Museul Aviatiei στο Βουκουρέστι, Ρουμανία

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Η αλήθεια είναι ότι όταν σχεδίαζα το ταξίδι επίσκεψης στην Ρουμανία, δεν είχα γνώση περί της ύπαρξης του μουσείου ούτε και της αεροναυτικής κουλτούρας των Ρουμάνων.
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού στη Ρουμανία άρχισε με τα κλασσικά: τον πύργο του Δράκουλα και τα μοναστήρια της Μολδαβίας (βόρεια ανατολική περιοχής της Ρουμανίας, συνορεύει με την Δημοκρατία της Μολδαβίας) (φυσικά οι Ρουμάνοι ούτε που να ακούσουν για ένωση της Ρουμανίας με την Δημ. Μολδαβία – τους θεωρούν πολύ φτωχούς και ότι θα τους δημιουργήσουν προβλήματα στην οικονομία τους).
Η αναχώρηση προς το Βουκουρέστι έγινε με την ΟΑ λόγω καλής ώρας αναχώρησης (πρωί) και καθώς έχει συνεργασία με την RO η επιστροφή θα γινόταν με την Tarom αντί της Α3, γιατί ήθελα να έχω την εμπειρία άλλης μια αεροπορικής εταιρείας και να μπορώ να κάνω την σύγκριση μεταξύ των 3 εταιρειών που κάνουν το ίδιο δρομολόγιο.
Φυσικά η πτήση της ΟΑ γίνετε με τον σαλαμοκόφτη.
Η ΟΑ & Α3 δεν έχουν business class σε αυτό το δρομολόγιο οπότε όταν κάναμε e-check in, διαλέξαμε τις θέσεις στην πρώτη σειρά λόγω του μεγαλύτερου διάκενου. Έκπληκτος διαπίστωσα ότι το μεγάλο μου carry-on χώρεσε στο ντουλάπι πάνω από την θέση. :great:
Όπως πάντα ζήτησα εφημερίδα την οποία μου έφερε η αεροσυνοδός παρακαλώντας με να της την επιστρέψω ώστε να έχει εφημερίδες και για την επιστροφή, είχε μόνο 3 εφημερίδες που μοιραστήκαν αμέσως στους διπλανούς μου.
Η εξυπηρέτηση της ΟΑ ήταν ένα σάντουιτς και χυμούς / ποτά. Υπήρχε και δεύτερο σερβίρισμα με θλιβερό κρουασάν και καφέ. Χαρακτήρισα θλιβερό το κρουασάν γιατί ήταν παγωμένο και η γέμιση φουντουκιού άνοστη (Πάει πάπαλα το ωραίο σοκολατάκι Παπαγάλου).
Η πτήση ήταν στην ώρα της και φτάσαμε στο ΟΤΡ όπου σταθμεύσαμε στην πίστα, η αποβίβαση έγινε με λεωφορείο. Εκείνη την ώρα τα αεροδρόμιο ήταν άδειο, ένα α/φ της Tarom και ένα της THY ήταν σταθμευμένα στις φυσούνες.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24201


Ο έλεγχος διαβατηρίων γρήγορος τυπικός, και αφού περάσαμε το free-shop παραλάβαμε γρήγορα τις βαλίτσες. Μπορείς να φτάσεις στο κέντρο της πόλης με λεωφορεία Νο. 780 για Gara de Nord (σταθμό του τρένου) Νο. 783 για το κέντρο της πόλης, την πλατεία Unirii. Από την αίθουσα αφίξεων κατεβαίνεις κάτω και βγαίνεις έξω, όπου βρίσκονται οι στάσεις και το κιόσκι για την αγορά των εισιτηρίων. Τα εισιτήρια φτηνά ούτε €0.90, και τα λεωφορεία αξιοπρεπέστατα με ενημέρωση της επόμενης στάσης (όπως της ΕΘΕΛ …χα….χα :twisted: .)
Υπάρχει η δυνατότητα και με τρένο να φτάσεις στην πόλη αλλά τα δρομολόγια δεν είναι συχνά.
Φτάσαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό εντός 45 λεπτών. Ο σιδηροδρομικός σταθμός μεγάλος αλλά φαίνονται τα χρονάκια του. Με το που πλησιάζεις τον σταθμό οι ταξιτζίδες προσπαθούν να σε πείσουν να πάρεις ταξί.
Μεγάλη προσοχή γιατί θα σου ζητήσουν μεγάλο ποσό κομίστρου. Για να αποφευχθεί η απάτη έχουν εγκατασταθεί μηχανήματα εντός της κεντρικής εισόδου όπου διαλέγεις εταιρεία ταξί και διαδρομή, το μηχάνημα σου βγάζει τον αριθμό του ταξί και την αξία του κομίστρου (υπήρχαν πολλά παράπονα που ζητούσαν οι ταξιτζίδες και €50 να σε πάνε στο αεροδρόμιο :evil: ).
Τα τρένα τους πολύ καλά και στην ώρα τους ( μέχρι λεπτού και στη αναχώρηση και στην άφιξη.) Αρχίσαμε την περιπλάνηση μας στην Ρουμανία, φτάσαμε στην Sinaia για να δούμε το μοναστήρι των μοναχών του Σινά και το παλάτι Peles. Το τοπίο αλπικό και σοβαρό κέντρο χειμερινών σπορ.
Ακολούθησε το Brasov για να επισκεφτούμε το παλάτι του κόμη Δράκουλα, τον Vlad Tepes III (1431-76) πρίγκιπα της Βλαχίας από την οικογένεια των Draculesti που ο Bram Stocker με το μυθιστόρημα του 1897 τον έκανε πασίγνωστο.
Στην περιοχή υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Industria Aeronautica Romana από το 1925.
Ύστερα η Alba Lulia για να δούμε το κάστρο και το κτήριο όπου έγινε το δημοψήφισμα και η υπογραφή της ένωσης της Τρανσυλβανίας με την Ρουμανία 1/12/18 (Τρανσυλβανία τον μεσαίωνα σήμαινε η χώρα πέρα από τα δάση).
Έπρεπε να επισκεφτούμε το Sibiu την πρώτη πρωτεύουσα Ορθόδοξης Ρουμανίας1860, και κατευθυνθήκαμε στο Cluj-Napoca στην Dacia = την πανεπιστημιούπολη της Ρουμανίας και η πόλη του Matthias Corvinus (Βασιλιά της Ουγγαρίας & Κροατίας 1458 & Βοημίας 1469).
Από εκεί επιτέλους φτάσαμε στην Souceava στην περιοχή Μπουκοβίνα = την πρωτεύουσα του πριγκιπάτου της Μολδαβίας από το 1388-1565.
Στην περιοχή υπάρχουν 13 μοναστήρια με τοιχογραφίες και στο εξωτερικό των κτηρίων, μοναδικής ομορφιάς.
Καταλήξαμε στο Ιάσιο κέντρο πολιτισμού με έδρα του πρώτου Πανεπιστήμιου και του πρώτου Πολυτεχνείου της Ρουμανίας. Από Ελληνικό ενδιαφέρον η πόλη αποτέλεσε κέντρο της Φιλικής Εταιρείας και συνέβαλε στον αγώνας εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθώς εκεί ο Αλέξανδρος Υψηλάντης κήρυξε την επανάσταση. Εδώ Ηγεμόνας Γρηγόριος Β΄ Γκίκας ανακαίνισε την πόλη ( ο ζωγράφος Χατζηκυριάκος-Γκίκας ήταν απόγονός του) .

Τέλος φτάσαμε στο Chisinau - η επιλογή της πόλης έγινε ώστε να επιστρέψουμε στο ΟΤΡ αεροπορικώς με το Εm120 της Air Moldova.
Η μετάβαση από το κέντρο της πόλης στο αεροδρόμιο γίνεται με μικρά λεωφορεία Νο 165 (minivan) πάμφθηνα, Το αεροδρόμιο εξωτερικά συμπαθέστατο και μοντέρνο.:


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24204

Φθάνοντας στο αεροδρόμιο βλέπεις και ένα TU-134 βασικό μέσο μεταφοράς Σοβιετικής εποχής (περίπου 850 αεροσκάφη έχουν παραχθεί) :

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24205

Εσωτερικά όμως στο KIV γινόταν χαμός. Μάλλον ένα από τα δύο Α320 που έχουν, θα είχε χαλάσει γιατί οι πτήσεις για Μόσχα, Μπολόνια, Αγ. Πετρούπολη είχαν καθυστέρηση από 5 έως 7 ώρες.
Μου προξένησε εντύπωση που έκαναν check-in την πτήση για Μπολόνια ενώ είχαν ανακοινώσει 5 ώρες καθυστέρηση. Μάλλον για να τους δώσουν το voucher για το σάντουιτς και χυμό;


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24202

Ο ίδιος χαμός γινόταν και στην αίθουσα των αφίξεων με άτομα που περίμεναν τους ταξιδιώτες.


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24203

Τέλος ενώ γινόταν αυτός ο χαμός μέσα στο κτήριο, έξω στην πίστα καθόταν νωχελικά το ενοικιασμένο από την Hermes αεροσκάφος Α321. Γιατί δεν έκανε δρομολόγια δεν κατάλαβα;


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24185

Τα μόνα που έτρεχαν και δεν έφταναν ήταν τα δύο Em190, μάλιστα το ένα έφευγε εκείνη την ώρα για Λάρνακα και το βράδυ είχε και άλλη πτήση για Αθήνα:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24186

Μας έπιασε ένα άγχος μήπως και εμείς θα είχαμε καθυστέρηση καθώς πέρναγαν οι 2 ώρες πριν την πτήση και δεν ανακοίνωναν το γκισέ του check-in. Στις 1 ώρα και ½ άνοιξαν το check-in και όλα κύλησαν ομαλά μέχρι την επιβίβαση στο Em 120. Είχαμε κάνει ηλεκτρονικό check-in (είχαμε διαλέξει τις θέσεις μας) αλλά περιμέναμε στο γκισέ να παραδώσουμε τις βαλίτσες μας. Εάν είχες φθηνό εισιτήριο μπορούσες κατά την διαδικασία κράτησης να αγοράσεις μεταφορά βαλίτσας. Πληρότητα της πτήσης 100%

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24187

Εκείνη την ημέρα έκανε φοβερή ζέστη, με το που φτάνουμε στο αεροπλάνο - μας περίμενε η κακομοίρα η αεροσυνοδός στην πόρτα κάτω από τον ήλιο και σκούπιζε τον ιδρώτας της με χαρτοπετσέτες. Μέχρι να απογειωθούμε είχαμε σκάσει από την ζέστη. Το αεροσκάφος κλειστοφοβικό και φυσικά τα carry-on τα παραδώσαμε πριν επιβιβαστούμε.
Φυσικά το τι άκουσα από την παρέα με την εμμονή μου να ταξιδεύσουμε με αυτό το αεροσκάφος δεν λέγετε. :thx: :rant:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24188

Η εξυπηρέτηση πολύ φιλική, η αεροσυνοδός έκανε φιλότιμες προσπάθειες να μας ευχαριστήσει και το φαγητό ήταν καλό για 1 ώρα πτήση. (Πέρασαν τα χρόνια που έδιναν πλήρες γεύμα, τώρα σάντουιτς και λέμε και ευχαριστώ.)

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24189

Φτάσαμε στο ΟΤΡ απογευματάκι όπου έσφυζε από ζωή.
Τώρα ξέραμε την διαδικασία πήραμε το λεωφορείο και βουρ για την πλατεία Unirii. Θα κάνουμε την ξενάγυση της πόλης και μεθαύριο θα πάω στο Μουσείο, μόνος :wall: γιατί κανένας άλλος από την παρέα δεν ήθελε να χάσει την ώρα του να δει παλιά αεροπλάνα.

Romanian aviation museum

http://www.roaf.ro/en/muzeu_en.php


σε λίγο η συνέχεια ……
 
Το πώς θα φτάσεις στο μουσείο είναι πολύ εύκολο, παίρνεις το μετρό και βγαίνεις στην στάση Aurel Vlaicu από εκεί μπορείς να πάρεις το τραμ Νο. 5 και στην επόμενη στάση να κατέβεις ή να περπατήσεις (η απόσταση είναι περίπου 10 λεπτά).

Κοντά στην περιοχή βρίσκετε και το αεροδρόμιο Aurel Vlaicu,Baneasa, To 1909 έγιναν οι πρώτες πτήσεις από το Γάλλο πιλότο L. Bleriot, καθιστώντας το αεροδρόμιο ένα από τα 5 παλιότερα αεροδρόμια του κόσμου.
Ο Aurel Vlaicu το 1909 κατασκεύασε το πρώτο μηχανοκίνητο αεροσκάφος, Vlaicu I το οποίο πέταξε το 1910, σκοτώθηκε το 1913 προσπαθώντας να διασχίσει πετώντας πάνω από τα Καρπάθια όρη.
Στην ίδια περιοχή βρίσκεται και η κατασκευαστική εταιρεία Romaero, η οποία συνεργάζεται με την Ε.Α.Β.

Στην είσοδο του μουσείο πληρώνεις το αντίτιμο που είναι περίπου το ίδιο σε όλα τα μουσεία της Ρουμανίας και περπατάς προς το παλαιό υπόστεγο:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24206

Γύρο από το υπόστεγο έχουν μεταφερθεί διάφορα αεροπλάνα από το Baneasa.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24207

Φυσικά με το που μπαίνεις στο μουσείο αντικρίζεις αντίγραφο της πρώτης πατενταρισμένης ιπτάμενης μηχανής στο κόσμο το 1903 (την χρονιά που πέταξαν οι αδελφοί Wright).


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24213

Την κατασκεύασε ο T. Vuia o οποίος κατάφερε να την πετάξει το 1906

https://www.airliners.gr/gallery/display ... p?pid=2412

Στην συνέχεια εισερχόμαστε στον κυρίως χώρο του μουσείου:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24208

Στην αρχή της αίθουσας θα δούμε το αεροσκάφος IAR-80 κατασκευασμένο στην Ρουμανία από το 1939 μέχρι 1940 και οι επιδόσεις του συναγωνίζονταν τα αντίστοιχα Γερμανικά και Συμμαχικά αεροσκάφη του WWII.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24210

Στον περίβολο του μουσείου θα δούμε το YΑΚ-52 ακροβατικό / εκπαιδευτικό αεροσκάφος που ακόμη κατασκευάζεται από την Ρουμανική Aerostar, έχουν κατασκευασθεί στον κόσμο περίπου 1.800 αεροσκάφη.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24209

Επίσης μπορούμε να δούμε το ελικόπτερο YAR-31 που με άδεια της Aerospatiale, και σχέδια SA316 Alouette III κατασκευάστηκαν στην Ρουμανία 250 αεροσκάφη μεταξύ 1971-1987 και έχουν εξαχθεί στις Π.Α. Πακιστάν, Αγκόλα, Γουινέα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24217

Άλλα εκθέματα είναι το YAK-23 που πρώτη φορά κατασκευάσθηκε στην Τιφλίδα το 1949 και η Π.Α. Ρουμανίας είχε 62 αεροσκάφη.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24214

το MIG-15 που κατασκευάσθηκε το 1945 βασισμένο σε Γερμανικά σχέδια.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24215

Ενδιαφέρον είναι και το MIG-29 – SNIPER που έχει Ισραηλινά ηλεκτρονικά συστήματα και το πρόγραμμα δούλεψε από το 2000 έως 2003 αλλά η κυβέρνηση της Ρουμανίας το σταμάτησε λόγω αδυναμίας πληρωμών.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24211

Επίσης θα δούμε το ποιο πολυκατασκευασμένο ελικόπτερο του κόσμου το Mi-8 που έχουν παραχθεί 17.000 Ε/Π
Ενώ έπεται το UH-1 με 16.000 Ε/Π

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24216

Προσωπικά εντύπωση μου έκαναν ως προς το μέγεθος και τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24218

Ελπίζω να μην βαρεθήκατε με την παρουσίαση του μουσείου, τελείωσα πάντως.
Εγώ πάντως συνειδητοποίησα ότι έχουν πολύ αεροναυτική ιστορία και κατασκευαστική ικανότητα. Σε αυτό που υστερούν οι βιομηχανίες τους είναι ο ποιοτικός έλεγχος και η ποιοτική διασφάλιση στα επίπεδα απαιτήσεων των Δυτικών κατασκευαστικών βιομηχανιών.

Στην συνέχεια η πτήση επιστροφής με την Tarom………
 
Καλημέρα, Συγνώμη για την ενόχληση αλλά τα links των φωτογραφιών δουλεύουν κανονικά όταν είμαι σε κομπιούτερ & έχω κάνει short by airzena τις φωτογραφίες & επάνω στο link πατήσω δεξί click & open in new tap (συνδεδεμένος ή μη).
Δεν δουλεύουν από tablet.
Το έλεγξα και χθες και σήμερα.
Δεν ξέρω τι έκανα λάθος. Μήπως γνωρίζετε εσείς να με ενημερώσετε,
Ευχαριστώ.
 
Κάνε copy τα links που αναφέρονται στο κάτω μέρος των πληροφοριών της φωτογραφίας και είναι σε format:
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24209

Αν δεν μπορείς να διορθώσεις τα κείμενα, ενημέρωσέ με και θα τα διορθώσω εγώ.
 
Φθάνοντας στο ΟΤΡ, υπάρχουν δύο κτήρια για check-in των εταιρειών.
Η Tarom χρησιμοποιεί το παλαιό κτήριο ενώ η
Αστροσυμμαχία χρησιμοποιεί το νέο κτήριο.
Και τα δύο κτήρια ενώνονται με τον ίδιο διάδρομο προς τον έλεγχο διαβατηρίων.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24197

Με το που περνάμε τον έλεγχο αποσκευών, αντικρίζουμε το Β737-700 που θα μας πάει ΑΤΗ.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24196

Μετά τον έλεγχο διαβατηρίων που είναι γρήγορος και τυπικός εισέρχεσαι στην περιοχή των καταστημάτων. Υπάρχει αίθουσα καπνιστών.
Προσοχή τα free-shop δεν δέχονται πληρωμές σε Ρουμανικά Λέϊ και το κατάστημα που πουλά αναμνηστικά είναι πανάκριβο, οπότε η μόνη επιλογή που έχεις να αγοράσεις φαγητό στον κάτω όροφο στα εστιατόρια γρήγορης εστίασης.
Φυσικά το WiFi του αεροδρομίου, όπως και στο Chisinau ήταν δωρεάν, όχι όπως σε κάτι πολιτισμένα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια που είναι επί πληρωμή. :evil:
Η πτήση μας ήταν στην ώρα της και η πληρότητα δεν θα την αποκαλούσα ικανοποιητική, ούτε 50% στην οικονομική και δύο άτομα στην business.
Είχαμε κάνει ηλεκτρονικό check-in, οπότε διαλέξαμε στην πρώτη σειρά στην οικονομική. Έχει τύχει και σε άλλο Β737-700 να κάτσω στην πρώτη σειρά, αυτός ο τύπος αεροσκάφους έχει απίθανο διάκενο για τα πόδια μας

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24199

Μπορεί το πλήρωμα να μην ήταν οι κοπελίτσες των Ελληνικών εταιρειών άλλα (είχε και φροντιστές & μεγαλύτερης ηλικίας αεροσυνοδούς) ήταν φιλικό και εξυπηρετικότατο. Δεν είχαν εφημερίδες αλλά ούτε και κουβέρτες (προσποιήθηκα ότι κρύωνα από τον κλιματισμό).
Δεν είχε IFE αλλά μπορούσες να δεις την διαδρομή και λεπτομέρειες της πτήσης στις κεντρικές οθόνες

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24198

Η εξυπηρέτηση καλή και το φαγητό αποτελείτε από σάντουιτς σε προσεγμένη συσκευασία που γινόταν σακούλα απορριμμάτων. Παροχή αλκοολούχων ποτών και χυμών. Υπήρχε και δεύτερο σερβίρισμα για καφέ, Θεωρώ για 1 ώρα και 40 λεπτά πτήση, το σάντουιτς ανεπαρκές αλλά και οι Ελληνικές εταιρείες το ίδιο προσφέρουν, αν υπολογίσεις και τις πληρότητες που έχουν… πάλι καλά…

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24200

Όταν είδαν αυτή την φωτογραφία, οι φίλοι μου που επέστρεψαν με Α3, ζήλεψαν την σοκολάτα που μου προσέφεραν γιατί σε αυτούς προσέφεραν το ίδιο άνοστο κρουασάν, αν και ήταν βράδυ η επιστροφή.
 
Γενικά, πώς σου φάνηκε το Βουκουρέστι; Ρωτάω μιας και ενδιαφέρομαι να πάω εδώ και καιρό και όλο το αναβάλω μιας και δεν ξέρω αν αξίζει ή όχι. Τουλάχιστον γνωρίζω πλέον για το National Museum of Romanian Aviation ;)
 
Γενικά η Ρουμανία ήταν μια έκπληξη για μένα, περίμενα υποβαθμισμένο βιωτικό επίπεδο, αλλά είναι άξιο απορίας πως με μέσο μισθό €300 μπορούν και επιβιώνουν αξιοπρεπέστατα. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν έχουν τόσους πολλούς φόρους όπως εμείς.
Το Βουκουρέστι ενδιαφέρουσα πόλη με αρχιτεκτονική επηρεασμένη από την Γαλλική κουλτούρα. Αξιόλογα κτήρια κουλτούρας και μουσικής. Έντονη νυχτερινή ζωή στην παλιά πόλη. Πολλές εκκλησίες, γενικά οι Ρουμάνοι είναι έντονα θρησκευόμενος λαός, ορθόδοξος κατά πλειοψηφία.
Και μόνο Βουκουρέστι να επισκεφθείς, αξίζει για 2-3 μέρες.
 
Top