφορά, μην είσαι και τόσο σίγουρος οτι η "αμισθί υπηρεσία " θα μπορεί να είναι μόνο για 2-3 φορές... Μία ολόκληρη σαιζόν θα βγεί και αυτή με τα "ψέματα " !! Εδω είμαστε και θα το δούμε...οπότε κάποιος θα αναθεωρήσει αργότερα !!
Υ.Γ. Να υπενθυμίσω σε όσους δεν γνωρίζουν οτι απο πέρσυ μέχρι σήμερα έχουν περάσει μια ολόκληρη σειρά εργολάβων και υπεργολάβων, οι οποίοι - ο καθένας ξεχωριστά- ζητούσε τις ίδιες και τις ίδιες πληροφορίες.. με λίγα λόγια " η αριστερά δεν γνωρίζει τι ποιεί η δεξιά"... άρα η άρνηση για παροχή πληροφοριών δεν ισχύει, υπάρχει σωρός απο έγγραφα, καταγραφές κλπ μέχρι σήμερα !
 
Μπορεί να μην με πιστεύετε, αλλά σε αυτή την περίπτωση συμφωνώ με τον satcorfu. :mrgreen:
Ναι, συμφωνώ.
 
Το πρόβλημα που ακριβώς έγκειται; Δεν μπορώ να καταλαβώ πραγματικά. Νορμάλ διαδικασία είναι αλλά κι εκεί σκαλώνουμε για τα λεφτά και τις ευθύνες. Όποιου δεν του αρέσει η συμφωνία ας ζητήσει μετάταξη ή ας δηλώσει παραίτηση να φύγει. Αυτά που γίνονται και περιγράφονται στο άρθρο του capital είναι άκρως ενδεικτικά της αποσύνθεσης του δημοσίου όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει ένας υπεύθυνος, ένα αφεντικό να το πώ και έτσι ο καθένας κάνει ότι γουστάρει ερμηνεύοντας τα πάντα με βάση το προσωπικό/συντεχνιακό συμφέρον.
 
αγαπητέ ΟΑ702,
η σύμβαση ΔΕΝ αναφέρει πουθενά για οποιαδήποτε παραχώρηση ανθρώπινου δυναμικού ή τεχνικής υποστήριξης απο προσωπικό της ΥΠΑ. Εχουν γίνει αναρίθμητες επισκέψεις κλιμακίων της Fraport, εργολάβων και υπεργολάβων της, έχουν ζητηθεί και ΔΟΘΕΙ ότι ζητήθηκε και υπήρχε, έχουν γίνει αναρίθμητες βόλτες μέσα στους χώρους, έχουν μπεί barcode ακόμα και σε καθίσματα των ground handlers ( που δεν παραχωρούνται με τα α/δ). Αυτό που εγώ καταλαβαίνω απο αυτό το άρθρο είναι ακριβώς αυτό που καταλαβαίνουν και άλλοι προλαλήσαντες... δηλαδή οτι συμβεί αυτή τη σαιζόν να έχουνε έτοιμη τη δικαιολογία. Γιατί σωνει και καλά πιστεύεις κάθε λέξη που γράφει το άρθρο του Capital, χωρίς κανένα προβληματισμό ?? είναι υπεράνω κάθε υποψίας για εξυπηρέτηση συμφερόντων ??
Εχω την πληροφορία οτι είχε κυκλοφορήσει προ τριμήνου μια ανακοίνωση ενός κλαδικου σωματείου της ΥΠΑ, που ελεγε στα μέλη της οτι δεν είναι υποχρεωμένα να παρέχουν εκπαίδευση στους υπαλλήλους της Fraport (αλλωστε δεν είναι και εξουσιοδοτημένοι να κανουν τέτοιο πράγμα) μέχρι εκεί....τώρα απο αυτό μέχρι το συμπέρασμα του συγκεκριμένου άρθρου, που βγήκε μετά απο 3 μήνες λίγο πρίν την ανάληψη των α/δ απο τη Fraport, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.
Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν μερικοί οτι ο Δ.Υ, άσχετα αν είναι τεμπέλης ή δουλεύει σαν σκυλί, ΔΕΝ επιτρέπεται να παρέχει υπηρεσίες σε ιδιώτες.. Οταν κάποιος το κανει, εμείς οι υπόλοιποι τον κατηγορούμε, έτσι δεν είναι ?
Πέρα λοιπόν απο τις όποιες πληροφορίες έχουν ζητηθεί και έχουν δοθεί, δεν νομίζω οτι ενας ΥΠΑτζής έχει την υποχρέωση να εκπαιδεύσει κάποιον ιδιώτη. Αλλωστε τα δελτία Τύπου της εταιρείας αναφέρουν οτι τα στελέχη είναι έτοιμα να αναλάβουν υπηρεσία, άρα έχουν και την απαιτούμενη εμπειρία, χωρίς να χρειάζονται εκπαιδεύσεις απο τους άχρηστους.
Ο υπεύθυνος που αναφέρεις είναι ο Διοικητής της ΥΠΑ, ο οποίος στην κυριολεξία προωθεί όπoιο αίτημα έχει η Fraport με την εντολή να παρασχεθεί καθε δυνατή βοήθεια, όπερ και έχει γίνει...αλλά όπως προείπα, άλλο βοήθεια και άλλο τεχνικη υποστήριξη και εκαπίδευση. Ελπίζω οτι θα συμφωνήσεις σε αυτό τουλάχιστον !
 
Το πρόβλημα είναι πως η φράση "τεχνική υποστήριξη" νομικά προϋποθέτει συνεχείς και συμβατικές υποχρεώσεις ενώ η λέξη "βοήθεια" δεν ενέχει συμβατική υποχρέωση παρά μόνο αυτό που λέει, βοήθεια.
 
Για όσους γνωρίζουν πώς δουλεύει ο ιδιωτικός τομέας παγκοσμίως, γνωρίζουν ότι πάντα σε συμβόλαια παντός τύπου αναγράφονται ρητά και ξεκάθαρα οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα όλων των εμπλεκομένων μερών που συνάπτουν το συμβόλαιο. Περιγράφονται ακόμα και λεπτομέρειες επί διαδικασιών μετάβασης υπηρεσίας, όπως και της κανονικής κατάστασης όταν έχει γίνει πλήρη ανάληψη ευθύνης παροχής της υπηρεσίας.

Όταν λοιπόν υπηρεσιακοί λειτουργοί - σε όποιο σημείο της ιεραρχίας - ωθούν τους υπαλλήλους της υπηρεσίας να λειτουργήσουν εκτός των ξεκάθαρων όρων του συμβολαίου, το μόνο που μπορεί να δηλώσει είναι συναλλαγή κάτω από το τραπέζι, οποιουδήποτε τύπου.

Να σημειώσω ότι είμαι στον ιδιωτικό τομέα και είμαι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων όταν γίνονται με όρους και συνθήκες βελτίωσης της υπηρεσίας και αύξησης της αξίας μιας παροχής υπηρεσίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παίξουν κάποιοι «καλές μπίζνες» στην πλάτη τρίτων επειδή βρήκαν τον τρόπο και τη μέθοδο να την κάνουν.

Και ο νοών νοείτω ...
 
Στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει κάποια διάταξη για την διαδικασία μετάβασης από τον ένα φορεά λειτουργίας στον άλλο.

Στή σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η σύναψη Αρχικών Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών μεταξύ της Fraport και του κάθε κρατικού χρήστη ξεχωριστά. Φυσικά προβλέπεται και τέτοια σύμβαση με την ΥΠΑ ως φορέα που θα παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Αυτή ακόμα δεν έχει υπογραφεί από όσο ξέρουμε αλλά όπως και να έχει δεν αφορά την διαδικασία μετάβασης και αλλαγής του φορέα λειτουργίας αλλά τον τρόπο συνεργασίας και τις συμβατικές υποχρεώσεις των μερών για το διάστημα παροχής υπηρεσιών από την ΥΠΑ στην Fraport.

Η μη καταγραφή και συγκεκριμενοποίηση των όρων της διαδικασίας για την αλλαγή του φορέα λειτουργίας και την παράδοση παραλαβή δεν είναι δυνατόν να βαρύνει τους υπαλλήλους. Άλλοι έχουν την ευθύνη υπογραφής συμβάσεων.

Κατά τη διάρκεια στησίματος του διαγωνισμού ομάδες του συμβούλου επισκέφθηκαν τα αεροδρόμια και κατέγραψαν ότι ήταν απαραίτητο κατά την κρίση τους (φαντάζομαι). Πέρα από τις όποιες αντεγκλίσεις σε κάθε περίπτωση απέκτησαν πρόσβαση σε όλους τους χώρους και υπάλληλοι της ΥΠΑ διέθεσαν χρόνο για να τους συνοδέψουν.

Τη σύμβαση παραχώρησης την ετοίμασε το ΤΑΙΠΕΔ. H Fraport την ήξερε πριν την υπογράψει. Όπως και η ΥΠΑ. Αν ούτε η Fraport αλλά ούτε και η ΥΠΑ φρόντισαν ώστε να υπάρχουν οι σωστές συνθήκες και εξασφαλίσεις για την μετάβαση εννοείται πως δεν πρέπει να επωμιστούν αυτό το βάρος οι υπάλληλοι.
 
Εκτός κι αν εσκεμμένα έχουν αφεθεί ουσιώδεις λεπτομέρειες στο «φλού», ώστε να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους υπό συνθήκες μέσω της μείωσης λειτουργικού κόστους και κόστους εκπαίδευσης, κλπ, κλπ. :wink:
 
Πριν από χρόνια ένας κομμουνιστής μεγαλοσυνδικαλιστής της ΟΣΥΠΑ μου κλαιγόταν ότι στην σύμβαση του αεροδρομίου Σπάτων δεν είχαν προβλεφθεί πολλά πράγματα και οι καημένοι οι υπάλληλοι της ΗΠΑ ήταν μουσαφίρηδες στο ίδιο τους το σπίτι και λοιπά δακρύβρεκτα, τα οποία επαναλαμβάνονται στο παρόν topic. Του αντέτεινα ότι η ΥΠΑ θα έπρεπε να έχει συμπεριλάβει τα θέματα αυτά κατά την διαπραγμάτευση της σύμβασης και όχι να διαμαρτύρεται εκ των υστέρων.

Ξέρετε τι μου απάντησε το λαμόγιο ? Ότι αυτό (ο καθορισμός των αναγκών της ΥΠΑ σε χώρους κλπ) θα ήταn πολύ λεπτομερής και χρονοβόρα υπόθεση και δεν θα μπορούσε να γίνει γρήγορα. Υποψιάζομαι ότι ήταν μια ετοιμόλογη απάντηση της στιγμής από αυτές που ρίχνουν οι πολιτικοί και οι συνδικαλιστές όταν βρίσκονται σε δύσκολη θέση.
 
η ημερομηνία παράδοσης είναι πλεον επίσημα η 11η Απρλίου.. προφανώς απο 00:01 τη διαχείριση των αεροδρομίων θα την έχει η Fraport...ήδη αρχισαν οι μετακομίσεις γραφείων κλπ ώστε να παραδοθούν "καθαρά" !!!
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top