LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
chr04":1srr2gun said:
Χθες πετουσα με Aegean από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με την ΟΑ 126 και είχαμε μια ώρα καθυστέρηση. Η δικαιολογία ήταν ότι υπήρχε αυξημένη κυκλοφορία στο αεροδρόμιο skg.
Η χαζή ερώτηση είναι αφού οι πτήσεις είναι προγραμματισμενες δεν το ξέρανε;

Χθες το πρωί πετούσα για Θεσσαλονίκη από Κωνσταντινούπολη και μετά την επιβίσαση περιμέναμε μέσα στο αεροπλάνο για περίπου μία ώρα λόγω έντονης κίνησης στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Κάποιες φορές, λόγω καιρού ή λογω κίνησης συμβαίνει.
 
chr04":hhfne9mi said:
Χθες πετουσα με Aegean από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με την ΟΑ 126 και είχαμε μια ώρα καθυστέρηση. Η δικαιολογία ήταν ότι υπήρχε αυξημένη κυκλοφορία στο αεροδρόμιο skg.
Η χαζή ερώτηση είναι αφού οι πτήσεις είναι προγραμματισμενες δεν το ξέρανε;

:thx: :thx: :thx:

Ποσες φορες εχεις ταξιδεψει στη ζωη σου;
 
chr04":1h2eeotv said:
Να καθυστερεί μια πτήση 1 ώρα σε ένα δρομολόγιο 30 λεπτών και να είσαι σε ένα αεροπλάνο γεμάτο μωρά να κλαίνε Κ να τσιριζουν χωρίς κλιματισμο ε δεν είναι και ότι καλύτερο σαν εμπειρία.

Είναι όμως ασφαλέστερο και οικονομικά αποδοτικότερο από το να κάνει ένα αεροσκάφος κύκλους στον άερα πάνω από τη Θεσσαλονίκη μέχρι να είναι η σειρά του να εξυπηρετηθεί ήαπό το να προσγειωθεί στη Θεσσαλονίκη και να περιμένει σε κάποιο σημείο του αεροδρομίου μέχρι να αδειάσει θέση στάθμευσης για να το εξυπηρετήσει. Ακραίες περιπτώσεις μεν που πιθανότατα δεν αφορούσαν την πτήση σας αλλά όχι απίθανες να συμβούν και όχι σπάνιες σε άλλα αεροδρόμια.
 
Holy Dio":ddjc10b4 said:
Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.

Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;
 
Ας μη γελιομαστε ειναι το κλασικο παραμύθι της Α3 και ενδεχομένως και άλλων αεροπορικών που όταν πυκνώσει η κίνηση τα κάνουν μαντάρα με τις πτήσεις και οι καθυστερήσεις φτάνουν στο Θεό.Επιχειρησιακοί λόγοι είναι αυτοί που δημιουργούν προβλήματα τέτοιες εποχές και σπανιότερα μην πω ποτέ η αδυναμία των αεροδρομίων, ειδικά του Μακεδονία.Εξαίρεση είναι οι περιπτώσεις ομίχλης ή αλλα καιρικά φαινόμενα και αυτα όμως σπανιότατα.
 
spotterakis":369cdrbm said:
Holy Dio":369cdrbm said:
Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.

Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;

Η πρόβλεψη του "Αν λοιπόν προβλέπεται" γίνεται την ημέρα των πτήσεων.

Οι χρονοθυρίδες καθορίζονται μήνες νωρίτερα. Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γνωρίζουν από το φθινόπωρο του 2016 αν στις 20 Ιουνίου της επομένης χρονιάς θα υπάρχει κακοκαιρία στη Σόφια που θα αναγκάσει υπερπτήσεις της Βουλγαρίας προς Θεσσαλονίκη να καθυστερήσουν λόγω παρακάμψεων ή και κάποιες πτήσεις προς Σόφια να αλλάξουν προορισμό και να καταλήξουν στη Θεσσαλονίκη.

Ούτε μπορούν να προβλέψουν ότι ένα ATR που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη θα φτάσει με καθυστέρηση στην Αθήνα από άλλον προορισμό.

Όταν λοιπόν φαίνεται ότι σε κάποιες από τις επόμενες ώρες θα υπάρχει περισσότερη κίνηση σε έναν τομέα από αυτή που μπορεί να εξυπηρετηθεί βγαίνουν περιορισμοί στις αναχωρήσεις προς αυτό τον τομέα.
 
STAVROS_ATH":2dl43lfb said:
Ας μη γελιομαστε ειναι το κλασικο παραμύθι της Α3 και ενδεχομένως και άλλων αεροπορικών που όταν πυκνώσει η κίνηση τα κάνουν μαντάρα με τις πτήσεις και οι καθυστερήσεις φτάνουν στο Θεό.Επιχειρησιακοί λόγοι είναι αυτοί που δημιουργούν προβλήματα τέτοιες εποχές και σπανιότερα μην πω ποτέ η αδυναμία των αεροδρομίων, ειδικά του Μακεδονία.Εξαίρεση είναι οι περιπτώσεις ομίχλης ή αλλα καιρικά φαινόμενα και αυτα όμως σπανιότατα.

Σίγουρα φταίνε και οι εταιρίες που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια έτσι ώστε η καθυστέρηση από την πρώτη πρωινή πτήση (λόγω καιρικών συνθηκών, περιορισμών του αεροδρομίου, ιδιαίτερα σε κάποια από τα νησιά κλπ.) να συνεχίζεται και μεγαλώνει όλη τη μέρα…

Εάν όμως όπως γράφει ο chr04 περίμεναν 1 ώρα στο αεροπλάνο, έτοιμο για απογείωση, το πρόβλημα προφανώς δεν ήτανε η καθυστερημένη άφιξη του αεροπλάνου και δεν βλέπω πού να φταίνε επιχειρησιακοί λόγοι της Α3. Εκτός ίσως εάν λόγω καθυστέρησης στην επιβίβαση, στη φόρτωση κλπ. έχασαν το αρχικό τους slot. Κάτι που μου έτυχε κι αλλού και με άλλες εταιρίες.

Και εάν βλέπεις στην ιστοσελίδα της Eurocontrol, κάθε μέρα κάποια από τα Ελληνικά αεροδρόμια, ιδιαίτερα τα νησιά, εμφανίζονται καθυστερήσεις λόγω περιορισμών των αεροδρομίων ή/ και ATC. Δηλ. προφανώς δεν είναι (μόνο) παραμύθι της Α3.
 
Έχεις απόλυτο δίκιο φίλτατη στο ότι όταν μια εταιρία δεν είναι έτοιμη την προκαθορισμένη ώρα να απογειωθεί, τότε χάνει πολύ πιθανόν το αρχικό της σλοτ ειδικά σε μικρά αεροδρόμια με περιορισμούς, όπως είναι τα ελληνικά το καλοκαίρι.Και το θέμα είναι γιατί μια εταιρία δεν είναι έτοιμη στην προκαθορισμένη ώρα να απογειωθει;Ελλείψεις σε προσωπικό,πολύ μικρά turnaround,ανταποκρίσεις που δε συγχρονίζονται, καθυστέρηση στη φόρτωση αποσκευών κτλ.Αυτά τα έρμα τα atr έχουν πάντα μα πάντα καθυστέρηση στην απογευματινή τους πτήση.Ε ναι με turnaround 20 λεπτά πως να τη βγάλεις.Ή οταν η πτήση για Καλαμάτα διαρκεί συνήθως 40 λεπτά(και όμως!) και το block time είναι 45.Και μετά βγαίνουν και λένε φταιει το εκεί αεροδρόμιο.Ποτέ μα ποτέ δεν έχω ακούσει την εν λόγω εταιρία (και πολλές άλλες) να παίρνει την ευθύνη για την καθυστέρηση.Ειδικά αυτό το καλοκαίρι η κατάσταση θυμίζει Ολυμπιακή της δεκαετίας του 80 και 90.
Και μετά ψαχνόμαστε γιατί το αεροδρόμιο της Μακεδονίας δεν μπορεί να δεχτεί περισσότερα αεροπλάνα,γιατί δε δόθηκε άδεια από τον πυργο ελεγχου εκει για απογείωση και δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις ότι τα άλλα αεροδρόμια πλην Αθήνας είναι δυσλειτουργικά.
 
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις είναι τα μη ρεαλιστικά προγράμματα των εταιριών όπου αρκεί το παραμικρό για να μαζευτούν οι καθυστερήσεις.

Και ναι, φυσικά λένε ότι φταίνε οι περιορισμοί των ATC κλπ., δηλ. ότι δεν είναι δική τους ευθύνη. Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν αποκλείω ότι ένας λόγος είναι και για να αποφύγουν τυχόν αποζημιώσεις. Π.χ. εάν ο πιλότος έλεγε ξεκάθαρα «λόγω καθυστέρησης της φόρτωσης χάσαμε το slot και πρέπει να περιμένουμε άλλη 1 ώρα», μετά ένας επιβάτης χάνει την ανταπόκριση και φτάνει στον τελικό του προορισμό με αρκετές ώρες καθυστέρηση, ξέρει ότι δικαιούται την αποζημίωση σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ (αφού καθυστερήσεις στο handling είναι ξεκάθαρα ευθύνη της εταιρίας). Ενώ οι περιορισμοί από τα ATC μάλλον δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα.

Αν κάποια ευθύνη βλέπω και στα αεροδρόμια. Όχι με την έννοια του αριθμού των slots / απογειώσεων και προσγειώσεων, αλλά όσον αφορά τις υποδομές. Δηλ. όταν σε ώρες αιχμής τα Check in counters, τα σημεία ελέγχου χειραποσκευών ή ακόμα και οι πύλες επιβίβασης δεν επαρκούν για τον αριθμό επιβατών – κάτι που το έχεις και στη Θεσσαλονίκη. Θυμάμαι περιπτώσεις που περιμέναμε στη πύλη για την επιβίβαση, αλλά ακόμα δεν είχε κλείσει η προηγούμενη πτήση (προφανώς γιατί πολλοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις τεράστιες ουρές), έψαξαν άλλη ελεύθερη πύλη αλλά δεν βρήκαν κλπ…

Και η δική μου εντύπωση είναι ότι εταιρίες όπως η Α3 τείνουν να περιμένουν σε επιβάτες, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Σε αντίθεση με Ryanair, Easyjet κλπ. που απλά φεύγουν – μόλις αυτές τις μέρες υπήρχε άρθρο σε γερμανική εφημερίδα ότι η Easyjet στο Βερολίνο άφησε πίσω πάνω από 30 επιβάτες, που παρά το γεγονός ότι ήτανε στο αεροδρόμιο πάνω από 2 ώρες πριν από τη πτήση λόγω μεγάλων ουρών δεν το κατάφεραν να φτάσουν εγκαίρως στο gate. Δηλ, κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο…
 
Holy Dio":wd5635cc said:
spotterakis":wd5635cc said:
Holy Dio":wd5635cc said:
Αν λοιπόν προβλέπεται ότι σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο η αναμενόμενη κυκλοφορία θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν που μπορεί να εξυπηρετηθεί τότε σε κάποιες πτήσεις τίθενται κάποιοι περιορισμοί στην αναχώρηση.

Και γω τοτε θα ρωτησω αφου ξερουν τις υπαρχουσες δυνατοτητες εξυπηρετησης του αεροδρομιου,τοτε γιατι δεχονται πτησεις σε συγκεκριμενες χρονοθυριδες;

Η πρόβλεψη του "Αν λοιπόν προβλέπεται" γίνεται την ημέρα των πτήσεων.

Οι χρονοθυρίδες καθορίζονται μήνες νωρίτερα. Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γνωρίζουν από το φθινόπωρο του 2016 αν στις 20 Ιουνίου της επομένης χρονιάς θα υπάρχει κακοκαιρία στη Σόφια που θα αναγκάσει υπερπτήσεις της Βουλγαρίας προς Θεσσαλονίκη να καθυστερήσουν λόγω παρακάμψεων ή και κάποιες πτήσεις προς Σόφια να αλλάξουν προορισμό και να καταλήξουν στη Θεσσαλονίκη.

Ούτε μπορούν να προβλέψουν ότι ένα ATR που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη θα φτάσει με καθυστέρηση στην Αθήνα από άλλον προορισμό.

Όταν λοιπόν φαίνεται ότι σε κάποιες από τις επόμενες ώρες θα υπάρχει περισσότερη κίνηση σε έναν τομέα από αυτή που μπορεί να εξυπηρετηθεί βγαίνουν περιορισμοί στις αναχωρήσεις προς αυτό τον τομέα.

Εσυ μιλας για εκτακτες περιπτωσεις..εγω μιλαω για προγραμματισμενη κινηση, οταν οι εταιρειες βγαζουν απτην προηγουμενη σεζον τις πτησεις τους..Μιλαω για δυσκολια διαχειρισης ογκου επιβατων και πτησεων απο το καθορισμενο πτητικο πρόγραμμα κ οχι καποια εκτακτα περιστατικα-γεγονοτα...
 
Top