LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ποια πτηση εννοεις τελευταια;Εμεις ημασταν στην 995 της Aegean αλλα κατεβηκαμε σχετικα γρηγορα
Τα ιδια ειπαν σε μας και οταν πηγαναμε την προηγουμενη Τεταρτη οταν ειχαμε μια ωρα καθυστερηση και στην επιστροφη της Κυριακης ,οταν περιμεναμε μεσα στο αεροπλανο στην Κωνσταντινουπολη
 
Αυτή την καραμέλα με την αυξημένη κίνηση κάθε καλοκαίρι δεν την καταλαβαίνω. Αν δεν μπορείς να διαχειριστείς την κίνηση δεν βάζεις τόσες πτήσεις. Το ίδιο ισχύει και με τις βαλίτσες που περιμένεις 1 ώρα να τις πάρεις. Βάλε περισσότερους υπάλληλος πληρώνουμε την εξυπηρέτηση αυτή.
 
Αυτό με την "αυξημένη κίνηση" για εμένα είναι προσβολή της νοημοσύνης μου.
Δεν ήρθαν απο μόνα τους τα αεροπλάνα. Εσύ, αεροδρόμιο, τους έδωσες άδεια να έρθουν, πράγμα το οποίο σημαίνει πως εξέτασες κάποια δεδομένα και το δέχθηκες. Ξέρεις με μεγάλη ακρίβεια ποιός θα έρθει απο πού, με τί αεροσκάφος και τί ώρα.
Δεν είναι "'α, τι έκπληξη, και εσείς εδω, να, βλέπετε, είμαστε λίγο στενάχωρα σήμερα, δεν κάνατε και ενα τηλέφωνο πριν έρθετε".

Είναι τελείως αντίθετο με την κοινή λογική να πανηγυρίζουν για νέους προορισμούς και την ίδια στιγμή οι επιβάτες να κάθονται μισάωρα μέσα στα αεροσκάφη να περιμένουν ΟΚ για απογείωση, και άλλη μία ώρα να παραλάβουν αποσκευές.

Ας πουν επιτέλους πως οι καθυστερήσεις είναι θέμα έλλειψης προσωπικού, και σε ποιόν τομέα, ωστε να σταματήσει να τα ακούει άδικα η κάθε αεροπορική ή το κάθε αεροδρόμιο. Αν είναι ο ελεγχος κυκλοφορίας, ας το πούν. Αν είναι μία συγκεκριμένη εταιρεία, ας βγει και πει "δεν μπορώ να προγραμματίσω τίποτα, εγω φταίω". Τέλος, αν το πρόβλημα το προκαλούν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, δεν υπάρχουν κάποιες αποζήμιώσεις προς το αεροδρόμιο και προς τις αεροπορικές για αυτό;
Αν μπούκωσε η Αθήνα με 30εκ τον χρόνο, τότε πώς τα καταφέρνουν 100 αεροδρόμια παγκοσμίως τα οποία έχουν περισσότερη κίνηση, κάποια δε με έναν μόνο διάδρομο;

Αν όμως όλα δουλεύουν ρολόι και δεν ευθύνεται κανένας απο τους παραπάνω λόγους παρα μόνο η "εναέρια κυκλοφορία", τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος ούτε για νέους προορισμούς, ούτε για επεκτάσεις.
Πάει να πει πως απο τη στιγμή που όλα πάνε καλά αλλά φτάσαμε στα όρια του συστήματος τότε πιάσαμε ταβάνι, πως ως εδώ ήταν. Άρα υπάρχει προσωπικό, οι υποδομές αντέχουν, όλα είναι σωστά οργανωμένα, αλλά έχω φτάσει στο όριο που μπορώ να διαχειριστώ. Τόσο απλό είναι.
 
Για όλα όσα ρωτάς υπάρχουν επίσημες δηλώσεις και δεδομένα. Με δύο-τρεις απλές αναζητήσεις στον χρόνο που έκανες να γράψεις το ποστ, θα είχαν απαντηθεί τα περισσότερα από όσα σε εκνευρίζουν. Μου πήρε 20 δευτερόλεπτα να βρω ένα άρθρο που να δίνει μια αφετηρία για να ψάξει κανείς παρακάτω. Cheers.

ΥΠΑ: "Η πλειοψηφία των περιορισμών που τίθενται αφορούν στην χωρητικότητα, και έχουν ως αιτιολογία ATC staffing ή ATC capacity, καθώς προκύπτουν κυρίως για λόγους ασφάλειας... [...] ....μεγάλη αύξηση της κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο, περιορισμοί στις κινήσεις εδάφους, ελλείψεις προσωπικού, προβλήματα ή δυσλειτουργίες σε τεχνολογικό εξοπλισμό..... κ.λπ."

Επίσης: "Η Γαλλία έρχεται στην πρώτη θέση με μερίδιο 39% επί του συνόλου των καθυστερήσεων και ακολουθεί με 16% η Ισπανία, η Γερμανία με 12% και η Ελλάδα με 9%".
 
Δεν ειναι μοναδικό κακό της Αθήνας και γενικότερα της Ελλάδος.
Σε τελευταιες μου πτήσεις απο/προς Ισπανια (MAD/PMI) και στο MUC που χρησιμοποιω ως βάση για ταξίδια αλλά και ως εργασία, το φαινόμενο είναι συχνό.

Καταλαβαίνω υπάρχει ταλαιπωρία, ως εργαζόμενος δεν θέλω να υπάρχει η ταλαιπωρία και σαν συνέχεια η γκρίνια του επιβάτη αλλά και ως ταξιδιώτης σίγουρα με κουράζει. Είναι καλοκαίρι, υπάρχει κίνηση, ζέστη κούραση, ελάχιστο προσωπικο.
 
Μόνιμη πιά αυτή δικαιολογία-αιτία της αυξημένης κίνησης γιά τις καθυστερήσεις.
 
Αυτό με την "αυξημένη κίνηση" για εμένα είναι προσβολή της νοημοσύνης μου.
Δεν ήρθαν απο μόνα τους τα αεροπλάνα. Εσύ, αεροδρόμιο, τους έδωσες άδεια να έρθουν, πράγμα το οποίο σημαίνει πως εξέτασες κάποια δεδομένα και το δέχθηκες. Ξέρεις με μεγάλη ακρίβεια ποιός θα έρθει απο πού, με τί αεροσκάφος και τί ώρα.

Τι εννοεις ακριβως; Τα αεροδρομια δεν δινουν αδεια στις αεροπορικες για να ερθουν. Δεν εχουν τετοια δικαιοδοσια και δεν επιτρεπεται βαση ευρωπαικης νομοθεσιας.
Στα Level 3 αεροδρομια απλως υπαρχουν slot που δινει ο slot coordinator (ειναι ανεξαρτητος φορεας) που καταναμενουν τις πτησεις με βαση το capacity που οριζει ο airport operator. Αν η εταιρεια δεν τα τηρησει μπορει να λαβει προστιμο, οχι φυσικα απο το αεροδρομιο, αλλα απο την Αρχη Πολιτικης Αεροποριας.
Ο ΑΙΑ απο το 2001 που ανοιξε μεχρι τις 29/03/25 ηταν Level 1 αεροδρομιο, οποτε δεν ηταν slot coordinated. Δεν ειχε slots, οποτε οι εταιρειες μπορουσαν να βαλουν οσο δρομολογια ηθελαν χωρις καποια εγκριση απο καποιο φορεα.
Απο τις 30/03/25, και λογω της αυξημενης κινησης των τελευταιων ετων, εγινε για πρωτη φορα Level 2 αεροδρομιο, που σημαινει οτι ο ελληνικος slot coordinator δινει συμβουλευτικα προταση στις εταιρειες σχετικα με το ποτε θα ηταν καλυτερα να ερθουν ωστε να μην αντιμετωπισουν καθυστερησεις. Ωστοσο αυτο το "slot" δεν ειναι δεσμευτικο και η μη τηρηση του δεν επισυρει καποιο προστιμο.
 
Επειδή δεν γνωρίζω. Δηλαδή δεν αποφασίζει το αεροδρόμιο πόσα αεροπλάνα θα έχει ανά 24 ωρο; Όσοι πιστοί προσέλθετε;
 
Last edited by a moderator:
Οπως εγραψα παραπανω ενα αεροδρομιο απο κοινου με την Εναερια Κυκλοφορια αποφασιζει (και παντα σε συνεργασια με τους χρηστες - αεροπορικες) το capacity που θα εχει. Δηλαδη ποσα αεροπλανα μπορει να εξυπηρετει ανα ωρα, με βαση τη χωρητικοτητα του κτιριου επιβατων, της πιστας, του διαδρομου/ATC. Επισης επιλεγει τι επιπεδο συντονισμου θα εχει (Level 2 ή 3) ή δεν θα εχει (Level 1). Συνηθως ο συντονισμος χρειαζεται οταν η ζητηση πτησεων σε ενα αεροδρομιο ξεπερνα το capacity του και γενικοτερα οταν οι διαθεσιμες εγκαταστασεις ειναι περιορισμενες. Το αεροδρομιο της Αθηνας, για 25 σχεδον χρονια, ειχε διαθεσιμο capacity και για λογους προσελκυσης νεων εταιρειων και πτησεων, αποφασιζε να μην συντονιζεται και παρεμενε Level 1. Καθώς ομως πια η κινηση και η ζητηση ειδικα τους καλοκαιρινους μηνες ξεπερασε τα ορια του, και μεχρι να ολοκληρωθουν τα απαραιτητα εργα επεκτασης, αποφασιστηκε να ειναι πλεον Level 2, μονο κατα τη θερινή περιοδο, απο φετος.

Ωστοσο, το αεροδρομιο & η εναερια κυκλοφορια οριζουν μονο το capacity. Το ποιες πτησεις θα γινουν αποδεκτες και ποιες οχι (για τις οποιες θα τους προταθει μια αλλη ωρα απο αυτη που ζητανε) αποφασιζει ο slot coordinator. Συμφωνα με τον Ευρωπαικο Κανονισμο, περι διαχειρισης χρονοθυριδων (slots), η κατανομη των πτησεων πρεπει να γινεται απο ανεξαρτητο φορεα/αρχή και όχι απο το ιδιο αεροδρομιο, για λογους δικαιοσυνης, διαφάνειας και ουδετερότητας.
 
Last edited by a moderator:

Τεράστιες ουρές και ταλαιπωρία επιβατών στις αφίξεις του «Ελ. Βενιζέλος» - Αιτία οι αυξημένες πτήσεις και οι καθυστερήσεις στον έλεγχο διαβατηρίων​

Δεν είναι επαρκώς εκπαιδευμένοι οι επιπλέον αστυνομικοί που καλούνται να κάνουν έλεγχο διαβατηρίων λέει ο​



 
Top