- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.825
- Likes
- 212
Μασσαλής Ιωάννης":1c4idjmm said:Μένω στην Καλαμαριά ακριβώς κάτω από το flightpath που οδηγεί στο κατώφλι του 16 και μπορώ να αντιληφθώ οποιοδήποτε κίνηση κατευθύνεται για προσγείωση σε εκείνο το διάδρομο. Δεν αμφισβητώ ότι ο διάδρομος παραμένει ανοιχτός, απλά οι προσγειώσεις από εκεί έχουν μειωθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό και αναρωτιέμαι ποιος είναι ο λόγος
Επειδή η χρήση των διαδρόμων του LGTS, είναι το αντικείμενο εργασίας που κάνω αυτό τον καιρό, ας το αναλύσω λίγο παραπάνω :
Το ποιος διάδρομος είναι σε χρήση σχετίζεται με τους άνεμους που επικρατούν κάθε στιγμή στο αεροδρόμιο.
Οι επικρατούντες άνεμοι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, είναι Β-ΒΔ, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, να είναι σε χρήση ο διάδρομος 34, ενώ να ενδείκνυται για απογειώσεις και ο διάδρομος 28. Εξετάζοντας το σύνολο των διαδρόμων, άνω του 55% των προσγειώσεων γίνεται στον 34 (ειδικά τις πρωινές ώρες, χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά ο 34), ενώ περίπου οι μισές απογειώσεις γίνονται από τον 28.
Δεν υπάρχει επομένως κάποια τάση, να μειωθεί η χρήση του 16 ή κάτι τέτοιο, αφού η χρήση του σχετίζεται καθαρά με τον άνεμο. Με βάση τα στατιστικά λοιπόν, είναι πολύ πιθανότερη η χρήση του άκρου 34, παρά του 16.
Σε περιπτώσεις μειωμένης ορατότητας, που επικρατεί συνήθως άπνοια, είναι σε χρήση ο 16, μιας και έχει εγκατεστημένο σύστημα ILS Cat.II, ενώ συνδυασμός ομίχλης και βόρειων ανέμων (όχι πολύ ισχυρών, αλλά απαγορευτικών για χρήση του 16), επιτρέπει τη χρήση του 10, που διαθέτει ILS Cat. I, μιας και οι προσεγγίσεις στον 34 με χαμηλή ορατότητα είναι σχεδόν απαγορευτικές. Σε περιπτώσεις καλής ορατότητας και άπνοιας, προφανώς οι πτήσεις προερχόμενες από Νότια Ελλάδα (Σκόπελο) προτιμούν προσγείωση στον 34, και πτήσεις από Ευρώπη, προσγείωση στον 10 ή τον 16.
Όσο αφορά τις απογειώσεις από τον 34, που περνάνε πάνω από την Καλαμαριά, τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει η SID, και τα αεροσκάφη στρέφουν αριστερά στα 600 ft., για μείωση της όχλησης πάνω από την πυκνοκατοικημένη αυτή περιοχή. Στις προσγειώσεις στον 16, προφανώς δεν μπορεί να γίνει κάποια αντίστοιχη στροφή, αφού η Καλαμαριά βρίσκεται στην τελική της ILS προσέγγισης. Εξάλλου, η όχληση που προκαλείται κατά τις προσγειώσεις αεροσκαφών δεν είναι στα υψηλά επίπεδα της όχλησης κατά την απογείωση, αλλά αρκετά χαμηλότερη.