LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Βλέπω είσαι ενημερωμένος... Τώρα καταλαβαίνω γιατί όλα τα αεροπλάνα περνούν πάνω από την Καλαμαριά τελευταία...

Είχα διαβάσει πρόσφατα δύο περσινά άρθρα στην εφημερίδα ΛΑΟΣ της Ημαθίας.

http://www.laosver.gr/news/local/1211.html

http://www.laosver.gr/news/local/3538.html

Γενικά, ως Θεσσαλονικιός και εν όψει των μεγάλων έργων την πόλης, αμφιβάλλω αν θα έπρεπε να γίνει περαιτέρω επέκταση του παρόντος αεροδρομίου. Από διάφορους φορείς της πόλης, έχει πέσει στο τραπέζι εδώ και πολύ καιρό η συζήτηση για ένα αεροδρόμιο δυτικά και όχι ανατολικά της Θεσσσαλονίκης. Ο λόγος απλός.... Η οδική και σιδηροδρομική πρόσβαση. Δεν υπάρχει μεγάλο αεροδρόμιο σήμερα στην Ευρώπη που να μην έχει γρήγορη σιδηροδρομική πρόσβαση από μεγάλα αστικά κέντρα. Στους ρυθμούς που πάει εδώ το μετρό, ούτε σε 20 χρόνια δεν θα έχουμε σιδηροδρομική πρόσβαση με το αεροδρόμιο 'Μακεδονία'...

Επίσης η Μίκρα είναι κορεσμένη, γύρω-γύρω χτίζονται σπίτια και γενικότερα δεν είναι εύκολη η πρόσβαση από τα δυτικά, την λοιπή Μακεδονία και τα Βαλκάνια.

Γιατί στην Αλεξάνδρεια? Απλούστατα εκεί υπάρχει ήδη ένα μικρό ενεργό στρατιωτικό αεροδρόμιο (στο Πλατύ) με 1800 διάδρομο (το διάβασα από το site σας... ). Η περιοχή δεν είναι στην περιβαντολλογικά ευαίσθητη περιοχή του Δέλτα του Αξιού, αλλά ψηλότερα. Απέχει 20' με προαστιακό από το Σ.Σ. Θεσσαλονίκης και 60' από την Λάρισα με το Intercity, δηλαδή αρκετά κοντά για τα δύο μεγάλύτερα αστικά κέντρα της περιοχής. Βρίσκεται δίπλα στην συμβολή της Εγνατίας Οδού με την ΠΑΘΕ και επάνω ακριβώς στο Σ.Σ. Πλατέως που περνάει το Intercity.

Προς Θεού! Η σκέψη και η συζήτηση δεν είναι για κατάργηση του 'Μακεδονία'. Απλά η χρήση του να περιοριστεί σε πτήσεις εσωτερικού και charter μόνο.

Ας δούμε λίγο πιο μακριά...
 
Thessalonian":3i9o8y1p said:
Γενικά, ως Θεσσαλονικιός και εν όψει των μεγάλων έργων την πόλης, αμφιβάλλω αν θα έπρεπε να γίνει περαιτέρω επέκταση του παρόντος αεροδρομίου.

Το θέμα είναι ότι πλέον το έργο επέκτασης του διαδρόμου άρχισε να κατασκευάζεται, οπότε η όποια συζήτηση για νέο αεροδρόμιο είναι μάλλον περιττή [συμπληρωματικά έχουν ήδη ξοδευτεί και αρκετά δις δρχ. για τις μελέτες (ανάπτυξης, διαδρόμου, νέου αεροσταθμού)]. Το Master-Plan του 1995, έδειξε ότι εντός της έκτασης του ΚΑΘΜ υπήρχαν οι απαραίτητες εκτάσεις για την επέκταση του (διάδρομος & αεροσταθμός) ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες τουλάχιστον ως το 2030. Παράλληλα, με τη αύξηση της λειτουργίας του διαδρόμου 10/28, θα περιοριστεί η χρήση του 16/34 και επομένως η όχληση του Τριλόφου, της Καλαμαριάς και του κέντρου της πόλης.

Thessalonian":3i9o8y1p said:
Από διάφορους φορείς της πόλης, έχει πέσει στο τραπέζι εδώ και πολύ καιρό η συζήτηση για ένα αεροδρόμιο δυτικά και όχι ανατολικά της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος απλός.... Η οδική και σιδηροδρομική πρόσβαση. Δεν υπάρχει μεγάλο αεροδρόμιο σήμερα στην Ευρώπη που να μην έχει γρήγορη σιδηροδρομική πρόσβαση από μεγάλα αστικά κέντρα. Στους ρυθμούς που πάει εδώ το μετρό, ούτε σε 20 χρόνια δεν θα έχουμε σιδηροδρομική πρόσβαση με το αεροδρόμιο 'Μακεδονία'...[...] την λοιπή Μακεδονία και τα Βαλκάνια.

Μην ξεχνάμε ότι ο ΚΑΘΜ εξυπηρετεί και το τουριστικό ρεύμα προς τη Χαλκιδική (αποτελώντας σημαντικό κομμάτι της επιβατικής του κίνησης), και σίγουρα η συγκεκριμένη θέση είναι προτιμότερη από τα δυτικά της πόλης. Παράλληλα έχουν εκτελεστεί έργα βελτίωσης της οδικής σύνδεσης του ΚΑΘΜ με τα δυτικά (οδική σύνδεση με Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Μουδανιών και κατ' επέκταση με την περιφερειακή και την εξωτερική περιφερειακή, και υπάρχει πρόβλεψη για σύνδεση με την Εγνατία Οδό).

Thessalonian":3i9o8y1p said:
Γιατί στην Αλεξάνδρεια? Απλούστατα εκεί υπάρχει ήδη ένα μικρό ενεργό στρατιωτικό αεροδρόμιο (στο Πλατύ) με 1800 διάδρομο (το διάβασα από το site σας... ).

Προφανώς με τη σημερινή του μορφή το συγκεκριμένο αεροδρόμιο δεν μπορεί να λειτουργήσει ως ένα διεθνές αεροδρόμιο. Ουσιαστικά, δεν υπάρχει τπτ εκεί πέρα από ένα μικρό διάδρομο και μια μικρή πίστα για στάθμευση ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού. Επομένως, είτε μιλάμε για αξιοποίηση του αεροδρομίου της Αλεξάνδρειας είτε για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου οπουδήποτε αλλού, είναι σχεδόν το ίδιο.

Thessalonian":3i9o8y1p said:
Και για του λόγου το αληθές υπάρχει και σχετικό forum.

Ναι το γνωρίζω το blog. Απ' ότι ξέρω εκφράζει τις αντιδράσεις ορισμένων κατοίκων της Περαίας σχετικά με πιθανή διάβρωση της ακτής λόγω της κατασκευής της επίχωσης για την επέκταση του 10/28. Τα περισσότερα που διάβασα εκεί μέσα θα τα χαρακτήριζα υπερβολικά σε σχέση με αυτά που έχει επισημάνει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, και γενικότερα υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση. Ενδεχομένως ενοχλούνται από την ύπαρξη του αεροδρομίου σε κοντινή απόσταση από αυτούς (αν και η Περαία δεν βρίσκεται στην προέκταση κανενός από τους διαδρόμους), αλλά είναι γεγονός ότι το αεροδρόμιο υφίσταται στη συγκεκριμένη θέση από τη δεκαετία του '40, ενώ η Περαία έχει αναπτυχθεί μόλις τα τελευταία 10-15 χρόνια. Αν ξαφνικά εμφανίζονταν ένα αεροδρόμιο στην περιοχή τους, τότε θα είχαν όλο το δίκιο με το μέρος τους.

Άσχετο... κι ένα night shot του 34: :arrow: https://www.airliners.gr/community/album_page.php?pic_id=8369
 
και σιδηροδρομικά...?

Συμφωνώ σε όλα μαζί σου... Δεν μου κάλυψες όμως το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης... Κάτι που υπάρχει στο Ελ. Βενιζέλος αλλά δεν θα υπάρξει εδώ ούτε κι ως το 2030...
 
Re: και σιδηροδρομικά...?

Thessalonian":lh2am044 said:
Δεν μου κάλυψες όμως το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης... Κάτι που υπάρχει στο Ελ. Βενιζέλος αλλά δεν θα υπάρξει εδώ ούτε κι ως το 2030...

Για την τωρινή θέση του αεροδρομίου, υπάρχει πρόβλεψη, όπως ξέρεις, να φτάσει κάποια στιγμή εκεί το μετρό/προαστιακός. Αυτό δεν περιλαμβάνεται στο κυρίως έργο του μετρό, που ξεκίνησε φέτος, και θα ολοκληρωθεί γύρω στο 2012, αλλά στις επεκτάσεις που υποτίθεται θα αρχίσουν να κατασκευάζονται αμέσως μετά. Οπότε βάλε σίγουρα άλλα 3-4 χρόνια. Το καλό είναι ότι αυτές οι επέκτασεις (προς Καλαμαριά-Αεροδρόμιο και Σταυρούπολη) είναι αναγκαίες να γίνουν, έτσι κι αλλιώς, γιατί το μετρό με τη μορφή που θα έχει στην α'φάση (δηλ. το 2012) θα είναι ένα έργο μη βιώσιμο και κατά τη γνώμη μου άχρηστο...
 
Μακάρι Χρήστο, απλά εδώ στην Θεσσαλονίκη τα πράγματα κινούνται πιο αργά...Πάντως πρέπει να παραδεχθώ ότι οι απαντήσεις σου είναι πολύ εμπεριστατωμένες και στοιχειοθετημένες. Ας ελπίζουμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και δεν θα έχουμε περισσότερες αντιδράσεις που θα καθυστερήσουν τα έργα...

Μέχρι τώρα ας ασχοληθούμε με το γιατί έπεσε η πτήση της Delta στο Kentucky... :cry:
 
Να ενημερώσω κι εδώ, ότι μιας και τα έργα επέκτασης του 10/28 ξεκίνησαν για τα καλά, ο διάδρομος θα είναι κλειστός για τους επόμενους 15 μήνες. Θα διατίθεται μονάχα ο 10 για απογειώσεις. Και το σχετικό NOTAM:

:arrow: A1940/06 - THESSALONIKI / MAKEDONIA/INTL: RWY 10/28 CLOSED FOR LANDING. RWY 28 CLOSED FOR TAKEOFF. RWY 10 AVAILABLE FOR TAKEOFF ONLY. 05 OCT 06:52 2006 UNTIL 31 DEC 22:00 2007
 
Ένταξη της 383 ΜΕΕΑ στην 113 ΠΜ

Τελετή ένταξης της 383 Μοίρας στη δύναμη της 113 ΠΜ. (1/12/2006)

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι την Παρασκευή, 01 Δεκεμβρίου 2006 και ώρα 11:00, στην 113 Πτέρυγα Μάχης στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, έλαβε χώρα η τελετή λήξης της πυροσβεστικής περιόδου 2006.

Στη συνέχεια την τελετή πλαισίωσε η διαδικασία ένταξης της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης, στη δύναμη της 113 ΠΜ.

Η 383 Μοίρα συγκροτήθηκε αρχικά στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, στις 16 Μαΐου 2003, με πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-415. Πέρα από τις αποστολές αεροπυρόσβεσης αναλαμβάνει αποστολές Έρευνας - Διάσωσης και μεταφορών προσωπικού και υλικών. Από την 09 Νοεμβρίου 2006 επιχειρεί από την 113 Πτέρυγα Μάχης, όπου και ανήκει πλέον οργανικά.

Πηγή: http://www.haf.gr
 
E βεβαια πως θα ανοιγαν θεσεις στη Θεσ/νικη? :wink:

Ας το κανανε σωστα τουλαχιστον....

383 Μοιρα Ειδικων Επιχειρησεων :shock:

....για μεταφορα υλικων και προσωπικου.. :lol:
 
Top