LGTS/SKG: Έργα στο intersection των διαδρόμων

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Όλες της Ryan είχαν θέμα χθες βράδυ, Λονδίνο και Πάφος πήγαν Αθήνα και μια από Αθήνα ακυρώθηκε...
 

Attachments

  • Screenshot_2017-11-28-05-02-58.png
    Screenshot_2017-11-28-05-02-58.png
    191,1 KB · Προβολές: 1.493
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

3η συνεχόμενη ημέρα ταλαιπωριας στο Μακεδόνια :wall:
Και σήμερα λόγω των ισχυρών πλάγιων ανέμων, τελικά ο τροχόδρομος που χρησιμοποιείται πλέον αποδεικνύεται υπερβολικά ευαίσθητος στα καιρικά φαινόμενα (και ένας Θεός ξέρει σε τί άλλο όσο χειμωνιάζει και βαραίνει ο καιρός)

Το μπάχαλο χειροτέρεψε από την ένταση ανάμεσα στον κόσμο γιατί η κάθε εταιρία έχει και διαφορετικά στάνταρ ασφαλείας σε περιπτώσεις ανέμου και αυτό είχε ως αποτέλεσμα μεγάλη σύγχυση , διότι επιβάτες έβλεπαν την ίδια ακριβώς ώρα μια πτήση να αναχωρεί κανονικά και μια άλλη να καθυστερεί...και φυσικά οι άνθρωποι που κάθονται ή κοιμούνται στο πάτωμα του Μακεδονία τις τελευταίες μέρες είναι φυσιολογικό φαινόμενο...
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Συν τις κακές "πληροφορίες" στους πίνακες και στην ιστοσελίδα… Και έρχεται σοβαρά ο εκπρόσωπος τύπου της Fraport και συστήνει στον κόσμο να κοιτάνε στην ιστοσελίδα για έγκυρες πληροφορίες; Όπου στις 15.00 οι πτήσεις εμφανίζονται με "next information at 12.30", άλλες εμφανίζονται σαν κανονικά, παρά το γεγονός ότι το αεροπλάνο από το εξωτερικό δεν έχει ούτε καν φύγει ή έγινε diversion… Και αυτό σε μια στιγμή, που ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί τις πτήσεις live μέσω διαδικτύου, των Apps των αεροπορικών κλπ. (καλά, Α3/ΟΑ μπορούν να αλλάξουν κάποια αεροπλάνα, αλλά στις ξένες εταιρίες δεν γίνεται να φύγουν εγκαίρως όταν εκείνη την ώρα δεν έφυγε ούτε καν η πτήση προς Θεσσαλονίκη…).
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Sorry αν φαίνομαι άσχετος αλλά, πρόβλημα με το crosswind γιατί έχουν οι αεροπορικές ? λόγω του πλάτους του τροχιόδρομου ή λόγω της έντασης του ανέμου? Γιατί φαντάζομαι ότι πρόβλημα βασικά θα έχουν μόνο τα ελικοφόρα ή όχι? Και εν τέλει κάναμε έναν διάδρομο που θα χει πρόβλημα με τον αέρα το 90% της χρονιάς?
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Μπορεί να είναι συνδυασμός όλων ή μερικών. Το μικρό πλάτος του διαδρόμου, η έλλειψη ραδιοβοηθήματος για την τελική φάση της προσέγγισης, η γειτνίαση με ορεινούς όγκους κατά το circling σίγουρα επηρεάζουν τα κριτήρια κάθε εταιρίας για προσέγγιση με πλάγιο άνεμο.

Αν αντί για τον 10L/28R (τον τροχόδρομο δηλαδή) ήταν σε χρήση ο κανονικός 10/28, με ίδιες καιρικές συνθήκες τα κριτήρια κάθε εταιρίας ενδεχομένως να ήταν πιο ελαστικά λόγω του πλάτους, του μήκους, και των βοηθημάτων του διαδρόμου.

Ως προς το τελευταίο ερώτημα. Με την ολοκλήρωση του έργου ο 10/28 θα χρησιμοποιείται ταυτόχρονα με τον 16/34. Αυτός ο συνδυασμός δίνει περισσότερες επιλογές σε σχέση με τον άνεμο. Άρα δεν κάνουν ένα διάδρομο που θα έχει πρόβλημα το 90% της χρονιάς.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Ο 10/28 έχει ραδιοβοηθήματα τα οποία είναι σε λειτουργία; Έτσι ώστε με κάποιο καλυμπράρσιμα να μπορείς να κατέβεις σωστά, τουλάχιστον glidescope ενώ localizer του βάζεις πχ +60μ στις δεξιά κτλ; Επίσης βλέπω σε προσέγγιση να πηγαίνουν στον 16/34 και αλλάζουν τελευταία στιγμή. Υπάρχει κάποιος πιλότος ή γνώστης για περισσότερες πληροφορίες;



Επίσης βλέπω και άλλες εταιρίες που πετούν πάνω από τον 16/34 και μετά κάνουν κύκλο για να προσγειωθούν.
 

Attachments

  • fffffffff.JPG
    fffffffff.JPG
    263,5 KB · Προβολές: 1.171
  • ffff2.JPG
    ffff2.JPG
    234,1 KB · Προβολές: 1.165
  • φφφφ3.JPG
    φφφφ3.JPG
    229,2 KB · Προβολές: 1.151
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Καλησπέρα!

πρώτο ποστ στο φόρουμ και έχω την εξής ερώτηση: Αν πχ έρθει η Emirates με 777 στη Θεσσαλονίκη (η όποια εταιρεία με μεγαλύτερα αεροσκάφη) και υπάρχει crosswind στον 10/28 πως θα προσγειωθεί στον 16/34;

Ευχαριστώ προκαταβολικά
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Οι διαδικασίες αυτή τη στιγμή είναι circle to land στον 10L ή 28R. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροσκάφη προσεγγίζουν μέχρι κάποιο ύψος / απόσταση με κάποια ενόργανη διαδικασία (VOR/DME ή ILS) και μετά visual προσέγγιση ή και εντελώς visual ανάλογα με τον καιρό.

Επίσης η κάθε εταιρεία θα έχει και κάποια εταιρικά minima ορατότητας και ceiling που θα πρέπει να πληρούνται για να γίνει η προσέγγιση & προσγείωση με ασφάλεια (πχ ceiling 4000ft & ορατότητα 5 μίλια).
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Να ανακεφαλαιώσουμε :
Ο υπό χρήση τροχιόδρομος ως κύριος δεν έχει ILS και θα πρέπει όλα τα αεροσκάφη να προσγειωθούν με συνθήκες VFR για αυτό και κατεβαίνουν έως κάποιο ύψος χρησιμοποιώντας τα βοηθήματα του 18/36. Δεν ξέρω εάν έχει οπτικά βοηθήματα τύπου PAPI ALS κ.λπ. Εφόσον ο ίδιος χρησιμοποιείται ως διάδρομος και τροχιόδρομος με αναστροφή στο πέρας του οι κινήσεις αεροσκαφών θα πρέπει να έχουν 4-5 min διαχωρισμό τουλάχιστον.
Είναι μικρότερος και στενότερος από τον 18/36 ήτοι δεν έχει παραδοθεί το νέο κατασκευασμένο τμήμα του τροχιοδρόμου του 10/28. Είναι ευπρόσβλητος στους Β ΒΔ ανέμους δηλαδή τον γνωστό Βαρδάρη που πνέει 30-40 ημέρες του έτους ισχυρός στην πόλη. Άρα η επιλογή του 10/28 να επεκταθεί προς την θάλασσα αντί του 18/36 είναι εσφαλμένη εκτός και εάν υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες (Βάθος θάλασσας, θόρυβος αεροσκαφών πάνω από την πόλη).
Πάντως την Κυριακή το μεσημέρι που ήμουν στην νέα παραλία ήταν πολύ περίεργο που έβλεπες αεροπλάνα στην τελική του 28 και κάπου άκουσα ότι είχε να χρησιμοποιηθεί από το 2006. Εγώ θυμάμαι καλοκαίρι στην Waterland με τα παιδιά μου μωρά, αεροπλάνα της τότε Aegean Cronus να περνάνε από επάνω διότι είναι στην τελικά του 10 !
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

dtrach":36fnkdbr said:
Sorry αν φαίνομαι άσχετος αλλά, πρόβλημα με το crosswind γιατί έχουν οι αεροπορικές ? λόγω του πλάτους του τροχιόδρομου ή λόγω της έντασης του ανέμου? Γιατί φαντάζομαι ότι πρόβλημα βασικά θα έχουν μόνο τα ελικοφόρα ή όχι? Και εν τέλει κάναμε έναν διάδρομο που θα χει πρόβλημα με τον αέρα το 90% της χρονιάς?

O 10/28 όπως αναφερθηκε δεν προκειται να αντικαταστήσει τον 16/34. Στο αεροδρομιο θα λειτουργουν παντα και οι 2 διαδρομοι, επιτρεποντας αυξημενη χωρητικοτητα (2 διαδρομοι επιτρεπουν περισσοτερες κινησεις την ωρα απ' οτι ενας διαδρομος) αλλα και λειτουργια κατω απο οποιεσδηποτε συνθήκες ανέμου. Σε normal συνθήκες, ο ενας διαδρομος θα χρησιμοποειται για απογειωσεις και ο άλλος για προσγειωσεις. Το μεγαλυτερο μηκος του 10/28 είναι κυρίως χρήσιμο σε απογειώσεις, όχι στις προσγειώσεις. Επισης οι περιοδοι του ετους που ο πλευρικος ανεμος ξεπερνα τα επιτρεπομενα ορια ειναι περιορισμενες.

Γενικά τα αεροσκάφη μπορούν να επιχειρήσουν με αρκετό πλευρικο ανεμο (αναλογα τον τυπο και τις εταιρικες διαδικασιες) σε ένα διάδρομο, απλά στη συγκεκριμενη περιπτωση χτες ειχαμε και βρεγμενο διαδρομο, και στενο πλατος (30 m). Σήμερα με ίδιο (ή και περισσότερο) πλευρικό ανεμο, οι πτησεις εκτελεστηκαν κανονικά γιατι δεν εβρεχε.

dragon":36fnkdbr said:
Αν πχ έρθει η Emirates με 777 στη Θεσσαλονίκη (η όποια εταιρεία με μεγαλύτερα αεροσκάφη) και υπάρχει crosswind στον 10/28 πως θα προσγειωθεί στον 16/34;

Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να προσγειωθεί καποιο widebody αεροσκαφος στον 16/34. Το μεγαλυτερο μηκος ειναι ουσιαστικά απαραίτητο στη διαδικασια της απογειωσης.

nikmech":36fnkdbr said:
Ο υπό χρήση τροχιόδρομος ως κύριος δεν έχει ILS και θα πρέπει όλα τα αεροσκάφη να προσγειωθούν με συνθήκες VFR για αυτό και κατεβαίνουν έως κάποιο ύψος χρησιμοποιώντας τα βοηθήματα του 18/36. Δεν ξέρω εάν έχει οπτικά βοηθήματα τύπου PAPI ALS κ.λπ. Εφόσον ο ίδιος χρησιμοποιείται ως διάδρομος και τροχιόδρομος με αναστροφή στο πέρας του οι κινήσεις αεροσκαφών θα πρέπει να έχουν 4-5 min διαχωρισμό τουλάχιστον.
Είναι μικρότερος και στενότερος από τον 18/36 ήτοι δεν έχει παραδοθεί το νέο κατασκευασμένο τμήμα του τροχιοδρόμου του 10/28. Είναι ευπρόσβλητος στους Β ΒΔ ανέμους δηλαδή τον γνωστό Βαρδάρη που πνέει 30-40 ημέρες του έτους ισχυρός στην πόλη. Άρα η επιλογή του 10/28 να επεκταθεί προς την θάλασσα αντί του 18/36 είναι εσφαλμένη εκτός και εάν υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες (Βάθος θάλασσας, θόρυβος αεροσκαφών πάνω από την πόλη).
Πάντως την Κυριακή το μεσημέρι που ήμουν στην νέα παραλία ήταν πολύ περίεργο που έβλεπες αεροπλάνα στην τελική του 28 και κάπου άκουσα ότι είχε να χρησιμοποιηθεί από το 2006. Εγώ θυμάμαι καλοκαίρι στην Waterland με τα παιδιά μου μωρά, αεροπλάνα της τότε Aegean Cronus να περνάνε από επάνω διότι είναι στην τελικά του 10 !

Όλα τα bold είναι λάθος
:!: Τροχόδρομος λέγεται, όχι τροχιόδρομος.
:!: Η χρήση του όρου VFR είναι λάθος. Μιλάμε για κανονικές ενόργανες διαδικασίες (IFR) με τη χρήση του ραδιοβοθήματος TSL που βρίσκεται στην Καρδία που ολοκληρώνονται με visual circling.
:!: Υπάρχουν οπτικά βοηθήματα PAPI και στα 2 άκρα.
:!: Δεν υπάρχει διάδρομος 18/36. Προφανώς εννοείς τον 16/34.
:!: Δεν υπάρχει "εσφαλμενη επιλογη". Ο 16/34 προφανώς και δεν μπορούσε να επεκταθεί από την πλευρά της θάλασσας γιατί τα αεροπλάνα θα περνούσαν ξυστά πάνω από την Καλαμαριά κατά την προσέγγιση στον 16 και αφέτερου έχει το γνωστό πρόβλημα εμποδίων από την πλευρά του Τριλόφου. Ο 10/28 είναι ο ιδανικός διάδρομος για επέκταση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
:!: Ο 10/28 χρησιμοποιούνταν ανά διαστήματα μέχρι και το 2012 (όταν γίνονταν έργα στον 16/34) όπου άρχισαν τα έργα ανακατασκευής του υπάρχοντος τμήματος. Τίποτα δεν είναι περίεργο. Μέχρι και το 2006 χρησιμοποιούνταν κανονικά όλο το χρόνο και οι 2 διάδρομοι του αεροδρομίου όπως και θα γίνεται ξανά από το 2018 και μετά.
 
Top