LCA και PFO

  • Thread starter Thread starter Kyriakos Sahinidis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Μερικά posts πιο πάνω υπάρχουν links με τα σχέδια επέκτασης των 2 αερολιμένων (σταδιακή ανάπτυξη).

Να υπογραμμίσω πάντως πως ένα αεροδρόμιο δεν εξυπηρετεί μόνο τους κατοίκους μιας χώρας αλλά και τους επισκέπτες της- τουρίστες (2.300.000 αφίξεις ξένων τουριστών το 2003). Επιπλέον, νομίζω πως είναι σημαντική και η ύπαρξη ενός εναλλακτικού αεροδρομίου (βλ. Πάφος ή π.χ. τα Χανιά στην Κρήτη). Όσο αφορά τη Λάρνακα, η επέκταση και αναβάθμιση (κτιριακών εγκαταστάσεων και δαπέδου στάθμευσης) είναι σίγουρα αναγκαία. :wink:
 
Auto pou den katalavaino ine giati xriazetai 2 rwys (to sxedio provlepi kainourgio rwy notia tou iparxontos stin LCA) ena aerodromio pou exi 5 Mio epivates ton xrono kai 47.000 acft movements (pigi: http://azworldairports.com/airports/p1440lca.htm).

Epipleon mias kai i apostasi metaksi ton diadromon ine mikri outoste na min mporoune na ginoune parallel independent approaches & departures, to ofelos se oti afora to rwy capacity den ine kai toso megalo.

iparxi kapios allos lohos;
 
stamatakas":3eq0oh3s said:
Auto pou den katalavaino ine giati xriazetai 2 rwys
Πιστεύω πως αφού θα κάνουν ένα τόσο μεγάλο έργο, καλό θα ήταν, αφού υπάρχει ο χώρος να κάνουν και έναν άλλο runway. Επίσης εγώ που ταξίδεψα πολλές φορές από Λάρνακα, τις περισσότερες φορές, καθυστερούσαν πολλά αεροσκάφη να απογειωθούν λόγω προσγείωσης κάποιου άλλου.
 
mpori, alla apo tin alli to Gatwick (busiest single-rwy arpt ston kosmo) exi kapou 30 Mio epivates ean thimamai kala, kai to LGAT otan pia ipirxe sosto app radar kai kainourgio ACC sta teli tis dekaetias tou 90 den ixe sovares kathisterisis logo rwy capacity.

Den ksero, kalo pou theloune na ton ftiaksoune, apla mou fainetai ligo ipervoliko, apo tin stigmi malista pou to master-plan dixni oti tha kataskeuastounai kai high speed turn-off twys ston iparxonta diadromo.
Pantos to capacity gia single rwy-operations me HST-TWYs ine peripou 30-40 movements tin ora.

To ean vevaia orizmenes fores ginetai tis trellis se ena aerodromio (iraklio px deutera kai paraskeui) kai alles tipota (px tetarti) auto ine thema sintonizmou, tour operators ktl.
 
stamatakas":25lxy6x6 said:
To ean vevaia orizmenes fores ginetai tis trellis se ena aerodromio auto ine thema sintonizmou, tour operators ktl.

Συμφωνώ! Και επειδή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο γίνεται κάθε μέρα της τρελής στο αεροδρόμιο Λάρνακας, πιστεύω πως χρειάζεται τον νέο runway. Επίσης από τα 5 mill. επιβάτες που έχει το αεροδρόμιο ολόχρονα, οι περισσότεροι είναι στην περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου
 
Δεύτερος διάδρομος

Στο Gatwick ο υπάρχει δεύτερος παράλληλος δίαυλος που χρησιμοποιείται κυρίως σαν τροχιόδρομος. Τον ίδιο ρόλο έπαιζε και ο δυτικός διάδρομος στο Ελληνικό στην Αθήνα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή έργων όμως ανοίγονταν ως διάδρομοι απογείωσης/προσγείωσης.

Και στη Λάρνακα ο δεύτερος διάδρομος προορίζεται για εφεδρικός ή για μείωση των καθυστερήσεων αλλά όχι για παράλληλες απογειώσεις ή προσεγγίσεις. Άλλωστε είναι στο τελευταίο στάδιο της ανάπτυξης του αεροδρομίου.
 
Οπότε, με το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας, μάλλον ξεχνάμε οριστικά τη Λευκωσία :(
 
Τι να την κάνουν τη Λευκωσία;

Το θέμα είναι ότι το καθεστώς λειτουργείας που προτεινόταν για το αεροδρόμιο Λευκωσίας, δηλαδή απογειώσεις-προσγειώσεις σε κοινούς διαδρόμους αλλά μετά χωριστοί αεροσταθμοί δεν θα βόλευε κανέναν - πέρα των πολιτικών προεκτάσεων. Άλλωστε, οι κατοχικές δυνάμεις δεν θα ήθελαν με τίποτα δεύτερο αεροδρόμιο στη Λευκωσία αφού έχουν το κατοχικό της Τύμπου ακόμα και σε περίπτωση "επανένωσης".

Το θέμα είναι ότι η Λάρνακα έχει πολύ χώρο για επέκταση, έχει πλέον πολύ εύκολη πρόσβαση σε Λευκωσία και Λεμεσό με τους αυτοκινητοδρόμους που φτιάχτηκαν τη τελευταία 15ετία, είναι αδύνατον να υπάρξει οικιστική ανάπτυξη στην ευθεία του διαδρόμου... καθώς είναι πάνω από θάλασσα, αλλά και βρίσκεται πιο κοντά στις τουριστικές περιοχές της Αγίας Νάπας, του Πρωταρά κ.ά.

Δηλαδή, ό,τι και να γίνει με το Κυπριακό, δεν νομίζω ότι θα συνέφερε η μεταφορά του διεθνούς αεροδρομίου από τη Λάρνακα προς Λευκωσία. Ήδη μάλιστα, στην άκρη του διαδρόμου της Λευκωσίας (δεν γνωρίζω αριθμό, 27 μάλλον, πάντως με ανατολικό-δυτικό προσανατολισμό) έχουν χτιστεί σπίτια και δρόμοι έως αρκετά κοντά, όσο δηλαδή υπήρχε η δυνατότητα λόγω της "νεκρής ζώνης". Ενώ στη Λάρνακα, από τη μια είναι θάλασσα και από την άλλη χωράφια, μέχρι το Κίτι που είναι τα πρώτα σπίτια υπάρχει αρκετός χώρος.
 
i kypros gia mia akoma fora epiase to nohma pou eimeis sthn ellada arnoumaste na katalavoume. to enallaktiko aerodromio den leitourgei anatgonistika tou kyrios aerodromiou. isa isa pou apeuthinete se alli agora. einai ena kinitro gia thn auksisi tis kinisis. an ontos ginei ayto...tote den apokleiete na doume locos na petane kipro. emeis as perimenoume na gemisoume to elven.den thelo na anoikso ksana to thema.i apopsi mou einai gnosth. aplos zhlepsa ligou tous aderfous kiprious.

emeis kseroume na epilegoume. epilegoume polikatoikies sto elliniko......kai oxi pista kai mikro aerolimena....choose life
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top