airzena
First-Class-Member
- Εγγραφή
- 21/03/2012
- Μηνύματα
- 954
- Likes
- 28
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- TGZ
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- UGTB
Η αλήθεια είναι ότι όταν σχεδίαζα το ταξίδι επίσκεψης στην Ρουμανία, δεν είχα γνώση περί της ύπαρξης του μουσείου ούτε και της αεροναυτικής κουλτούρας των Ρουμάνων.
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού στη Ρουμανία άρχισε με τα κλασσικά: τον πύργο του Δράκουλα και τα μοναστήρια της Μολδαβίας (βόρεια ανατολική περιοχής της Ρουμανίας, συνορεύει με την Δημοκρατία της Μολδαβίας) (φυσικά οι Ρουμάνοι ούτε που να ακούσουν για ένωση της Ρουμανίας με την Δημ. Μολδαβία – τους θεωρούν πολύ φτωχούς και ότι θα τους δημιουργήσουν προβλήματα στην οικονομία τους).
Η αναχώρηση προς το Βουκουρέστι έγινε με την ΟΑ λόγω καλής ώρας αναχώρησης (πρωί) και καθώς έχει συνεργασία με την RO η επιστροφή θα γινόταν με την Tarom αντί της Α3, γιατί ήθελα να έχω την εμπειρία άλλης μια αεροπορικής εταιρείας και να μπορώ να κάνω την σύγκριση μεταξύ των 3 εταιρειών που κάνουν το ίδιο δρομολόγιο.
Φυσικά η πτήση της ΟΑ γίνετε με τον σαλαμοκόφτη.
Η ΟΑ & Α3 δεν έχουν business class σε αυτό το δρομολόγιο οπότε όταν κάναμε e-check in, διαλέξαμε τις θέσεις στην πρώτη σειρά λόγω του μεγαλύτερου διάκενου. Έκπληκτος διαπίστωσα ότι το μεγάλο μου carry-on χώρεσε στο ντουλάπι πάνω από την θέση.
Όπως πάντα ζήτησα εφημερίδα την οποία μου έφερε η αεροσυνοδός παρακαλώντας με να της την επιστρέψω ώστε να έχει εφημερίδες και για την επιστροφή, είχε μόνο 3 εφημερίδες που μοιραστήκαν αμέσως στους διπλανούς μου.
Η εξυπηρέτηση της ΟΑ ήταν ένα σάντουιτς και χυμούς / ποτά. Υπήρχε και δεύτερο σερβίρισμα με θλιβερό κρουασάν και καφέ. Χαρακτήρισα θλιβερό το κρουασάν γιατί ήταν παγωμένο και η γέμιση φουντουκιού άνοστη (Πάει πάπαλα το ωραίο σοκολατάκι Παπαγάλου).
Η πτήση ήταν στην ώρα της και φτάσαμε στο ΟΤΡ όπου σταθμεύσαμε στην πίστα, η αποβίβαση έγινε με λεωφορείο. Εκείνη την ώρα τα αεροδρόμιο ήταν άδειο, ένα α/φ της Tarom και ένα της THY ήταν σταθμευμένα στις φυσούνες.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24201
Ο έλεγχος διαβατηρίων γρήγορος τυπικός, και αφού περάσαμε το free-shop παραλάβαμε γρήγορα τις βαλίτσες. Μπορείς να φτάσεις στο κέντρο της πόλης με λεωφορεία Νο. 780 για Gara de Nord (σταθμό του τρένου) Νο. 783 για το κέντρο της πόλης, την πλατεία Unirii. Από την αίθουσα αφίξεων κατεβαίνεις κάτω και βγαίνεις έξω, όπου βρίσκονται οι στάσεις και το κιόσκι για την αγορά των εισιτηρίων. Τα εισιτήρια φτηνά ούτε €0.90, και τα λεωφορεία αξιοπρεπέστατα με ενημέρωση της επόμενης στάσης (όπως της ΕΘΕΛ …χα….χα :twisted: .)
Υπάρχει η δυνατότητα και με τρένο να φτάσεις στην πόλη αλλά τα δρομολόγια δεν είναι συχνά.
Φτάσαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό εντός 45 λεπτών. Ο σιδηροδρομικός σταθμός μεγάλος αλλά φαίνονται τα χρονάκια του. Με το που πλησιάζεις τον σταθμό οι ταξιτζίδες προσπαθούν να σε πείσουν να πάρεις ταξί.
Μεγάλη προσοχή γιατί θα σου ζητήσουν μεγάλο ποσό κομίστρου. Για να αποφευχθεί η απάτη έχουν εγκατασταθεί μηχανήματα εντός της κεντρικής εισόδου όπου διαλέγεις εταιρεία ταξί και διαδρομή, το μηχάνημα σου βγάζει τον αριθμό του ταξί και την αξία του κομίστρου (υπήρχαν πολλά παράπονα που ζητούσαν οι ταξιτζίδες και €50 να σε πάνε στο αεροδρόμιο :evil: ).
Τα τρένα τους πολύ καλά και στην ώρα τους ( μέχρι λεπτού και στη αναχώρηση και στην άφιξη.) Αρχίσαμε την περιπλάνηση μας στην Ρουμανία, φτάσαμε στην Sinaia για να δούμε το μοναστήρι των μοναχών του Σινά και το παλάτι Peles. Το τοπίο αλπικό και σοβαρό κέντρο χειμερινών σπορ.
Ακολούθησε το Brasov για να επισκεφτούμε το παλάτι του κόμη Δράκουλα, τον Vlad Tepes III (1431-76) πρίγκιπα της Βλαχίας από την οικογένεια των Draculesti που ο Bram Stocker με το μυθιστόρημα του 1897 τον έκανε πασίγνωστο.
Στην περιοχή υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Industria Aeronautica Romana από το 1925.
Ύστερα η Alba Lulia για να δούμε το κάστρο και το κτήριο όπου έγινε το δημοψήφισμα και η υπογραφή της ένωσης της Τρανσυλβανίας με την Ρουμανία 1/12/18 (Τρανσυλβανία τον μεσαίωνα σήμαινε η χώρα πέρα από τα δάση).
Έπρεπε να επισκεφτούμε το Sibiu την πρώτη πρωτεύουσα Ορθόδοξης Ρουμανίας1860, και κατευθυνθήκαμε στο Cluj-Napoca στην Dacia = την πανεπιστημιούπολη της Ρουμανίας και η πόλη του Matthias Corvinus (Βασιλιά της Ουγγαρίας & Κροατίας 1458 & Βοημίας 1469).
Από εκεί επιτέλους φτάσαμε στην Souceava στην περιοχή Μπουκοβίνα = την πρωτεύουσα του πριγκιπάτου της Μολδαβίας από το 1388-1565.
Στην περιοχή υπάρχουν 13 μοναστήρια με τοιχογραφίες και στο εξωτερικό των κτηρίων, μοναδικής ομορφιάς.
Καταλήξαμε στο Ιάσιο κέντρο πολιτισμού με έδρα του πρώτου Πανεπιστήμιου και του πρώτου Πολυτεχνείου της Ρουμανίας. Από Ελληνικό ενδιαφέρον η πόλη αποτέλεσε κέντρο της Φιλικής Εταιρείας και συνέβαλε στον αγώνας εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθώς εκεί ο Αλέξανδρος Υψηλάντης κήρυξε την επανάσταση. Εδώ Ηγεμόνας Γρηγόριος Β΄ Γκίκας ανακαίνισε την πόλη ( ο ζωγράφος Χατζηκυριάκος-Γκίκας ήταν απόγονός του) .
Τέλος φτάσαμε στο Chisinau - η επιλογή της πόλης έγινε ώστε να επιστρέψουμε στο ΟΤΡ αεροπορικώς με το Εm120 της Air Moldova.
Η μετάβαση από το κέντρο της πόλης στο αεροδρόμιο γίνεται με μικρά λεωφορεία Νο 165 (minivan) πάμφθηνα, Το αεροδρόμιο εξωτερικά συμπαθέστατο και μοντέρνο.:
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24204
Φθάνοντας στο αεροδρόμιο βλέπεις και ένα TU-134 βασικό μέσο μεταφοράς Σοβιετικής εποχής (περίπου 850 αεροσκάφη έχουν παραχθεί) :
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24205
Εσωτερικά όμως στο KIV γινόταν χαμός. Μάλλον ένα από τα δύο Α320 που έχουν, θα είχε χαλάσει γιατί οι πτήσεις για Μόσχα, Μπολόνια, Αγ. Πετρούπολη είχαν καθυστέρηση από 5 έως 7 ώρες.
Μου προξένησε εντύπωση που έκαναν check-in την πτήση για Μπολόνια ενώ είχαν ανακοινώσει 5 ώρες καθυστέρηση. Μάλλον για να τους δώσουν το voucher για το σάντουιτς και χυμό;
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24202
Ο ίδιος χαμός γινόταν και στην αίθουσα των αφίξεων με άτομα που περίμεναν τους ταξιδιώτες.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24203
Τέλος ενώ γινόταν αυτός ο χαμός μέσα στο κτήριο, έξω στην πίστα καθόταν νωχελικά το ενοικιασμένο από την Hermes αεροσκάφος Α321. Γιατί δεν έκανε δρομολόγια δεν κατάλαβα;
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24185
Τα μόνα που έτρεχαν και δεν έφταναν ήταν τα δύο Em190, μάλιστα το ένα έφευγε εκείνη την ώρα για Λάρνακα και το βράδυ είχε και άλλη πτήση για Αθήνα:
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24186
Μας έπιασε ένα άγχος μήπως και εμείς θα είχαμε καθυστέρηση καθώς πέρναγαν οι 2 ώρες πριν την πτήση και δεν ανακοίνωναν το γκισέ του check-in. Στις 1 ώρα και ½ άνοιξαν το check-in και όλα κύλησαν ομαλά μέχρι την επιβίβαση στο Em 120. Είχαμε κάνει ηλεκτρονικό check-in (είχαμε διαλέξει τις θέσεις μας) αλλά περιμέναμε στο γκισέ να παραδώσουμε τις βαλίτσες μας. Εάν είχες φθηνό εισιτήριο μπορούσες κατά την διαδικασία κράτησης να αγοράσεις μεταφορά βαλίτσας. Πληρότητα της πτήσης 100%
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24187
Εκείνη την ημέρα έκανε φοβερή ζέστη, με το που φτάνουμε στο αεροπλάνο - μας περίμενε η κακομοίρα η αεροσυνοδός στην πόρτα κάτω από τον ήλιο και σκούπιζε τον ιδρώτας της με χαρτοπετσέτες. Μέχρι να απογειωθούμε είχαμε σκάσει από την ζέστη. Το αεροσκάφος κλειστοφοβικό και φυσικά τα carry-on τα παραδώσαμε πριν επιβιβαστούμε.
Φυσικά το τι άκουσα από την παρέα με την εμμονή μου να ταξιδεύσουμε με αυτό το αεροσκάφος δεν λέγετε.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24188
Η εξυπηρέτηση πολύ φιλική, η αεροσυνοδός έκανε φιλότιμες προσπάθειες να μας ευχαριστήσει και το φαγητό ήταν καλό για 1 ώρα πτήση. (Πέρασαν τα χρόνια που έδιναν πλήρες γεύμα, τώρα σάντουιτς και λέμε και ευχαριστώ.)
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24189
Φτάσαμε στο ΟΤΡ απογευματάκι όπου έσφυζε από ζωή.
Τώρα ξέραμε την διαδικασία πήραμε το λεωφορείο και βουρ για την πλατεία Unirii. Θα κάνουμε την ξενάγυση της πόλης και μεθαύριο θα πάω στο Μουσείο, μόνος γιατί κανένας άλλος από την παρέα δεν ήθελε να χάσει την ώρα του να δει παλιά αεροπλάνα.
Romanian aviation museum
http://www.roaf.ro/en/muzeu_en.php
σε λίγο η συνέχεια ……
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού στη Ρουμανία άρχισε με τα κλασσικά: τον πύργο του Δράκουλα και τα μοναστήρια της Μολδαβίας (βόρεια ανατολική περιοχής της Ρουμανίας, συνορεύει με την Δημοκρατία της Μολδαβίας) (φυσικά οι Ρουμάνοι ούτε που να ακούσουν για ένωση της Ρουμανίας με την Δημ. Μολδαβία – τους θεωρούν πολύ φτωχούς και ότι θα τους δημιουργήσουν προβλήματα στην οικονομία τους).
Η αναχώρηση προς το Βουκουρέστι έγινε με την ΟΑ λόγω καλής ώρας αναχώρησης (πρωί) και καθώς έχει συνεργασία με την RO η επιστροφή θα γινόταν με την Tarom αντί της Α3, γιατί ήθελα να έχω την εμπειρία άλλης μια αεροπορικής εταιρείας και να μπορώ να κάνω την σύγκριση μεταξύ των 3 εταιρειών που κάνουν το ίδιο δρομολόγιο.
Φυσικά η πτήση της ΟΑ γίνετε με τον σαλαμοκόφτη.
Η ΟΑ & Α3 δεν έχουν business class σε αυτό το δρομολόγιο οπότε όταν κάναμε e-check in, διαλέξαμε τις θέσεις στην πρώτη σειρά λόγω του μεγαλύτερου διάκενου. Έκπληκτος διαπίστωσα ότι το μεγάλο μου carry-on χώρεσε στο ντουλάπι πάνω από την θέση.
Όπως πάντα ζήτησα εφημερίδα την οποία μου έφερε η αεροσυνοδός παρακαλώντας με να της την επιστρέψω ώστε να έχει εφημερίδες και για την επιστροφή, είχε μόνο 3 εφημερίδες που μοιραστήκαν αμέσως στους διπλανούς μου.
Η εξυπηρέτηση της ΟΑ ήταν ένα σάντουιτς και χυμούς / ποτά. Υπήρχε και δεύτερο σερβίρισμα με θλιβερό κρουασάν και καφέ. Χαρακτήρισα θλιβερό το κρουασάν γιατί ήταν παγωμένο και η γέμιση φουντουκιού άνοστη (Πάει πάπαλα το ωραίο σοκολατάκι Παπαγάλου).
Η πτήση ήταν στην ώρα της και φτάσαμε στο ΟΤΡ όπου σταθμεύσαμε στην πίστα, η αποβίβαση έγινε με λεωφορείο. Εκείνη την ώρα τα αεροδρόμιο ήταν άδειο, ένα α/φ της Tarom και ένα της THY ήταν σταθμευμένα στις φυσούνες.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24201
Ο έλεγχος διαβατηρίων γρήγορος τυπικός, και αφού περάσαμε το free-shop παραλάβαμε γρήγορα τις βαλίτσες. Μπορείς να φτάσεις στο κέντρο της πόλης με λεωφορεία Νο. 780 για Gara de Nord (σταθμό του τρένου) Νο. 783 για το κέντρο της πόλης, την πλατεία Unirii. Από την αίθουσα αφίξεων κατεβαίνεις κάτω και βγαίνεις έξω, όπου βρίσκονται οι στάσεις και το κιόσκι για την αγορά των εισιτηρίων. Τα εισιτήρια φτηνά ούτε €0.90, και τα λεωφορεία αξιοπρεπέστατα με ενημέρωση της επόμενης στάσης (όπως της ΕΘΕΛ …χα….χα :twisted: .)
Υπάρχει η δυνατότητα και με τρένο να φτάσεις στην πόλη αλλά τα δρομολόγια δεν είναι συχνά.
Φτάσαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό εντός 45 λεπτών. Ο σιδηροδρομικός σταθμός μεγάλος αλλά φαίνονται τα χρονάκια του. Με το που πλησιάζεις τον σταθμό οι ταξιτζίδες προσπαθούν να σε πείσουν να πάρεις ταξί.
Μεγάλη προσοχή γιατί θα σου ζητήσουν μεγάλο ποσό κομίστρου. Για να αποφευχθεί η απάτη έχουν εγκατασταθεί μηχανήματα εντός της κεντρικής εισόδου όπου διαλέγεις εταιρεία ταξί και διαδρομή, το μηχάνημα σου βγάζει τον αριθμό του ταξί και την αξία του κομίστρου (υπήρχαν πολλά παράπονα που ζητούσαν οι ταξιτζίδες και €50 να σε πάνε στο αεροδρόμιο :evil: ).
Τα τρένα τους πολύ καλά και στην ώρα τους ( μέχρι λεπτού και στη αναχώρηση και στην άφιξη.) Αρχίσαμε την περιπλάνηση μας στην Ρουμανία, φτάσαμε στην Sinaia για να δούμε το μοναστήρι των μοναχών του Σινά και το παλάτι Peles. Το τοπίο αλπικό και σοβαρό κέντρο χειμερινών σπορ.
Ακολούθησε το Brasov για να επισκεφτούμε το παλάτι του κόμη Δράκουλα, τον Vlad Tepes III (1431-76) πρίγκιπα της Βλαχίας από την οικογένεια των Draculesti που ο Bram Stocker με το μυθιστόρημα του 1897 τον έκανε πασίγνωστο.
Στην περιοχή υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Industria Aeronautica Romana από το 1925.
Ύστερα η Alba Lulia για να δούμε το κάστρο και το κτήριο όπου έγινε το δημοψήφισμα και η υπογραφή της ένωσης της Τρανσυλβανίας με την Ρουμανία 1/12/18 (Τρανσυλβανία τον μεσαίωνα σήμαινε η χώρα πέρα από τα δάση).
Έπρεπε να επισκεφτούμε το Sibiu την πρώτη πρωτεύουσα Ορθόδοξης Ρουμανίας1860, και κατευθυνθήκαμε στο Cluj-Napoca στην Dacia = την πανεπιστημιούπολη της Ρουμανίας και η πόλη του Matthias Corvinus (Βασιλιά της Ουγγαρίας & Κροατίας 1458 & Βοημίας 1469).
Από εκεί επιτέλους φτάσαμε στην Souceava στην περιοχή Μπουκοβίνα = την πρωτεύουσα του πριγκιπάτου της Μολδαβίας από το 1388-1565.
Στην περιοχή υπάρχουν 13 μοναστήρια με τοιχογραφίες και στο εξωτερικό των κτηρίων, μοναδικής ομορφιάς.
Καταλήξαμε στο Ιάσιο κέντρο πολιτισμού με έδρα του πρώτου Πανεπιστήμιου και του πρώτου Πολυτεχνείου της Ρουμανίας. Από Ελληνικό ενδιαφέρον η πόλη αποτέλεσε κέντρο της Φιλικής Εταιρείας και συνέβαλε στον αγώνας εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθώς εκεί ο Αλέξανδρος Υψηλάντης κήρυξε την επανάσταση. Εδώ Ηγεμόνας Γρηγόριος Β΄ Γκίκας ανακαίνισε την πόλη ( ο ζωγράφος Χατζηκυριάκος-Γκίκας ήταν απόγονός του) .
Τέλος φτάσαμε στο Chisinau - η επιλογή της πόλης έγινε ώστε να επιστρέψουμε στο ΟΤΡ αεροπορικώς με το Εm120 της Air Moldova.
Η μετάβαση από το κέντρο της πόλης στο αεροδρόμιο γίνεται με μικρά λεωφορεία Νο 165 (minivan) πάμφθηνα, Το αεροδρόμιο εξωτερικά συμπαθέστατο και μοντέρνο.:
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24204
Φθάνοντας στο αεροδρόμιο βλέπεις και ένα TU-134 βασικό μέσο μεταφοράς Σοβιετικής εποχής (περίπου 850 αεροσκάφη έχουν παραχθεί) :
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24205
Εσωτερικά όμως στο KIV γινόταν χαμός. Μάλλον ένα από τα δύο Α320 που έχουν, θα είχε χαλάσει γιατί οι πτήσεις για Μόσχα, Μπολόνια, Αγ. Πετρούπολη είχαν καθυστέρηση από 5 έως 7 ώρες.
Μου προξένησε εντύπωση που έκαναν check-in την πτήση για Μπολόνια ενώ είχαν ανακοινώσει 5 ώρες καθυστέρηση. Μάλλον για να τους δώσουν το voucher για το σάντουιτς και χυμό;
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24202
Ο ίδιος χαμός γινόταν και στην αίθουσα των αφίξεων με άτομα που περίμεναν τους ταξιδιώτες.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24203
Τέλος ενώ γινόταν αυτός ο χαμός μέσα στο κτήριο, έξω στην πίστα καθόταν νωχελικά το ενοικιασμένο από την Hermes αεροσκάφος Α321. Γιατί δεν έκανε δρομολόγια δεν κατάλαβα;
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24185
Τα μόνα που έτρεχαν και δεν έφταναν ήταν τα δύο Em190, μάλιστα το ένα έφευγε εκείνη την ώρα για Λάρνακα και το βράδυ είχε και άλλη πτήση για Αθήνα:
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24186
Μας έπιασε ένα άγχος μήπως και εμείς θα είχαμε καθυστέρηση καθώς πέρναγαν οι 2 ώρες πριν την πτήση και δεν ανακοίνωναν το γκισέ του check-in. Στις 1 ώρα και ½ άνοιξαν το check-in και όλα κύλησαν ομαλά μέχρι την επιβίβαση στο Em 120. Είχαμε κάνει ηλεκτρονικό check-in (είχαμε διαλέξει τις θέσεις μας) αλλά περιμέναμε στο γκισέ να παραδώσουμε τις βαλίτσες μας. Εάν είχες φθηνό εισιτήριο μπορούσες κατά την διαδικασία κράτησης να αγοράσεις μεταφορά βαλίτσας. Πληρότητα της πτήσης 100%
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24187
Εκείνη την ημέρα έκανε φοβερή ζέστη, με το που φτάνουμε στο αεροπλάνο - μας περίμενε η κακομοίρα η αεροσυνοδός στην πόρτα κάτω από τον ήλιο και σκούπιζε τον ιδρώτας της με χαρτοπετσέτες. Μέχρι να απογειωθούμε είχαμε σκάσει από την ζέστη. Το αεροσκάφος κλειστοφοβικό και φυσικά τα carry-on τα παραδώσαμε πριν επιβιβαστούμε.
Φυσικά το τι άκουσα από την παρέα με την εμμονή μου να ταξιδεύσουμε με αυτό το αεροσκάφος δεν λέγετε.
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24188
Η εξυπηρέτηση πολύ φιλική, η αεροσυνοδός έκανε φιλότιμες προσπάθειες να μας ευχαριστήσει και το φαγητό ήταν καλό για 1 ώρα πτήση. (Πέρασαν τα χρόνια που έδιναν πλήρες γεύμα, τώρα σάντουιτς και λέμε και ευχαριστώ.)
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24189
Φτάσαμε στο ΟΤΡ απογευματάκι όπου έσφυζε από ζωή.
Τώρα ξέραμε την διαδικασία πήραμε το λεωφορείο και βουρ για την πλατεία Unirii. Θα κάνουμε την ξενάγυση της πόλης και μεθαύριο θα πάω στο Μουσείο, μόνος γιατί κανένας άλλος από την παρέα δεν ήθελε να χάσει την ώρα του να δει παλιά αεροπλάνα.
Romanian aviation museum
http://www.roaf.ro/en/muzeu_en.php
σε λίγο η συνέχεια ……