Γενικά, ο διάδρομος σε χρήση, επιλέγεται από τον Πύργο Ελέγχου και συνδυάζει δύο πράγματα: τον άνεμο και την ενοργάνωση του διαδρόμου. Το πρώτο ρόλο φυσικά παιζει ο άνεμος, όσον αφορά το 03 ή 21. Στις περιπτώσεις άπνοιας (γενικά πάλι) επιλέγεται ο καλύτερα ενοργανωμένος διάδρομος. Στην περίπτωση του Ελ.Βελ., όπου και οι 4 διάδρομοι (03L, 03R, 21L, 21R) έχουν όλοι ILS, δεν διαφέρει κάτι.
Παρόλα αυτά επιλέγεται ένας σε χρήση και από εκεί και πέρα, αν κάποιος κυβερνήτης ζητήσει ανάποδο διάδρομο επειδή τον βολεύει (εξοικονόμηση καυσίμου, χρόνου κλπ), αυτός εγκρίνεται μόνο αν δεν θα υπάρξει εμπλοκή με άλλο αεροσκάφος που χρησιμοποιεί τον εν χρήση διάδρομο και δε δημιουργήσει και μεγάλη καθυστέρηση.
Άλλη περίπτωση είναι να ζητηθεί αντί L ο R και ανάποδα. Στις περιπτώσεις αυτές αν βολεύει τον Πύργο όσον αφορά την κυκλοφορία αλλά και τους διάφορους περιορισμούς (noise abatement, performance κλπ) πάλι εγκρίνεται. Πχ στον Ελ.Βελ. όταν είναι σε χρήση ο 03L για τις προσγειώσεις και ο 03R για τις απογειώσεις, κάποιοι κυβερνήτες ζητούν από το Approach τον 03R. Αν δεν υπάρχουν πολλά αεροσκάφη στη σειρά για απογείωση μπορεί να εγκριθεί. Επίσης αποφεύγεται να εγκρίνεται το L<->R (δε θυμάμαι ποιο από τα δύο όμως...) όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, αν εμπλέκονται οι διαδικασίες missed apprach των δύο διαδρόμων, ειδικά αν υπάρχουν ταυτόχρονα παράλληλες προσεγγίσεις κλπ.