Πάμε πάλι γιατί βλέπω οτι μπερδευτήκαμε πάλι...
Καταρχήν πρέπει να ξεχωρισούμε οτι το aviation maintenance περιέχει πολλά. Εχω ενα PDF αρχείο που θα σου ξεδιαλύνει πολλά αλλα δυστυχώς δεν μπορω να το βρώ σε link. Στειλε μου εδω ενα προσωπικο μηνυμα με το email σου και στο στέλνω ευχαρίστως. Ειλικρινά αξίζει...
Anyway.... Εαν θέλεις να δεις τον εαυτό σου να δουλέυει σε μια αεροπορική εταιρεία είτε σαν υπάλληλος αυτής, είτε μέσω contract (κοντράκτορας = για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) δεν χρειάζεται να πας ουτε στο ΕΜΠ, ουτε στην ΣΜΑ. Εαν σε ενδιαφέρει να υπογράφεις ένα αεροπλάνο, να μάθεις για τους CFM, Rolls-Royce, ΙΑΕ κτλ κινητήρες, να αλλάζεις τροχούς, λάδια, φρένα, καλωδια (μέσα στην δουλειά είναι και αυτά) κτλ να έρχεσαι σε επαφή με πιλότους και γενικά "γουστάρεις" που λέμε την φάση αεροδρομίου, τοτε θα στραφέις στο line maintenance και το μόνο που χρειάζεσαι για αρχή είναι μια άδεια κατά Part66 και λίγο σπρώξιμο, εάν όχι τύχη.
To να γίνεις προιστάμενος μηχανικών αεροσκαφων δεν θα γίνεις με την μία, προυποθέτει πολλά πράγματα και βέβαια να έχεις και τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα... και ειδικά στην Ελλάδα και βύσμα, μην το ξεχνάμε...
Παρακατω είναι μερικά links για να ψαχτείς ακόμα και για εξωτερικό εαν διαθέτεις τα μέσα και βέβαια την όρεξη... Δεν ξέρω τι ακριβώς και πού έχεις ψάξει και επειδή και άλλα παιδιά μπορεί να ενδιαφέρονται τα γράφω αναλυτικά
1) To OA training center που ανέφερα θα το βρείς εδω
http://195.167.49.234/technicalgr.htm υπάρχει και ενα PPS αρχείο σχετικο βοηθάει... Δεν ξέρω όμως πολλά για αυτό, ίσως κάποιος ξέρει παραπάνω...
2) Το site του Kingston που σου είπα...
http://www.kingston.ac.uk/aircraft/ ξεψάχνισε το, έχει πολλά... Για εγγραφή στο τμήμα αυτό μόνο μέσω UCAS αφου δώσεις IELTS και κάνεις τις απαραίτητες αιτήσεις.
3) Οτι αφορά UK πανεπιστήμια και κολεγια στο
http://www.ucas.co.uk/ Με ενα απλό search για aviation ή aviation maintenance βρισκουμε πολλά.
3) Το site της EASA
http://easa.europa.eu/home/index.html [Εάν δεν καταλαβαίνεις τι ειναι κάνει η EASA, ρωτα] Εδω θα βρεις όλα τα απαραίτητα έγγραφα σχετικά με το θέμα μας.
Επειδή καταλαβαίνω ότι δεν έχεις προυπηρεσία, θα χρειαστείς 2 χρόνια για να πάρεις την άδεια μετά απο εξετάσεις.
Auto to pdf περιγράφει ότι πρέπει να ξέρεις για την αυτή την άδεια
http://easa.europa.eu/doc/Regulation/re ... Part66.pdf
θα δεις οτι υπάρχουν διάφορα επίπεδα στην άδεια που θα έχεις πχ τύπου Α, Β1, Β2, C αλλα να μην σε μπλέκω απο τώρα... Θέλω να πω ότι τα παντα και η εξέλιξη σου εξαρτώνται από σενα...
4) Πολυ καλή πηγή για αυτό το θέμα αλλά και για νέους στα πρώτα τους βήματα είναι και η Royal Aeronautical Society (
http://www.raes.org.uk/). Εκει θα βρείς όλα τα πανεπιστήμια και κολλέγια που έχουν τμήματα aviation, aeronautical engineering, aviation maintenance κτλ και είναι accredited από την RAeS αλλά θα πρέπει να πάς εξωτερικο βέβαια... ειδικά UK...αλλο mentality για την αεροπορία... Κοίτα και το careers (
http://www.raes.org.uk/cmspage.asp?cmsitemid=0007 ) έχει ενδιαφέρον...
Σχετικα links:
http://www.raes.org.uk/cms/uploaded/fil ... 0Jun06.pdf
http://www.raes.org.uk/cms/uploaded/fil ... sJun06.pdf
http://www.raes.org.uk/cms/uploaded/fil ... 0Mar06.pdf
Τώρα εαν ΔΕΝ σε ενδιαφέρει αυτο το θέμα καθόλου, όντως πρέπει να πας σε άλλου τύπου και επιπέδου γνώσεις... Σχεδιασμός αεροπλάνων δεν κάνει ο τεχνικός/μηχανικός αεροσκαφων... Εκει ξεχνάς και την Ελλάδα και εαν δεν βρεις δουλεια στην Airbus στην Τουλούζη, ξεχνάς και την Ευρώπη.... πας για Αμερική μεριά...
Δεν θα σχολιασω τα ΕΜΠ και ΣΜΑ γιατι πιστεύω οτι θα σε πάνε άλλου.. το ΕΜΠ προς ακαδημαικη πορεία στην καλύτερη καθώς θα τα ξέρεις στην θεωρία αλλα όχι στην πράξη και η ΣΜΑ θα σε απομονώσει απο τα commercial aircraft τύπου Boeing/Airbus. (Απόφοιτους ΕΜΠ όντως δεν θέλουν για μηχανικούς αεροσκαφων στις αεροπορικές)
Εγω σε κόβω οτι απλά γουστάρεις το αντικείμενο αλλα δεν ξέρεις πως να το κάνεις και τι να κανείς. Σωστα?
Εαν λοιπόν διαβάσεις όλα αυτά και βλέπεις τον ευατό σου σε μια τέτοια εικόνα, τότε bingo!! Μην σε απασχολει οτι η άδεια part66 έχει περιορισμένες γνώσεις, εαν αυτό θέλεις να κάνεις... Οποιος ενδιαφέρεται και γουστάρει το αντικέιμενο του μέχρι και μετά την σύνταξη του μαθαίνει και συνέχεια βελτιώνεται και απο θέμα προσόντων και από θέμα γνώσεων (δεν υπερβάλω... εχω συγκεκριμένα παραδείγμα, φίλους ΕΚΤΟΣ Ελλάδας). Τίποτα δεν τελειώνει αρκει εσυ να μην το αφήσεις να τελειώσει.
Σε πληροφορώ ότι αφου έχεις και βλέψεις να φτάσεις σε επίπεδο προισταμένου (κάτι το οποίο όμως θα γίνει πιο μετά), μπορεις να συνεχίσεις και αργότερα να πάρεις ένα πτυχίο Bachelor ή ακόμα και Masters πάνω στο Aviation Maintenance ή στο Αviation εν γένει. Ακόμα και Aviation ΜΒΑ υπάρχει.. Χρήμα και όρεξη να μάθεις θέλει, τίποτα άλλο....
Μην αγχώνεσαι έαν αυτό το πτυχίο που θα αποκτήσεις θα είναι λίγο ή πολύ.. Στην πορεία βλέπεις εάν θέλεις βελτιώση, περισσότερες γνώσεις ή εξειδίκεύση ή γνώσεις management.
Μην μπαίνεις και εσυ στο trip όπως όλα τα νέα παιδια στην χώρα μας που απο τα 16 μας, μας λένε ότι πρέπει να πάρουμε αποφάσεις και αναγκάζομαστε να διαλέξουμε κατεύθυνσεις, δέσμες κτλ και μας κάνουν να πιστεύουμε οτι η οποία απόφαση δεν θα μπορει να αλλάξει στο μέλλον. ΛΑΘΟΣ!!!! Οι πανελλάδικές είναι μια λύση, τα ΙΕΚ, οι σχολές, το εξωτερικο κτλ μια άλλη και μην ξεχνάς οτι οι πόρτες της μάθησης είναι πάντα ανοιχτές αρκεί να το θέλεις εσυ.
Ελπιζώ αφού διαβάσεις όλα αυτά (ειδικά το PDF που μπορώ να σου στείλω), να σκεφτείς πολύ και προπαντως κάνε το εξής αρχικό τέστ:
Προσπάθησε εάν μπορεις να δείς, να φανταστείς τον εαυτό σου στην εικόνα μιας τέτοιας δουλειάς, εννοώ το aviation maintenance. Θα είσαι ευτυχισμένος πχ ή οχι? Σε καλύπτει σαν ανθρωπο? Ασε τα χρήματα, αυτα άλλοτε θα τα έχεις και άλλοτε όχι και το σημαντικό ΔΕΝ σχετιζόνται απαραίτητα με γνώσεις, πτυχία, εμπειρία κτλ ΚΑΙ ειδικά στην Ελλάδα.
Το ποστ τελικά βγήκε τεράστιο αλλά βλέπω ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον εδω μέσα οπότε ήθελα να είμαι αναλυτικός για όσα αναφέρω ειδικά για τα νέα παιδιά. (Μακάρι να μας τα ελεγε και μας καποιος τοτε στο ΣΕΠ

)