Κόστος Πτήσεων

  • Thread starter Thread starter tnick
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

tnick

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
08/03/2009
Μηνύματα
24
Likes
0
Ανοίγω το θέμα για να μάθω, επειδή έχω κάποιες απορίες, οπότε οι γνώστες ας μπουν στον κόπο παρακαλώ να μας δώσουν κάποια στοιχεία αν είναι εύκολο.

Επειδή παρατηρούμε όλοι τις τάσεις των εταιρειών να βγάζουν φθηνά εισητήρια, όλο και πιο φθηνά (και σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν τζάμπα), μου γεννιέται η απορία πόσο μπορεί να κοστίζει μια πτήση, και πόσο τελικά κερδίζει (αν κερδίζει) μια εταιρεία.
Για παράδειγμα, ένα Β734 με 85 επιβάτες, στην πτήση ΑΤΗ-SKG, με μέση τιμή εισητηρίου 90 ευρώ, έχει θεωρητικά έσοδα 90Χ85=7650ευρώ. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε κόστος υπαλληλικού προσωπικού, καυσίμων, τελών χρήσης αεροδρομίου, συντήρησης αεροσκάφους, και γενικά άλλα κόστη για την εταιρεία που αναλογούν στο συγκεκριμένο ταξίδι? Ή με κάποιον τρόπο να γίνει κάποια αναγωγή έτσι ώστε να υπολογιστεί κάποιο κόστος για την πτήση?
(φυσικά το παράδειγμα είναι εντελώς τυχαίο και το έβαλα για να βασιστεί πάνω του η κουβέντα, αν υπάρχουν κάποια στοιχεία για άλλο δρομολόγιο, το ίδιο κάνει, αρκεί να μπορέσει κανείς να βγάλει κάποιο συμπέρασμα).
 
δεν υπολογιζονται τα εσοδα μιας αεροπορικης εταιριας με "μεσες τιμες" εισιτηριων ουτε με "μπακαλιστηκες" μεθοδους...

επισης πρεπει να παρεις πολλα πραγματα υποψην οπως και τα auxiliary revenues που ΠουΧου ο Ιρλανδος...Μιχαλακης 'λατρευει" να "αρμεγει" και για αυτες τις "μορφες" εσοδων οταν ειδικα δεν ειναι στο "core business" (που λενε και στο χωριο μου το διπλοντουβαρο) κραταω επιφυλαξεις...

και γενικα δεν ειναι η δουλεια 2 1/2 το λαδι 2 1/2 το ξυδι 12 το λαδοξυδο...
 
Δεν καταλαβα και πολλά απο αυτά που είπες, αλλά για να μη συνεχισω να ειμαι ασχετος, θα πρέπει να μαθω.
Ίσως το γενίκευσα πολύ με τον όρο έσοδα εταιρείας και κέρδη εταιρείας. Μάλλον θα έπρεπε να αναφέρω ένα και μόνο δρομολόγιο, χωρίς γενικότητες. Εκεί δεν είναι εύκολος κάποιος υπολογισμός? Κάποιο συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει συγκεκριμένα έσοδα και συγκεκριμένα έξοδα. Μπορεί κανείς να τα γνωρίζει ή να τα υπολογίσει?
 
Η αλήθεια είναι πως και εγώ έχω την ίδια απορία. Ίσως να ήταν πιο λογικό αντί να τα περιπλέξουμε υπερβολικά τα πράγματα να μας πείτε απλώς πόσο κοστίζει σε μια εταιρία η πτήση πχ ATH-SKG, δηλαδή πόσο κοστίζουν καύσιμα, τέλη αεροδρομίων, φόροι, catering κλπ. Νομίζω έτσι θα αποκτήσουμε μια γενική εικόνα για το κόστος μιας πτήσης. Από εκεί και πέρα σίγουρα δεν πρόκειται για τόσο απλό θέμα, αλλά μια γενική ιδέα και εγώ θα την ήθελα ;)
 
Όσο "φυσιολογική" κ αν είναι η ερώτηση, δεν είναι απλή η απάντηση:

απλά βάλτε διαφορετικούς μισθούς του πληρώματος (πχ ανάλογα με εμπειρία, οικ. κατάσταση κοκ) διαφορετικά τέλη σε κάθε αεροδρόμιο κ για κάθε α/φος, διαφορετική κατανάλωση καυσίμου ανάλογα με βάρος, καιρό, τύπο κτλ κ κόστος καυσίμου ανάλογα με τον χρόνο αγοράς, αριθμό εισητηρίων με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, διαφορετικό χρόνο απόσβεσης του κόστους αγοράς του α/φους, διαφορετική συντήριση, handling, διαφήμιση, ΔΕΗ, ΟΤΕ, φορολογία κερδών κ ένα κάρο άλλα τόσα...
 
Ναι, αυτό είναι πολύ λογικό, αλλά αν ρωτήσουμε απλά πόσο κοστίζει η ΠΤΗΣΗ, δηλαδή μόνο καύσιμα + τέλη για ένα πχ 734 που είπε ο tnick από ATH σε SKG, σε τι τάξη μεγέθους βρισκόμαστε; 3,000€; 10,000€; 20,000€;
 
και παλι δεν ειναι ευκολη η απαντηση... ειναι αναλογος τις συνθηκες... πχ ενα 737Χ απο εμενα θα το "παρεις" Χδολλαρια και ενα ακριβως ιδιο απο τον γειτονα μπορει να το παρεις φθηνοτερα (σε ACMI block hour costs )

το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να στειλεις ενα ε-μαιλ σε δυο τρεις εταιριες (λιγο σοβαρο ομως) με "δρομολογια" που σε ενδιαφερουν και θα σου στειλουν προσφορες....

τωρα αν το πας σε ζητημα κοστους εισιτηριου εκει δεν ειναι θεμα "διαιρεσης" ( 100 ευρω κοστος δια 50 επιβατες με 51 επιβατες Χ 2 ευρω... εχω κερδος... ) γιατι μη ξεχνας οτι εκτος απο επιβατες (μπορεις να) εχεις και εμπορευματα, μπορεις να "επιδοτησεις" τις τιμες των εισιτηριων μεσω αλλων τροπων οπως π.χ. να "βαψεις διαφημιστικα" το αεροπλανο, να γεμισεις το αεροπλανο με διαφημιστικα αυτοκολητα... ο καφες να ειναι διαφημιση τις ταδε εταιριας που σε πληρωνει να στα "σκασει' το αεροδρομιο...μπορεις να χανεις για ενα διαστημα με την προοπτικη να "ρεφαρεις" μετα... να εχεις αλλο μοντελο απο αλλες εταιριες (πχ all business) και 1002 αλλα... (και τα γραφω πολυ απλοικα...) γιατι κανονικα αυτα ειναι "θεματα" Yield management αναλυσης κοστους, sypply and demand , και ενα σωρο αλλα...

απο την εμπειρια μου.... οι αερορικες εταιριες μαζι με τις ναυτιλιακες και τις σιδηροδρομικες εταιριες ειναι απο τις "πιο δυσκολες" εταιριες να τρεξει κανεις...
 
Σωστά, αλλά εννοώ στην εταιρία πόσο κοστίζει; Πχ ένα γεμάτο 50θέσιο λεωφορείο που πάει Αθήνα-Πάτρα θέλει ξέρω γω 300€ βενζίνη και 100€ διόδια. Υπάρχουν άλλες 500 παράμετροι βέβαια, αλλά αυτά είναι τα πρώτα πρώτα και προφανή ας πούμε έξοδα, εκτός μισθών, συντήρησης, ετήσιων φόρων κλπ. Αντίστοιχα ένα γεμάτο 737 που φεύγει από Αθήνα και πάει Θεσσαλονίκη σε μια μέση μέρα πόσα χρειάζεται σε καύσιμα (χοντρικά, με σημερινές τιμές) και πόσα για τέλη αεροδρομίων κλπ; :)

Ευχαριστώ :)
 
Ναι βρε παιδια, φυσικά και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το κόστος λειτουργίας μιας αεροπορικής εταιρείας, και είναι επίσης πολλοί οι τρόποι να βγάλει κέρδος μια εταιρεία, πράγματα που είναι πολύ λογικό να μην υπολογίζονται έτσι απλά και επιφανειακά.
Εγώ ρωτάω αυτό που ρωτάει και ο Μενέλαος. Πόσο κοστίζει στην Χ εταιρεία να στείλει ένα π.χ. 734 από ΑΤΗ σε SKG.
Και το ερώτημα το έθεσα διότι αν πχ το κόστος είναι ανάμεσα σε 15000 και 20000 ευρώ, και οι εισπράξεις από εισητήρια και εμπορεύματα είναι μεταξύ 8000 και 12000 ευρω, υπάρχει ένα κενο περίπου 8000 που μάλλον καλύπτεται από άλλους τρόπους εσόδων, πιο περίπλοκους. Εκεί θέλω να καταλήξω, δλδ, πόσο από το κόστος μιας πτήσης καλύπτεται από τα κύρια έσοδα (εισητήρια, εμπορεύματα).
Θα μπορούσε να τεθεί και διαφορετικά το ίδιο ερώτημα: πτήση με ένα Α320 με 160 θέσεις, στο δρομολόγιο ATH-SKG, με πόσο κόσμο "βγαίνει"? θα πρέπει να έχει πληρότητα 80% για να κερδίσει ή του φτάνει το 50%? ή μήπως και 100% να πάει, θέλει τα παρατρεχάμενα έσοδα για να τα φέρει βόλτα?
Πού βασίζεται δλδ η τιμή του εισητηρίου π.χ. 80 ευρώ? Αυτή η τιμή σημαίνει οτι οι άνθρωποι της Χ εταιρείας έχουν υπολογίσει οτι με Χ άτομα καλύπτουν κάποιο ποσοστό των εξόδων της πτήσης, ή ακόμα και όλο το κόστος. Αυτό το κόστος ψάχνω να μαθω.

Το θέμα το έβαλα γιατί δεν μπορώ να καταλάβω πώς οι πτήσεις τείνουν να γίνονται φθηνότερες συνεχώς για τους επιβάτες. Πόσο κοστίζουν (καθαρά σαν πτήσεις)? ΔΛΔ αν έπρεπε να προπληρώσει η Χ εταιρεία το κόστος μιας πτήσης ΠΡΙΝ ξεκινήσει, τί θα έδινε για καύσιμα, μισθούς και τέλη αεροδρομίων?

Ίσως θα έπρεπε να το πω πιο απλα, για να μην μπερδευόμαστε με εταιρείες, διαφημίσεις και τέτοια.

Έστω λοιπόν οτι έχω ένα δικό μου 734 στο Βενιζέλος και θέλω να το στείλω Θεσσαλονίκη. Ξέρει κανείς τί περίπου θα πληρώσω (καύσιμα, τέλη, μισθούς πληρώματος)?
Αν βάλω μέσα 70 άτομα και τους πάρω από 80 ευρώ και τίποτα άλλο σαν έσοδο (δλδ εισπράξω 5600) βγαίνω ή όχι? Χωρίς διαφημίσεις, χωρίς πρόσθετα έσοδα, χωρίς απόσβεση αεροσκάφους, χωρίς καφέδες, χωρίς κανένα άλλο έσοδο ή έξοδο γενικά.
Ξέρω οτι είναι κάπως ισοπεδωτικό έτσι όπως το θέτω, αλλά δεν πάω να κάνω οικονομικό έλεγχο σε κάποια εταιρεία, απλά να μάθω (αν γίνεται) πού περίπου κυμαίνονται τα βασικά έξοδα μιας τέτοιας πτήσης και τίποτα παραπάνω (και φυσικά γνωρίζω οτι είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπολογιστούν τέτοια έξοδα με ακρίβεια)
 
Βρε μάγκες πόσο να το εξηγήσουμε? νομίζετε οτί τα καύσιμα τα αγοράζουν απο το βενζινάδικο της γειτονιάς? Όλα αυτά γίνονται μήνες πριν, με εκτίμηση ρίσκου ως προς την τιμή αν θα πέσει ή θα ανέβει. Εϊναι τόσο δυσνόητο? Μπορεί σήμερα τα καύσιμα να είναι 1Ε κ σε ένα μήνα 5Ε ή 0,2. Δεν μπορέις υποθετικά να πεις βάζω 10Ε ευρώ κηροζίνη, βγαίνω?

Πώς θες να υπολογίσεις το κόστος χωρίς απόσβεση αγοράς όταν το βασικό κεφάλαιο είναι το αεροσκάφος, πολλών εκατομμυρίων?

Για χρεώσεις αεροδρομίου δες εδώ:

http://www.aia.gr/UserFiles/File/150501 ... ition2.pdf

αν τις ξέρεις, μπορείς να βγάλεις την τιμή έστω κ σε επίπεδα κόστους-χωρίς περιθώριο κέρδους για μια μεσοπρόθεσμη περίοδο?

Αν ήταν τόσο απλό δεν θα υπήρχαν συναρτήσεις υπολογισμού τιμής εισητηρίου ανάλογα με την ζήτηση κ το "ρίσκο"/πολιτική κάθε εταιρείας.
 
Top