Low cost στην Ελλάδα - 2011 season

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Παραθέτω το άρθρο για την πρόσκληση των loco στην Ελλάδα, χωρίς να το σχολιάσω γιατί δεν ξέρω εάν είναι καλό για την χώρα και τον τουρισμό μας. Θα γυρίσουμε στο επίπεδο τουρισμού του 1975 όπου την Ελλάδα είχαν κατακλύσει τουρίστες με σακίδια και έμεναν στις παραλίες και σε φτηνά καταλύματα; Δεν ξέρω εάν αυτό αποφέρει κέρδη στην οικονομία μας. Δεν γνωρίζω εάν μπορεί να συνυπάρξει ποιοτικός τουρισμός με τα πλήθη χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου τουρίστες. Τα νησιά μας δεν είναι μεγαλουπόλεις για να χαθούν οι τουρίστες μέσα στα πλήθη. Δεν ξέρω εάν γίνουμε Κανάρια ή Μάλτα θα είναι καλό για μας. Σίγουρα σπάει το μονοπώλιο των τουριστικών πρακτόρων αλλά είναι καλύτερες οι loco;

http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231064475
 
Δεν ξέρω πόσο χρονών είσαι αλλά θέλω να σε πληροφορήσω ότι όλοι οι φίλοι μου στο εξωτερικό (άτομα που εργάζονται και έχουν καλό μισθό) επιλέγουν πάντα το φθηνότερο δυνατό αεροπορικό εισιτήριο για να φτάσουν όπου επιθυμούν να ταξιδέψουν και κανείς τους δεν βγάζει τη νύχτα με σακίδιο σε κάποια παραλία ή κάτω από κάποια γέφυρα.
Μας αρέσει να ξοδεύουμε το ελάχιστο δυνατό στα ασήμαντα σημεία των διακοπών (οι 1-3 ώρες στο αεροπλάνο είναι ο ορισμός της ασημαντότητας) για να μας μείνουν λεφτά να κάνουμε περισσότερα ταξίδια, αλλά στα μέρη όπου πάμε δεν τη βγάζουμε με σάντουιτς από το μπακάλικο αν αυτό φαντάζεσαι ότι σημαίνει επιβάτης low-cost.
 
Το γενικόλογο ρεπορτάζ-δ/τ που μοιράστηκε σε όλα τα ΜΜΕ αναφέρει πράγματα που έχουμε ξαναπεί. Απο την προσπάθεια του υφυπουργού, την προσμονή των διάφορων προορισμών για ένα ακόμη κανάλι διανομής αλλά και για τις πιθανές αντιδράσεις των Τ.Ο.

Εδώ και καιρό, είχα επισημάνει ότι υποδαυλίζεται ο ερχομός της FR (αλλά και των υπόλοιπων loco) στη Ρόδο απο συγκεκριμένους τουριστικούς παράγοντες. Αυτοί, φυσικά, δεν ξύπνησαν μια μέρα και είπαν σιγά τα κάστανα, ας τους διώξουμε. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι εκπροσωπούν και τοποθετούνται υπέρ αυτών που τους ταϊζουν-κάτι απόλυτα θεμιτό. Οι ολινκλουσιβάδες πρίν πεινάσουν μαγειρεύουν, κάτι που καιρός είναι να κάνει όλος ο κλάδος προσέχοντας ταυτόχρονα βέβαια να μην διαταραχτούν ευαίσθητες ισορροπίες. Είναι χαρακτηριστική και η δήλωση του Κου Νικητιάδη "Οι εταιρείες χαμηλού κόστους λειτουργούν πέρα από τα all inclusive. Λέμε ναι στους τουρ οπερέιτορς, όμως ο καθείς και τα όπλα του"(πηγή).

Θα ήθελα, επίσης, να δώ και τα ονόματα των 18 αεροπορικών που συμμετείχαν στην συνάντηση γιατί έχω την εντύπωση ότι παρίσταντο -ορθώς- και Τ.Ο. Αλλιώς μιλάμε για το πρώτο φάουλ...

Τέλος, δεν γνωρίζω σν γίνεται κάτι παρασκηνιακά που δεν το ξέρουμε, αλλά βάσει των όσων γνωρίζουμε είναι κρίμα να απουσιάζουν οι 2 ελληνικές εταιρείες απο τέτοιες προσπάθειες. Πότε επιτέλους θα ασχοληθούν σοβαρά με το άθλημα? Πότε θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να φτιάξουν μια loco για να φέρνουν και οι ίδιοι επιβάτες? Θα χάσουν έναν ολόκληρο χρόνο με αυτή την παλιοσυγχώνευση...

ΥΓ
@Belavia: νομίζω ότι η απάντηση του Lewton είναι πολύ πιό κοντά στην πραγματικότητα απ' τις -κατανοητές κατά τα λοιπά- απορίες σου
 
θα συμφωνισω με τον lewton.υπαρχουν πολλοι (αναμεσα τους και εγω) που επιλεγουν τις loco για να πεταξουν και αυτο δεν σημαινει οτι δεν αφηνουν χρηματα στον τοπο προορισμου απλα δεν θελουν να πληρωσουν την υπερδιπλασια τιμη σε μια αλλη εταιρεια για την ιδια μεταφορα.
και σιγουρα θα αφησουν πιο πολλα χρηματα απο αυτους που ερχονται all inclusive διακοπες που τα χρηματα πανε στους tour operator και καποια λιγα στα ξενοδοχεια.
 
Ακόμη και ο τουρίστας με την παντόφλα, προσφέρει περισσότερα στη χώρα μας από τη μη ύπαρξη τουρισμού.
Θα έκανε καλό σε πάρα πάρα πολλά σημεία, που δεν υπάρχει λόγος να απαριθμήσουμε...
Απλά, θα σου δώσω ένα "ανάποδο" παράδειγμα:
Εγώ θα πάω το Νοέμβριο στη Νορβηγία για λόγους εργασίας. Επειδή η ζωή εκεί είναι απίστευτα ακριβή και επειδή δεν γουστάρω να πληρώνω έξτρα από την τσέπη μου πράγματα τα οποία με αναγκάζουν να κάνω, έκανα κάποιες επιλογές:
:arrow: Θα πάω εκεί με DLH, αφού δεν έχω άλλη επιλογή, αλλά
:arrow: Δεν θα νοικιάσω αυτοκίνητο, λόγω κόστους,
:arrow: θα μείνω σε bead & breakfast, δίνοντας ψίχουλα,
:arrow: θα πάρω μια βαλίτσα με ρούχα και μία με τάπερ από τη φουκαριάρα τη μάνα μου, τίγκα στον κιοφτέ κ τη σπανακόπιτα, γιατί 18 ευρά για χάμπουγκερ δε ξαναπληρώνω...

Καταλαβαίνεις πιστεύω το νόημα...

Η πλάκα είναι πως τις μέρες που θα είμαι εκεί, η σύζυγος θα βρίσκεται Γερμανία για άσχετους λόγους. Βρήκα λοιπόν εισιτήριο με μια loco, την Norwegian με 90 ευρώ αλέ-ρετούρ για Σταβάνγκερ. Τις μέρες λοιπόν που θα έρθει:
:arrow: Θα νοικιάσω αυτοκίνητο,
:arrow: θα πάω σε ένα σοβαρό ξενοδοχείο, που να έχει κ τουαλέτα στο δωμάτιο κ θέρμανση κ άλλες πολυτέλειες,
:arrow: θα την πάω κ σε κάνα εστιατόριο να φάμε όλα τα είδη σολωμού που υπάρχουν,
:arrow: θα δούμε κ κάνα-δυο μουσεία, θα κάνουμε και ψώνια, θα πάμε και εκδρομές.... τα γνωστά...

Και όλα αυτά τα λεφτά θα φύγουν από τις αγνές ελληνικές μου τσέπες και θα πάνε στα χέρια των βρωμο-βίκινγκ, για ένα και μόνο λόγο: Επειδή υπάρχουν αυτές οι ρημάδες οι loco....
 
1. Καμία μάνα Ελληνος αεροπόρου δεν είναι φουκαριάρα.
2. Η σπανακόπιτα έχει nutritious value πολύ μεγαλύτερο από το hamburger
3.Εικάζω ότι στον χώρο εκπαίδευσης θα λειτουργεί κυλικείο καντίνα με χαμηλές τιμές τουλάχιστον στις ρέγγες και τα λοιπά
4. Γιατί είναι βρωμό οι βικινγκ?
 
Με την ανακοίνωση των μειωμένων αφίξεων φέτος κατά 7,4% των τουριστών από Ευρώπη, τρέχουν τώρα να δώσουν γη και ύδωρ στις loco για να σώσουν την Ελλάδα.
Κάναμε αμάν να σταματήσουν οι επιχορηγήσεις στην Olympic Airways, τώρα οι τοπικές κοινωνίες θα επιχορηγούν ιδιώτες για την μεταφορά τουριστών.!.!... Λες και τα λεφτά των τοπικών κοινωνιών δεν είναι έμμεση επιχορήγηση, άρα κρατική...;....
Ή το άλλο ανέκδοτο με τον Τοτό… να μειώσουν τα τέλη των αεροδρομίων. Άμα μας κοστίζει τόσο η ΥΠΑ εμείς θα πρέπει να επιδοτούμε περισσότερο την ΥΠΑ; Γιατί δεν κάνουν ενέργειες να μειώσουν το κόστος λειτουργίας των αεροδρομίων; Ποιος θα πληρώνει την διαφορά; Πάλι εμείς οι φορολογούμενοι;
Οι δικές μας αεροπορικές κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και ασχολούνται πως θα συγχωνευτούν και να δημιουργήσουν μονοπώλιο για το δικό μας καλό. Αντί η μία από αυτές να κοιτάξει να εκμεταλλευτεί την αγορά των loco χαλάει όλο τον χρόνο της να μας πείσει ότι πρέπει να συγχωνευτεί γιατί η αγορά της Ελλάδας δουλεύει μόνο με μονοπώλιο.
Μάλλον τα δικά τους συμφέροντα (των υμετέρων ) πάνε να εξυπηρετήσουν. Αντί να κάτσουν κάτω και να σχεδιάσουν στρατηγική πως θα εισέλθουν σε νέες μεγάλες αγορές π.χ. Ρωσία (εκτός Μόσχας) και άλλες CIS, πάλι τα ίδια και τα ίδια, στην ίδια αγορά τρέχουν. Μάλλον εκεί είναι τα συμφέροντά τους και δεν τους νοιάζει για τίποτε άλλο, σιγά μην ασχοληθούν για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδος. Ας είναι καλά η Κύπρος και η Αττάλεια που κατακλύζονται από Ρώσους. Εμάς μας φτάνουν οι Ευρωπέοι.

http://www.hbnews.gr/permalink/41014.html
 
Μα δε νομίζω ότι τίθεται προς συζήτηση το θέμα, με την έννοια ότι αν ο άλλος έρθει να μείνει 5 μέρες στην αθήνα και τη βγάλει σε b&b και με σουβλάκια και μπύρες μια χαρά θα το αφήσει το 300ρι του συνολικά. Δε θα μπει και σε κανένα μουσείο; Ή καμιά ακρόπολη; Έλεος δηλαδή, ναι προφανώς να έρχονται πάμπλουτοι που θα αφήσουν χιλιάρικα και χιλιάρικα, αλλά μην είμαστε και σνομπ. Και στην τελική δε βλέπω το λόγο να είμαστε και τόσο ελιτιστές. Δηλαδή όποιος δεν έχει να μην έρθει; Στο κάτω κάτω ποιος από εμάς ΕΧΕΙ όταν πηγαίνει στο Dubai σε σύγκριση με τους Άραβες; Ποιος από εμάς ΕΧΕΙ όταν πηγαίνει Νέα Υόρκη σε σχέση με τον μέσο Αμερικανό; Λίγοι. Πρέπει λοιπόν να μας κάνουν την όλη διαδικασία άβολη;

Μην ξεχνάμε ότι όταν κάποιος έρθει στα 20 του με loco και περάσει καταπληκτικά θα έρθει και στα 50 του και θα έχει πολύ περισσότερα να αφήσει. Και τέλος πάντων ας κάνουμε καμιά πίστα για μηχανοκίνητα να δεις πως θα πέφτουν τα 80euro σε αεροπορικά και 250 για είσοδο στην πίστα. Ας προχωρήσουμε λίγο με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη και μια χαρά λεφτά θα αφήνουν όλοι. Και μιλάω βασικά για την Αθήνα διότι νομίζω ότι στα νησιά δεν τίθεται θέμα καν. Μόνο τα λεφτά από τα ποτά και τα σουβλάκια είναι υπεραρκετά - τα είδα και φέτος στην Κω. Έβλεπες τον άλλον να έρχεται με Ryanair και να πίνει 10 μπύρες σε μπαράκι. Έτυχε να μιλήσω με αρκετούς μια και είμαι εκεί από αρχές καλοκαιριού.

Τελευταίο θέμα, να σας πω πως τον περασμένο Ιανουάριο-Μάρτιο έτυχε να κάνω τρία ταξίδια εντός Ευρώπης: Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία. Ο λόγος που μπόρεσα να κάνω και τα τρία ήταν ότι βρήκα τα γνωστά εισιτήρια από ΟΑ/ΑΕ με καμία 70ριά eurα για κάθε ταξίδι. Συνολικά έδωσα 200€ για τρία ταξίδια. Προφανώς δεν πήγα μόνος μου. Σας πληροφορώ ότι και σε ένα κάρο μουσεία πήγαμε, και σε ένα κάρο μπαρ, καφέ, εστιατόρια, ταβέρνες, δε συζητάω πόσα δόθηκαν για σουβενίρ, εισιτήρια για ΜΜΜ και φυσικά γεμίσαμε δωμάτια στα ξενοδοχεία τους - και δεν ήταν τσάμπα. Δεν ήταν 5* αλλά δεν ήταν ούτε b&b ούτε τίποτα καλύβες. 4* ήταν τα περισσότερα. Γερμανία έδινα 110 την ημέρα για μονόκλινο δωμάτιο προσωπικά.

Ο μόνος λόγος που βάζω προσωπικά "στοιχεία" στο post είναι ως απλό παράδειγμα του πόσο μπορεί να σε "πείσουν" μερικά φτηνά εισιτήρια να "ξεκινήσεις" ένα ταξίδι. Και όταν το ξεκινήσεις κανείς δε λέει ότι δε θα ξοδέψεις χρήματα εκεί. Στο κάτω κάτω χίλιες φορές να τα δώσω για ένα καλό ξενοδοχείο παρά να σκάσω 250 στην KLM για να πάω Amsterdam (πριν δυο χρόνια δε μπορούσα να βρω φτηνότερα), γιατί ΤΟΤΕ είναι που δε θα έχω ΜΙΑ να αφήσω στην Ολλανδία.
 
Belavia":3slvyufh said:
Με την ανακοίνωση των μειωμένων αφίξεων φέτος κατά 7,4% των τουριστών από Ευρώπη, τρέχουν τώρα να δώσουν γη και ύδωρ στις loco για να σώσουν την Ελλάδα.
Κάναμε αμάν να σταματήσουν οι επιχορηγήσεις στην Olympic Airways, τώρα οι τοπικές κοινωνίες θα επιχορηγούν ιδιώτες για την μεταφορά τουριστών.!.!... Λες και τα λεφτά των τοπικών κοινωνιών δεν είναι έμμεση επιχορήγηση, άρα κρατική...;....
Συγκρινείς τώρα την πΟΑ με τις loco? Το μόνο κοινό τους είναι ότι πρόκειται για αεροπορικές. Απο εκεί και πέρα σταματάνε οι ομοιότητες...
Τα λεφτά των τοπικών κοινωνιών είναι έμμεση επιχορήγηση αλλά ΟΧΙ κρατική. Τα λεφτά παράγονται και εισπράτονται απ΄ τις τοπικές κοινωνίες κι έπειτα "πετάνε" Ο/W για την Αθήνα...

Belavia":3slvyufh said:
Ή το άλλο ανέκδοτο με τον Τοτό… να μειώσουν τα τέλη των αεροδρομίων. Άμα μας κοστίζει τόσο η ΥΠΑ εμείς θα πρέπει να επιδοτούμε περισσότερο την ΥΠΑ; Γιατί δεν κάνουν ενέργειες να μειώσουν το κόστος λειτουργίας των αεροδρομίων; Ποιος θα πληρώνει την διαφορά; Πάλι εμείς οι φορολογούμενοι;
Το να μειώσεις τα τέλη άρα και να στερήσεις έσοδα απ' την ΥΠΑ δεν είναι και τόσο φοβερό. Το κράτος θα τα πάρει πίσω αυτά τα λεφτά απ΄την αυξημένη κίνηση μέσω των διάφορων φόρων. Η κατάργηση του σπατόσημου (που επιτακτικά ζητάνε κυρίως για τον χειμώνα) απ΄την άλλη είναι ένα θέμα αλλά έτσι και αλλιώς αλλού πηγαίνουν τα λεφτά αυτά κι ότι περισέψει μπασταρδεύεται περίτεχνα με ευρωπαϊκά προγράμματα για τα διάφορα πασαλείματα που γίνονται στα περιφερειακά α/δ.

Belavia":3slvyufh said:
Οι δικές μας αεροπορικές κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και ασχολούνται πως θα συγχωνευτούν και να δημιουργήσουν μονοπώλιο για το δικό μας καλό. Αντί η μία από αυτές να κοιτάξει να εκμεταλλευτεί την αγορά των loco χαλάει όλο τον χρόνο της να μας πείσει ότι πρέπει να συγχωνευτεί γιατί η αγορά της Ελλάδας δουλεύει μόνο με μονοπώλιο.
Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου. Ειδικά ο Βασιλάκης που έχει και σχέση με τον τουρισμό έριξε το βάρος στην Star και το πρεστίζ και αμέλησε άλλα πιό βασικά όπως αποδεικνύεται...

Belavia":3slvyufh said:
Μάλλον τα δικά τους συμφέροντα (των υμετέρων ) πάνε να εξυπηρετήσουν. Αντί να κάτσουν κάτω και να σχεδιάσουν στρατηγική πως θα εισέλθουν σε νέες μεγάλες αγορές π.χ. Ρωσία (εκτός Μόσχας) και άλλες CIS, πάλι τα ίδια και τα ίδια, στην ίδια αγορά τρέχουν. Μάλλον εκεί είναι τα συμφέροντά τους και δεν τους νοιάζει για τίποτε άλλο, σιγά μην ασχοληθούν για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδος. Ας είναι καλά η Κύπρος και η Αττάλεια που κατακλύζονται από Ρώσους. Εμάς μας φτάνουν οι Ευρωπέοι.
Εύκολο να το λές αλλά στην πράξη? Στη Ρωσία απ' ότι άκουσα ήδη έβαλαν/βάζουν πόδι οι 2 μεγάλοι Τ.Ο (TUI, Thomas Cook). Επιπλέον υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις τουριστικές βίζες (ΕΕ γαρ) και ψαχνόμαστε πώς θα το ξεπεράσουμε. Η Τουρκία δεν έχει τέτοιο πρόβλημα ενώ η Κύπρος αριθμητικά δεν έχει τόσο μεγάλα νούμερα.

Τέλος, παραθέτω ένα λίνκ με την τεχνοκρατική και τεκμηριωμένη άποψη για την αναγκαιότητα ύπαρξης των loco στην τουριστική χώρα μας. Τώρα, αν δεν τις θέλει/επιθυμεί κάποιο μέρος-προορισμός, no problem. Δεν είναι υποχρεωτικές. Αλλά τα αμιγώς τουριστικά μέρη τις χρειάζονται...
:arrow: Το δίκτυο διανομής κλειδί στην ανάπτυξη τουριστικού προορισμού & ο ρόλος των εταιρειών χαμηλού κόστους
 
Το θέμα είναι λίγο πιο περίπλοκο από το αν θέλουμε ή όχι τον 'έξτρα φτηνό τουρισμό' . Η Ελλάδα προσπαθεί τα τελευταία χρόνια - με καμιά συνεπή στρατηγική κατά την άποψη μου- να καθιερωθεί ως ακριβός προορισμός (για λόγους ανταγωνισμού από τις γείτονες χώρες). Αυτό σημαίνει ότι όταν ζητάς από κάποιον 500Ε/την βραδιά να μείνει στην Ελούντα ή στην Μύκονο ή στο Κόστα Ναβαρίνο δεν μπορεί στο διπλανό χωριό να μένεις με 10Ε σε hostel. Ναι, και αυτός που μένει με 10Ε την βραδιά μπορεί να πληρώνει τα ίδια για να παίξει γκολφ, αλλά αυτός με τα 500Ε δεν θέλει να μοιράζεται το γήπεδο μαζί του (ρατσιστικό ξέρω).

Βέβαια αυτό δεν ξέρουμε κατά πόσο συνδέεται με τις loco. Η άποψη μου είναι ότι ο πολύ ακριβός τουρισμός που πάει σε resorts του εξωτερικού, δεν πετάει loco αλλά μάλλον business class. Τα μπάτζετ εύκολα μπορεί να είναι της τάξεως των 4-5000 για 3μερα στα ελληνικά νησιά ακόμα και παραπάνω (και δεν εννοώ τους τύπους που θα σκάσουν με ελικόπτερο αλλά αυτούς που θα το οργανώσουν μόνοι τους ή μέσω κάποιου 'exclusive' μεγαλοπρακτορείου ). Δεν έχω στο νου τον μεσοαστό της Σουηδίας ή της Γερμανίας αλλά το μεγαλύτερα πορτοφόλια, που θέλουν κότερο, γκολφ, σπα κτλ και για αυτούς τα 100-200Ε παραπάνω για να μην πάνε με loco δεν είναι κάτι που τους αγγίζει.

Βέβαια δεν έχει σημασία το τι έχω εγώ στο νου μου ή όσοι γράψαν παραπάνω. Αυτά γίνονται με πολύ σοβαρές μελέτες αγοράς, στοχεύοντας τα target groups που ενδιαφέρουν τον ΕΟΤ, για το διαθέσιμο είσοδημα, τόν πληθυσμό κτλ. Άν για πχ δουν ότι με loco θα κερδίσεις 5Ε ενώ με τους πλούσιους μάνατζερς 3Ε τότε καλωσήρθε το δολάριο των φτωχών.
 
Top