LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Την προηγούμενη βδομάδα την ώρα της τροχοδρόμησης,μεταξύ σημείου κράτησης 16 και συνδετήριου C υπήρχαν 3 σκυλιά που κρόσαραν τον Α ακριβώς μπροστά μας.Το συμβάν αναφέρθηκε στο ΠΕΑ και βγήκε το follow me βόλτα.
 
Το αεροδρόμιο είναι απλά τραγικό για την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, θυμίζει '80s. Σε όλα τα επίπεδα, από το λεωφορείο που σε πάει εκεί, μέχρι και τα μαγαζιά με τα τσουρέκια και τις ουρές για check in.
 
Γενικότερα τα αεροδρόμια της χωρας μας ειναι τραγικά..Και όποιος δει τα αεροδρόμια της Τουρκίας θα τραβάει τα μαλλιά του..για τα δικά μας.. :(
 
καλά τα αδέσποτα είναι μεγάλο πρόβλημα. Και που να δείτε σε λίγο καιρό με τα νέα γεννητούρια!! χαχααχαχα...Το αναφέραμε στην ΥΠΑ πολλές φορές και η απάντηση τους ήταν πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτε, πρέπει να έρθει κάποια φιλοζωική κλπ..Παίρνουμε σε φιλοζωική μας λένε οκ, πιάστε τα και θα έρθουμε να τα πάρουμε! :D :D
 
Επειδή πολλά έχουν δημοσιευθεί για τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό city break και τις προσπάθειες που γίνονται προς την επίτευξη αυτού του σκοπού, σκέφτηκα να το ψάξω λίγο. Ήθελα να δώ πια η συμβολή της Ryanair σε αυτό το όνειρο.
Κοίταξα μόνο την επιβατική κίνηση στο 'Μακεδονία' τους χειμερινούς μήνες (Οκτώβριο-Απρίλιο). Να δώ στη δύσκολη 'νεκρή σεζόν' για την Χαλκιδική και την έλλειψη τουριστών από Ρωσία/Ουκρανία, πώς τα καταφέρνει μόνη της η Θεσσαλονίκη.
Οι υπολογισμοί που έκανα βασίζονται στα στοιχεία της ιστοσελίδας του συνδέσμου ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Οι αριθμοί αναφέρονται στο σύνολο αφίξεων εξωτερικού, καθώς δεν διαχωρίζονται οι ξένοι υπήκοοι από τους έλληνες.
Το αποτέλεσμα είναι ότι από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Απρίλιο στο 'Μακεδονία' έρχονται καθημερινά 114 περισσότεροι επιβάτες από χώρες εξωτερικού από τότε που δραστηριοποιήθηκε η Ryanair εδώ.
Συμπεράσματα;
 
Λογικό το να μελετήσεις αυτά τα στοιχεία αλλά φοβάμαι πως δεν μπορεί να εξαχθει κάποιο αξιόπιστο συμπέρασμα από αυτά τα στοιχεία και μόνο. Δεν μπορούμε, όπως είπες, να ξεχωρίσουμε ποιοι είναι ξένοι υπήκοοι και ποιοί έλληνες αλλά δεν γνωρίζουμε και πόσο περισσότερους ή λιγότερους επιβάτες θα είχαμε από το 2011 αν δεν είχε δρατηροποιηθεί η Ryanair εδώ. Θα μπορούσε όμως ο ΣΕΤΕ να δώσει στατιστικά σχετικά με διανυκτερεύσεις.
Τα conections του SKG με εξωτερικό μειώθηκαν σημαντικά - ειδικά τη χειμερινή season (βλέπε Allitalia, BA, Swiss κλπ). Έτσι, ενώ πρώτα για να έρθει κάποιος Θεσσαλονίκη ερχόταν απευθείας από αεροδρόμιο του εξωτερικού, τώρα πολύ πιθανόν να έρθει μέσω Αθήνας. Υποθέτω πως αμέσως αμέσως, αυτοί οι επιβάτες δεν προσμετρώνται (?) στους εισερχόμενους εξωτερικού.
Δεδομένου ότι η Ryanair δεν έρχεται δωρεάν, οι χρηματοδότες της (τοπική αυτοδιοίκηση) θα έπρεπε να δώσουν στοιχεία που να δείχνουν (ή όχι) το αν η επιδότηση αποφέρει κέρδος.

Ερώτηση. Τα αεροδρόμια δεν έχουν πληροφορίες σχετικά με πλήθος επιβατών ανά / εταιρία/ πόλη-χώρα αναχώρησης / εθνικότητα επιβάτη κλπ?
 
Δική μου παράλειψη.Επεξήγηση:
Τα στατιστικά στοιχεία αναφέρονται σε διεθνείς τουριστικές αφίξεις ανά αεροδρόμιο στην ελληνική επικράτεια. Έτσι πχ, όταν αναφέρεται σε 3 αφίξεις στο αεροδρόμιο της Κω τον Ιανουάριο του 2013, αυτό υποθέτω σημαίνει ότι προσμετρώνται και οι αφίξεις ξένων τουριστών μέσω Αθηνών.(Εκτός και αν υπήρξε charter το οποίο μετέφερε μόνο τρεις επιβάτες).
Οι 114 επιβάτες συνεπώς παραπάνω που έρχονται καθημερινά στο 'Μακεδονία' είναι όσοι το αεροδρόμιο αναχώρησής τους βρίσκεται στο εξωτερικό,άσχετα αν είχαν ενδιάμεση στάση στην Αθήνα.
Πριν έρθει η Ryanair είχαμε ακόμα τις τελευταίες μέρες των 'παχιών' αγελάδων. Σίγουρα με μικρότερη πια αγοραστική δύναμη από το 2011 δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε αν βοήθησε η Ryanair ή όχι. Μπορεί να συγκράτησε μια μεγάλη πτώση στον αριθμό των αφίξεων, ναι είναι πολύ πιθανό. Από την άλλη την τελευταία τριετία ο αριθμός των ελλήνων που μετανάστευσαν στο εξωτερικό είναι αρκετός, ώστε περισσότεροι Έλληνες της περιοχής να ταξιδεύουν και συγγενείς-φίλοι αυτών. Σίγουρα χρειάζονται στοιχεία που να περιγράφουν τον αριθμό των αλλοδαπών που έφτασαν στην πόλη μας μέσω του αεροδρομίου για να εξάγουμε συμπεράσματα.

Η αίσθηση που έχω είναι ότι χρειάζεται μια αεροπορική εταιρεία στην πόλη μας που να επικεντρωθεί στην προσέλκυση τουριστών και όχι στην ανακατανομή της πίτας. Τα δρομολόγια που εξυπηρετούν οι loco από τη Θεσσαλονίκη είναι προσοδοφόρα, γιατί απευθύνονται κυρίως σε έναν αριθμό Χ ελλήνων που θέλουν να ταξιδέψουν. Δεν ενδιαφέρονται να προσελκύσουν με χαμηλότερες τιμές μεγαλύτερο αριθμό τουριστών, γιατί ήδη το κέρδος το έχουν. Το όλο νόημα είναι να έρθει όμως κόσμος στην πόλη, να μείνει στα ξενοδοχεία, να ξοδέψει χρήματα σε μουσεία, καταστήματα,διασκέδαση κτλ. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ενωθούν κάμποσοι παράγοντες και επιχειρηματίες, να συνεργαστούν και να βάλουν το κεφάλι τους να δουλέψει και να φτιάξουν μια εταιρεία που να δουλέψει υπέρ της πόλης.
 
Απ' τα λίγα που ξέρω, στις αφίξεις εσωτερικού -πλην ΑΙΑ ίσως- δεν υπάρχει διαχωρισμός (τόσοι Έλληνες, τόσοι ξένοι κτλ.) ενώ θυμάμαι και το δρομολόγιο της CY LCA-HER-RHO όπου οι αφίξεις κ κινήσεις της Ρόδου πήγαιναν μόνο στη Κύπρο άσχετα αν είχε και 100 άτομα που έκαναν μόνο το ντομέστικ. Για τις 3 αφίξεις της Κω ενδεχομένως να ήταν κάποιο lear ή stopover, αυτά περνάνε στα νούμερα.

Γενικά, άδικα ψάχνετε να βγάλετε άκρη με τα στατιστικά, αχταρμάς επικρατεί αφού η ΥΠΑ έχει σοβαρότερες δουλειές...
 
greek statistics λοιπόν και εδώ σε όλο τους το μεγαλείο...όντως δύσκολο να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα. Το μόνο σίγουρο συνεπώς είναι ότι μετά τον ερχομό της Ryanair (ως χρονικό σημείο και όχι αναγκαστικά ως αιτία) καθημερινά κατά μέσο όρο έρχονται στο 'Μακεδονία' 114 επιβάτες περισσότεροι από ότι παλιότερα την περίοδο Οκτωβρίου-Απριλίου ( εξαιρούνται οι transit μέσω Αθήνας και το νούμερο αφορά αφίξεις εξωτερικού ελλήνων+αλλοδαπών ).
Ευχαριστώ για τα σχόλια και τις υποδείξεις
 
Δεν θα τα έλεγα greek statistics, απ' όσο γνωρίζω δεν πειράζουν νούμερα, πιό πολύ basic statistics είναι γιατί τόσα χρόνια κανείς δεν ασχολήθηκε σοβαρά. Σε κάποια περιφερειακά α/δ γίνεται τοπικά περαιτέρω συλλογή και επεξεργασία στατιστικών απο φορείς, δήμους κλπ οπότε ίσως βρεις κάτι μέσω του επιμελητηρίου ή του φορέα τουρισμού του δήμου. Αμφιβάλλω πάντως αν υπάρχει καθόλου ή επικαιροποιημένη cost-benefit ανάλυση για την FR που θα απαντούσε και στα ερωτήματά σου.
 
Top