Κρατική ενίσχυση στην Aegean

Pirate

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
02/08/2013
Μηνύματα
37
Likes
57
Φυσικά και αντέχω την άποψη σου, άλλωστε όλοι έχουμε από μια.

Το άρθρο ήταν για τα πανυγήρια γιατί ξεκινάει "κατηγορώντας" μία εταιρία γιατί βγάζει κέρδη και δίνει μερίσματα.
Είναι σα να λες σε έναν άνθρωπο γιατί περπατάει, αναπνέει ή γελάει.

Για την αξιοπιστία του Ελληνικού δημοσίου δε μας λες όμως κάτι.

Η δική μου άποψη είναι ότι αν για να δοθεί βοήθεια (από τα χρήματα μου) το δημόσιο πρέπει να αναλάβει ένεργο ρόλο στο management καλύτερα να αφεθεί η εταιρία στη τύχη της και ότι γίνει έγινε.

Γιατί αν το δημόσιο αναλάβει ρόλο τότε και τα χρήματα μου δε θα πάρω ποτέ πίσω και θα χρειαστεί να ξανδώσω είναι 100% σίγουρο.

(φαντάζομαι ήδη τις στρατιές προσλήψεων και το κάθε βλαχοδήμαρχο να απαιτεί καθημερινή σύνδεση με Airbus για το χωριό του)
 

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.028
Likes
553
Περιοχή
Elbonia
Σύμφωνα με μια αλλοπρόσαλλη (αλλά με πολλούς οπαδούς) θεωρία, είναι κακό να επιδοτήσεις μια μέχρι χθες κερδοφόρο εταιρεία όταν λόγω ανωτέρας βίας της έχεις απαγορεύσει να λειτουργεί, αλλά είναι καλό να επιδοτείς αιωνίως μια ζημιογόνο εταιρεία (ΕΒΖ, ΛΑΡΚΟ, κανείς;) που ενώ έχει όλες τις διευκολύνσεις να λειτουργεί, τα κάνει μονίμως σκ@τ@.

Σε κάποια σάιτ που κάποιοι συμφορουμίτες συχνάζουν (και μας κουβαλούν εδώ τη σοφία τους), η θεωρία αυτή είναι ζωντανή και βροντόφωνη. Εκεί, ο καπιταλισμός είναι κακό πράγμα, όποιος έχει κέρδη τα έχει σίγουρα κλέψει και όποιος ζητάει βοήθεια από το κράτος θα πρέπει να είναι έτοιμος να δώσει ένα κομμάτι από τις σάρκες του.

Για να ξεκαθαρίσω λοιπόν κι εγώ:
1. Δικαιούται η Α3 ενίσχυση; Ξεκάθαρα ναι. Ειδικά όταν οι ανταγωνιστές της πρόκειται να λάβουν κι εκείνοι.
2. Ποια πρέπει να είναι τα ανταλλάγματα; Τα «ανταλλάγματα» θα είναι να συνεχίζει να ζει μια εταιρεία που αποδίδει 280 εκατ. το χρόνο στα δημόσια έσοδα χωρίς να έχει ζητήσει ποτέ το παραμικρό και που θα συνεχίσει να παράγει πολλαπλάσια έμμεσα έσοδα για το κράτος μέσω της συμμετοχής της στον τουρισμό και στις μεταφορές.
3. Γιατί όχι μετοχές/συνδιοίκηση; Γιατί θα ήταν ο ασφαλέστερος τρόπος να το κλείσουμε το μαγαζί. Η Α3 έχει ήδη διοίκηση που έχει αποδείξει ότι γνωρίζει το αντικείμενο και κάθε διορισμένος από το κράτος «συν-μάνατζερ» θα έκανε τα πράγματα δυσκολότερα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει το Νο2 (βλέπε πάνω).
4. Κρατικά λεφτά δεν πρέπει να σημαίνει και έλεγχος; Συμφέρον του κράτους και της κοινωνίας είναι να έχουμε μια αεροπορική υγιή, που να αποδίδει στο δημόσιο έσοδα και να αποπληρώσει εγκαίρως την όποια ενίσχυση ώστε όλοι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Αν η Α3 δίνει τις δόσεις της, το κράτος δεν έχει καμία δουλειά να ρωτάει πώς και τι (για τους ανόητους: αυτό δεν σημαίνει ασυδοσία, τηρώντας τον νόμο λέμε πάντα, ναι;). Αν δεν πληρώνει τις δόσεις, εδώ θα είμαστε να συζητήσουμε τα επόμενα βήματα.
5. Μα ο Τζόντι και το λεφτ λένε ότι με τόσα κέρδη θα έπρεπε να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Τα κέρδη ήρθαν αφού το κράτος πήρε το μερτικό του και 3.000 άτομα είχαν δουλειά και ασφάλιση. Αν δεν βοηθηθεί η εταιρεία, τότε θα έχει ζημιές (άρα μηδέν φόροι), λιγότερους υπαλλήλους (άρα ανεργία) και το κράτος θα χάσει αναλογικά έσοδα από όσες δραστηριότητες η εταιρεία ενισχύει.
6. Με την ΟΑ δεν θα συνέβαιναν ποτέ αυτά! Συμφωνώ απολύτως! Με την ΟΑ θα είχαμε 15.000 άτομα στο σπίτι (με πλήρη μισθό απραξίας, υπερωρίες από το εξοχικό και πτητικά επιδόματα από το έδαφος) που θα πληρώνατε εσείς κι εγώ, συν καμιά 100ριά φανταστικομύρια δανεικά κι αγύριστα. Δεν χαίρεστε που γλιτώσαμε;

Υ.Γ.
Αν και εκτός θέματος, μια ανακρίβεια που δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη: Το δημόσιο δεν πήρε «με νομικό τέχνασμα» την πΟΑ. Ο Ωνάσης κατήγγειλε τη σύμβαση το 1974 εκβιάζοντας με διακοπή της λειτουργίας της. Όπως έχει πει υπουργός της εποχής, «...ήλθε και μου την πέταξε κατάμουτρα λες και ήταν σκουπίδι». Κι όπως έχει γράψει ο ίδιος ο δικηγόρος του Ωνάση ότι έλεγε ο μεγιστάνας: «Η Ολυμπιακή είναι ένας κουβάς με σκατά που όλο του προσθέτουμε. Ε, μόλις ξεχειλίσει και μας πνίξει η μπόχα, θα τον δώσουμε στo γκουβέρνο». Όσο είχαμε χούντα, μια χαρά τα περνούσε ο Ωνάσης. Μόλις αποκαταστάθηκε η δημοκρατία και έγινε φανερό ότι οι εκβιασμοί δεν θα περνούν πια, του πήρε λίγες εβδομάδες για να κάνει την κίνηση.
 

K.A320

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
02/03/2011
Μηνύματα
61
Likes
22
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
THY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgsa
Η αγορά με την απουσία κάποιων παιχτών θα αυτορυθμιστεί. Εξάλλου οι μέτοχοι μπορούν να πάρουν ή να βάλουν λέφτα απο την προσωπική περιουσία τους για να σώσουν την εταιρεία τους. Ότι δηλαδή θα κάνει όλη η αγορά. Οι φορολογούμενοι έχου τα δικά τους προβλήματα να ασχοληθούν.
 

Air Greece

Business-Class-Member
Εγγραφή
23/03/2014
Μηνύματα
269
Likes
39
OveLix":u9zw6dmk said:
Σε κάποια σάιτ που κάποιοι συμφορουμίτες συχνάζουν (και μας κουβαλούν εδώ τη σοφία τους), η θεωρία αυτή είναι ζωντανή και βροντόφωνη. Εκεί, ο καπιταλισμός είναι κακό πράγμα, όποιος έχει κέρδη τα έχει σίγουρα κλέψει και όποιος ζητάει βοήθεια από το κράτος θα πρέπει να είναι έτοιμος να δώσει ένα κομμάτι από τις σάρκες του.
Υ.Γ.
Αν και εκτός θέματος, μια ανακρίβεια που δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη: Το δημόσιο δεν πήρε «με νομικό τέχνασμα» την πΟΑ. Ο Ωνάσης κατήγγειλε τη σύμβαση το 1974 εκβιάζοντας με διακοπή της λειτουργίας της. Όπως έχει πει υπουργός της εποχής, «...ήλθε και μου την πέταξε κατάμουτρα λες και ήταν σκουπίδι». Κι όπως έχει γράψει ο ίδιος ο δικηγόρος του Ωνάση ότι έλεγε ο μεγιστάνας: «Η Ολυμπιακή είναι ένας κουβάς με σκατά που όλο του προσθέτουμε. Ε, μόλις ξεχειλίσει και μας πνίξει η μπόχα, θα τον δώσουμε στo γκουβέρνο». Όσο είχαμε χούντα, μια χαρά τα περνούσε ο Ωνάσης. Μόλις αποκαταστάθηκε η δημοκρατία και έγινε φανερό ότι οι εκβιασμοί δεν θα περνούν πια, του πήρε λίγες εβδομάδες για να κάνει την κίνηση.
1.Ποιό είναι αυτό το περίφημο site να πάω να γραφτώ και εγώ. Έμαθα ότι το έχουν κάνει και άλλοι.

2.Μπορεί να τα ξέρεις εσύ καλύτερα, δεν θα επιμείνω. Εγώ ξέρω ότι ο Ωνάσης όταν την έχασε είπε απογοητευμένος: « Κοιτάξτε να μην πέσει σε ανάξια χέρια...»

3. Η επόμενη μέρα απλά δεν θα είναι ίδια για καμμία αεροπορική εταιρεία. Το πάρτυ έλαβε τέλος.
 

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.028
Likes
553
Περιοχή
Elbonia
Air Greece":3itupwpa said:
OveLix":3itupwpa said:
2.Μπορεί να τα ξέρεις εσύ καλύτερα, δεν θα επιμείνω. Εγώ ξέρω ότι ο Ωνάσης όταν την έχασε είπε απογοητευμένος: « Κοιτάξτε να μην πέσει σε ανάξια χέρια...»
Πιθανόν να ήσουν στο νεκροκρέβατό του, δεν ξέρω. Εγώ διάβασα το βιβλίο του δικηγόρου του Ωνάση, Τρύφωνα Κουταλίδη, όπου αναφέρεται η ρήση με τον κουβά, ενώ ο υπουργός Παπαληγούρας το «μας την πέταξε στα μούτρα» το είπε σε δημοσιογράφο που το κατέγραψε επώνυμα και επίσημα στην Καθημερινή.

Ξέρω και έχω πει πολλές φορές ότι κάθε σύγκριση με την πΟΑ είναι άτοπη και εκτός θέματος (μιλάμε όχι απλώς για άλλες εποχές, αλλά για διαφορετικό πλανήτη), αλλά όσο επανέρχονται διάφοροι με ανακρίβειες και επικολυρικές ελεγείες, καλό είναι να μην μένουν αναπάντητες.

«Η επόμενη μέρα απλά δεν θα είναι ίδια για καμμία αεροπορική εταιρεία». Πσσσ... τι φοβερή ανακάλυψη! :thx:

Η αυτορρύθμιση της αγοράς συμβαίνει ομαλά και φυσιολογικά σε ομαλές και φυσιολογικές συνθήκες. Όταν έχεις τη χειρότερη υγειονομική και οικονομική κρίση του αιώνα, τότε φυσικά και θα παρέμβει το κράτος. Αυτή είναι η δουλειά του. Μαζεύει από όλους μας φόρους όσο οι δουλειές πάνε καλά για να στηρίξει τις δουλειές μας (άρα και την οικονομία) και την κοινωνία όταν τα πράγματα πάνε πολύ στραβά. (ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν λέω ότι αυτό συμβαίνει απαραίτητα, λέω ποια είναι η δουλειά του). Τώρα, κατά πόσον αυτό θα εφαρμοστεί και με τι τρόπο, είναι άλλη ιστορία.
 

mxnk

First-Class-Member
Εγγραφή
15/02/2008
Μηνύματα
943
Likes
37
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
K.A320":39o7u9i4 said:
Η αγορά με την απουσία κάποιων παιχτών θα αυτορυθμιστεί. Εξάλλου οι μέτοχοι μπορούν να πάρουν ή να βάλουν λέφτα απο την προσωπική περιουσία τους για να σώσουν την εταιρεία τους. Ότι δηλαδή θα κάνει όλη η αγορά. Οι φορολογούμενοι έχου τα δικά τους προβλήματα να ασχοληθούν.

Όλες οι επιχειρήσεις στηρίζονται σήμερα με δάνεια επιδοτούμενου επιτοκίου μέχρι €500.000 για δύο χρόνια και άλλα διάφορα μέτρα.
Απλά η Aegean είναι μεγάλη εταιρεία και θέλει ειδικό χειρισμό.
 

K.A320

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
02/03/2011
Μηνύματα
61
Likes
22
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
THY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgsa
Να πάει τότε ο πρόεδρος της εταιρείας να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που δίνει ο νόμος σε όλες τις βιώσιμες εταιρείες και να προχωρήσει. Όλα νόμιμα όμως!
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
158
Likes
98
OveLix":13xp6hm4 said:
airfan":13xp6hm4 said:
Πολλά σενάρια κυκλοφορούν γύρω από τον τρόπο που πρέπει να διασωθεί η Aegean . Ένα ενδιαφέρον άρθρο διάβασα και περιλαμβάνει πολλά χρήσιμα στοιχεία για το θέμα..
https://jodi.graphics/6563?fbclid=IwAR3 ... yMJTCkTssE
https://www.imerodromos.gr/h-sovietia-t ... -airlines/

Το "άρθρο" είναι προσωπική άποψη ενός τύπου που κάνει καριέρα σε αριστερίστικα σάιτ (είναι χτύπημα ενάντια στον καπιταλισμό γενικότερα :mrgreen: ) και το δεύτερο είναι του γνωστού τζόντι που έγινε ίνδαλμα σε κάτι τελειωμένους αποθεώνοντας τα οικονομικά του Βαρουφάκη και το ένδοξο δημοψήφισμα του 2015.

Για μια ακόμα φορά, απορώ πού διάολο πάνε και ενημερώνονται μερικοί και τα βρίσκουν και τόσο ενδιαφέροντα που τα φέρνουν εδώ.

Τώρα που το σκέφτομαι, μήπως το θρεντ είναι άχρηστο, αφού ήδη συζητάμε αλλού τα οικονομικά της Α3;

Υ.Γ.
Για να μην παρεξηγηθώ: ο καθένας έχει δικαίωμα να ποστάρει ό,τι γουστάρει (πάντα εντός κανόνων του φόρουμ), αλλά μετά κι ο καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει όπως της αξίζει την κάθε μπούρδα που ποσταρίστηκε .

Ενώ τα άρθρα που λένε το αντίθετο είναι δογματική αλήθεια.
Απορώ πως έφτασες από το «ανώνυμο άρθρο = σκουπιδαριό» σε «αντίθετο άρθρο = προσωπική άποψη χωρίς αξία».
Για όλα υπάρχει ένα «επιχείρημα» και ένας χαρακτηρισμός εκ μέρους σου βλέπω («μπούρδα«).
Να σαι καλά Ovelix και μην αλλάξεις ποτέ :D
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
158
Likes
98
OveLix":pftwohu6 said:
Όταν έχεις τη χειρότερη υγειονομική και οικονομική κρίση του αιώνα, τότε φυσικά και θα παρέμβει το κράτος. Αυτή είναι η δουλειά του. Μαζεύει από όλους μας φόρους όσο οι δουλειές πάνε καλά για να στηρίξει τις δουλειές μας (άρα και την οικονομία) και την κοινωνία όταν τα πράγματα πάνε πολύ στραβά. (ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν λέω ότι αυτό συμβαίνει απαραίτητα, λέω ποια είναι η δουλειά του). Τώρα, κατά πόσον αυτό θα εφαρμοστεί και με τι τρόπο, είναι άλλη ιστορία.

Επιτέλους ομολόγησες Ευτύχη !
 

airfan

Economy-Class-Member
Εγγραφή
11/02/2018
Μηνύματα
147
Likes
59
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Εχουμε μερικους συμφορμιτες που μάλλον τα ξέρουν όλα τόσο στην αεροπορικη όσο και την οικονομική επιστήμη... Έτσι λοιπόν αποκλείουν την περίπτωση να μπει το κράτος ως μέτοχος της Aegean σε περιπτωσή χρηματοδότησης της....φευ.....αυτό ακριβώς θα γίνει στη Γερμανία με τη Lufthansa...διαβαζω :
"το WSF θα αγοράσει το 20% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας όπως και ένα 5% συν μια μετοχή υπό τη μορφή ομολόγων που θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να μετατραπούν τα επόμενα τρία χρόνια σε μετοχές. Κατά αυτό τον τρόπο το γερμανικό κράτος διασφαλίζει ότι σε έκτακτες περιπτώσεις θα διαθέτει τη δεσμεύουσα μειοψηφία του 25% των μετοχών συν μια. Δηλαδή, το κράτος θα είναι σε θέση να παρεμποδίσει την εξαγορά της Lufthansa από επενδυτές εις βάρος του: ενώ θα επενδύσει 9 δις στην εταιρεία η αντικειμενική της αξία, άρα η τιμή πώλησης, δεν πλησιάζει ούτε το μισό αυτού του ποσού.

Από την πλευρά της η Lufthansa αναλαμβάνει μια σειρά από δεσμεύσεις, όπως για παράδειγμα να μην καταβάλει μερίσματα στους μετόχους, να περιορίσει τους μισθούς της διοίκησης και δύο από τα 20 μέλη του εποπτικού συμβουλίου θα διορισθούν με την έγκριση της κυβέρνησης"....
Θυμίζω ότι KLM Air France ,έχουν ήδη κρατική συμμετοχή από 14% Γαλλία και 14% Ολλανδία...και η ΤΑΡ νοζω ότι κρατικοποιείται όπως η Alitalia..
 
Top