Δική μου παράλειψη.Επεξήγηση:
Τα στατιστικά στοιχεία αναφέρονται σε διεθνείς τουριστικές αφίξεις ανά αεροδρόμιο στην ελληνική επικράτεια. Έτσι πχ, όταν αναφέρεται σε 3 αφίξεις στο αεροδρόμιο της Κω τον Ιανουάριο του 2013, αυτό υποθέτω σημαίνει ότι προσμετρώνται και οι αφίξεις ξένων τουριστών μέσω Αθηνών.(Εκτός και αν υπήρξε charter το οποίο μετέφερε μόνο τρεις επιβάτες).
Οι 114 επιβάτες συνεπώς παραπάνω που έρχονται καθημερινά στο 'Μακεδονία' είναι όσοι το αεροδρόμιο αναχώρησής τους βρίσκεται στο εξωτερικό,άσχετα αν είχαν ενδιάμεση στάση στην Αθήνα.
Πριν έρθει η Ryanair είχαμε ακόμα τις τελευταίες μέρες των 'παχιών' αγελάδων. Σίγουρα με μικρότερη πια αγοραστική δύναμη από το 2011 δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε αν βοήθησε η Ryanair ή όχι. Μπορεί να συγκράτησε μια μεγάλη πτώση στον αριθμό των αφίξεων, ναι είναι πολύ πιθανό. Από την άλλη την τελευταία τριετία ο αριθμός των ελλήνων που μετανάστευσαν στο εξωτερικό είναι αρκετός, ώστε περισσότεροι Έλληνες της περιοχής να ταξιδεύουν και συγγενείς-φίλοι αυτών. Σίγουρα χρειάζονται στοιχεία που να περιγράφουν τον αριθμό των αλλοδαπών που έφτασαν στην πόλη μας μέσω του αεροδρομίου για να εξάγουμε συμπεράσματα.
Η αίσθηση που έχω είναι ότι χρειάζεται μια αεροπορική εταιρεία στην πόλη μας που να επικεντρωθεί στην προσέλκυση τουριστών και όχι στην ανακατανομή της πίτας. Τα δρομολόγια που εξυπηρετούν οι loco από τη Θεσσαλονίκη είναι προσοδοφόρα, γιατί απευθύνονται κυρίως σε έναν αριθμό Χ ελλήνων που θέλουν να ταξιδέψουν. Δεν ενδιαφέρονται να προσελκύσουν με χαμηλότερες τιμές μεγαλύτερο αριθμό τουριστών, γιατί ήδη το κέρδος το έχουν. Το όλο νόημα είναι να έρθει όμως κόσμος στην πόλη, να μείνει στα ξενοδοχεία, να ξοδέψει χρήματα σε μουσεία, καταστήματα,διασκέδαση κτλ. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ενωθούν κάμποσοι παράγοντες και επιχειρηματίες, να συνεργαστούν και να βάλουν το κεφάλι τους να δουλέψει και να φτιάξουν μια εταιρεία που να δουλέψει υπέρ της πόλης.