flesland
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 14/09/2008
- Μηνύματα
- 2.536
- Likes
- 1.139
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- EDDK
Για να είμαι ειλικρινής, δεν προετοιμαζα τριπ ριπορτ για αυτό το ταξίδι μιας κ περίμενα ότι θα είναι ένα ανοιαρό πασχαλινό τσιμπούσι στις ταβέρνες της Πορτογαλίας. Πώς όμως να κρατήσω για μένα την χαρά του να ταξιδεύεις με την Easyjet, της άγνωστης πλην τίμιας Air Europa κ της αυτού μεγαλειότητος, βασιλίσσης IBERIA;
Όλα άρχισαν τον περασμένο Φλεβάρη, όταν η εξωτική Βαυαρία με ώθησε να κλείσω ότι βρω για τον Νότο, ίσως όχι πίσω στην πατρίδα, μιας κ το μονοπώλιο του κυρ-Θοδωρα κ των Γερμανών φίλων μας, με κάνουν να το σκέπτομαι διπλά. Τα μονοπώλια όμως ζουν κ βασιλεύουν σε όλη την Ευρώπη κ ιδιαίτερα αυτό της αστροσυμμαχίας είναι πολύ αποτελεσματικό. Έτσι, όταν ο προορισμός Λισσαβώνα αποφασίσθηκε δια βοής, τα εισητηρία της LH κ της TAP, περίπου 500-600 Ε οι βολικές πτήσεις (άφιξη πριν βγουν τα φαντάσματα κ επιστροφή μετά τον γαλατά), με έριξαν σε ένα σαφάρι εύρεσης φτηνότερων ναύλων, κάτι σαν τον μέγιστο Κίμωνα στην λαική της Τεταρτής δλδ. Έπειτα από 2 βδομάδες ανελέητων κλικ, η πιο συμφέρουσα λύση (όπως αποδείχτηκε κ αργότερα) ήταν η εξής:
MUC-MAD-MUC / IBERIA, A320+A321 = 190E
Μικροπροβλήματα με την κράτηση, καθώς το site ‘σκάλωσε’ όταν έβαλα το ffp της ΒΑ, η τιμή στο νέο search είχε ανέβει, κ έπρεπε να πάρω τηλέφωνο (σε υπάλληλο ‘με αγγλική προφορά’) να επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει booking για μένα, να πάω super market κ όταν επιστρέψω να κλείσω την ξανα-χαμηλομένη τιμή των 190 Ε.
ΜΑD-LIS/ easyJet , A319 = 18E
Εύκολα, γρήγορα κ φτηνά.
LIS-MAD/ Air Europa, Embraer 195 = 70E
To site τους δεν είναι ότι καλύτερο για κράτηση, μάλλον δε, είναι ότι χειρότερο. Την τιμή την είδα κατα τύχη στο pamediakopes κ έτσι το έκλεισα.
Οι συνδέσεις για τις 2 παραπάνω ανταποκρίσεις ήταν πολύ καλές χρονικά καθώς μεσολαβούσαν 2 ώρες μεταξύ των 2 πτήσεων (ΜΑD->LIS & MAD -> MUC). Χρόνος αρκετός για να αλλάξεις τέρμιναλ στο Barajas κ να φας κάτι γρήγορα (Προσοχή, σημαντική λεπτομέρεια).
Σκέλος Α κ Β.
Τέρμιναλ 1 του Μονάχου, εκεί δλδ που έπιανε η ΟΑ τον καιρό των 4 ηπείρων κ των 5 θαλασσών. Είναι λίγο άδικο για αυτό το τέρμιναλ καθώς ενώ δεν είναι τόσο άσχημο ή άθλιο ή, ή... αλλά το τερμιναλ 2 της Star Alliance κ η γκρι μοκέτα το κάνουν να μοιάζει σαν ανατολικογερμανικό κατάλειπο στο Chemnitz. ‘Αλλα που θύμιζαν το όχι κ πολύ μακρινό παρελθόν, ήταν αυτό το Β738 της TUIfly που παλιά ήταν Hapag-Lloyd (στο βάθος ένα 737 της δεύτερης Γερμανικής, AirBerlin, η πρώτη είναι γνωστή κ πανταχού παρούσα στο Μόναχο). Αφού έδειξα την πιστωτική στην υπάλληλο της IBERIA (δεν μπορούσα να κάνω e-check in εξαιτίας αυτού, παρά μόνο να διαλέξω θέση), στήθηκα στην ουρά μαζί με καμιά 20αρια 16χρονα γερμανάκια της παιδικής Μπαγερν κ άλλους 20 συνοδούς τους για τον έλεγχο, ο οποίος περιελάμβανε αυτή την φορά κ λήψη φωτογραφίας για να είμαστε σίγουροι ότι η μηχανή δεν είναι ΤΝΤ. Αφού ο σεκιούριτι συμφώνησε ότι η φωτογραφία είναι γνήσια κ της ώρας, έφυγα για το gate.Το boarding της IBERIA άρχισε στην ώρα του (πληρότητα 95-100%), μπουλούκι όπως συνηθίζεται στην Μεσόγειο κ δυστυχία μου είχα επιλέξει 30F, την τελευταία δηλαδή. Το οτί η θέση δεν κάνει recline(-ing) δεν με πειράζει αλλά το ότι δεν χωρούσα καλά καλά να κάτσω, αυτό εύχομαι να μην σας τύχει (κ δεν είμαι κ πρώτο μποί, 174εκ..). Δεν ξέρω αν όλες οι σειρές του Α320 είναι έτσι, αλλά ξανά να μην σας τύχει. Μέχρι ο Χουάν Ραμόν, ο Κ1 να κάνει τα κουμάντα του, κ αφού η πρεσβειτέρα (γύρω στα 65+, έχω-και-εγγόνια) μάς καλωσόρισε στα ισπανικά (κυρίως) κ κάποιους Γερμανούς στα Αγγλικά, ανέλαβε δράση συνάδελφος της αεροσυνοδός που μέσα στην γενική βαβούρα κ ναϊς μουντ των επιβατών που φεύγουν για διακοπές σε αργία, ήθελε να χαλάσει τον τζερτζελέ.
Senior! Senior! No pictures! Please delete! Ακούστηκε από το υπερπέραν του πίσω μέρους της καμπίνας, με ύφος επουράνιας εντολής σε ένα Γερμανό που είχε το θράσσος να μην την ρωτήσει.
Please delete! Επέμεινε ενώ είχε ήδη εκτοξευτεί στην 25η σειρά (οι πόρτες τους α/φους ήταν ακόμα ανοικτές). Το δυνατό δίδυμο της μέγαιρας κ της γιαγιάς συμπλήρωναν ένας τίμιος 50αρης κ μια γαλανομάτα καστανόξανθη ισπανίδα 45αρα, που στην ποδιά της θα σφάζονταν πολλά παλικάρια. Υψηλός μέσος όρος ηλικίας, δεν ξέρω τι ακριβώς σκέφτονται στην One World γενικά. Η μέγαιρα με τον 50αρη φίλο μας άρχισαν το σερβίρισμα από τις πρώτες σειρές: τότε κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς προχωρούσαν πολύ γρήγορα κ άκουγα διάφορους ήχους κερμάτων στα αυτιά μου... διάφορές μαύρες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου, για το τι μπορούσαν αυτοί οι ήχοι να σημαίνουν... κ ω ναι, οι φόβοι μου επιβεβαιώθηκαν, σε μια πτήση 2:40Ω η IBERIA δεν δίνει ούτε τσόφλι κοπανιστό κ τα σάντουιτς της τα κοστολογεί 7-8 Ε. Ομολογώ δεν ήξερα ότι η ΙΒ το χε γυρίσει σε low cost με 190 Ε τον basic. Με τα πολλά, κ αφου περάσαν κ τα ‘διούτι φρι’ οι Υ/Φ εξαφανίστηκαν για να τους ακούσουμε ξανά στο ‘welcome to Barajas airport’.
To terminal 4, εκεί που σταθμέυουν οι short/medium πτήσεις της ΙΒ είναι αρκετά ενδιαφέρον εσωτερικά κ πολύ φωτεινό. Η σήμανση είναι όμως κάτω του μετρίου με επιγραφές που συχνά σε μπερδεύουν αντί να σε βοηθούν (όταν υπάρχει σήμανση). Παρήγγειλα γρήγορο φαγητό σε μια από τις αρκετές εναλλάκτικές επιλογές (η πρόταση μου είναι να δοκιμάζετε να μιλήσετε ισπανό/ιταλο/γαλλικο/πορτογαλικα/ελληνικά σε μίξη ακόμα κ αν δεν ξέρετε, είναι καλύτερες οι πιθανότητες από το να επιχειρήσεις στα αγγλικά). Έπειτα, αφού βρήκα το λεωφορείο που σε μεταφέρει στα Τ1,2,3 μετά απο 5-6 λεπτά στήθηκα ξανα για έλεγχο, όπου παραδόξως δεν τους ένιαξε ούτε αν η κάμερα δουλεύει, ούτε τι κ πόσα μπουκαλάκια υγρών κουβαλούσα, ούτε κ το χρώμα του λάπτοπ μου. Μετά από κανένα 30λεπτο, άρχισε η επιβίβαση στον φούρνο του Α319. Άνετα βρήκα παράθυρο στην έξοδο κινδύνου, με περίπου το 3πλασιο χώρο της πτήσης της ΙΒ δλδ...Ο Κ1, Βρετανός, ενημέρωσε με προφορά που δύσκολα καταλαβαίνεις αν δεν είσαι από το Barry, ότι υπάρχει πρόβλημα με το air-condition άλλα υποσχέθηκε ότι όλα θα φτίαξουν όταν βάλει μπρός τους κινητήρες. Άρχοντας. Το ίδιο μετάφρασε κ ο Ισπανός Κ2 στην ιδιόμα του. Φιλικό σερβις, όσο κ όπου χρειάζεται, είδα 2 νεαρούς κ μια νεαρή ΥΠΚ. Η πτήση προς Λισαβώνα κρατά γύρω στην μια ώρα, κ όλα περάσαν όμορφα κ ήσυχα. Άφιξη στο LIS όπου ξεμπερδεύεις πάλι σύντομα (όταν φτάνεις γιατί όταν φεύγεις είναι μεγάλη ιστορία, όπως θα δούμε κ αργότερα) κ προβλεπόμενο public transport 1,30 Ε για το κέντρο της Λουζιτανικής πρωτεύουσας, γύρω στα 15λ πιο μακρυά.
Στο επόμενο:
-Που έχουν εκτοξεύσει τα σπρεντς την τιμή του ψαριού στην Πορτογαλία.
-Πόσο κοστίζει ένας εσπρέσσο κάτω από τον Ελληνικό ήλιο κ πόσο κάτω από τον Πορτογαλικό.
-Πόσους οπαδούς έχει η Μπενφίκα.
-Ποια ναρκωτικά λέγονται το ίδιο σε όλες τις γλώσσες
-Δεν είναι Airbus, ούτε κροταλίας
-fly by mic: Χοσέ, ο πιλότος που του άρεσε να μιλάει.
Όλα άρχισαν τον περασμένο Φλεβάρη, όταν η εξωτική Βαυαρία με ώθησε να κλείσω ότι βρω για τον Νότο, ίσως όχι πίσω στην πατρίδα, μιας κ το μονοπώλιο του κυρ-Θοδωρα κ των Γερμανών φίλων μας, με κάνουν να το σκέπτομαι διπλά. Τα μονοπώλια όμως ζουν κ βασιλεύουν σε όλη την Ευρώπη κ ιδιαίτερα αυτό της αστροσυμμαχίας είναι πολύ αποτελεσματικό. Έτσι, όταν ο προορισμός Λισσαβώνα αποφασίσθηκε δια βοής, τα εισητηρία της LH κ της TAP, περίπου 500-600 Ε οι βολικές πτήσεις (άφιξη πριν βγουν τα φαντάσματα κ επιστροφή μετά τον γαλατά), με έριξαν σε ένα σαφάρι εύρεσης φτηνότερων ναύλων, κάτι σαν τον μέγιστο Κίμωνα στην λαική της Τεταρτής δλδ. Έπειτα από 2 βδομάδες ανελέητων κλικ, η πιο συμφέρουσα λύση (όπως αποδείχτηκε κ αργότερα) ήταν η εξής:
MUC-MAD-MUC / IBERIA, A320+A321 = 190E
Μικροπροβλήματα με την κράτηση, καθώς το site ‘σκάλωσε’ όταν έβαλα το ffp της ΒΑ, η τιμή στο νέο search είχε ανέβει, κ έπρεπε να πάρω τηλέφωνο (σε υπάλληλο ‘με αγγλική προφορά’) να επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει booking για μένα, να πάω super market κ όταν επιστρέψω να κλείσω την ξανα-χαμηλομένη τιμή των 190 Ε.
ΜΑD-LIS/ easyJet , A319 = 18E
Εύκολα, γρήγορα κ φτηνά.
LIS-MAD/ Air Europa, Embraer 195 = 70E
To site τους δεν είναι ότι καλύτερο για κράτηση, μάλλον δε, είναι ότι χειρότερο. Την τιμή την είδα κατα τύχη στο pamediakopes κ έτσι το έκλεισα.
Οι συνδέσεις για τις 2 παραπάνω ανταποκρίσεις ήταν πολύ καλές χρονικά καθώς μεσολαβούσαν 2 ώρες μεταξύ των 2 πτήσεων (ΜΑD->LIS & MAD -> MUC). Χρόνος αρκετός για να αλλάξεις τέρμιναλ στο Barajas κ να φας κάτι γρήγορα (Προσοχή, σημαντική λεπτομέρεια).
Σκέλος Α κ Β.
Τέρμιναλ 1 του Μονάχου, εκεί δλδ που έπιανε η ΟΑ τον καιρό των 4 ηπείρων κ των 5 θαλασσών. Είναι λίγο άδικο για αυτό το τέρμιναλ καθώς ενώ δεν είναι τόσο άσχημο ή άθλιο ή, ή... αλλά το τερμιναλ 2 της Star Alliance κ η γκρι μοκέτα το κάνουν να μοιάζει σαν ανατολικογερμανικό κατάλειπο στο Chemnitz. ‘Αλλα που θύμιζαν το όχι κ πολύ μακρινό παρελθόν, ήταν αυτό το Β738 της TUIfly που παλιά ήταν Hapag-Lloyd (στο βάθος ένα 737 της δεύτερης Γερμανικής, AirBerlin, η πρώτη είναι γνωστή κ πανταχού παρούσα στο Μόναχο). Αφού έδειξα την πιστωτική στην υπάλληλο της IBERIA (δεν μπορούσα να κάνω e-check in εξαιτίας αυτού, παρά μόνο να διαλέξω θέση), στήθηκα στην ουρά μαζί με καμιά 20αρια 16χρονα γερμανάκια της παιδικής Μπαγερν κ άλλους 20 συνοδούς τους για τον έλεγχο, ο οποίος περιελάμβανε αυτή την φορά κ λήψη φωτογραφίας για να είμαστε σίγουροι ότι η μηχανή δεν είναι ΤΝΤ. Αφού ο σεκιούριτι συμφώνησε ότι η φωτογραφία είναι γνήσια κ της ώρας, έφυγα για το gate.Το boarding της IBERIA άρχισε στην ώρα του (πληρότητα 95-100%), μπουλούκι όπως συνηθίζεται στην Μεσόγειο κ δυστυχία μου είχα επιλέξει 30F, την τελευταία δηλαδή. Το οτί η θέση δεν κάνει recline(-ing) δεν με πειράζει αλλά το ότι δεν χωρούσα καλά καλά να κάτσω, αυτό εύχομαι να μην σας τύχει (κ δεν είμαι κ πρώτο μποί, 174εκ..). Δεν ξέρω αν όλες οι σειρές του Α320 είναι έτσι, αλλά ξανά να μην σας τύχει. Μέχρι ο Χουάν Ραμόν, ο Κ1 να κάνει τα κουμάντα του, κ αφού η πρεσβειτέρα (γύρω στα 65+, έχω-και-εγγόνια) μάς καλωσόρισε στα ισπανικά (κυρίως) κ κάποιους Γερμανούς στα Αγγλικά, ανέλαβε δράση συνάδελφος της αεροσυνοδός που μέσα στην γενική βαβούρα κ ναϊς μουντ των επιβατών που φεύγουν για διακοπές σε αργία, ήθελε να χαλάσει τον τζερτζελέ.
Senior! Senior! No pictures! Please delete! Ακούστηκε από το υπερπέραν του πίσω μέρους της καμπίνας, με ύφος επουράνιας εντολής σε ένα Γερμανό που είχε το θράσσος να μην την ρωτήσει.
Please delete! Επέμεινε ενώ είχε ήδη εκτοξευτεί στην 25η σειρά (οι πόρτες τους α/φους ήταν ακόμα ανοικτές). Το δυνατό δίδυμο της μέγαιρας κ της γιαγιάς συμπλήρωναν ένας τίμιος 50αρης κ μια γαλανομάτα καστανόξανθη ισπανίδα 45αρα, που στην ποδιά της θα σφάζονταν πολλά παλικάρια. Υψηλός μέσος όρος ηλικίας, δεν ξέρω τι ακριβώς σκέφτονται στην One World γενικά. Η μέγαιρα με τον 50αρη φίλο μας άρχισαν το σερβίρισμα από τις πρώτες σειρές: τότε κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς προχωρούσαν πολύ γρήγορα κ άκουγα διάφορους ήχους κερμάτων στα αυτιά μου... διάφορές μαύρες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου, για το τι μπορούσαν αυτοί οι ήχοι να σημαίνουν... κ ω ναι, οι φόβοι μου επιβεβαιώθηκαν, σε μια πτήση 2:40Ω η IBERIA δεν δίνει ούτε τσόφλι κοπανιστό κ τα σάντουιτς της τα κοστολογεί 7-8 Ε. Ομολογώ δεν ήξερα ότι η ΙΒ το χε γυρίσει σε low cost με 190 Ε τον basic. Με τα πολλά, κ αφου περάσαν κ τα ‘διούτι φρι’ οι Υ/Φ εξαφανίστηκαν για να τους ακούσουμε ξανά στο ‘welcome to Barajas airport’.
To terminal 4, εκεί που σταθμέυουν οι short/medium πτήσεις της ΙΒ είναι αρκετά ενδιαφέρον εσωτερικά κ πολύ φωτεινό. Η σήμανση είναι όμως κάτω του μετρίου με επιγραφές που συχνά σε μπερδεύουν αντί να σε βοηθούν (όταν υπάρχει σήμανση). Παρήγγειλα γρήγορο φαγητό σε μια από τις αρκετές εναλλάκτικές επιλογές (η πρόταση μου είναι να δοκιμάζετε να μιλήσετε ισπανό/ιταλο/γαλλικο/πορτογαλικα/ελληνικά σε μίξη ακόμα κ αν δεν ξέρετε, είναι καλύτερες οι πιθανότητες από το να επιχειρήσεις στα αγγλικά). Έπειτα, αφού βρήκα το λεωφορείο που σε μεταφέρει στα Τ1,2,3 μετά απο 5-6 λεπτά στήθηκα ξανα για έλεγχο, όπου παραδόξως δεν τους ένιαξε ούτε αν η κάμερα δουλεύει, ούτε τι κ πόσα μπουκαλάκια υγρών κουβαλούσα, ούτε κ το χρώμα του λάπτοπ μου. Μετά από κανένα 30λεπτο, άρχισε η επιβίβαση στον φούρνο του Α319. Άνετα βρήκα παράθυρο στην έξοδο κινδύνου, με περίπου το 3πλασιο χώρο της πτήσης της ΙΒ δλδ...Ο Κ1, Βρετανός, ενημέρωσε με προφορά που δύσκολα καταλαβαίνεις αν δεν είσαι από το Barry, ότι υπάρχει πρόβλημα με το air-condition άλλα υποσχέθηκε ότι όλα θα φτίαξουν όταν βάλει μπρός τους κινητήρες. Άρχοντας. Το ίδιο μετάφρασε κ ο Ισπανός Κ2 στην ιδιόμα του. Φιλικό σερβις, όσο κ όπου χρειάζεται, είδα 2 νεαρούς κ μια νεαρή ΥΠΚ. Η πτήση προς Λισαβώνα κρατά γύρω στην μια ώρα, κ όλα περάσαν όμορφα κ ήσυχα. Άφιξη στο LIS όπου ξεμπερδεύεις πάλι σύντομα (όταν φτάνεις γιατί όταν φεύγεις είναι μεγάλη ιστορία, όπως θα δούμε κ αργότερα) κ προβλεπόμενο public transport 1,30 Ε για το κέντρο της Λουζιτανικής πρωτεύουσας, γύρω στα 15λ πιο μακρυά.
Στο επόμενο:
-Που έχουν εκτοξεύσει τα σπρεντς την τιμή του ψαριού στην Πορτογαλία.
-Πόσο κοστίζει ένας εσπρέσσο κάτω από τον Ελληνικό ήλιο κ πόσο κάτω από τον Πορτογαλικό.
-Πόσους οπαδούς έχει η Μπενφίκα.
-Ποια ναρκωτικά λέγονται το ίδιο σε όλες τις γλώσσες
-Δεν είναι Airbus, ούτε κροταλίας
-fly by mic: Χοσέ, ο πιλότος που του άρεσε να μιλάει.