LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Πάει και ο Σεπτέμβριος! Δυνατός μήνας τουριστικά. Έχει καθιερωθεί πια στα 3 εκατομμύρια + . Αναμένουμε και έναν δυνατό Οκτώβρη
 

Attachments

  • passenger-traffic-september-2024_page-0001 (1) (1).jpg
    passenger-traffic-september-2024_page-0001 (1) (1).jpg
    338,8 KB · Προβολές: 58
Ανακοίνωση των Βασικών Οικονομικών Μεγεθών Εννιαμήνου 2024
 

Attachments

  • Press Release_gr.pdf
    563,3 KB · Προβολές: 37
Τέλος και ο Οκτώβρης με εξαιρετικά αποτελέσματα .
Στο +7,4% το εσωτερικό και +11,1% το εξωτερικό και γίνεται η πρώτη φορά που ξεπερνάει τα 2 εκ επιβάτες.
Σύνολο 27,573,007 επιβάτες. Με 600χιλ θα ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ
 

Attachments

  • OCT24.jpg
    OCT24.jpg
    351,4 KB · Προβολές: 24
Εγώ παρατηρω πως έχουμε πλέον 6 μήνες οπου η κίνηση του αεροδρομίου ξεπέρασε τα 3 εκατομμυρια επιβατες.
Οι επεκτάσεις θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει πολύ πολυ νωρίτερα και τωρα να παραδιδοταν η πρωτη φάση και να είχε ήδη ξεκινήσει η δεύτερη.
Η πρωτη φάση προβλέπει δυο νέες πυλες αναχωρήσεων και αυξηση της ετήσιας χωρητικότητας στα 33 εκατομμυρια. Σχεδόν τόσους επιβατες θα έχει φέτος.
Αντιθετα αυτη η επέκταση προβλέπεταινα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια στην καλύτερη των περιπτώσεων. Όλα λάθος δηλαδή...
 
Η εκ των υστέρων κριτική είναι εύκολη. Όπως έγραφα και τον Μάρτιο, για μία τριετία η πανδημία και τα απόνερά της έδειχναν ότι το μέλλον των αερομεταφορών θα είναι ζοφερό και τα πάντα είχαν μπει στον πάγο. Ποιος μπορούσε να προβλέψει ότι το 2023 και το 2024 θα έπεφταν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο;

Στο μεταξύ, η υπόθεση προχωρά, το αεροδρόμιο σύναψε τρεις δανειακές συμφωνίες, οι δύο στα 140 εκατ. ευρώ σύνολο, και η άλλη πριν λίγες μέρες για άλλα 800 εκατ. ευρώ. Όλα έχουν πάρει τον δρόμο τους.
 
Το που πηγαίνει η αεροπορική κίνηση της Ελλάδας φαινόταν απο το 2020 όταν η μείωση ήταν μικρότερη απο το σύνολο σχεδόν των αεροδρομίων της υπόλοιπης Ευρώπης.
Ακόμα περισσότερο φαινόταν το 2021. Ακόμα περισσότερο το 2022, το 23 κλπ. Φαινόταν και πριν την πανδημία το πράγμα. Φτάνουμε στο 2025 και ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η επέκταση των δυο φυσουνών η οποία με το αισιόδοξο σενάριο θα ολοκληρωθεί μετά απο 4 χρόνια.
Η εταιρεία του αεροδρομίου προτιμά να στύβει τις υπάρχουσες υποδομές. Το κράτος που εποπτεύει απλά κάθεται, κοιτάει και εισπράττει.
Τα πράγματα έχουν πάρει την αργό δρόμο ώστε οι δαπάνες επενδύσεων να καθυστερούν όσο περισσότερο γίνεται. Ετσι ώστε στα τέλη του 2028 το αεροδρόμιο να έχει την χωρητικότητα για να εξυπηρετεί την κίνηση του 2024.
 
Last edited:
Και δεν είναι μόνο δύο φυσουνες, είναι ό,τι φαίνεται σε μπλε: επέκταση του airside και στην Α και τη Β περιοχή, επέκταση του landside από την πλευρά της Β, νέα stands και το πολυώροφο πάρκινγκ στο χώρο του P1.

Και κάτι που εγώ έχω ακούσει ότι στα της επέκτασης της landside πλευράς προβλέπεται να υπάρχει ξεχωριστό σημείο για το self bag drop off, αντί της τωρινής λύσης όπου κάποια κανονικά check in counters έχουν μετατραπεί σε self service
 
Οι φυσούνες θα είναι δυο, αυτο που θα δημιουργηθούν είναι περισσότερα remote stands για τα αεροσκάφη. Λεωφορείο αγάπη μου δλδ.
 
Ναι, ΟΚ προφανώς τα managerial skiils των διοικήσεων θα μπορούσαν να βελτιωθούν αν κάποιοι διάβαζαν το φόρουμ. Επίσης, βλέπω ότι συνεχίζει να υποτιμάται η επίδραση της πανδημίας που συντάραξε οριζόντια τα οικονομικά κάθε επιχείρησης, και ειδικά στις αερομεταφορές προκάλεσε τεράστιο σοκ και έβαλε κάθε σχέδιο στον πάγο.

Δεν βλέπω κάτι κακό στο ότι η διοίκηση του ΑΙΑ περίμενε τα νούμερα να φτάσουν στα 30 εκατ. προτού αρχίσει σοβαρά και έμπρακτα να ξεκινά τις επεκτάσεις. Το ιστορικό του ΑΙΑ δείχνει ότι πορεύεται μια χαρά, το αεροδρόμιο έχει κέρδη, το κράτος καλά κάνει και δεν επεμβαίνει, δεν το χρειαζόμαστε να ορίζει τις επιχειρηματικές αποφάσεις ιδιωτών (50% στην AviAlliance + 25% στο χρηματιστήριο).

Συνοπτικά, ο συνδυασμός της πανδημίας (τεράστιο σοκ, όλα τα σχέδια στον πάγο)+η εντελώς μη αναμενόμενη εκτόξευση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια (BTW, βρείτε μου κάποια ανάλυση του 2021 που να προβλέπει τέτοια έκρηξη) οδήγησαν σε εύλογες καθυστερήσεις στις αερομεταφορές μέχρι να δουν όλοι πού θα καθίσει η μπίλια. Ε, η μπίλια πάει σφαίρα.

Αν ο ΑΙΑ μεγάλωνε και πλήρωνε επεκτάσεις πριν το 2020, πολλοί θα μιλούσαν για "λευκό ελέφαντα με κρατικό χρήμα" και "ποιος τρώει". Τώρα που οι επεκτάσεις ακολουθούν την αύξηση της κίνησης, η κριτική είναι "too little too late". Ποτέ ευχαριστημένοι.
 
Οι φυσούνες θα είναι δυο, αυτο που θα δημιουργηθούν είναι περισσότερα remote stands για τα αεροσκάφη. Λεωφορείο αγάπη μου δλδ.
Δεν είπα ότι θα έχει κι άλλες φυσούνες απλά είναι κι άλλα πράγματα, με ναι παραπάνω bus gates μεταξύ άλλων που συνολικά θα κάνουν κάτι. Γιατί γενικά δυο φυσούνες δεν αλλάζουν κάτι
 
Top