Σωστά το λες alex η τελευταία λέξη δεν έχει πέσει μεν, αλλά πλέον το λόγο θα τον έχουν οι τράπεζες και όχι το κράτος και η πολιτική. Διότι οι τράπεζες αμφιβάλω να επιτρέψουν να πάει κάτι στραβά διότι θα χάσουν κάμποσα από τα εκατομμύρια που θα «βάλουν» στην ΝΟΑ.

Τα 717 ήρθαν με 5ετές συμβόλαιο. Άρα τα πρώτα θα έφευγαν στα τέλη 2004 και το άλλο το Φθινόπωρο του 2006. Όμως τα συμβόλαια πάντοτε μπορούν να λυθούν ποιο νωρίς... φυσικά κοστίζει κάτι, αλλά αυτό δε θα είναι πρόβλημα της ΝΟΑ, αλλά της ΟΑ και... του Δημοσίου (βλ. και παρακάτω)

Τα ιδιόκτητα Α300 είναι πλέον ξεπληρωμένα, αν δε με απατή η μνήμη μου. Το μισθωμένο Α300 ήρθε την εποχή Speedwing με συμβόλαιο 8ετές (αλήθεια, τι κουταμάρα να κάνεις ένα α/φος lease το οποίο είναι 10 ετών για άλλα 8 έτη... τέσπα).

Το 1 Α340 έχει άλλα 6 χρόνια για να ξεπληρωθεί.
Τα συμβόλαια για leasing μπορείς και να τα σπάσεις. Φυσικά θα σου κοστίσει κάτι, αλλά τι να κάνουν, να κρατήσουν τη πολυτυπία άλλα 5 χρόνια

Αν τα κρατήσουν αυτά τα α/φη θα έχουμε τα αρνητικά ότι η ΝΟΑ θα την πληρώσει μακροπρόθεσμα (την πολυτυπία), άρα η νέα εταιρεία η οποία θα στηρίζετε σε ιδιωτικά κεφάλαια από την πρώτη μέρα θα ... «μπει πάλι μέσα» και τα έξοδα θα είναι μεγαλύτερα (μακροπρόθεσμα) στην εταιρεία παρά αν τα δώσουν στο άμεσο μέλλον πίσω... και ούτως ή άλλως, τα «σπασμένα» συμβόλαια θα τα πληρώσει η ΟΑ (όπως και να γίνει αυτό...).
Τώρα σε ποια τιμή θα πουληθούν τα α/φη... αυτό είναι καλό ερώτημα... και εδώ συμφωνώ ότι θα είναι αρκετά δύσκολο να βρεις αγοραστεί για τα 2 Α300 & 1 Α343 (και αργότερα και μερικά από τα Β734), αλλά καλύτερα παρά να έχει διάφορα αεροσκάφη στο στόλο σου (πάντοτε μακροπρόθεσμα).
Φυσικά και μπορεί να γίνει επιλογή των Β737NG, με την αγορά των Β737-700 (126 θέσεις) και Β737-800 (162 θέσεις). Θεωρώ ότι θα ήταν καλύτερη για την ΝΟΑ να έχει και τους τρεις τύπους Α320, ώστε να είναι ποιο ευέλικτη. Στο κάτω-κάτω, τα αεροσκάφη αυτά διαφέρουν μονάχα στο μάκρος και εν μέρει και στους κινητήρες. Το ίδιο πλήρωμα που πετάει ένα Α318 μπορεί να πετάξει και ένα Α321 και η ίδια τεχνική ομάδα που συντηρεί ένα Α319 μπορεί να συντηρήσει και ένα Α320

Τα ανταλλακτικά είναι κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος τα ίδια, οπότε μειώνετε και εδώ το κόστος μιας και δε θα απαιτούνται να αγοράζονται διάφορα ανταλλακτικά από διάφορες εταιρείες, αλλά μόνο ένα είδος σε ένα μεγαλύτερο αριθμό και... με έκπτωση
Αν γίνει επιλογή των Β737 τότε στις πτήσεις που θα μπορούσαν να γεμίσουν ένα Α321 (με 185 θέσεις) θα γεμίζουν μονάχα ένα Β738 με 162 θέσεις, άρα και οι επιβάτες θα γκρινιάζουν (διότι δε θα βρίσουν τόσο εύκολα θέσεις) αλλά και η εταιρεία θα χάνει χρήματα από 23 επιπλέον επιβάτες. Και επιπλέον τα Α320 δεν είναι και ποιο ακριβά στη συντήρηση... έτσι μπορεί να έχεις μεν τρεις τύπους αεροσκαφών στο στόλο αλλά στην ουσία είναι ίδια τα αεροσκάφη, οπότε γιατί να μην επιλέξεις τα Α320

Δεν είναι αναγκαία τα τρία αεροσκάφη (μιας και στην ουσία σήμερα στηρίζετε μόνο σε ένα), αλλά δεν θα έχει και κανένα χάσιμο αν έχει τα τρία Αιρμπάς (εκτός από την τιμή αγοράς / leasing, ένα Α319 κοστίζει 45 εκατ. ?, ένα Α320 κοστίζει 51 εκατ. ? και ένα Α321: 56 εκατ. ?).
Πρέπει η εταιρεία να σκεφτεί στην επιλογή των α/φών μακροπρόθεσμα. Στην αρχή ίσως να είναι ακριβότερη η λύση των Α320 (σε σχέση με Β737ΝG), διότι οι πιλότοι, το ιπτάμενο προσωπικό και η τεχνική βάση πρέπει να εκπαιδευτούνε στα νέα αεροσκάφη, αλλά μακροπρόθεσμα πιστεύω ότι η επιλογή Αιρμπάς θα είναι η οικονομικότερη και καλύτερη...
Υ.Γ. Πω... πω... τον όρο μακροπρόθεσμα των μάδησα
