Πληροφορία: Από προχτές έχει τεθεί σε εφαρμογή η υπ αριθ Δ11/Γ/5142/2294/9.2.2007 απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών "Αναπροσαρμογή παραβόλων, εξετάστρων και λοιπών δικαιωμάτων" σύμφωνα με την οποία ο εξεταζόμενος από εξεταστή αέρος για απονομή ή ανανέωση ή επανεπικύρωση πτυχίου καταβάλλει πλέον το παράβολο των εξετάστρων σε Δημόσιο Ταμείο εκδίδοντας το γνωστό μπλέ χαρτί υπέρ ΥΠΑ (ακόμη δεν έχει δοθεί στα Δημόσια Ταμεία ο κωδικός που θα κατατίθενται τα χρήματα).
Δηλ. από προχτές ο εξεταζόμενος χειριστής δεν πληρώνει πλέον τον εξεταστή για την εξέταση αλλά πηγαίνει στο Δημόσιο Ταμείο και καταθέτει παράβολο το οποίο και δείχνει στον εξεταστή πριν γίνει η εξέταση. Αν η εξέταση δεν γίνει, το παράβολο επιστρέφεται. Αν ο εξεταζόμενος αποτύχει, καταβάλει κανονικά το παράβολο.
1)Πρακτική σε πτήση εξέταση για έκδοση/περιοδικό έλεγχο ικανότητας πτυχίου χειριστή................ PPL 280ευρώ
2)""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για τάξη/τύπο CPL 280ε
3) """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για τάξη/τύπο και πτήση με όργανα CPL/IR 300ε
4) """""""""""""""""""""""""""""""""""""ικανότητα πτήσης με όργανα (αρχική, επανεπικύρωση, ανανέωση) IR 280e
5) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" τάξης και τύπου σε μονοκινητήρια αεροπλάνα SEP 280e
6) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""πολυκινητήρια αεροπλάνα ΜΕΡ 280ε
7) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για έκδοση και επανεπικύρωση ικανότητας εκπαιδευτού πτήσεων CPL/FI 280e.
Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη εάν οι εξεταστές θα πληρώνονται από την ΥΠΑ, μέρος ή όλο το παράβολο γιατί κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από κανένα χαρτί.
Εννοείται οτι το κίτρινο παράβολο της επανέκδοσης ή ενημέρωσης πτυχίου δηλ από 4 (PPL) μέχρι 80 (ATPL) ευρώ που ήδη καταβάλουν οι χειριστές , θα συνεχίσει να καταβάλλεται κανονικά.
Η απόφαση αυτή του Υφυπουργού Οικονομικών Π. Δούκα και Υπουργού μεταφορών Μ. Λιάπη βρισκόταν μεν ανηρτημένη σε εμφανή χώρο στην ΥΠΑ/Δ2 αλλά ουδέποτε ετέθη σε εφαρμογή διότι θα επεβάρυνε σημαντικά τις αεροπορικές εταιρίες αλλά και διότι δεν υπήρχε θεσμοθετημένη διαδικασία απόδοσης εξετάστρων στους εξεταστές από την ΥΠΑ.
Αρα, ακόμα κι αν ένας εξεταστής δεν παίρνει ούτε ευρώ για να μας εξετάσει, τώρα υποχρεούμαστε να καταβάλουμε τα 280-300 ευρώ χωρίς να ξέρουμε αν θα του δώσει τίποτε και ποτέ η ΥΠΑ απ τα εξέταστρα που καταβάλαμε.
Δηλ. από προχτές ο εξεταζόμενος χειριστής δεν πληρώνει πλέον τον εξεταστή για την εξέταση αλλά πηγαίνει στο Δημόσιο Ταμείο και καταθέτει παράβολο το οποίο και δείχνει στον εξεταστή πριν γίνει η εξέταση. Αν η εξέταση δεν γίνει, το παράβολο επιστρέφεται. Αν ο εξεταζόμενος αποτύχει, καταβάλει κανονικά το παράβολο.
1)Πρακτική σε πτήση εξέταση για έκδοση/περιοδικό έλεγχο ικανότητας πτυχίου χειριστή................ PPL 280ευρώ
2)""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για τάξη/τύπο CPL 280ε
3) """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για τάξη/τύπο και πτήση με όργανα CPL/IR 300ε
4) """""""""""""""""""""""""""""""""""""ικανότητα πτήσης με όργανα (αρχική, επανεπικύρωση, ανανέωση) IR 280e
5) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" τάξης και τύπου σε μονοκινητήρια αεροπλάνα SEP 280e
6) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""πολυκινητήρια αεροπλάνα ΜΕΡ 280ε
7) """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""για έκδοση και επανεπικύρωση ικανότητας εκπαιδευτού πτήσεων CPL/FI 280e.
Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη εάν οι εξεταστές θα πληρώνονται από την ΥΠΑ, μέρος ή όλο το παράβολο γιατί κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από κανένα χαρτί.
Εννοείται οτι το κίτρινο παράβολο της επανέκδοσης ή ενημέρωσης πτυχίου δηλ από 4 (PPL) μέχρι 80 (ATPL) ευρώ που ήδη καταβάλουν οι χειριστές , θα συνεχίσει να καταβάλλεται κανονικά.
Η απόφαση αυτή του Υφυπουργού Οικονομικών Π. Δούκα και Υπουργού μεταφορών Μ. Λιάπη βρισκόταν μεν ανηρτημένη σε εμφανή χώρο στην ΥΠΑ/Δ2 αλλά ουδέποτε ετέθη σε εφαρμογή διότι θα επεβάρυνε σημαντικά τις αεροπορικές εταιρίες αλλά και διότι δεν υπήρχε θεσμοθετημένη διαδικασία απόδοσης εξετάστρων στους εξεταστές από την ΥΠΑ.
Αρα, ακόμα κι αν ένας εξεταστής δεν παίρνει ούτε ευρώ για να μας εξετάσει, τώρα υποχρεούμαστε να καταβάλουμε τα 280-300 ευρώ χωρίς να ξέρουμε αν θα του δώσει τίποτε και ποτέ η ΥΠΑ απ τα εξέταστρα που καταβάλαμε.