Σίγουρα έχουμε αγαπήσει την Ολυμπιακή και με αυτή έχουμε συνδυάσει την πολιτική αεροπορία στην Ελλάδα και την αγάπη για την πτήση και το αεροπλάνο. Προφανώς θα θέλαμε να υφίσταται για πάντα ...αλλά λειτουργώντας και σωστά

. Το να διατηρείται επί 10 χρόνια σε μια κατάσταση "αναμονής για λουκέτο" δεν είναι υγιές. Δεκάδες διοικήσεις και πολιτικές..., έλλειψη συγκεκριμένων στόχων και σταθερής στρατηγικής..., με τον καθένα που αναλαμβάνει να σβήνει οτιδήποτε προσπάθησε να κάνει ο προηγούμενος. Παράλληλα η μονιμότητα των υπαλλήλων, τους προσδίδει τη γνωστή νωθρότητα και ασφάλεια που έχει μεγάλο μέρος των εργαζομένων του δημοσίου τομέα ενώ από την άλλη η έλλειψη κάποιας σταθερής κεφαλής που να δίνει τις κατευθύνσεις, να ελέγχει, να θέτει στόχους/ οράματα, έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και όσοι υπάλληλοι μπήκαν στην εταιρεία με σκοπό να προσφέρουν να μην ξέρουν τι είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να σώσουν και να το πάνε ένα βήμα παραπέρα. Αλήθεια, τι και γιατί να προσφέρεις για μια εταιρεία η οποία είναι μονίμως σε μια κατάσταση κλεισίματος, αβεβαιότητας και αστάθειας?
Εταιρείες δεν σώζονται με συναισθηματισμούς. Τι πιστεύω, νιώθω εγώ? Δεν θέλω να κλείσει, δεν θα ήθελα να κλείσει. Μόνο και μόνο για να μου θυμίζει το καλύτερο παρελθόν της (το οποίο βέβαια έτσι κι αλλιώς θα θυμάμαι) αλλά και για να βλέπω να πετούν τα αεροσκάφη με τα λογότυπα της. Δεν είναι όμως αυτό λόγος ύπαρξης και λειτουργίας μιας αεροπορικής εταιρείας (η οποία μάλιστα συντηρείται από τον κρατικό προϋπολογισμό). Τι πρέπει να γίνει, κοιτώντας την αντικειμενικά και με βάση κάποια άλλη αντίστοιχη διεθνή πρακτική, όρους της οικονομίας κτλ. κτλ.? Πρέπει να κλείσει ή τέλος πάντων πρέπει να κάνει μια νέα, ριζοσπαστική αρχή. Ας ανοίξει, στην τελική, μια νέα εταιρεία από το μηδέν που θα έχει το ίδιο όνομα (ή παραπλήσιο).
Πιστεύω πως είναι άστοχο να συγκρίνουμε την ΟΑ με δημόσιους οργανισμούς πάνω στους οποίους βασίζεται η λειτουργία όλης της χώρας και γενικώς αφορούν βασικές ανάγκες (ηλεκτροδότηση, τηλεπικοινωνίες, παιδεία κτλ.). ΟΚ την αγαπάμε, την έχουμε εξυψώσει κάπως παραπάνω αλλά μην τρελαθούμε... Μια εταιρεία είναι που απασχολεί 4000-5000 άτομα (1800 γράφει το JP Fleets αλλά πιθανώς αναφέρεται μόνο στις Airlines). Δεν είναι "ζήτημα ζωής και θανάτου" τι θα απογίνουν οι υπάλληλοι της. Ένα μεγάλο μέρος τους, και καταρτισμένο και υψηλού επιπέδου είναι, θα μπορέσει να απασχοληθεί στον αντικαταστάτη της. Δεν ξέρω αν πρέπει να λυπηθώ για το λιγότερο καταρτισμένο προσωπικό της Ολυμπιακής που βρέθηκε τυχαία εκεί...

Σχετικά με τις συγκρίσεις: Ο ΟΤΕ είναι ένας οργανισμός που έχει προσωπικό γύρω στις 100000 κόσμο διασκορπισμένους σε όλη την Ελλάδα (ενώ της Ολυμπιακής το σύνολο σχεδόν των υπαλλήλων έχει έδρα την Αθήνα), με τεράστια περιουσιακά στοιχεία (Επί την ευκαιρία έχουν γίνει σημαντικά βήματα αναβάθμισης στον ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια, και στον τρόπο λειτουργίας και εξυπηρέτησης αλλά και στον τρόπο ελέγχου του προσωπικού, και των προαγωγών, προσλήψεων κτλ.). Η ΔΕΗ ομοίως. Η εκπαίδευση, από την άλλη, είναι ένας θεσμός και η λειτουργία της διαφέρει από τον τρόπο που διοικείται μια επιχείρηση σαν την Ολυμπιακή (Μπορεί να "τα ξύνει" μεγάλο μέρος των λειτουργών της αλλά δεν παίρνει και τους μισθούς της Ολυμπιακής). Ακόμα και με τον ΟΣΕ δεν μπορεί να συγκριθεί η Ολυμπιακή (διαφορετικά επιβατικά μεγέθη, περισσότεροι υπάλληλοι).
Προφανώς το ελληνικό κράτος μαστίζεται από προβλήματα διαφθοράς, διαπλοκής κτλ. στο σύνολο του και απαιτείται μια ριζική αναδιάρθρωση εκ βαθέων... αλλά και η Ολυμπιακή είναι ένα ζωντανό και τρανταχτό παράδειγμα αυτής της κατάστασης. Δεν νομίζω πλέον πως χωράει παραπάνω χάρες και περιθώρια για εύνοια από την πλευρά των κυβερνήσεων

. Απεναντίας το -μικρό- μέγεθος της επιτρέπει να γίνουν πράξη οι εξαγγελίες περί συμμαζέματος και αλλαγής στο δημόσιο τομέα, και να γίνει ένα παράδειγμα για άλλες δημόσιες επιχειρήσεις που χρειάζονται αναβάθμιση, ανανέωση ή κλείσιμο.
