Μπορώ να γίνω επαγγελματίας πιλότος;

gorilas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
27/01/2013
Μηνύματα
22
Likes
6
Τα ειπατε ολα με το υφος και τον τροπο που εκφραζεστε....... Δεν εχουμε να πουμε κατι αλλο...... Ειδικα για ''επιπεδα''.......

Ευχαριστω που επιβεβαιωνεστε! :great:
 

nikolaos0

Economy-Class-Member
Εγγραφή
02/02/2008
Μηνύματα
122
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ΟAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Σίγουρα δεν έχουμε να πούμε κάτι άλλο.Άλλωστε μερικοί τρέφονται με την ανούσια αντιπαράθεση αντί να χρησιμοποιήσουν παραγωγικά το μυαλό τους στο να κατανοήσουν το τι προσπαθεί να τους πει κάποιος,μεγαλύτερος σε ηλικία ενδεχομένως ίσως και πιο μελετημένος στο αεροπορικό αντικείμενο αναφερόμενος επί της ουσίας και χαρακτηρίζοντας την κατάσταση όπως είναι.Η ζωή έχει πολλά να σε διδάξει! Μάθε πρώτα να ακούς και λιγότερο να επιτίθεσαι γιατί εκτίθεσαι χωρίς λόγο και αιτία.Ήμουν σαφής και πλήρης σε ότι έγραψα.Χρησιμοποίησε σωστά το μυαλό σου και θα καταλάβεις τι εννοώ!!!
 

Scirocco

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
24/03/2011
Μηνύματα
11
Likes
0
Επειδή η συζήτηση έχει ξεφύγει αρκετά από το αρχικό topic, ας βοηθήσω λίγο για να ξαναμπεί on track.

Δεν γνωρίζω τι θα γίνει στο μέλλον αλλά θα ήθελα να περιγράψω την σημερινή κατάσταση όσο πιο αντικειμενικά γίνεται χωρίς κρυφή ατζέντα, απλά προς ενημέρωση των υποψήφιων νέων χειριστών. Όσοι σκέφτονται να ξεκινήσουν την εκπαίδευση για την απόκτηση πτυχίου CPL/IR θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι προσλήψεις νέων χειριστών στην Ελλάδα (αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη) τα τελευταία 3-4 χρόνια ήταν σχεδόν μηδενικές. Η Α3, για παράδειγμα πριν 2 χρόνια προσέλαβε περίπου 10 άτομα (όλοι type rated) ενώ στον διαγωνισμό συμμετείχαν περίπου 250 υποψήφιοι. Δηλαδή, οι υπόλοιποι 250 - 10 = 240 νέοι χειριστές παρέμειναν χωρίς δουλειά πιθανότατα μέχρι σήμερα, καθώς δεν προέκυψε άλλος μεγάλος διαγωνισμός (τουλάχιστον στην Ελλάδα/ Κύπρο). Από εκεί και περά, αν εξαιρέσουμε αυτούς που βρήκαν δουλειά με βύσμα και κάποιο λίγοι τυχεροί που βρήκαν στην Ryanair, το επαγγελματικό αδιέξοδο των κατόχων πτυχίων CPL με 200 ώρες έχει οδήγησει κάποιους σε απόκτηση type rating σε B737 και Α320 (πληρωμένο από τους ιδίους φυσικά ± 25,000 Ευρώ). Και επειδή σχεδόν καμιά εταιρεία δε σε 'κοιτάει' με dry type rating (δηλαδή με 0 ώρες on type), κάποιοι έχουν προχωρήσει σε πακέτα line training των 300 η 500 ωρών (± 45,000 Ευρώ). Και εδώ υπάρχουν δυο δυσκολίες. Πρώτον, δεν υπάρχουν πολλά τέτοια πακέτα διαθέσιμα, ενώ κάποια από τα λίγα που υπάρχουν είναι Nigerian Scam. Δεύτερον, μετά τις 500 ώρες βρίσκεται κανείς πάλι με άδεια χέρια (δυστυχώς δεν γνωρίζω πόσοι από αυτούς που τελειώνουν το line training, βρίσκουν εργασία μετά την λήξη του προγράμματος).

Δεν θέλω να απωθήσω κανέναν που σκέφτεται να πραγματοποιήσει το όνειρό του, απλά πιστεύω πως θα πρέπει να έχει κανείς γνώση της σημερινής πραγματικότητας χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πώς αύριο το πράγματα θα είναι διαφορετικά.
 

low pass

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
23/09/2011
Μηνύματα
52
Likes
2
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgts
Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα.Με πέντε γραμμές ο φίλος Scirocco περιέγραψε επακριβώς την κατάσταση.
Μια ερώτηση όμως:τι είναι τα Nigerian Scam πακέτα;
 

nikolaos0

Economy-Class-Member
Εγγραφή
02/02/2008
Μηνύματα
122
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ΟAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Βέβαια ο Scirocco έχει τεράστιο δίκιο.Χάνει λίγο στις τιμές,αλλά δεν μας πειράζει αυτό.Υπάρχουν κι εταιρίες όπου με 50.000 ευρώ τα κάνεις όλα.Type-base-line training,αλλά και πάλι η κατάσταση είναι φρίκη.Η μοναδική ίσως λύση είναι να πάει κάποιος σε μικρή εταιρία και να πληρώσει μόνο το type-rating,πετώντας με turbo-prop,όπου βάζοντας ώρες μετά να δει το αεροπορικό φως το αληθινό. :great:
 

C421

Economy-Class-Member
Εγγραφή
25/05/2011
Μηνύματα
245
Likes
16
Λυπάμαι που δεν μπορώ πλέον να συμβάλλω στις συζητήσεις αυτές καθότι δεν είμαι κολλητός με τους διαχειριστές.
Το λέω αυτό εκ προσφάτου εμπειρίας. Δηλ μπορεί άνετα ο οιοσδήποτε κολλητός με τους διαχειριστές εδώ μέσα συζητώντας μαζί μου να με βρίσει αν δεν του αρέσουν οι απόψεις μου και φυσικά εγώ να αμυνθώ -πάντως όχι βρίζοντάς τον (διότι δεν συνηθίζω απροκλήτως να το κάνω) -επαναφέροντάς τον στην τάξη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα εγώ μεν να τιμωρηθώ με αποβολή για ορισμένη χρονική περίοδο (όπως προσφάτως μου συνέβη) ο δε υβριστής μου να απολαμβάνει την ιδιότυπη -δια χειρών διαχειριστών- ασυλία του.
Οταν το ενθάδε φόρουμ δεν εμφορείται από ισηγορία, ισονομία, ισοπολιτεία και δημοκρατικότητα που αναλογεί στους συνομιλούντες, τότε δεν μπορούμε να γράφουμε τις απόψεις μας και να συμβάλλουμε στην ενημέρωση ημών και αλλήλων.

*Επί του εν πραγματεύσει θέματος, έχω γράψει σχετικώς στις 13 Φεβρουαρίου ενεστώτος έτους. Πάντως οι πράκτορες ευρέσεως εργασίας σε χειριστές που θέλουν να πληρώσουν για line training, έχουν στα συρτάρια τους αιτήματα προς τούτοις εκατοντάδων εταιριών.

Ερρωσθε
 

Scirocco

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
24/03/2011
Μηνύματα
11
Likes
0
Προς low pass: Το Nigerian Scam περιγράφεται στη βικιπαίδια ως εξής: a type of advance fee fraud and one of the most common types of confidence frauds in which the victim is defrauded for monetary gain (περισσότερες λεπτομέρειες στο http://en.wikipedia.org/wiki/Nigerian_scam). Στον δικό μας χώρο τα σχήματα αυτά παρουσιάζονται ως ατζέντηδες και εκμεταλλεύονται την απόγνωση του νέου χειριστή που μόλις έχει ξοδέψει ± 100,000 Ευρώ για CPL/IR και type rating χωρίς καμία προοπτική εργασίας και του προτείνει 500 ώρες με άλλες 40,000 Ευρώ (ψυχολόγοι ονομάζουν την τάση του να ξοδεύει κανείς μεγάλα ποσά με ευκολία για να καλύψει προηγούμενες ζημιές Sunk Cost Fallacy / Escalation of Commitment -> ισχύει για παίκτες του καζίνο αλλά δυστυχώς και για νέους χειριστές). Αυτοί οι ατζέντηδες λοιπόν 'συνεργάζονται' με αεροπορικές εταιρίες πουλώντας πακέτα line training. Μόνο που ζητάνε τα χρήματα πριν ξεκινήσει η 'εργασία' και ο νέος χειριστής, μη έχοντας άλλη εναλλακτική πληρώνει τον ατζέντη (έχω ακούσει ποσά από 5,000 μέχρι 40,000 Ευρώ). Στη συνέχεια ο ατζέντης εξαφανίζεται και ο χειριστής παραμένει χωρίς εργασία, χωρίς ώρες πτήσεις και με τα χρήματα του χαμένα.

Προς Airboy: Ευχαριστώ πολύ για την διόρθωση των τιμών, είναι αλήθεια πως δεν έχω ενημερωθεί για τις τελευταίες προσφορές. Όμως δεν κατανοώ την φράση σου "Η μοναδική ίσως λύση είναι να πάει κάποιος σε μικρή εταιρία και να πληρώσει μόνο το type-rating,πετώντας με turbo-prop,όπου βάζοντας ώρες μετά να δει το αεροπορικό φως το αληθινό". Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρει κανείς μια τέτοια εταιρεία σήμερα. Αντιθέτως, αν κάποιος πληρώσει type rating για turboprop (π.χ. ATR, King Air, DHC:cool: πάλι υπάρχει το ίδιο προβλήμα πως με 0 ώρες on type δουλειά δεν υπάρχει. Ουσιαστικά πάλι θα υποχρεωθεί ο χειριστής να αγοράσει 500 ώρες σε turboprop όπως ATR η King Air.

Προς C421: Διαφωνώ μαζί σου όταν γράφεις "Πάντως οι πράκτορες ευρέσεως εργασίας σε χειριστές που θέλουν να πληρώσουν για line training, έχουν στα συρτάρια τους αιτήματα προς τούτοις εκατοντάδων εταιριών". Δεν θέλω να αναφερθώ σε ονόματα πρακτόρων ευρέσεως εργασίας αλλά ο αριθμός δεν είναι πάνω από 2-3. Το ίδιο ισχύει και για τις αεροπορικές εταιρείες που παρέχουν line training: 2-3 το πολύ και μόνο σποραδικά.
 

gorilas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
27/01/2013
Μηνύματα
22
Likes
6
airboy":398vakw3 said:
Βέβαια ο Scirocco έχει τεράστιο δίκιο.Χάνει λίγο στις τιμές,αλλά δεν μας πειράζει αυτό.Υπάρχουν κι εταιρίες όπου με 50.000 ευρώ τα κάνεις όλα.Type-base-line training,αλλά και πάλι η κατάσταση είναι φρίκη.Η μοναδική ίσως λύση είναι να πάει κάποιος σε μικρή εταιρία και να πληρώσει μόνο το type-rating,πετώντας με turbo-prop,όπου βάζοντας ώρες μετά να δει το αεροπορικό φως το αληθινό. :great:

I come in peace ατη την φορα............... :mrgreen:

Αυτη η κατασταση που περιγραφεις, οπως και καποιοι αλλοι συμφορουμιτες, συμπεριλαμβανει και το εξωτερικο?

Και κατι αλλο, μπορεις εσυ η' καποιος αλλος που διαβαζει αυτες τις γραμμες να δωσει εναν σαφη ορισμο (εστω και γενικο...) των εννοιων TYPE RATING - BASE/ LINE TRAINING οχι ομως με βαση τα λεφτα, θεωρω το εχουμε αναλυσει αρκετα αυτο το κομματι, αλλα ως προς την φυση των συγκεκριμενων φασεων και της χρονικης διαρκειας και χρονου που πρεπει να αφιερωσεις....... Γιατι με καποιον που μιλησα (εκτος φορουμ) μου ειχε πει το μαγικο ''ε, κανεις λιγο υπομονη καμποσο καιρο που παραλληλα με την δουλεια σου θα κανεις και αυτα και μετα απο αυτα συνεχιζεις στον νεο αυτον κλαδο'', κατι που λογικα ειναι εντελως ακυρο......
 

nikolaos0

Economy-Class-Member
Εγγραφή
02/02/2008
Μηνύματα
122
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ΟAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Αυτη η κατασταση που περιγραφεις, οπως και καποιοι αλλοι συμφορουμιτες, συμπεριλαμβανει και το εξωτερικο?

Και κατι αλλο, μπορεις εσυ η' καποιος αλλος που διαβαζει αυτες τις γραμμες να δωσει εναν σαφη ορισμο (εστω και γενικο...) των εννοιων TYPE RATING - BASE/ LINE TRAINING οχι ομως με βαση τα λεφτα, θεωρω το εχουμε αναλυσει αρκετα αυτο το κομματι, αλλα ως προς την φυση των συγκεκριμενων φασεων και της χρονικης διαρκειας και χρονου που πρεπει να αφιερωσεις....... Γιατι με καποιον που μιλησα (εκτος φορουμ) μου ειχε πει το μαγικο ''ε, κανεις λιγο υπομονη καμποσο καιρο που παραλληλα με την δουλεια σου θα κανεις και αυτα και μετα απο αυτα συνεχιζεις στον νεο αυτον κλαδο'', κατι που λογικα ειναι εντελως ακυρο......

Κατ'αρχήν να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα.Με τον όρο type/base/line-training εννοούμε κατ'αντιστοιχία την απόκτηση ικανότητας επί τύπου,τις 4-6 αποπροσγειώσεις που σημαίνει πετάω με τον κυβερνήτη στον κύκλο του αεροδρομίου τηρώντας τις αντίστοιχες διαδικασίες και τέλος την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας για 300-500 ώρες επί ενός συγκεκριμένου τύπου είτε αφορά jet ή turboprop.Tώρα επειδή το θέτεις χρονικά να υπολογίζεις περίπου 4-5 εβδομάδες για το type-rating,ενδεχομένως ίσως και λιγότερο από μια εβδομάδα για το base-training (αποπροσγειώσεις) και το μεγάλο αγκάθι που λέγεται line-training διαρκεί τουλάχιστον ένα εξάμηνο για να βάλει κάποιος περί τις 300 ώρες περίπου,δηλαδή 50 ώρες το μήνα από τη δεξιά θέση σαν εκπαιδευόμενος συγκυβερνήτης.Αυτά περίπου σε κάθε φάση της εκπαίδευσης ξεχωριστά! Και φυσικά για να απαντήσω στο ερώτημά σου,παράλληλα με τη δουλειά σου μπορείς να κάνεις τα δύο πρώτα type/base training.Το line-training απαιτεί,όπως αντιλαμβάνεσαι την υπέρτατη θυσία.Παρατάς δουλειές,πατρίδες,κολλητούς,φίλους,γνωστούς κι όλους τους λοιπούς κι όπου σε βγάλει...! Ελπίζω να βοήθησα αρκετά! :great:
 

Scirocco

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
24/03/2011
Μηνύματα
11
Likes
0
Προς gorilas: Η κατάσταση που περιγράφω ισχύει για την Ευρώπη. Υπάρχει μεγάλη δυσαναλογία μεταξύ των διαθέσιμων θέσεων εργασίας και του αριθμού απόφοιτων χειριστών. Οι προϋποθέσεις είναι σαφώς καλύτερες αν είσαι π.χ. Ινδός, Τούρκος ή Ινδονήσιος καθώς οι εκεί αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται ακόμα σε τροχιά ανάπτυξης και ο αριθμός των χειριστών είναι ακόμα σχετικά μικρός.

Όσο για τη φράση "ε, κάνεις λίγο υπομονή κάμποσο καιρό που παράλληλα με την δουλεία σου θα κάνεις και αυτά και μετά από αυτά συνεχίζεις στον νέο αυτόν κλάδο", είναι μια προσωπική άποψη. Εγώ γνωρίζω παιδιά που έχουν πάρει πτυχίο πριν 3 και 4 χρόνια και περιμένουν. Προσωπικά δεν βλέπω πολλές προοπτικές για το μέλλον. Πόσο άλλο να περιμένουν αυτά τα παιδιά (5 χρόνια;, 10 χρόνια;). Και σε τί να ελπίζουν; Ότι ξαφνικά σε έναν κλάδο που είναι κορεσμένος εδώ και χρόνια ξαφνικά θα υπάρξει έλλειψη νέων χειριστών; Ο καθένας έχει την άποψή του, εγώ πάντως δεν το βλέπω δυστυχώς.
 
Top