Νηολόγιο ελληνικών αεροσκαφών

  • Thread starter Thread starter alexander
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Olympic Air A319/A320

Να κανω μια ερωτηση μιας και αυτο το θεμα δε το κατεχω?

Δινοντας τωρα τα νηολογια SX-OA X σημαινει οτι αυτα δε μπορουν να χρησιμοποιηθουν εκ νεου απο ενα αλλο αεροπλανο, ε? Γιατι αν συμβαινει αυτο, δεν ειναι λαθος να εχουν ως νηολογιο το SX-OA X τα dry lease και οχι τα ιδιοκτητα που θα παρει αργοτερα..?

Υ.Γ:Ελπιζω να μη λεω βλακια, γιατι το θεμα "νηολογια" δε το κατεχω πληρως... :oops:
 
Re: Olympic Air A319/A320

Στην Ελλάδα νηολόγια μέχρι στιγμής δεν έχουν ξαναδοθεί, αλλά νομίζψ στο εξωτερικό γίνεται..
 
Re: Olympic Air A319/A320

Αν ψάξετε στη βάση νηολογίων θα δείτε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που έχει ξαναδωθεί νηολόγιο και στην Ελλάδα.
Ένα παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το SX-BBT που τη δεκαετία '70 είχε δωθεί σε νοικιασμένο Shorts Skyvan της ΟΑ και τη δεκαετία '90 ξαναδώθηκε στο B737-300 της Cronus και της Aegean.
 
Είναι λογικό οτι όταν ένα αεροπλάνο διαγράφεται από το Ελληνικό μητρώο (προσωπικά προτιμώ αυτόν τον όρο επειδή ο όρος "νηολόγιο" προέρχεται από την λέξη "ναύς" που σημαίνει πλοίο-μάλιστα δέ το νηολόγιο είναι επίσημο "τεφτέρι" που τηρείται από λιμενικό αξιωματικό σέ κάθε λιμάνι),ο αριθμός του ξαναγίνεται διαθέσιμος γιά κάποιο άλλο αεροπλάνο.Απλά επειδή οι υπάρχοντες συνδυασμοί εν Ελλάδι δέν έχουν εξαντληθεί ακόμη,υπάρχουν αρκετοί διαθέσιμοι μέχρι να "ξεμείνη" η ΥΠΑ καί ν'αρχίση να ξαναδίνη αυτούς που είχε πάρει πίσω από αεροπλάνα που διαγράφηκαν.

Σχετικά μέ την απορία τού NFEEFE,υποθέτω οτι όταν η OAir πάρη τά δικά της αεροπλάνα καί δώση πίσω τά νοικιάρικα,μπορεί να μεταφέρη τά SX-OA τους στά ιδιόκτητα.
 
Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις παιδια(και φυσικα για τη μετακινηση του ποστ μου στο σωστο θεμα!)...!

Ελπιζω να μπορεσουν-σκεφτουν λοιπον να τα "μετακινησουν" γιατι ειναι "αμαρτια" να πανε χαμενα για τα νοικιαρικα, και οχι για ιδιοκτητα αεροσκαφη...
 
Αλλο παραδειγμα ειναι το SX-CBA που το ειχε και το Junkers Ju52 της Α.Μ.Ε. αλλα και το Boeing B727-284 της ΟΑ! Και υπαρχουν και αλλα... :wink:
 
Hastaroth":amss1h86 said:
Πληροφοριακά,το SX ώς διακριτικό τής Ελλάδας ισχύει καί στήν ναυτιλία (ως χαρακτηριστικό κλήσεως τών υπό Ελληνική σημαία πλοίων,μαζί μέ τό SV).Πιθανώς λοιπόν δόθηκε το ίδιο διακριτικό και γιά την αεροπορία,ώστε... να μήν μπερδευόμαστε και πονοκεφαλιάζουμε μέ τέτοιες λεπτομέρειες,
Τα νηολόγια των πολιτικών αεροσκαφών χρησιμοποιούν τα ίδια προθέματα που χρησιμοποιούνται στα διακριτικά κλήσεως ασυρμάτου της χώρας.

Τα διακριτικά κλήσεως των μεγάλων πλοίων αποτελούνται από τέσσερα γράμματα (προαιρετικά ακουλουθούμενα από ένα ψηφίο), εκ των οποίων το ένα ή τα δύο πρώτα αποτελούν το εθνικό πρόθεμα, π.χ. SXYY, SZAC κλπ. Για την Ελλάδα τα διαθέσιμα εθνικά προθέματα είναι SV, SW, SX, SY, SZ, J4 (είμαστε σχετικά "ριγμένοι"). Τα διακριτικά κλήσεως για μικρά πλοία αποτελούνται από το εθνικό πρόθεμα και τέσσερα ψηφία, π.χ. SV2315, SZ2014.

Τα διακριτικά κλήσεως σταθερών σταθμών αποτελούνται από τρία γράμματα, προαιρετικά ακολουθούμενα από 1-2 ψηφία (π.χ. SWA: Υ.Π.Α. Αθήνα, SXH: Πολεμικό Ναυτικό Σούδα, SVK: Παράκτιος ΟΤΕ Κέρκυρα, NGR: πρώην U S Navy Νέα Μάκρη).

Τα διακριτικά κλήσεως των ραδιοερασιτεχνών αποτελούνται από το εθνικό πρόθεμα, ένα ψηφίο και 1-3 γράμματα, π.χ. SX1R, SZ1SV, SV8QG, SW1ARZ.

Τα νηολόγια των αεροσκαφών επίτηδες τυποποιήθηκαν προπολεμικά με βάση αυτή τη λογική για να αποφευχθεί μια παράλληλη κατανομή όταν υπήρχε ήδη μια έτοιμη. Σε όλες σχεδόν τις χώρες το διακριτικό κλήσεως & νηολόγιο ενός αεροσκάφους αποτελείται από 5 γράμματα, εκ των οποίων το 1 ή 2 πρώτα είναι το εθνικό πρόθεμα. Στις ΗΠΑ παρόλο που τηρείται το εθνικό πρόθεμα (N), μετά ακολουθούν τη δική τους λογική με αριθμητικά ψηφία ακολουθούμενα από γράμματα. Η Ρωσία ακολουθεί την λογική "εθνικό πρόθεμα + ψηφία.
 
Πολύ κατατοπιστικά τά ανωτέρω,που γράφτηκαν από...ένα διακριτικό κλήσεως ραδιοερασιτέχνη :) Πάντως πρόσφατα είδα στό airliners.net την φωτογραφία ενός αεροπλάνου τής Saudia μέ..6 γράμματα,δηλαδή το HZ- (εθνικό πρόθεμα) και τέσσερα (αντί τριών) γράμματα.

Επίσης στίς ΗΠΑ πολλές φορές η μορφή τού διακριτικού είναι Nnnnnn όπου n=τέσσερα ή πέντε ψηφία,χωρίς αλφαβητικούς χαρακτήρες.
 
Θα συναντήσεις αρκετές παρεκλίσεις, για τις οποίες υπάρχει μια σχετική ανοχή. Αυτό που τηρείται σχεδόν πάντα είναι το εθνικό πρόθεμα.

Παλιά (στην εποχή της ραδιοτηλεγραφίας morse) ήταν επιθυμητά τα όσο το δυνατόν πιό μικρά διακριτικά κλήσεως (λίγα γράμματα και επιπλέον γράμματα με λίγες τελείες/παύλες). Σήμερα αυτό δεν έχει σημασία.
 
Re:

GP707":18rtrwyb said:
Μιας και ξεθαψα ενα παλιο θεμα...
Ενημερωτικα, η Ελλαδα πριν το 1930 ειχε το reg. SY-, αν και δεν γνωριζω να ειχε δοθει σε καποιο αεροπλανο ή εστω ιπταμενο αντικειμενο :lol: [...]

Αν εσυ μπορεις να ξεθαβεις θεματα, αλλοι να δεις.. λολ Εστω ποστ.. :P Λοιπον. Με βαση καποια νεα στοιχεια που βρηκα (τουλαχιστον νεα για μενα :P ) δεν ηταν το SY-xxx ο τυπος νηολογιου αλλα S-Gxxx μεχρι το 1929 με σιγουρια (δεν ξερω δλδ αν ηταν μεχρι το 1931) Η πηγη αναφερει οτι απο το 1929 και μετα υιοθετηθηκε η σημερινη μορφη. Παραθετω copy/paste τις γραμμες.


C = Current allocation. # = Aviation use


# S-Gxxx Greece Civil -1929

Οριστικε ετσι στο Παρισι τον Απριλιο του 1919 και ισχυσε 10 χρονια περιπου. Εδω ενα scan του γνησιου κειμενου της εποχης.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

C J4A-J4Z Greece (radio)
C SVA-SZZ Greece (radio) (Δωθηκε στο Λονδινο, στις 23 Απριλιου 1913)

C # SX-xxx Greece Civil 1929-

SX-Axx Private

SX-Bxx 2 engined aircraft

SX-Cxx 3 engined aircraft

SX-Dxx 4 engined aircraft

SX-Exx Government a/c

SX-Hxx Helicopters

Και πλεον λυνουμε το μυστηριο για το τι νηολογιο ειχε ορισθει να παιρνουν τα αεροπλανα στην Ελλαδα πριν το 1929... Κουιζ: Ποια χωρα λειπει απο τη φωτο του 1919? :mrgreen: Και γιατι? :P

Ελπιζω να βοηθησα... :mrgreen:

-UPDATE-
Κανοντας ενα τσεκ στα ποστ (κατοπιν εορτης βεβαια) ειδα οτι το ειχα αναφερει στο μακρυνο 2004 οτι η Ελλαδα ειχε τον νηολογιακο τυπο S-Gxxx. Που να το θυμαμαι μετα απο τοσα χρονια, ενω σημερα εχω και την οπτικη αποδειξη με ημερομηνιες, και γενικα πιο ευπαρουσιαστο.. :mrgreen:
 
Top