OA JSY-ATH 7JUL2003 με DHC-8 (OE-LLE)

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
OA JSY-ATH 7JUL2003 με DHC-8

Ένα σύντομο trip report για την one way εμπειρία μου με το Dash 8 της Tyrolean.

OA 009, JSY-ATH, 07JUL2003, 07:20, θέση: 04D (ε, όχι ακριβώς...)
Έφτασα στο αεροδρόμιο της Σύρου κατά τις 6:15 το πρωί και το αεροδρόμιο ήταν απλά...άδειο! Το check-in δεν είχε ακόμα ξεκινήσει, αλλά οι υπάλληλοι της ΟΑ ήρθαν στο μοναδικό check-in desk σε λίγο.

Το κτίριο του αεροδρομίου της Σύρου είναι πολύ μικρό και εκείνες τις μέρες ήταν υπό ανακαίνιση. Τα τρία καινούργια check-in desks και ο αντίστοιχος ιμάντας αποσκευών ήταν ακόμα...τυλιγμένα σε νάυλον και ο έλεγχος εισιτηρίων έγινε στην ουσία σε ένα απλό τραπέζι, όπου υπήρχε ο υπολογιστής και οι τρεις υπάλληλοι της εταιρίας. Ο ένας ήταν ο station manager που επέβλεπε, μία κοπέλα έκανε το check-in και ένας ακόμη υπάλληλος μετέφερε τις αποσκευές των επιβατών με το χέρι ( :!: ) σε ένα χώρο από όπου θα φορτώνονταν στο αεροσκάφος. Και οι τρεις ήταν χαμογελαστοί και ευγενέστατοι. Η κάρτα επιβίβασης ήταν χειρόγραφη (συμβαίνει συχνά στις πτήσεις της Αεροπλοϊας) και μου έκανε εντύπωση ότι τα μίλια καταχωρήθηκαν κανονικά και όχι με αναδρομική καταχώριση όπως έχει χρειαστεί να γίνει σχεδόν όλες τις φορές που το check-in έγινε με το χέρι.

Τους ρώτησα και μου είπαν ότι το αεροπλάνο είχε καθυστερήσει να φύγει από Αθήνα περίπου 20 λεπτά. Όντως έφτασε με σχεδόν 20 λεπτά καθυστέρηση, περίπου στις 07:15. Η ΟΑ υπολογίζει turn-around σε 25 λεπτά και περίπου τόσο χρειάστηκε και αυτή τη φορά. Η επιβίβαση άρχισε κατά τις 07:30, με την αεροσυνοδό να λέει ότι μπορούμε να καθίσουμε σε όποια θέση θέλουμε και ότι δε θα τηρηθούν οι θέσεις που αναγράφονται στην κάρτα επιβίβασης. Η πτήση ήταν σχεδόν γεμάτη (με 2 κενές θέσεις μόνο) και, επειδή ήμουν από τους τελευταίους που επιβιβάστηκαν, βρήκα κενή την 7C (9 σειρές υπάρχουν όλες κι όλες). Όχι και τόσο καλή επιλογή, καθώς η θέα περιορίζεται από τους κινητήρες. Φαίνονται, όμως, πολύ καλά η έκταση και η ανάσυρση των σκελών του συστήματος προσγείωσης, που "αποθηκεύονται" κάτω από τους κινητήρες.

Απογείωση στις 07:45 από το διάδρομο 18 (με διαθέσιμη takeoff distance μόλις 1080m) και αριστερή στροφή μετά από λίγο με ελαφρές αναταράξεις μόλις ανασύρθηκαν οι τροχοί. Μου έκανε εντύπωση η θέα της Ερμούπολης από την αριστερή πλευρά του αεροσκάφους, καθώς ο διάδρομος 18/36 (με υψόμετρο περίπου 70m) είναι αρκετά ψηλότερα από την πόλη και αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι ψηλά ήδη με το που ξεκολλούν οι τροχοί από το έδαφος.

Λίγο μετά την απογείωση μοιράστηκαν από δίσκο καφές, πορτοκαλάδα ή μεταλλικό νερό (τα συνηθισμένα...) από την ευγενική και πολύ χαριτωμένη αεροσυνοδό (την συμπάθησα αμέσως, ίσως γιατί έβγαζε ...πώς να το πω... μια παιδικότητα) και λίγο μετά έγινε και η ενημέρωση από τον κάπταιν Μακρή ("Ladies and gentlemen, goodmorning from the flight deck, this is your captain speaking" και τα γνωστά...).

Τα καθίσματα ήταν πολύ πιο άνετα απ' ότι περίμενα, κυρίως γιατί η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων ήταν επαρκέστατη με δεδομένο το μέγεθος του αεροπλάνου (μεγαλύτερη π.χ. απ' ότι στις τελευταίες θέσεις των 737 της ΟΑ). Το εσωτερικό ήταν σε καλή κατάσταση και το μόνο που μαρτυρούσε ότι η πτήση είναι της Ολυμπιακής, ήταν τα... γνωστά σακουλάκια στη θήκη του καθίσματος. Τα safety cards, τα αυτοκόλλητα με τις επιγραφές "life vest under your seat" κ.λ.π. ήταν όλα σε αγγλικά και γερμανικά.

Ανακοινώθηκε ότι ο χρόνος πτήσης θα ήταν 25 λεπτά (προγραμματισμένος: 35 λεπτά), αλλά τελικά χρειάστηκαν 35 λεπτά, καθώς κάναμε ένα κύκλο κοντά στη Μακρόνησο (σε holding pattern), που μάλλον ζητήθηκε από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας την τελευταία στιγμή, εφόσον η καμπίνα είχε ήδη καθαριστεί και η αεροσυνοδός ήταν ήδη δεμένη. Προσέγγιση με (νοσταλγική) θέα στο Ελληνικό και μέτριες αναταράξεις κοντά στις πλαγιές του Υμηττού, προσγείωση στον 03L του Βενιζέλου στις 08:23 (δηλαδή με 28 λεπτά καθυστέρηση), τροχοδρόμηση μέχρι την πίστα της Αεροπλοϊας και μεταφορά στο κτίριο με λεωφορειάκι. Κατά την τροχοδρόμηση είδαμε και τα παροπλισμένα Β732 της ΟΑ, αλλά από απόσταση ( http://www.airliners.net/open.file/377078/M/ ). Οι αποσκευές άρχισαν να κυλούν λίγο αργότερα.

Συνολικά, ικανοποιημένος από το αεροπλάνο (ελπίζω η ΟΑ να διατηρήσει αυτό το seat pitch και στα δικά της αεροπλάνα) και το προσωπικό της ΟΑ, αλλά η καθυστέρηση δεν ήταν ασήμαντη για μια τόσο σύντομη πτήση και μάλιστα χωρίς καμία εξήγηση για το λόγο της αργοπορίας. Βέβαια, αν θυμάμαι καλά, οι επόμενες πτήσεις του DHC-8 εκείνη τη μέρα πήγαν καλά και μάλλον εμείς ήμασταν λίγο άτυχοι. Όλα αυτά με 63,63 ευρώ (Y class, τιμή εισιτηρίου 49 + φόροι 14,63).
 
Re: OA JSY-ATH 7JUL2003 με DHC-8

Axxxxxxx, Syros!!! Olo leo oti tha pao kai pote den pao....

George":jsmo16fk said:
ο έλεγχος εισιτηρίων έγινε στην ουσία σε ένα απλό τραπέζι, όπου υπήρχε ο υπολογιστής και οι τρεις υπάλληλοι της εταιρίας. Ο ένας ήταν ο station manager που επέβλεπε, μία κοπέλα έκανε το check-in και ένας ακόμη υπάλληλος μετέφερε τις αποσκευές των επιβατών με το χέρι ( :!: ) σε ένα χώρο από όπου θα φορτώνονταν στο αεροσκάφος. Και οι τρεις ήταν χαμογελαστοί και ευγενέστατοι. Η κάρτα επιβίβασης ήταν χειρόγραφη (συμβαίνει συχνά στις πτήσεις της Αεροπλοϊας) και μου έκανε εντύπωση ότι τα μίλια καταχωρήθηκαν κανονικά και όχι με αναδρομική καταχώριση όπως έχει χρειαστεί να γίνει σχεδόν όλες τις φορές που το check-in έγινε με το χέρι.

H diadikasia mou thymizei tis palies epoxes (gyro sto 94-95) sto aerodromio tis Kefalonias... Tote den ipirxe kan imantas aposkevon oute stin paralavi, para erxotan to aftokinitaki tis OA kai tis aposkeves tis pairname etsi...xima....apo ta karotsia....
Kai oi kartes epivivasis standard xeirografes kai xoris theseis....

Vevaia meta ftiaxtike to kainourio terminal, irthan ipologistes kai oi kartes epivivasis einai aftes oi "prasines" tis OA kai i paralavi ton aposkevon ginetai apo imantes...

George":jsmo16fk said:
Τους ρώτησα και μου είπαν ότι το αεροπλάνο είχε καθυστερήσει να φύγει από Αθήνα περίπου 20 λεπτά. Όντως έφτασε με σχεδόν 20 λεπτά καθυστέρηση, περίπου στις 07:15. Η ΟΑ υπολογίζει turn-around σε 25 λεπτά και περίπου τόσο χρειάστηκε και αυτή τη φορά.

Klassiki periptosi tis "kathisterimenis afixis tou aeroskafous" xoris idiaitero logo...

To turn-around tis OA panta me provlimatize... Sta D28 itan 20 min, tora se DH8, AT4 kai AT7 einai 25 min... Profanos to exoun rythmisei gia na exoun evelixia stin enallagi ton a/c metaxi tous (diladi an exoun programmatisei AT7 kai exei ligotero kosmo, petane ena AT4) e? Pantos stin Kefalonia polles fores xreiazetai turn-around pano apo 25 min

Sta B737 de, turn-around se 40 min (ptiseis esoterikou)... Edo opote mou exei tixei na pao CHQ-ATH oudepote kanoun 40 min....Panta parapano! (Mporei na ftaine kai oi ipalliloi vevaia...)

George":jsmo16fk said:
Τα καθίσματα ήταν πολύ πιο άνετα απ' ότι περίμενα, κυρίως γιατί η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων ήταν επαρκέστατη με δεδομένο το μέγεθος του αεροπλάνου (μεγαλύτερη π.χ. απ' ότι στις τελευταίες θέσεις των 737 της ΟΑ).

Toso aneta??? Bravo.....Kalo tha einai na einai aneta giati sta ATR pote de volevomai kala....

George":jsmo16fk said:
Όλα αυτά με 63,63 ευρώ (Y class, τιμή εισιτηρίου 49 + φόροι 14,63).

H JSY den einai stis agones grammes e? Me ti skeptiko den tin exoun valei???
 
George":3700b3cu said:
Ένα σύντομο trip report για την one way εμπειρία μου με το Dash 8 της Tyrolean.

Κάθε άλλο παρά σύντομα ήταν τελικά... πολύ καλό με πολλές πληροφορίες :!: :up:

Μιας και ήρθε το θέμα στα Δελτία Επιβίβασης της ΟΑ... έχετε δει ποτέ boarding pass με το χρώμα ρόζ :?: Αν όχι, πέστε μου να το σκανάρω και να το περάσω εδώ. Είναι από το 2001 και ολόκληρο (μάλιστα από τη πτήση της LTU, KVA - DUS) με Α330 :lol:

Το turn-around είναι σε πολλές περιπτώσεις προβληματικό. Ένα που έχω παρατηρήσει είναι ότι στο DUS σχεδόν ποτέ δεν έχουν καταφέρει να κάνουν turn-around Β734 σε 50 λεπτά, ενώ στο MUC στις πλείστες των περιπτώσεων το καταφέρνουν άνετα... πιστεύω να φταίει και το προσωπικό του αεροδρομίου γιατί και η Α3 συχνά δε καταφέρνει στο DUS να κάνει turn-around σε 1 ώρα :roll:
 
Apo tis kartes epivivasis tis OA exo kai roz kai prasines kai kitrines(kapoies tis eixa soufrosei apo ena gate sto Elliniko....eixa paei konta, kai tis pira...)
De thymamai an exo kai mple...
 
webmaster":271gf9cx said:
Κάθε άλλο παρά σύντομα ήταν τελικά... πολύ καλό με πολλές πληροφορίες
Ξεκινώντας το γράψιμο πίστευα ότι θα ήταν σύντομο... :oops: αλλά προέκυψε κάπως μεγάλο τελικά... Χαίρομαι που το βρήκατε καλό όμως :)

jerry":271gf9cx said:
Klassiki periptosi tis "kathisterimenis afixis tou aeroskafous" xoris idiaitero logo...
Ακριβώς έτσι! Εκτός αν η καθυστέρηση είχε να κάνει με την εξοικείωση των πληρωμάτων με το αεροσκάφος που τότε δεν είχε και πολύ καιρό στην Αθήνα...

Σχετικά με το turn-around, κι εγώ έχω παρατηρήσει ότι συχνά οι χρόνοι δεν τηρούνται ακριβώς, αλλά αυτές οι καθυστερήσεις των πτήσεων εσωτερικού (έως 10 λεπτά) συνήθως καλύπτονται εν πτήσει. Στη δική μας περίπτωση χρειάστηκαν 30 λεπτά και θα καλυπτόταν το επιπλέον 5λεπτο αν δε χρειαζόταν η αναμονή στον αέρα πριν την προσγείωση.

Κάρτες επιβίβασης έχω δει σε διάφορα χρώματα (σε αυτή την πτήση ήταν κίτρινες) και αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποια ερμηνεία του χρώματος ανάλογα με την πτήση...

Το κόστος του εισιτηρίου δεν ήταν και πολύ χαμηλό, αλλά δε νομίζω η Σύρος να μπει ποτέ στις "άγονες γραμμές". Ούτε κοντά στα σύνορα είναι και μάλιστα έχει πολύ καλή συγκοινωνία με πλοίο προς πολλά νησιά του Αιγαίου (άλλωστε η Ερμούπολη είναι η διοικητική πρωτεύουσα των Κυκλάδων). Ενδεικτικά αναφέρω ότι το κόστος του ακτοπλοϊκού με γρήγορο πλοίο είναι 30 ευρώ (με το Αίολος Express σε 2,5 ώρες περίπου, και για Πρώτη Θέση: 39 ευρώ).

Όσο για τα καθίσματα, ε, μη φανταστείτε ότι συγκρίνονται με...First Class... Μου φάνηκαν στενότερα από τα καθίσματα των jet αεροσκαφών της ΟΑ, αλλά δυστυχώς έχω καιρό να μπω σε ATR για να κάνω άμεσα τη σύγκριση. Η γενικότερη εντύπωση όμως που μου έκανε η καμπίνα του OE-LLE σχετικά με την άνεση ήταν καλή για το μέγεθος του αεροπλάνου. Μπορούσα αρκετά εύκολα να καθίσω σταυροπόδι στο Dash 8, κάτι που δεν μπορώ να κάνω άνετα στις τελευταίες θέσεις των Β737-400 της ΟΑ και σε όλες τις θέσεις των 737 των Μακεδονικών (αν και βέβαια δεν είμαι και ψηλός...). Αλλά με τις μπροστινές θέσεις των 717 και 737 της ΟΑ δεν μπορούν φυσικά να συγκριθούν. Προσωπικά, σαν επιβάτης θα προτιμούσα τα Dash 8 σε μία δεδομένη πτήση από τα ATR στο θέμα της άνεσης.

Και μια που έθεσα θέμα σύγκρισης, το Dash 8 μου έδωσε την εντύπωση ότι πετούσε πολύ πιο ομαλά (απαλά, smooth) μέσα σε περιοχές αναταράξεων σε σχέση με τα ATR. Ιδίως κατά την προσέγγιση στο Βενιζέλο κοντά στις πλαγιές του Υμηττού που υπάρχουν συχνά αναταράξεις, το Dash 8 μου φάνηκε να είναι κάπως καλύτερο (για τους επιβάτες) από τα ATR. Θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίναμε τι λένε τα πληρώματα για αυτό το θέμα, γιατί δεν μπορώ να πω ότι η πείρα μου στα ελικοφόρα είναι τόοοοοσο μεγάλη τον τελευταίο καιρό.

Υ.Γ. jerry, αν σκέφτεσαι κάποια στιγμή να πας στη Σύρο, ευχαρίστως να σου πω τη γνώμη μου σε PM (γιατί αλλιώς θα ξεφύγουμε αρκετά από το trip report) :wink:
 
Einai alhtheia oti ta Dash 8 petane pio omala (smoother) apo ta ATR. Exw petaksei arketes fores me AT4, AT7 kai me Dash 8-300 kai Q300 ki exw parathrhsei ki egw oti ontws se perioxes anataraksewn ta Dash 8 antapokrinontai poly kalytera, toylaxiston gia ton epivath (vasika an den exeis empeiria sta ATR oi anatarakseis mporoyn na einai megalh laxtara, oxi asteia!). An den kanw lathos, h kabina twn Dash 8 einai stenoterh apo aythn twn ATR, san aeroplana omws ta Dash 8 einai pio aneta gia ton epivath. Twra an vrethei kapoios poy na exei doylepsei kai sta Dash 8 kai sta ATR kai tyxei na diavasei aytes tis grammes, tha xarw ki egw n' akoysw thn apopsh enos epaggelmatia.
 
Top