κεραυνος σε αεροπλανο

  • Thread starter Thread starter spibou
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

spibou

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
16/08/2004
Μηνύματα
18
Likes
0
Περιοχή
cfu
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgkr
σημερα στης 08.50 προσγειωθηκε στο lgkr η tra245 ams-cfu-efl-ams και αφου εδεσε ο κυβερνητης ανεφερε τεχνικο προβλημα. κατα την διαρκεια της διαδικασιας προσγειωσης εφαγε κεραυνο που περασε κατα τα λεγομενα του κυβερνητη και του πληρωματος καμπινας επιβατων επισης απο το τζαμι του πιλοτηριου διεσχησε ολο το αεροπλανο και βγηκε απο την ουρα.ηταν λενε τοσο ορατος ο κεραυνος που τους τρομαξε.το αεροπλανο περασε ολους τους τεχνικους ελεγχους αλλα επειδη συμπληρωσαν ωρες θα αναχωρησει αυριο το πρωι στης εξη για το υπολοιπο ταξιδι του
 
spibou":3vwu8zt2 said:
κατα τα λεγομενα του κυβερνητη και του πληρωματος καμπινας επιβατων επισης απο το τζαμι του πιλοτηριου διεσχησε ολο το αεροπλανο και βγηκε απο την ουρα.


Πώς γίνεται να συμβεί αυτό?
Θα έπρεπε να είχαν σκοτωθεί όλοι οι επιβάτες αν γινόταν αυτό.
ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!
 
αυτο που ειπαν φωτη ειναι που ειδαν μια λαμψη να διαπερνα κατα μηκος το αεροπλανο.περισσοτερα δεν μπορω να σου πω απο τη μαρτυρια τους.ας τη δεχτουμε οπως ειναι παρ΄ολες τις αμφιβολιες που μπορει να εχουμε
 
Μην ξεχνάτε ότι το αεροσκάφος λειτουργεί σε τέτοιες περιπτώσεις ως κλώβος Faraday. Οι επιβάτες και το πλήρωμα μπορεί να είδανε τον κεραυνό να διαπερνάει το αεροσκάφος από την εξωτερική πλευρά της ατράκτου και να υπέθεσαν ότι "βγήκε" από την ουρά. Σε τέτοια περίπτωση, εκτός αν κάποιος ακουμπούσε κάποιο μεταλλικό μέρος του αεροσκάφους ή ήταν ακουμπισμένος σε κάποιο τζάμι, δεν υπάρχει κίνδυνος γιατί η μεταλλική κατασκευή του αεροπλάνου δεν επιτρέπει στον ηλεκτρισμό να "μπεί" μέσα του.

Το έχουνε δοκιμάσει με ένα Golf...Φτιάξανε "κεραυνό", τον ρίξανε πάνω στο Golf και ο τύπος μέσα δεν έπαθε τίποτα. Λογικό θα είναι ένα αεροσκάφος να προσφέρει περισσότερη προστασία, με όλες τις επενδύσεις κλπ. που κάνουν πολύ δύσκολη την επαφή κάποιου από μέσα με το εξωτερικό κέλυφος της ατράκτου.
 
Οι αναφορές θα πρέπει να αφορούν την αισθηση που αποκόμισαν οι <<μάρτυρες>> του περιστατικού και όχι την πραγματική πορεία διφυγής της εκκένωσης.

Πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις οπου το ρεύμα θα εισέλθει από το ρύγχος και θα βγεί από το ουραίο τμήμα ή και όποιο αλλό τμήμα του αεροσκάφους (συνήθως τις πτέρυγες) δεν σημαίνει οτι τίθεται σε κίνδυνο η ζωή επιβατών και πληρώματος. Το ρεύμα θα διέλθει προγραμματισμένα από τα jumpers τις <<ειδικές γειώσεις>> (αδόκιμος ο όρος γιατί στην ουσία δεν πρόκειται για γειώσεις) που διαπερνούν το σώμα και τα τμήματα του αεροσκάφους χωρίς να προξενηθεί ζημιά σε κρίσιμα συστήματα και τελικά θα διαφύγει στην ατμόσφαιρα. Πρόβλημα θα προκύψει αν κάποια jumpers είναι κατεστραμμένα με αποτέλεσμα στα σημεία αυτά να δημιουργηθεί διαπήδηση με απρόβλεπτες πολλές φορές συνέπειες.
 
Όντως,δεν είναι πλέον και κανένα τόσο σπάνιο περιστατικό να χτυπηθεί αεροπλάνο από κεραυνό...
 
Re: êåñáõíïò óå áåñïðëáíï

spibou":amp92j6x said:
êáôá ôá ëåãïìåíá ôïõ êõâåñíçôç êáé ôïõ ðëçñùìáôïò êáìðéíáò åðéâáôùí åðéóçò áðï ôï ôæáìé ôïõ ðéëïôçñéïõ äéåó÷çóå ïëï ôï áåñïðëáíï êáé âãçêå áðï ôçí ïõñá.

Åðßóçò áíáöÝñèçêå üôé êáôÜ ôçí Ýîïäï ôïõ áðü ôçí ïõñá ï êåñáõíüò Ýêëåøå äõï first class meals 4 safety cards åíþ äåí äßóôáóå íá ðáñåíü÷ëçóç óåîïõáëéêÜ ôçí ôåëåõôáßá áåñïóõíïäü ðïõ åêåßíç ôçí þñá óÝñâéñå ôá ðïôÜ.
ÁëáíéÜñçò ï êåñáõíüò Ýôóé?

Ôé ëÝôå ñå ðáéäéÜ ôþñá óïâáñïëïãïýìå?
:arrow: Êáôáñ÷Þí ï êåñáõíüò ãéá íá "ìðåé"êÜðïõ ðñÝðåé íá ôï óðÜóåé k íá ìðåé, ïðïôå k ç ïõñá k ôï ôóÜìé ôïõ áåñïðëÜíïõ Ýðñåðå íá Ý÷ïõíå ìéá ôñõðá éóá ìå ôï fuselage.
:arrow: ÊáôÜ äåýôåñïí èá åß÷áíå øïöÞóåé üëïé ìÝóá óôï áåñïðëÜíï åÜí ðÝñíáãå êåñáõíüò ôüóï êïíôÜ áðü äéðëá ôïõò

¸÷ù áêïýóåé ðïëëÜ ðåñéóôáôéêÜ ìå êåñáõíïýò k áåñïðëÜíá, áðü êáìÝíåò ìç÷áíÝò ìÝ÷ñé ïýôå k go èõìÜìáé ôé, áëëá ðïôå íá ÌÐÅÉ ìÝóá óôï áåñïðëÜíï. ÌÞðùò ï ðéëüôïò Þôáíå áðü áõôïýò ôïõò ìåèõóìÝíïõò ôéò Delta k ide üôé Þèåëå?
 
Έχω ακούσει πολλά περιστατικά με κεραυνούς k αεροπλάνα, από καμένες μηχανές μέχρι ούτε k go θυμάμαι τι, αλλα ποτε να ΜΠΕΙ μέσα στο αεροπλάνο

Μπορεί να φοβόταν έξω, δεν ξέρεις ποτέ...
d025.gif
 
Στο προηγούμενο τεύχος του RBF στην ενότητα "μαύρο κουτί" περιγράφεται αναλυτικά τι γίνεται με τους κεραυνούς και αναφέρεται πως τις περισότερες φορές ο κευρανός ΄"βγαίνει" απο την ουρά του αεροσκάφους. Ωστόσο απο αυτό δεν επειρεάζεται η καμπίνα και τις περισότερες φορές οι επιβάτες δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Για περισότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα και δείτε το. Είναι πολύ ενδιαφέρον.
 
tarig_gr":1nk9vltp said:
O ηλεκτρισμός που θα διοχετευθεί στο αεροπλάνο θα φύγει μέσω των Static Ports
Μάλλον εννοείς τα static discharge probes (ή static wicks ή static dischargers). Τα static ports είναι άλλο πράγμα.
tarig_gr":1nk9vltp said:
γι'αυτό πρέπει να φορούν ακόμα και το βράδυ γυαλιά ηλίου
Δεν το ήξερα αυτό. Είναι προβλεπόμενη διαδικασία; Αναφέρεται σε κάποιο εγχειρίδιο; :shock: :wink: :?:
 
Top