LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στήν κίνηση του αεροδρομίου μεταξύ χειμώνα και καλοκαίρι. Δεν δικαιολογείται τόσο μεγάλη εποχικότητα για μια πόλη σαν την Θεσσαλονίκη. Τον χειμώνα τα δρομολόγια είναι τα μισά από ότι το καλοκαίρι, Μάιο με Οκτώβριο. Και πολλές αεροπορικές δεν έρχονται τον χειμώνα.
 
Και πολλές δεν έρχονται καν...ΑF, SN, VY, EI, IB, ΙTA, κι αφήνω απέξω Εμιρατων ,Μ.Ανατολης κτλ..Φέτος η CY δεν ήρθε καθόλου ενώ προγραμματιζε θεωρητικά ..Ούτε βέβαια HER πήγε ..
 
Παρακάμπτω το γεγονός ότι δουλειά της Fraport δεν είναι να φέρνει τουρίστες (αυτό το αναλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, οι φορείς της περιοχής) και στέκομαι στο ότι το SKG παρουσιάζει συνεχή άνοδο επιβατικής κίνησης. Το 2022 είχε 6 εκατ., το 2023 7 εκατ., το 2024 7,4 εκατ., ήδη για το πρώτο τρίμηνο του 2025 έχει 8,5% αύξηση σε σχέση με το 2024, άρα πάει για νέο ρεκόρ έχοντας ήδη ξεπεράσει την προ-Covid κίνηση.

Στα υπόλοιπα:
-Το SKG βραβεύεται τρεις συνεχόμενες χρονιές ως το καλύτερο στην Ευρώπη στην κατηγορία του (ξέρω, είναι πληρωμένα :mrgreen: ) αλλά ακόμα κι έτσι, η θετική δημοσιότητα είναι υπαρκτή.

-Η σύγκριση στο άρθρο γίνεται αποκλειστικά με γειτονικές πρωτεύουσες που αποτελούν τα οικονομικά και διοικητικά κέντρα ολόκληρης της χώρας τους.

-Δεν του αρέσει που από τα 7,3 εκατ. αφίξεις, «μόνο» τα 4,9 εκατ. είναι απευθείας διεθνείς αφίξεις. Για κάποιον λόγο, δεν του αρέσει που το 67% της κίνησης στο SKG είναι διεθνής. :rolleyes:

-Αν τα ταξιδιωτικά γραφεία στέλνουν τον κόσμο από Σόφια, είναι επιλογή τους και επιλογή των πελατών τους. Εδώ δεν νομίζω ότι μπορεί να κατηγορηθεί κάποιος.

-Η σύγκριση με Ρόδο και Ηράκλειο με έκανε να γελάσω λίγο. Κυρίως επειδή η Ρόδος και η Κρήτη είναι νησιωτικοί προορισμοί διακοπών με δεκαετίες προβολής και παγκόσμιο κύρος, ενώ η Θεσσαλονίκη είναι (πώς να το πω κομψά; ) μια βαρετή βαλκανική μεγαλούπολη.

Συνεπώς, όχι. Το SKG ΔΕΝ βυθίζεται στη μετριότητα. Κάνει ιστορικά ρεκόρ επιβατικής κίνησης, βραβεύεται διεθνώς, το 67% των διακινούμενων επιβατών έρχεται από το εξωτερικό.

Δεν θα μπω σε συζήτηση για τα κίνητρα του συντάκτη (αν και η πλήρης απουσία κριτικής στους τοπικούς φορείς και οι τρεις παράγραφοι εναντίον της Fraport θα μου έδιναν καλή πάσα), θα πω μόνο ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται σοβαρή, τεκμηριωμένη συζήτηση για τον τουρισμό της, η οποία δεν γίνεται ποτέ.

Και μένει να συγκρίνεται με Σκόπια και Τίρανα, γιατί μέχρι εκεί βλέπει.
 
Δε φτάνει που έχουν dedicated lounge boarding και το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, θέλουν και περισσότερους επιβάτες;

Αστειεύομαι φυσικά... Δεν ξέρω αν το ζητούμενο είναι να κορεσθεί το αεροδρόμιο από πτήσεις Wizz Air ή να το εκβιάζει ο O' Λίγδης για να πληρώνει τους μη-ρεαλιστικούς φόρους επιπέδων Charleroi (που τους πληρώνει η τοπική αυτοδιοίκηση για να μην πάρει ο Ιρλανδός τη βάση του και κλείσει το μαγαζί) ή αν τελικά είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού με υψηλότερη αγοραστική δύναμη. Αν κρίνω από την πελατεία της Χαλκιδικής, όπου η πλειοψηφία φτάνει εκεί οδικώς, είτε από τα βόρεια σύνορα, είτε από την ίδια τη Θεσσαλονίκη, το ζητούμενο είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού με υψηλότερη αγοραστική δύναμη. Το κακό είναι ότι η υψηλότερη αγοραστική δύναμη (όχι απαραίτητα μαζί με το υψηλότερο επίπεδο), προέρχεται συνήθως από χώρα που υφίσταται διεθνείς κυρώσεις και άρα δύσκολο να κάνεις μπίζνες μαζί της, σε σχέση με τις μπίζνες που έκανες 5 χρόνια πριν.
 
Αχ, γίνεται όλο και πιο αστείο.

«Επίσης η κίνηση στα τρία βαλκανικά αεροδρόμια είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου διεθνής ενώ στο "Μακεδονία” από τα 7,3 εκατ. αφίξεις μόνο τα 4,9 εκατ. είναι απευθείας διεθνείς αφίξεις».

Συγκρίνει με Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ εσωτερικό δίκτυο (μια σταλιά χώρες) και τη Βουλγαρία που από SOF πετάς μόνο προς Βάρνα, Μπουργκάς και Πλόβντιβ.

Είστε σίγουρα συντάκτης/παράγοντας του τουρισμού;

Βέβαια, για να μην τον αδικώ, σε άλλο του άρθρο γράφει:
«Η αλήθεια είναι ότι δεν την βοηθάει και η πόλη που παραμένει άγνωστη στον τουριστικό χάρτη της Ευρώπης. Και θα παραμείνει για πολύ ακόμη όσο οι διάφοροι φορείς προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα μόνο με συμμέτοχη σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, που συνοδεύονται από χαζοχαρούμενα δελτία τύπου και φωτογραφίες, γι΄αυτούς που είναι εθισμένοι στο κουτόχορτο.
Την ίδια ώρα άλλες πόλεις διαθέτουν εξειδικευμένα στελέχη που μιλούν με αεροπορικές εταιρείες, με tour operators, με εταιρείες κρουαζιέρας κλπ προσελκύοντας πτήσεις και τουρισμό, αντί να σπαταλάνε τα χρήματα σε τζάμπα ταξιδάκια στο εξωτερικό».
 
Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στήν κίνηση του αεροδρομίου μεταξύ χειμώνα και καλοκαίρι. Δεν δικαιολογείται τόσο μεγάλη εποχικότητα για μια πόλη σαν την Θεσσαλονίκη. Τον χειμώνα τα δρομολόγια είναι τα μισά από ότι το καλοκαίρι, Μάιο με Οκτώβριο. Και πολλές αεροπορικές δεν έρχονται τον χειμώνα.
Γιατί δε δικαιολογείται; Η Θεσσαλονίκη το χειμώνα κρατάει όσα δρομολόγια μπορει να σηκώσει η ίδια η πόλη και το καλοκαίρι προστίθενται όλα τα τουριστικά δρομολόγια για να εξυπηρετηθεί κυρίως η Χαλκιδική. Τα δρομολόγια αυτά δεν έχουν κανένα νόημα να τρέχουν year-round.

Αυτό που έχει αναφερθεί πολλάκις είναι οτι τα χειμερινά δρομολόγια δεν έρχονται ούτε με ευχολόγια, ούτε με καμπάνιες, ούτε επειδή το θέλει η περιφερειάρχης ή η υπουργός. Έρχονται όταν υπάρχει επαρκής κίνηση να συντηρηθεί το δρομολόγιο. Εκτός απο την τουριστική προβολή της πόλης, που καλώς να συνεχίσει, η Θεσσαλονίκη πάσχει σε οικονομική ζωή που θα δημιουργούσε ζήτηση για "βαριά" δρομολόγια.
 
συμφωνούμε ότι η ΘεσΣαλονικη δεν (θα) έχει το momentum όπως θα έλεγαν οι σπουδαγμένοι . . .
 
Παρακάμπτω το γεγονός ότι δουλειά της Fraport δεν είναι να φέρνει τουρίστες (αυτό το αναλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, οι φορείς της περιοχής) και στέκομαι στο ότι το SKG παρουσιάζει συνεχή άνοδο επιβατικής κίνησης. Το 2022 είχε 6 εκατ., το 2023 7 εκατ., το 2024 7,4 εκατ., ήδη για το πρώτο τρίμηνο του 2025 έχει 8,5% αύξηση σε σχέση με το 2024, άρα πάει για νέο ρεκόρ έχοντας ήδη ξεπεράσει την προ-Covid κίνηση.
Οσοι έχουν κατα καιρούς διαβάσει τα Δελτία Τύπου της Fraport, γνωρίζουν οτι προσπαθεί να "περάσει" την εικόνα οτι για την οποιαδήποτε επιβατική αύξηση, ευθύνεται αυτή και οι πρωτοβουλίες της. Βλέπε Fraport Greece: Η επιτυχημένη πορεία των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας και οι νέες προκλήσεις για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό | Fraport Greece, και την πρόταση
"Μεταξύ άλλων, οι παρευρισκόμενοι παρακολούθησαν την επισκόπηση της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων για το πρώτο 10μηνο του 2023, τις πρωτοβουλίες και ενέργειες της εταιρείας για την επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν, τους τρόπους και τα αποτελέσματα της προώθησης των 14 προορισμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας στον τουρισμό και στον κλάδο των αερομεταφορών."
Μπορώ να βρώ πολλά άλλα παρόμοια δελτία τύπου..
Εννοείται οτι δεν ειναι η Fraport αυτή που θα πιστωθεί την οποια αύξηση - ή και μείωση αν δεν αυξήσει και άλλο τα τέλη της-, αλλά αυτό προσπαθεί η ίδια να περάσει .... όπως προσπάθησε να περάσει οτι τα έργα στα 13 αεροδρόμια- οχι της Θεσσαλονίκης - γινονται με επένδυσή της (Ενώ πληρώνει ΠΑΛΙ το ελληνικό δημόσιο και το Ταμείο ανάκαμψης)
 
Η αλήθεια είναι ότι δεν αναφέρεται πουθενά ότι τα έργα γίνονται με επένδυση της Fraport. Η αναφορά όμως ότι τα έργα γίνονται με "τις πρωτοβουλίες και ενέργειες της εταιρείας" είναι απόλυτα σωστό.
 
Οταν στο Δελτίο Τύπου της εταιρείας διαβάζεις : " Όπως προαναφέρθηκε, σχετίζονται με έργα μεγάλης κλίμακας που θα εκτελέσει η εταιρεία, στο πλαίσιο χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας"... τι θα καταλάβεις απο τη στιγμή που δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ οτι η χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης ειναι προς το Ελληνικό Δημόσιο ?? Θα εκτελέσει, λέει και το 99% των αναγνωστών θα θεωρήσουν οτι το πληρώνει κιόλας... Ομως το εκτελεί και πληρώνεται γι αυτό... Τυχαίο θα ειναι που παραλήφθηκε αυτή η λεπτομέρεια !!
Τα δε έργα δεν γινονται με καμμία πρωτοβουλία της εταιρείας... Ηταν δέσμευση του Ελληνικού Δημοσίου να γινουν, ώστε να συμμορφωθούν με τις παρατηρήσεις της EASA..Αυτο, πολύ πριν τα πάρει η Fraport !
 
Top