Jeju Αir B737-8 belly landing crash in Muan South Korea

  • Thread starter Thread starter mroa412
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ούτε εγώ γνωρίζω το συγκεκριμένο αεροσκάφος!
Και αν προχωρήσουμε στις υποθέσεις (έτσι κι αλλιώς την πραγματικότητα φαίνεται ότι δύσκολα πλέον θα την μάθουμε! ), κινδυνεύουμε πράγματι να γίνουμε γραφικοί!

Ωστόσο (ποτέ δεν είπα ότι ΔΕΝ είμαι γραφικός! ), αν υιοθετήσουμε το ενδεχόμενο της απώλειας ισχύος, υποτίθεται ότι το ένα από τα υδραυλικά συστήματα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, κάτι που φαίνεται να μην έγινε!
Αν τώρα θεωρήσουμε ότι λειτουργούσαν μόνο οι μπαταρίες, ίσως η εκκίνηση του APU να μην ήταν και τόσο εύκολη δουλειά και ίσως αυτό να οδηγούσε και στην απώλεια των μπαταριών.

(Για τους υπόλοιπους: Το ξέρω ότι και εγώ, αν είχα καρούλια θα ήμουνα πατίνι! )
 
Εφόσον ο Νο2 κινητήρας φαίνεται σε λειτουργία αναστροφής ώσης, πώς έμεινε από ρεύμα εντελώς; Ακόμη και με compressor stall φαίνεται ότι έβγαζε κάποια ώση, άρα και ηλεκτρική ισχύ...
 
Το ότι ο κινητήρας παρήγαγε (κάποια) ώση δεν σημαίνει κι ότι ήταν online. Πιθανόν το bird strike να προκάλεσε τόσο εκτεταμένη βλάβη που να έριξε το IDG offline. Επιπλέον, ας θυμηθούμε το Airbus της PIA στο Καράτσι: Πέταξε για λίγα λεπτά (με RAT, που σημαίνει ότι τα IDG ήταν offline), μέχρι που οι κινητήρες παρέδωσαν το πνεύμα γιατί δεν είχαν λάδια.
 
Οι απορίες σχετικά με τη παροχή ενέργειας στα μαύρα κουτιά μπορούν να διασαφηνιστούν βλέποντας/ακούγοντας αυτό το βίντεο:

737 CVR FDR Power (Chris Brady)

;)
 
Στο Airbus η RAT τροφοδοτεί τους καταγραφείς απ' ευθείας ή μέσω μπαταρίας; Στο ατύχημα της PIA οι καταγραφείς έγραψαν μέχρι τέλους...
 
Η RAT ενεργοποιεί και 'γυρίζει' υδραυλικά μια ξεχωριστή γεννήτρια (ΕΜΕR GEN) η οποία τροφοδοτεί ηλεκτρικά τα ΕSS (essential) buses (ΑC και το DC με inverter). Το CVR τροφοδοτείται από το ESS DC και αν δεν κάνω λάθος το DFDR (μαζί με το FDIU) από το ESS AC.
 
Σήμερα έγινε γνωστό ότι το προσωρινό πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης καταλογίζει στο πλήρωμα ότι έσβησε λάθος κινητήρα (τον αριστερό) που λειτουργούσε, αντί να σβήσει τον προβληματικό μετά το bird strike (τον δεξιό).

Δεν έγινε γνωστό τι αναφέρει το προσωρινό πόρισμα για τις ενέργειες πριν και κατά την προσγείωση, ούτε για την τσιμεντένια κατασκευή στο τέλος του διαδρόμου που δεν άφησε σε κανέναν καμία ελπίδα.

Σύμφωνα με το Reuters, το Σάββατο η επιτροπή ενημέρωσε για τα ευρήματά της τους συγγενείς και τους δικηγόρους τους, καθώς και το σωματείο των πιλότων, ότι υπάρχουν ξεκάθαρα στοιχεία (καταγραφέας φωνής πιλοτηρίου, δεδομένα υπολογιστή και φυσικός διακόπτης κινητήρα) που δείχνουν ότι οι πιλότοι έκλεισαν τον αριστερό κινητήρα, ο οποίος είχε λιγότερη ζημιά, αντί του δεξιού που είχε πληγεί πιο σοβαρά.

Εκείνοι αντέδρασαν έντονα υποστηρίζοντας ότι η επιτροπή ρίχνει όλη την ευθύνη στο πλήρωμα χωρίς να αναφέρει επαρκώς άλλους παράγοντες.

Η προγραμματισμένη επίσημη ανακοίνωση ακυρώθηκε, το πόρισμα αποσύρθηκε.
 
Η διερεύνηση δεν είναι καθόλου απλή δουλειά!
Συχνά, οι διερευνητές μη έχοντας πολλά περιθώρια, επιλέγουν να ακροβατούν μεταξύ των αντικρουόμενων πιέσεων.
Στην περίπτωση αυτή μια διέξοδος είναι η επίρριψη των ευθυνών στο πλήρωμα που έχει ήδη σκοτωθεί, άρα δεν μπορεί να κάνει αντίλογο.
Το περίφημο περιστατικό με ατύχημα λόγω σβησίματος του λάθος κινητήρα ήταν σε ένα Β737-200 της British Midland αν θυμάμαι εδώ και 35 χρόνια. Εκεί όμως είχαν τοποθετηθεί λάθος τα όργανα, με αποτέλεσμα ενδείξεις του αριστερού κινητήρα να φαίνονται στη δεξιά θέση και το αντίστροφο. Πράγματι υπήρχε λόγος να μπερδευτεί το πλήρωμα. Αυτά τα προβλήματα όμως έχουν πλέον λυθεί. Είναι πραγματικά δύσκολο να συμβεί.
Και φαίνεται πράγματι σαν να έχουν αποσύρει το interim report.
 
Last edited:
Η διερεύνηση για το 737 της Britih Midland ήταν λίγο πιο περίπλοκη. Δεν θυμάμαι αναφορά περί λάθους τοποθέτησης των οργάνων, απλά ανέφεραν οτι λόγω των κραδασμών από τον προβληματικό κινητήρα ήταν δύσκολη η αναγνωσή τους από τους χειριστές. Επίσης καθοριστικό ρόλο που "παραπλάνησε" τους χειριστές ήταν το εξής: το autothrotle, προκειμένου να αντισταθμίσει την απώλεια ισχύος μετά το λανθασμένο shut down του καλού κινητήρα, έδωσε στοιχεία στον προβληματικό, με αποτέλεσμα να περιοριστεί το vibration ( απλά λόγω αλλαγής της ταχύτητας του fan) και να δημιουργηθεί η εντύπωση στους χειριστές οτι το vibration σταμάτησε επειδή έκαναν shut down τον χαλασμένο κινητήρα!
Καλό είναι λοιπόν να έχουμε υπόψη μας όλες τις παραμέτρους, όσο και αν ακούγεται "τεράστιο" λάθος το οτι έκλεισαν ενα καλό κινητήρα...
 
Last edited by a moderator:
Top