LCNC/NIC Nicosia (closed)

  • Thread starter Thread starter MAXIM
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Αεροδρόμιο Λευκωσίας - Nicosia

Από τα 5 αεροσκάφη της Cyprus Airways, το ένα καταστράφηκε ολοσχερώς. Ένα ακόμα Trident λεηλατήθηκε και παραμένει ακόμα και σήμερα στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας σε πολύ κακή κατάσταση. Το τρίτο Trident κάποια στιγμή μετά έφυγε από την Λευκωσία με προορισμό την Αγγλία, και μεταφέρθηκε στον στόλο της British Airways. Σήμερα σώζεται σε κάποιο αεροπορικό μουσείο, αν θυμάμαι καλά στο Duxford. Δεν ξέρω τι απέγινε το τέταρτο Trident, πάντως βλέποντας τις δορυφορικές φωτογραφίες του αεροδρομίου της Λευκωσίας σήμερα, δεν υπάρχει κάποιο ίχνος του. Το λεηλατημένο βρίσκεται στην βορειοανατολική γωνία του αεροδρομίου, ενώ στην πίστα του παλιού αεροσταθμού φαίνονται τα συντρίμμια του ολοσχερώς κατεστραμμένου.

Το BAC1-11, που ήταν ενοικιασμένο από την Αγγλική Court Line, παρέμεινε εγκλωβισμένο στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας μέχρι το 1976. Τότε το ζήτησαν οι πιστωτές της Court Line που είχε χρεωκοπήσει, και μετά από διαβουλεύσεις δώθηκε η άδεια να απογειωθεί για το Λονδίνο. Επανεντάχθηκε στον στόλο των Κυπριακών Αερογραμμών, όπου και παρέμεινε μέχρι και το 1995 που αποσύθρηκε και πωλήθηκε στην Νοτιοαφρικάνικη αεροπορική εταιρεία Nationwide.
 
Κάνοντας μία αναζήτηση στο airporthaber.com για το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, έπεσα στην παρακάτω εξωφρενική είδηση: Ο Σύνδεσμος Αυτοδυτών Κύπρου ζήτησε το καλοκαίρι του 2010, να βυθιστεί το 5B-DAB στα ανοικτά της Κύπρου, προκειμένου να μετατραπεί σε τεχνητό ύφαλο και πόλο έλξης δυτών. Ευτυχώς οι Κυπριακές Αερογραμμές, στις οποίες ανήκει ακόμα το αεροπλάνο, απέρριψαν την αίτηση.

http://www.airporthaber.com/readnews.php?newid=25475

Θεωρώντας πως το τουρκικό σάιτ υπερέβαλλε ή ότι διαστρέβλωνε κάποια παρόμοια είδηση, ανακάλυψα ότι δυστυχώς η είδηση είναι αληθινή και ότι όντως ιερόσυλοι ζήτησαν τη βύθιση του Trident:

http://www.sigmalive.com/files/filefiel ... 072010.pdf (σελίδα 18)


Ελπίζω να μην έβαλα τίποτα ιδέες στην ΠΟΛΚΕΟΑ (είναι και κοντά η θάλασσα)...
 
NICOSIA UN-COVERED

Το σαββατοκύριακο που πέρασε βρέθηκα σε μία εξαιρετική ως προς τη σύλληψη, έκθεση για το Διεθνή Αερολιμένα Λευκωσίας, που λαμβάνει χώρα στην Νεκρή Ζώνη, στην προέκταση της Οδού Λήδρας, στην εντός των τειχών πόλη. Ο χώρος της έκθεσης είναι ένα ακατοίκητο κτίριο, που παρέμενε κλειστό από το καλοκαίρι του 1974. Τα δωμάτια του σπιτιού μεταμορφώθηκαν σε αίθουσες αναμονής επιβατών. Στους τοίχους προβάλλονται φωτογραφίες και ταινίες από το αεροδρόμιο, ενώ αναπαράγεται ο θόρυβος από τις απογειώσεις και τις προσγειώσεις. Πλάι στα έργα των εικαστικών, εκτίθενται αντικείμενα από τους χώρους του τερματικού, καθώς και ένα από εκείνα τα φουτουριστικά καθίσματα της αίθουσας αναχωρήσεων. Έξω από το σπίτι, υπάρχει ένας χώρος "αναμονής", αποτελούμενος από αντίγραφα των ίδιων καθισμάτων. Η έκθεση είναι σχετικά "φτωχή" σε εκθέματα, αφού ο στόχος δεν είναι να κινηθεί στα ενδεχομένως στενά όρια του μουσειακού πλαισίου, αλλά να αναδείξει το αεροδρόμιο σαν ένα ακόμα παράδειγμα του παραλογισμού, των τραγικών ιστοριών αλλά και των προοπτικών ή των ελπίδων του Κυπριακού προβλήματος: το αεροδρόμιο είναι μάρτυρας μιας Ιστορίας, που γράφεται με την ελπίδα ότι θα διαγραφεί και να ξαναγραφτεί από την αρχή. Γι' αυτό και σε ένα από τα έργα, τα αντικείμενα (βαλίτσες, εισιτήρια, καθίσματα, load sheets) έχουν αριθμηθεί με ταμπελάκια, θυμίζοντας πειστήρια στη σκηνή ενός εγκλήματος, που έχει τελεστεί και ζητά εξιχνίαση.

H έκθεση ονομάζεται "UNCOVERED" (αποκεκαλυμμένο), επιχειρώντας να παίξει με το UN-COVERED (κεκαλυμμένο από τον ΟΗΕ), το ρόλο δηλαδή που έπαιξε η UNFICYP, στο να καταστεί το αεροδρόμιο από Είσοδος στη Δημοκρατία, στο απολύτως μη-προσπελάσιμο "τίποτα": ένα χώρο, που κάποιοι θέλουν να κρύψουν από την κοινή θέα, ενδεχομένως και να σβήσουν από τη συλλογική μνήμη.

"Κλέβω" λίγο από το κείμενο της έκθεσης:
Lying abandoned inside the buffer zone since July 1974, off limits for the local population, the Nicosia Airport represents a spatial order generated by 36 years of UN control. The airport is a riddle nested within paradoxical questions of protection – Protected. Unprotected. Covered. Uncovered. Protected for whom? Protected from whom? – It is a spatial lapse, an episode of total invisibility.

Για τον ίδιο λόγο, κατασκευάστηκε και μία ιστοσελίδα για το αεροδρόμιο, η οποία αποτελεί μέρος της έκθεσης.
http://www.nicairport.com/

Στο χώρο της έκθεσης, απαγορεύεται η φωτογράφηση, λόγω του ότι πραγματοποιείται στη Νεκρή Ζώνη.

Τελευταία ημέρα επίσκεψης: 23 Οκτωβρίου

http://www.art-agenda.com/shows/uncover ... l-airport/
http://www.uncovered-cyprus.com
 
Ανατριχιαστική ιστοσελίδα μπορώ να πώ ... Ειδικά η αναζήτηση πτήσεων που οι πλείστες είναι ακυρωμένες. Βρίσκω όμως θλιβερό το γεγονός που γίνεται συνεχής αναφορά στη "Βορεία" Κύπρο, δίνοντας την ιδέα πως πρόκειται για ένα αυτόνομο, ανεξάρτητο κράτος. Επίσης, η ελληνική έκδοση δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια ελεύθερη, σχετικά, μετάφραση της αγγλικής έκδοσης (ή της τούρκικης), με αρκετά συντακτικά λάθη (π.χ.: "Αναζήτηση πτήση", "Αεροδρόμιο Υπηρεσία") ή ακόμα και καθόλου μετάφραση (π.χ.: η επιλογή "Σχετικά με") ή και χρήση αγγλικών λέξεων με ελληνικούς χαρακτήρες (π.χ.: Πάρκινγκ). Δε λέω, πάρα πολύ καλή δουλεία, η οποία όμως (λογικά) ανταποκρίνεται ΚΑΙ σε ελληνοκύπριους πολίτες που θα ήθελαν να μάθουν την ιστορία του αεροδρομίου, και όχι σε μετανάστες που ΑΝ γνωρίζουν ελληνικά, μιλάνε με αυτό τον τρόπο. Οι δημιουργοί της σελίδας αυτής πιστεύω θα έπρεπε να σέβονται τους ελληνοκύπριους πολίτες και τη γλώσσα τους. Εν πάση περιπτώσει, οι δύο ιστοσελίδες αποτελούν μια εξαιρετική δουλεία, καθώς ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζουν τα πάντα, σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι εκεί. Απογοητεύτηκα λίγο όταν διάβασα για αυτές τις άδειες που χρειάζεσαι για να επισκεφτείς τα εδάφη σου, καθώς προγραμμάτιζα μια επίσκεψη !
 
Για εμάς που αγαπάμε την Αεροπορία, το Αεροδρόμιο της Λευκωσίας είναι κάτι που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βαρύτητα, ωστόσο η Νεκρή Ζώνη, ειδικά όπως αυτή χωρίζει τη Λευκωσία (και το αεροδρόμιο) και την Αμμόχωστο είναι ο καλύτερος τρόπος να αναλογιστεί κανείς το μέγεθος του εγκλήματος που συντελείται διαχρονικά εις βάρος των Κυπρίων. Η πιο "ηχηρή" σιωπή που αισθάνθηκα ποτέ.
 
Τον περασμένο Γενάρη που είχα κατέβει Κύπρο προσπάθησα να προσεγγίσω το αεροδρόμιο-φάντασμα της Λευκωσίας. Είχα διαβάσει για την ιστορία του καθως και για τα αεροσκάφη που έχουν παραμείνει εκει. Δυστυχώς είναι πολυ δύσκολο να το επισκευθεί κάποιος καθότι στη νεκρή ζώνη αλλά και να το δει απ' εξω αφου οι διπλανοί δρόμοι είναι ελαφρώς "βυθισμένοι" σε σχέση με αυτό στο μεγαλύτερο κομμάτι τους. Κάνοντας βόλτες γύρω γύρω το είδα μόνο απο απόσταση (με κυάλια) και μάλιστα ήταν πολύ μυστήριο το θέαμα ενός εγκαταλλελειμένου αεροδρομίου ως φόντο σε έναν θορυβώδη δρόμο. Το μόνο που κατάφερα είναι ακολουθώντας ένα δρόμο (που κανονικά απαγορευόταν) να φτάσω στην δίπλα στο κατώφλι του του διαδρόμου 14 και να φωτογραφίσω το Tu-104 της CSA (ή μάλλον τα απομεινάρια του) λίγο πριν απο το φυλάκιο της UNFICYP . Το 5B-DAB δεν κατάφερα να το δω.
gallery/image_page.php?album_id=87&image_id=22533
 
andreas-cyprus":28zskdb1 said:
Ανατριχιαστική ιστοσελίδα μπορώ να πώ ... Ειδικά η αναζήτηση πτήσεων που οι πλείστες είναι ακυρωμένες. Βρίσκω όμως θλιβερό το γεγονός που γίνεται συνεχής αναφορά στη "Βορεία" Κύπρο, δίνοντας την ιδέα πως πρόκειται για ένα αυτόνομο, ανεξάρτητο κράτος. Επίσης, η ελληνική έκδοση δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια ελεύθερη, σχετικά, μετάφραση της αγγλικής έκδοσης (ή της τούρκικης), με αρκετά συντακτικά λάθη (π.χ.: "Αναζήτηση πτήση", "Αεροδρόμιο Υπηρεσία") ή ακόμα και καθόλου μετάφραση (π.χ.: η επιλογή "Σχετικά με") ή και χρήση αγγλικών λέξεων με ελληνικούς χαρακτήρες (π.χ.: Πάρκινγκ). Δε λέω, πάρα πολύ καλή δουλεία, η οποία όμως (λογικά) ανταποκρίνεται ΚΑΙ σε ελληνοκύπριους πολίτες που θα ήθελαν να μάθουν την ιστορία του αεροδρομίου, και όχι σε μετανάστες που ΑΝ γνωρίζουν ελληνικά, μιλάνε με αυτό τον τρόπο. Οι δημιουργοί της σελίδας αυτής πιστεύω θα έπρεπε να σέβονται τους ελληνοκύπριους πολίτες και τη γλώσσα τους.


Αντιγράφω από το site του Αεροδρομίου (δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έκθεση δεν σκοπεύει στο να αποτελέσει ένα μουσείο, αλλά να ενθαρρύνει τους κυπρίους και από τις δύο πλευρές της Νεκρής Ζώνης, να διεκδικήσουν και πάλι την ενότητα του χώρου, βγάζοντάς την από την αδράνεια και την απομόνωση στην οποια την έβαλαν οι τρίτοι). To site αποτελεί "έργο"-μέρος της έκθεσης. Δεν σκοπεύει τόσο να πληροφορήσει, όσο να καταδείξει το ότι οι κύπριοι θα μπορούσαν να έχουν περισσότερα πράγματα να τους ενώνουν παρά να τους χωρίζουν).

Özge Ertanın and Oya Silbery are young artists who use various media to investigate and question social and political situations in Cyprus with black humour. In the same line of thinking, they approach the Nicosia International Airport as one of the active evidences of the obligatory idleness in the island. In this respect, they work on a website which would operate as the actual website of the Nicosia International Airport as if it is used. Nevertheless, the ironic content of the website will reveal the actual state of the airport, once a user start to navigate through its pages.

http://www.uncovered-cyprus.com/exhibition.html
 
"Το Εγκαταλελειμμένο αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών"

Ένα συγκινητικό video με το 5Β-DAB των Κυπριακών Αερογραμμών και ένα κείμενο από ένα 15χρονο μαθητή που έχει και αυτός πάθος με τα αεροπλάνα.

http://offsite.com.cy/to-egkatalelimmeno-aeroplano-ton-kipriakon-aerogrammon-vinteo/
 
Re: Αεροδρόμιο Λευκωσίας - Nicosia

Πού μπορώ να βρώ το βιβλίο αυτό στην Αθήνα για να το αγοράσω! Σας ευχαριστώ



DORIS":2m33b3gx said:
Η τελευταία πτήση στο αεροδρόμιο Λευκωσίας
 
Το διάβασα το βιβλίο. Είναι αρκετά καλό για όσους τους ενδιαφέρουν και τα γεγονότα της Κύπρου. Στο τέλος περιγράφει και από μια άλλη οπτική την επιχείρηση "Νίκη" που έγινε την επομένη της εισβολής.

Μπορώ να το φέρω εγώ το βιβλίο σε όσους το θέλουν σε ένα μήνα. Κοστίζει περίπου €12. Όποιος ενδιαφέρεται ας στείλει ΠΜ.
 
Top