Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Gonso δεν το κρύβω οτι πάντα περιμένω να διαβάσω τα σχόλια σου για διάφορα θέματα. Σε αυτό το θέμα όμως ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι την κεντρική ιδεά της ένστασής σου. Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως λες "γιατί δόθηκαν τα παρατημένα και ατημέλητα αεροδρόμια αφού μπορούσαν να μην δοθούν;".

Μπορείς - με μια φράση - να συνοψίσεις την αντιθεσή σου σε παρακαλώ;
 
Το απίστευτο είναι πως οι πολιτικοί που οδήγησαν τα αεροδρόμια στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται μας λένε πως είναι καλύτερα για περιέλθουν αυτά στον ιδιώτη. Δεν μας εξηγούν όμως γιατί αφήσανε να συμβεί αυτό και ποιες οι ευθύνες τους;
Ταυτόχρονα οι θιασώτες της πολιτικής τους, που τώρα βλέπουν κομμουνισμό(!) και προσβάλλουν και χαρακτηρίζουν όποιον έχει αντίθετη άποψη (αλλά στην ουσία ο συριζα είναι το καλύτερο μνημονιακό κόμμα, απλά έχουν τρελαθεί που τους κλέβει τη δουλειά του ξεπουλήματος) μας ζητάνε να συμφωνήσουμε με αυτούς που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση και να ξεχάσουμε πως υπάρχει άλλος δρόμος, της αξιοκρατίας, του ελέγχου κτλ κτλ.

Επίσης επειδή στην Ελλάδα ζούμε όλοι, λιγότερο ή περισσότερο, διαβάζοντας τόσες καλές απόψεις για τις ιδιωτικές εταιρείες με κάνει να αναρωτιέμαι αν ζω σε παράλληλο σύμπαν.
 
Συμφωνώ απόλυτα με τον LEKPO1A.

Πρώτη φορά βλέπω κάποιον να παρουσιάζει μακέτες για κάτι που είναι ήδη χτισμένο. Η απόλυτη απογοήτευση, που είχε ξεκινήσει βέβαια με την επέκταση του Μακεδονία. Μπομπότης σε Μακεδονια, Καβάλα και δεν θυμαμαι που αλλού Betaplan-Μύκονο τα αρχιτεκτονικά γραφεία που έχω βρει μέχρι στιγμής. Αν κατάλαβα καλά η επέκταση της Κέρκυρας είναι ένα κλειστό κουτί πού κάνει την Αμυγδαλέζα να μοιάζει με Λούβρο. Και τώρα κατάλαβα πως θα φτάσουν τα 350 εκατ. για όλα αυτά....Πόσο να κοστίζει η μπογιά για να βάψεις 14 κτίρια?

Προφανώς δεν περίμενα να κάνουν την Σαμο Changi, ούτε καν τη Θεσσαλονίκη αλλά Σαντορίνη Μύκονο τα κτίρια είναι μόνο για γκρέμισμα. Θα τα ξαναπούμε το 2021 πού θα ναι όλα έτοιμα

ΥΓ. Λάθη έγιναν πολλά. Μην τα συζητάμε πάλι. Με το κυριότερο τα 2 γκρούπ να γίνουν ενα χωρις να μάθει ποτε κανεις το γιατί. Τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Υπάρχουν ακόμα μερικα αεροδρόμια στον έλεγχο του κράτους. Ας δούμε πως θα ανταγωνιστούν και αυτά.
 
Ίσως επαναλάβω πράγματα που έχουν ειπωθεί αλλά:

Στο φιλελεύθερο ευρωπαϊκό οικονομικό μοντέλο που έχουμε επιλέξει:
- Είναι ρόλος του κράτους να έχει στοιχηματζίδικα?
- Είναι ρόλος του κράτους να έχει αεροπορικές εταιρίες?
- Είναι δουλειά του κράτους να διαχειρίζεται τα αεροδρόμια?

Αν δε μας αρέσει το αρχιτεκτονικό του αεροδρομίου, αποτελεί αυτό αιτία για να μην παραχωρηθούν? Επειδή μάσησαν δύο λαμόγια τον ΕΝΦΙΑ, αποτελεί αυτό αιτία για να μην παραχωρηθούν?

Γιατί χρησιμοποιείται η λέξη "ξεπούλημα"?
 
η διαχείριση αεροδρομίων είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό σε όλο τον κόσμο "δουλειά" του κράτους...τα μεγαλύτερα α/δ του κόσμου ανήκουν σε δημόσιες υπηρεσίες ή εταιρείες που ανήκουν εξ ολοκλήρου σε Δήμους, περιφέρειες ή οργανισμούς όπως το ΝΥ Port Authority...αλλωστε και η Fraport που διαχειρίζεται το α/δ της Φρανκφουρτης ανήκει σε δημόσιους οργανισμούς.
η διαφορά είναι αν εδώ στην Ελλάδα υπάρχει ή οχι η κουλτούρα του management ή του βολεματος ημετέρων ( εννοώντας πάντα για τις θέσεις ευθύνης και πολιτικούς προισταμένους).
Σε άλλη χώρα που έχει δημόσια α/δ, δεν θα άλλαζε ο διοικητής της ΥΠΑ μαζί με την κυβέρνηση, ούτε οι αερολιμενάρχες υποδηλώνοντας οτι όπως μπήκαν έτσι φεύγουν. Το κάθε α/δ θα είχε το budget του, απο τα έσοδά του- που φτάνουν και περισσεύουν για ότι έργα αναπτυξης χρειάζονται - θα είχε το έλεγχο που χρειάζεται και τη διαφάνεια χωρίς αυτή να απαιτεί χρονοβόρες και ασκοπες διαδικασίες. Τετοιο πράγμα όμως ΔΕΝ το θέλησαν ποτέ οι κυβερνώντες , γιατί θέλουν το "μαχαίρι και το πεπόνι μαζί"... Οταν είδαν οτι δεν παέι άλλο με τον τρόπο που διαχειρίζονται μέχρι σήμερα τα α/δ, δηλαδή αθηνοκεντρικά, τότε αποφάσισαν να τα πουλήσουν, αφού πλέον δεν αποτελούν για αυτούς κανένα όφελος, ψηφοθηρικό ή οικονομικό.
Να θυμίσω την περίπτωση της Κέρκυρας, που η τελευταία κτιριακή αναβάθμιση έγινε τη δεκαετία του 80, και ενώ αλλα α/δ μπήκαν στο ΕΣΠΑ, χτίστηκαν πρόσθετα κτίρια, όπως στα Χανιά , που ειχαν εμφανίσει επιβατικό συνωστισμό πολύ αργότερα απο την Κέρκυρα,.
Είχαμε ενα βουλευτή, τον Δένδια, που στα πλαίσια των προεκλογικων εξαγγελιών, όπως κάνουν όλοι, μίλησε για μεταφορά του α/δ σε χώρο στα νότια του νησιού, ενώ με μια απλή μελέτη αυτό πλέον είναι ανέφικτο... έφερε και 5-6 καθηγητές του ΕΜΠ, παρουσίασαν μια ΠΡΟμελέτη- κόστισε 70,000 ευρώ - και με λίγα λόγια είπαν οτι αν θέλουμε μπορούμε--- χωρίς βέβαια να μπούν σε λεπτομέρειες και κόστος- που είναι αστρονομικό με απαλλωτριώσεις, δρόμους, σήραγγες κλπ..
Αυτή η ενέργεια και μόνο "αποτελείωσε" το υπάρχον α/δ, έδωσε τη χαριστική βολή, οι υποδομές του απαξιώθηκαν πλήρως , λές και το "νέο" α/δ θα λειτουργούσε την επόμενη μέρα.
Το αποτέλεσμα ???? το α/δ έφτασε να έχει πολλά προβληματα, η τοπική κοινωνία με τη βοηθεια μερικών- λίγων- δημοσιογράφων, που δεν έχαναν την ευκαιρία να τονίζουν και να διογκώνουν τα προβλήματα, ωστε αυτη να δεχτεί αδιαμαρτύρητα την παραχώρηση.
Ο κ. Δένδιας βέβαια μετακόμισε στην Αθήνα, το παραμύθι τελείωσε,αλλά τη δουλειά του την έκανε.. ούτε νέο α/δ πρόκειται ποτε να γίνει και οι κερκυραίοι περιμένουν πώς και πώς την κατασκευή ενος mall, για να μη ζηλεύουν πλέον τους Αθηναίους !!

Η λέξη "ξεπούλημα" χρησιμοποιείται γιατί τα ετήσια εσοδα των 14 α/δ- χωρίς δηλαδή το Ηράκλειο- υπερβαίνουν πολύ συντηρητικά τα 200 εκ, μένουν περίπου 150εκ στο κράτος, περίπου δηλαδή 3 χρόνια για τα χρήματα που θα βάλει η Fraport ώς επενδύσεις... Αν βάλουμε και τις αυξήσεις στα τιμολογια και το τέλος των δωρεάν παροχών που συνήθιζαν οι υπουργοί τα τελευταία χρόνια ( θυμίζω οτι μόνο η Κέρκυρα έχασε 800,000 ευρώ απο τέλη χρήσης αεροδρομίων πρόπερσυ, επειδή θέλησαν να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ), και βέβαια μια πιό χρηστή διαχείριση, τα έσοδα ξεπερνούν τα 250 εκ το χρόνο.....do the math !!!
Υ.Γ. Σήμερα ένα μικρό ιδιωτικό α/φ πληρώνει λιγόετρο απο 2 ευρω για τέλη, πέρα απο τις χρεώσεις του ground handling και αυτό με τη Fraport πάει στα 50 ευρώ....
 
Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι κακές. Έχετε δίκιο.

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, εάν δεν ιδιωτικοποιείτο ο ΟΠΑΠ, «το δημόσιο θα εισέπραττε μέρισμα (για τη χρήση του 2013) ύψους μόνο 13 εκατ. ευρώ, ενώ για τη δεκαετία θα εισέπραττε μόλις 360 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 50% περίπου του ποσού που εισπράττει με την αποκρατικοποίηση». (1/5/2013)

Απόδοση φόρων ΟΠΑΠ στο κράτος έτους 2015 (με τον ΟΠΑΠ ιδιωτικό): Μεταξύ 500 και 600 εκατομμυρίων.

Do the math.

Α, και θα περιμένω τεκμηριωμένη απάντηση από τον gonso (που εκτιμώ) και τους υπόλοιπους σε αυτό που ρώτησα: Τι έχετε να προτείνετε εκτός του επιχειρήματος του στυλ "γιατί δόθηκαν τα παρατημένα και ατημέλητα αεροδρόμια αφού μπορούσαν να μην δοθούν;". Και το συνεχίζω. Γιατί δεν έγιναν αυτά? Το θέλαμε αλλά έχουμε αυτούς τους πολιτικούς κτλ κτλ. Το καταλάβαμε αυτό. Παρακάτω...
 
Δεν νομίζω οτι εδώ έχουμε ανοίξει φιλοσοφική συζήτηση περί ιδιωτικοποιήσεων γενικώς.... μιλάμε για αεροδρόμια και μόνο... Αλοίμονο να θέλουμε και σήμερα να υπάρχει το "κρατικό μονοπώλιο" στο αλάτι και τα σπίρτα, που υπήρχε πρίν δεκαετίες. Ενα παρατημένο ξενοδοχείο ιδιοκτησίας του κράτους ή μιας κρατικής τράπεζας, που δεν λειτουργεί βεβαίως να πουληθεί σε δημοπρασία, όπως και μια δημόσια έκταση αν η τοπική κοινωνία το θέλει( οχι όπως πήγε να γίνει στο Ναυάγιο της Ζακύνθου !!!)
Το θέμα είναι αν μια ιδιωτικοποίηση ευνοεί τον πολίτη, την οικονομία γενικότερα κλπ κλπ.. Υπάρχουν παραδειγματα καλών και κακών ιδιωτικοποιήσεων οχι μόνο στην Ελλαδα αλλά και σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, αλλα δεν νομίζω οτι ειναι το θέμα μας αυτό. !!
Τα ιδιωτικά α/δ δεν είναι πανάκεια, ελπίζω εδώ σε αυτό το φορουμ αυτό να είναι κατανοητό.
Πρίν φτάσουμε εδώ, υπήρχαν λύσεις, έχω γράψει τις απόψεις μου εδώ και χρόνια σε αυτή την ενότητα. Δυστυχώς, η διαφθορα στο πολιτικο επίπεδο, η οικονομική κατάσταση, τα απανωτά χτυπήματα στην κοινωνία που δεν προλαβαίνει να τρώει χαστούκια, την έκανε απαθή. Σε αλλες εποχές θα είχε γίνει επανάσταση
Κανείς μας δεν ήθελε να βλέπει τη σημερινή εικόνα των α/δ, αλλά και ο τρόπος, η μεθόδευση και ολες οι πτυχές του όλου εγχειρήματος, η σύμβαση κλπ εμένα προσωπικά με βρίσκουν αντίθετο. Δεν είναι δυνατό να βλέπω σύμβαση που δεν έχει ημερομηνίες, που έχει ρήτρες για ένα σωρό λεπτομέρειες όχι όμως για την παραλαβή των α/δ, να δίνονται σειρά παρατάσεων δήθεν για τεχνικούς λόγους, φτάνοντας στις 6 Μαρτίου 2017 για να διαβάσουμε οτι επιτέλους η Fraport έχει τα λεφτά να τα πάρει και να μην αντιδράει κανείς !!! Η μοναδική ιδιωτικοποίηση που έχει περάσει ώς προαπαιτούμενο στο 3ο μνημόνιο. Καμμία άλλη, ούτε το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, ουτε τίποτα άλλο πέρα απο το συμφέρον μιας γερμανικής εταιρείας... Αν αυτό δεν μας ενδιαφέρει πλέον, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας !!
 
Το ίδιο λέμε. Ιδιωτικοποίηση προς όφελος της οικονομίας και του πολίτη. Το λέω συνέχεια. Μία παρένθεση - ναι, θα.μιλησω γενικά για ιδιωτικοποιήσεις γιατί αυτά τα παραδείγματα δείχνουν το, έστω και χρηματικό όφελος, είναι πολλαπλάσιο. Εγώ θέλω 10 ΟΠΑΠ που θα χρηματοδοτούν με τους φόρους τους σχολεία. Νοσοκομεία κτλ. Ποτε θα το καταλάβουμε αυτό πως οι ιδιώτες παράγουν πλούτο με την αύξηση των εταιρικών φόρων που πληρώνουν?
Δεν θα διαφωνήσω ότι οι ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι πανάκεια (το έχει πει άλλωστε και ο κ. Παρασχής πως το βέλτιστο μοντέλο είναι μία συνεργασία κράτους-ιδιώτη). Εγώ είμαι υπέρ του ιδιώτη 100% με τις προϋποθέσεις που ανέφερα και ανέφερες.
Το θέμα είναι ότι τα αεροδρόμια θα γίνουν καλύτερα. Εγώ μιλάω σαν επιβάτης και κάτοικος μιας χώρας που είναι σε τέλμα. Δεν είμαι στην ΥΠΑ ούτε στο ΥΠΟΙΚ να με αφορά τι *έπρεπε* να έχει γίνει και γιατί τα έσοδα δεν είναι τα αναμενόμενα. Για αυτό πληρώνουμε και θα πληρώνουμε τα λάθη μας. Γιατί όπως είπα και πριν καπιταλισμός στα χαρτιά και σοβιετία στην πράξη.
 
Speedbird8":32sxlqgm said:
Ποτε θα το καταλάβουμε αυτό πως οι ιδιώτες παράγουν πλούτο με την αύξηση των εταιρικών φόρων που πληρώνουν?.
με συγχωρείς αλλά αυτό το τελευταίο ,είναι μαλλον άτοπο στην ελληνική οικονομία που βλέπουμε πώς λειτουργεί. Προτιμώ να έχω ένα οργανισμό, έστω και σαν την ΔΕΗ- με τους "κακούς συνδικαλιστές", που πληρώνει καλά τους εργαζόμενούς της και αυτοί ζουν αξιοπρεπώς τις οικογένειές τους, απο μια ιδιωτική ΔΕΗ, που δεν θα κατεβάσει τα τιμολόγια αλλά θα δίνει καλούς μισθούς στα golden boys, εμείς δεν θα έχουμε δικαίωμα να διαμαρτυρηθούμε αφού θα είναι ιδιωτική και οτι θέλει κάνει, και θα πληρώνει με ψίχουλα τους απλούς εργαζόμενους, δίνοντας καλό μέρισμα στους μετόχους που θέλουν εδω και τώρα αποσβέσεις στις επενδύσεις τους. και το πιό πιθανόν, αυτό το μέρισμα να φεύγει εκτός Ελλάδας. Βλέπω σήμερα στα α/δ, τς εταιρείες καθαρισμού, security, ground handling Κλπ και τους εργαζόμενους που δεν μπορούν να φτιάξουν οικογένεια αν και θα ηθελαν... Αυτή την οικογένεια δεν θα τους τη φτιάξει ο εταιρικός φόρος που ίσως να πληρωθεί, ίσως και όχι, αφού πιθανόν να παρουσιαστούν ιδιαίτερα πολλα έξοδα για να ισοσκελίσουν τα έσοδα
Εχω γράψει και στο παρελθόν, αλλά κανείς δεν έδωσε μια απάντηση στον προβληματισμό μου, απο που θα καλυφθούν τα χρήματα που σήμερα μπαίνουν στα δημόσια ταμεία απο τα έσοδα των α/δ που -κακώς- δεν πάνε σε αυτά, αφού τα ανταποδοτικά της Fraport δεν φτάνουν ουτε για αστείο να ισοσκελίσουν τους αριθμούς..Απο τα σημερινά 200-250εκ και πλέον δεν νομίζω οτι θα μπαίνουν πάνω απο 40-50εκ το χρόνο ...τα υπόλοιπα ??? μήπως απο την αύξηση του κύκλου εργασιών, στην τοπική οικονομία κλπκλπ που μαθαίνουμε στα macroeconomics 101 ? μήπως απο την έλευση των αλυσίδων στα mall που θα γίνουν, οι οποίες όπως γνωρίζουμε πολύ καλά πληρώνουν αδρά τους υπαλλήλους τους ??
 
Aπ' το πρωί διαβάζω και κρατιόμουν να μην αναφέρω τη ΔΕΗ. Την ανέφερε ο φίλος σατκορφου και τα γραφόμενα του δικαιώνουν πλήρως την έως τώρα άτεγκτη στάση του σε οτίδηποτε έχει να κάνει με παραχώρηση δημόσιου -και καλά- αγαθού στους παλιάνθρωπους του ιδιωτικού τομέα.

Πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν καμία, μα καμία όμως, ιδέα για το πώς βγαίνουν τα λεφτά που καταλήγουν στη μισθοδοσία τους, τις συντάξεις τους, τις εν γένει κρατικές δαπάνες. Τους δικαιολογώ εν μέρει γιατί είναι δεδόμενο για αυτούς ότι μήνας μπει μήνας βγει ο μισθός θα πέσει. Όταν όμως σκάσει αυτός ο παλιοαλήτικος ιδιωτικός τομέας, και είναι πολύ κοντά αυτό αν συνεχίσει έτσι ο Τσίμπρας, να δούμε τι θα τους βγάζει το ΑΤΜ..,.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top