Ηλιακή ενέργεια

  • Thread starter IATA
  • Ημερομηνία δημιουργίας

IATA

First-Class-Member
Εγγραφή
26/03/2004
Μηνύματα
737
Likes
203
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Έχω διαβάσει διάφορα σχετικά με τη χρήση ηλιακής ενέργειας αντί κηροζίνης ως εναλλακτική λύση. Γνωρίζει κανείς αν και κατά πόσο μπορεί ένα αεροσκάφος της πολιτικής αεροπορίας τύπου 737/320 να κινηθεί με αυτή τη μορφή ενέργειας; Υπάρχει περίπτωση στο μέλλον να δούμε κάτι τέτοιο να γίνεται πραγματικότητα; Ευχαριστώ για κάθε σχόλιο!
 
Aν μπορεις να φανταστεις ενα 737 με ενα τετραγωνικο χιλιομετρο φωτοβολταϊκη επιφανεια στη ραχη του, τοτε θα εχει γινει πραγματικοτητα. Εν κατακλειδι, δεν το νομιζω...
 
Υποτίθεται ότι οι συσσωρευτές αποθηκεύουν την ενέργεια. Δε γνωρίζω ακριβώς για τι μεγέθη μιλάμε γι' αυτό και ρωτάω....
 
IATA":2zzvvuit said:
Έχω διαβάσει διάφορα σχετικά με τη χρήση ηλιακής ενέργειας αντί κηροζίνης ως εναλλακτική λύση. Γνωρίζει κανείς αν και κατά πόσο μπορεί ένα αεροσκάφος της πολιτικής αεροπορίας τύπου 737/320 να κινηθεί με αυτή τη μορφή ενέργειας;
Η τεχνολογία αυτή έχει δοκιμαστεί μόνο σε ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη με αεροδυναμικά χαρακτηριστικά περίπου μοτο-ανεμόπτερου.
 
Για πάρτε μια μικρή ιδέα....



Ηλιακά αεροσκάφη

Το 1974, οι αδελφοί Robert και Roland Boucher κατασκεύασαν το Sunrise I, ένα εξαιρετικά ελαφρύ, τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος, με ηλιακούς συλλέκτες τοποθετημένους στα φτερά του, το οποίο και έστειλαν σε ύψος 300 ποδών. Την επόμενη χρονιά ήταν η σειρά του εξελιγμένου Sunrise II να απογειωθεί, φτάνοντας στα 17.000 πόδια. Η Αμερικανική Αεροπορία χρηματοδότησε την περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων αεροσκαφών με την ελπίδα να τα χρησιμοποιήσει στο μέλλον ως κατασκοπευτικά. Στις 21 Ιουλίου 1981, ο MacCready διέσχισε το αγγλικό κανάλι με ένα αεροσκάφος ηλιακής ενέργειας, φτάνοντας μέση ταχύτητα 80 χλμ/ώρα και ύψος 12.000 ποδών.

Από τότε οι εξελίξεις έχουν προχωρήσει πολύ, για να φτάσουμε στον Αύγουστο του 2001, όταν το μη επανδρωμένο ηλιακό αεροπλάνο Helios πέταξε σε θερμοκρασίες που έφτασαν τους -65 βαθμούς Κελσίου, αγγίζοντας τα 100.000 πόδια. Το πειραματικό όχημα που κατασκευάστηκε καθ' υπόδειξη της NASA από την Αero Vironment, έσπασε το ρεκόρ ύψους για ελικοφόρα σκάφη, που είχε πετύχει το 1998 το αεροσκάφος Pathfinder Plus. Η δεύτερη αποστολή του έχει προγραμματισθεί για το 2003, και αποσκοπεί σε μια συνεχόμενη πτήση 96 ωρών σε ύψος μεγαλύτερο των 15.000 μέτρων.



http://www.papaki.panteion.gr/teuxos6/solar.htm


Πάντως αν και σχεδιάζεται επιβατικό αεροσκάφος εξολοκληρου από ανθρακονήματα συνολικού βάρους +/- 2 τόνους με κινητηρία δύναμη την ηλιακή δεν εχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται... Απέχουμε ακομα πολύ
 
From Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Photovoltaics_in_transport:
Air
No commercial use has yet been found for photovoltaics in flight, although there is considerable military interest in solar powered unmanned aerial vehicles (UAVs). Many demonstration solar planes have been built, some of the best known by AeroVironment.

Manned solar planes
:arrow: Gossamer Penguin,
:arrow: Solar Challenger - This plane flew 163 miles from Paris France to England on solar power.
UAVs
:arrow: Pathfinder and Pathfinder-Plus - This unmanned plane demonstrated that an airplane could stay aloft for an extended period of time fueled purely by solar power.
:arrow: Helios - Derived from the Pathfinder-Plus, this solar cell & fuel cell powered UAV set a world record for flight at 96,863 feet (29,524 meters).
Future projects...
 
....ΕΜΕΣΑ OFF TOPIC........ΕΜΕΣΑ OFF TOPIC........ΕΜΕΣΑ OFF TOPIC....

Ως εναλλακτικη μορφή ενεργειας η ηλιακη σε οτι αφορα τον αεροπορικο χωρο ειναι μακρια.... Υπάρχουν όμως κ ωραια παραδείγματα υβριδικών αεροπλανων ή καλυτερα αεροπορικών οχημάτων και εταιρείες που ασχολούνται αποκλειστικα με την κατασκευη τους...

http://www.hacinc.us/ έχουν εμπνευση τα παληκαρια...

http://www.unrealaircraft.com/hybrid/hybrid.php ιστορία hybrid airplanes απο το 1941...
 
Έμεσσα off-topic κι εγώ:

Πλέον καταφέρνουμε να κινήσουμε πολύ μεγάλα οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια. Τα καινούριοα υποβρύχιο τύπου 214 του γερμανικού ναυτικού χρησιμοποιούν ως πηγή ενέργειας fuel cells, και βλέπω ότι έχουν μια θεαματική ταχύτητα και endurance (και πολλά πιο πολλά συστήματα προς τροφοδοσία :oops: ).

Φυσικά, για να αλλάξουν οι σειρές των κινητήρων στις 3 μεγάλες εταιρείες αυτό δεν γίνεται για αρκετό καιρό και να έχει αυτό το άλλο σύστημα (αφού τουρμπίνα με τη σημερινή έννοια δεν θα έχουμε) επαρκή ώση είναι κάτι αρκετά δύσκολο....Αλλά ίσως το μέλλον της κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια να είναι κάτι πιο κοντινό !
 
Top