Επειδή η συζήτηση έχει ξεφύγει αρκετά από το αρχικό topic, ας βοηθήσω λίγο για να ξαναμπεί on track.
Δεν γνωρίζω τι θα γίνει στο μέλλον αλλά θα ήθελα να περιγράψω την σημερινή κατάσταση όσο πιο αντικειμενικά γίνεται χωρίς κρυφή ατζέντα, απλά προς ενημέρωση των υποψήφιων νέων χειριστών. Όσοι σκέφτονται να ξεκινήσουν την εκπαίδευση για την απόκτηση πτυχίου CPL/IR θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι προσλήψεις νέων χειριστών στην Ελλάδα (αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη) τα τελευταία 3-4 χρόνια ήταν σχεδόν μηδενικές. Η Α3, για παράδειγμα πριν 2 χρόνια προσέλαβε περίπου 10 άτομα (όλοι type rated) ενώ στον διαγωνισμό συμμετείχαν περίπου 250 υποψήφιοι. Δηλαδή, οι υπόλοιποι 250 - 10 = 240 νέοι χειριστές παρέμειναν χωρίς δουλειά πιθανότατα μέχρι σήμερα, καθώς δεν προέκυψε άλλος μεγάλος διαγωνισμός (τουλάχιστον στην Ελλάδα/ Κύπρο). Από εκεί και περά, αν εξαιρέσουμε αυτούς που βρήκαν δουλειά με βύσμα και κάποιο λίγοι τυχεροί που βρήκαν στην Ryanair, το επαγγελματικό αδιέξοδο των κατόχων πτυχίων CPL με 200 ώρες έχει οδήγησει κάποιους σε απόκτηση type rating σε B737 και Α320 (πληρωμένο από τους ιδίους φυσικά ± 25,000 Ευρώ). Και επειδή σχεδόν καμιά εταιρεία δε σε 'κοιτάει' με dry type rating (δηλαδή με 0 ώρες on type), κάποιοι έχουν προχωρήσει σε πακέτα line training των 300 η 500 ωρών (± 45,000 Ευρώ). Και εδώ υπάρχουν δυο δυσκολίες. Πρώτον, δεν υπάρχουν πολλά τέτοια πακέτα διαθέσιμα, ενώ κάποια από τα λίγα που υπάρχουν είναι Nigerian Scam. Δεύτερον, μετά τις 500 ώρες βρίσκεται κανείς πάλι με άδεια χέρια (δυστυχώς δεν γνωρίζω πόσοι από αυτούς που τελειώνουν το line training, βρίσκουν εργασία μετά την λήξη του προγράμματος).
Δεν θέλω να απωθήσω κανέναν που σκέφτεται να πραγματοποιήσει το όνειρό του, απλά πιστεύω πως θα πρέπει να έχει κανείς γνώση της σημερινής πραγματικότητας χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πώς αύριο το πράγματα θα είναι διαφορετικά.