Οι ουρανοί ήταν δικοί μου...

  • Thread starter Thread starter Hunting a Shadow
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τα γραφόμενα του Χρήστου είναι ακριβώς αυτό που αισθάνομαι απο τότε που έκλεισε το Ελληνικό. Μένοντας για πολλά χρόνια στη Βούλα (έβλεπα τις προσγειώσεις στον 33), στη Γλυφάδα και από το 2000 στο Ελληνικό, αποφεύγω πλέον να περάσω παράλληλα με το φράχτη του αεροδρομίου για να μη με πιάσει εκείνη η φριχτή μελαγχολία. Δε θέλω να γράψω περισσότερα γιατί θα με πάρει απο κάτω :cry: .

Ευχαριστούμε Χρήστο :thx:
 
crazy pilot":3461noha said:
Είναι σαν ν' αφήσαμε το παλιό, μικρό, αγαπημένο μας σπιτάκι, το πνιγμένο στην μπουκαμβίλια και την ακακία, το κηπάκι του με τ' ασπρισμένα δέντρα και στη μέση το πηγαδάκι και το ανταλλάξαμε με ένα "μοντέρνο", τετραγωνισμένο οροφοδιαμέρισμα, με φίσκα την πιλωτή από "τσερόκια". Το κατόρθωμά μας; Μοναδικό. Κάναμε ευθανασία σε έναν υγιή και καλοστεκούμενο ζωντανό οργανισμό. Έναν οργανισμό σε ανθρώπινα μέτρα, με πολλές ελλείψεις, αλλά τόση γλύκα και ομορφιά. Αποκτήσαμε ολόκληρα χιλιόμετρα ενός νεκρού και χωρίς ψυχή οικοδομήματος, ίδιου με τα "isobox" των εργοταξίων. Με αίθουσες χωρίς ΟΥΤΕ ένα παράθυρο στην πατρίδα του ήλιου. Φτιαγμένο σε τόπο που ούτε κύκλο όψεως δεν μπορείς να κάνεις από τους λόφους τριγύρω. Σε μαλακά εδάφη, ιδανικά για καλλιέργειες που ήταν, και όχι για αεροδρόμιο. Με αποτέλεσμα οι διάδρομοι κι οι τροχόδρομοι να έχουν τόση κλίση, που σε λίγα αεροδρόμια του κόσμου μπορείς να δεις. Πολύ απλά, απογειώνεσαι στην ανηφόρα και προσγειώνεσαι στην κατηφόρα!.... Σε διαδρόμους 45 μέτρων πλάτους, την σημερινή εποχή, όταν ο 33R είχε 60 μέτρα πλάτος. Μπράβο μας! Σε περιοχή περίφημη για το μικροκλίμα της, τις ομίχλες της και τους ανέμους της. Δίπλα από την πλέον αιολογενή τοποθεσία της χώρας μας, το Κάβο Ντόρο. Αγκαλιά βορειοανατολικά με τις βουνάρες της νότιας Εύβοιας. Στου διαόλου τη μάνα μακριά, χώρια την ασύλληπτη χωροταξική και πληθυσμιακή ανακατάταξη που προκάλεσε για το τίποτα. Έφερε τα πάνω-κάτω σε όλο το λεκανοπέδιο. Κατέστρεψε την από χιλιετίες αρμονική συνύπαρξη της Πόλης του Πνεύματος, δυτικά, με την κοιλάδα του οινοπνεύματος, ανατολικά. (Πάντα ευδοκιμούσαν τα αμπέλια εκεί και φτιαχνότανε καλό κρασί).
Ήταν εντάξει το Ελληνικό να δεχτεί τις "προκλήσεις" του μέλλοντος; Όχι, προφανώς. Είχε, όμως, τόσα περιθώρια ανάπτυξης, κυρίως προς την θάλασσα, που μπορούσε να γίνει μια κούκλα, κυρίως λόγω περιοχής, με το μισό κόστος. Οι παλιότεροι ίσως θυμούνται το μεγαλοφυϊές σχέδιο Δοξιάδη.
Πιστεύω ότι ο ίδιος ο Βενιζέλος, ο οποίος ήταν οραματιστής και αγαπούσε την χώρα του, παρά τα σφάλματά του, αν ζούσε θα ντρεπόταν που δόθηκε το όνομά του σ' αυτό που λέγεται LGAV, μόνο και μόνο για τις μίζες. Όχι, δεν είναι ένα καλό αεροδρόμιο, αλλά πάνω απ' όλα δεν έχει ψυχή. Δεν έχει Ελλάδα. Ούτε είναι αυτό που αξίζει σε μας και τα παιδιά μας.
Εκείνη τη μέρα, 28 του Μάρτη του 2001, μου πήραν ένα μεγάλο κομμάτι της ψυχής μου!....

Εγώ ώς Κυψελιώτης "εξ απανέκαθεν" (που έλεγε και η Βασιλειάδου) δέν είχα τόσο στενή επαφή μέ το Ελληνικό.Βέβαια,όσα αεροπορικά ταξίδια έκανα,τά έκανα από εκεί.Οσους συγγενείς,φίλους κλπ υποδέχτηκα,τους υποδέχτηκα εκεί.Καί δυστυχώς,τότε που υπήρχε η ταράτσα (στό Ανατολικό) καί η καφετέρια (στό Δυτικό) μέ πλήρη και ανεμπόδιστη θέα στήν πίστα,δέν είχα ακόμη καταφέρει να αποκτήσω φωτογραφική μηχανή,ώστε να απαθανατίσω διάφορες στιγμές που,ωστόσο,ακόμα τίς θυμάμαι σάν να έγιναν χτές.

Για παράδειγμα,όπως τότε που είχαμε πάει να πάρουμε τον πατέρα μου που γυρνούσε από Ρόδο-πρέπει να ήμουν γύρω στά 13 τότε-καί ήρθε η Ντακότα και σταμάτησε ακριβώς δίπλα στό "κτίριο γραμμών εσωτερικού" (δέν είχε φτιαχτεί ο νέος αεροσταθμός ακόμα).Η όπως τότε που συνοδέψαμε τον πατέρα μου που θά ταξίδευε γιά την Χίο -καί μάλιστα μέ το ελικόπτερο τής ΟΑ,το Alouette,οπότε καθήσαμε να το παρακολουθήσουμε που απογειώθηκε μπροστά στά μάτια μας,από την πίστα τής Αεροπλοϊας.

Η ακόμα,κάποια φορά που είχαμε πάει στο Γκόλφ τής Γλυφάδας καί κάποια στιγμή είδα ένα 747 τής Lufthansa νά περνά σχεδόν δίπλα από την καφετέρια πηγαίνοντας γιά προσγείωση.

Και τελικά,ποιές ήταν αυτές οι "προκλήσεις τού μέλλοντος" που δέν μπορούσε να δεχτή το Ελληνικό;Μήπως το να μάς έρχεται πού και πού κανένα Α380;(εδώ δέν ξέρουμε άν θα μπορή να έρχεται και στο LGAV καλά-καλά).Ισως τό μόνο "σφάλμα" υπήρξε το οτι επιτράπηκε να χτιστούν πολυκατοικίες τόσο κοντά στην περιοχή.Προφανώς το σχέδιο τού Δοξιάδη,άν είχε εφαρμοστεί,θά είχε λύσει το χωροταξικό αυτό πρόβλημα μέ καλύτερο τρόπο.Τό πιό βασικό πράγμα που χρειαζόταν ήταν ένας δεύτερος διάδρομος,ώστε να μήν συνωστίζωνται όλοι,στραβοί κουτσοί,απογειούμενοι και προσγειούμενοι,στόν ένα και μοναδικό 15/33.Αυτό θά μπορούσε να γίνη όντως άν υπογειοποιούσαν το τμήμα τής παραλιακής έξω από το αεροδρόμιο και φτιάχνοντας τον δεύτερο διάδρομο πάνω από αυτό το τμήμα.Πιό λίγο θά κόστιζε...

Τέλος πάντων,ό γέγονε γέγονε (που λέγαν και οι αρχαίοι) καί έτσι αποκτήσαμε και εμείς το υπερμοντέρνο οροφοδιαμέρισμά μας,ενώ μέ λιγώτερα λεφτά θα είχαμε ανακαινίσει το παλιό μας σπιτάκι γιά να μπορή να δεχτή τίς σύγχρονες ανέσεις αλλά θα είχαμε και τον κήπο μας μέ το δέντρο στη μέση και μέ το πηγάδι...
 
Επιτρέψτε μου να "χακεψω" λίγο αυτό το thread. Χρήστο πάρα πολύ καλό. Είχα φάει το LGAT με το κουτάλι.

Το παρακάτω είναι απόσπασμα απο ενα mail της λίστας Greekfs.

synantisi ekselixtike kanonika opws eipan kai ta paidia.

Kathomaste sti veranta kai paratiroume apo katw to xaos. Geranoi kai conatiner na mazevoun to a/mio.
To a/mio exei perivlithei se olo ton periferiako tou apo thamwnes pou koitane apo ta syrmatoplegmata tis teleutaies diadikasies.
I atmosfaira fortismeni.

Enw ola fevgoun apo 15L ena ATR me dhmosigrafous mesa fevgei apo 33R kai epimenei gia aristeri strofi (tou eixan dwsei "Deksia gia Xolargo meta ta 3000") meta tin apogeiwsi. Tetoia aristeri strofi se ATR den eixame ksanadei ... auto exw na pw mono !

Otan syneiditopoiisame pws tha parameinei 15L en xrisi, me taxytites astrapis fygame apo Aeroporto kai pigame sto kwlovarethrio tou 15L. Einai mia alana tou Dhmou Alimou metaxy syrmatoplegmatos a/miou kai ghpedou.

Mas agizei i kyrozini pou mas erxete panta me ton Notia.
Roufate oxygono reeeeee ... opws eipe kai kapoios.

Ta scanner eixan parei fwtia. Opou kathomastan Aeroporto & 15L o pyrgos akougotan se Dolby Surround !

Ta aeroskafi efevgan to ena meta to allo. Sou erxotan lypimenos na tous peis "pou pate gamw ti ... mou, kathiste edw"
Sa na tous kynigousan, ena ena apo tous Taxiways Alpha & Bravo stinontan sti seira kathws o pyrgos edeine se olous

"Eleutheroi gia tin teleutaia apogeiwsi tis etairias sas 15L anemoi 180 10"

Dyo Olympiakes fevgoun, menei alli mia pou tha fygei argotera kai tha einai i teleutaia ptisi tou a/miou. Einai akoma souroupo kai fainomaste mazi me to allo kosmo pou exei mazeutei. Mas anavosvynoun astamathta ta landing lights kathos perimenoun sto holding point koitwntas pros emas. Apisteuto ... syginitiko ... to ligotero pou mporw na pw.

http://i58.photobucket.com/albums/g243/ ... 07fhom.jpg

Omadikes fwtografies sto teleutaio souroupo tou Ellhnikou (me ptiseis aerogrammwn) me ti sxedon adeia pista tis OA sto background

http://i58.photobucket.com/albums/g243/ ... 07fhom.jpg

H nyxta peutei kai oi teleutaies ptiseis synexizoun na fevgoun.

Ena "Faethon" (Super Puma Manwli !) erxete apo Eleusina gia Low Pass ston 15L enw ton perimeni ston 15L ena 727 tis UPS.

Ws synithws o enemos peftei kai o didromos gyrnaei se 33R

Teleutaia aeroskafi, auto tis PIA kai opws itan anamenomeno alla aprogrammatisto fevgei ena 737-400 gia tis OA !

"Olympiaki xxxx eleutheroi gia tin teleutaia apogeiwsi tou Ellhnikou apo 33R anemoi ....."

kai synexizei o pyrgos "elpizoume na eiste kai eseis oso syginimenoi eimaste kai emeis edw ... geia sas tha ta poume sto Venizelo"

Epikratei mia psyxri ysixia ... ena tipota. To Follow me pernaei gia ena teleutaio elegxo sto diadromo kai tous troxodromous kai i parea ma synexizei gia ena deipno sti mpiftekoupoli tis Glyfadas opou pali epikratei mia periergi ysixia me tin apousia twn a/fwn pou mexi proteinos pernagan sta 300 ft.

To Ellhniko tha synexisei na leitourgei akoma gia idiwtika a/fi (anmenete fwto !), asthonofores pthseis kai Ferry Flights mias kai exoun meinei akoma ekei a/fi opws ta 747 200 tis OA kai kana dyo sta ypostega synthrhshs.

Auto pou tha isxyei gia arketous mines apo edw kai pera tha einai kati pou den exei ksanaginei pote stin istoria tis Genikis Aeroporias (nomizw). Dyo diadromoi twn 3500 & 3150 m oloi sti diathesi tous !
 
Παιδια καλημερα σας αυτο το τοπικ μου θυμησε παλιες ωραιες καταστασεις... Ως ''ελληνικιωτης'' απο τοτε που γεννηθηκα θυμαμαμαι που ακουγαμε τα αεροπλανα 24/7 το πιστευετε οτι ανυπομονουσα να ερθει το καλοκαιρι να εχω ανοιχτα τα παραθηρα και να με περνει ο υπνος με τους θορυβους των αεροπλανων... Συγνωμη αν θα με πειτε αρρωστο αλλα μου αρεσε πολυ! Θυμαμαι επισης οταν πηγαινα στο γυμνασιο που ηταν διπλα στο ανατολικο (1ο γυμνασιο ελληνικου για οσους γνωριζουν) οι αγαπημενες μου ταξεις ηταν αυτες που βλεπανε στο αεροδρομιο και προσεχα πολυ στο μαθημα χααχαχαχα. Ειχα ακομα και scanner να ακουω τον πυργο. Ακομα και απο το νηπιαγωγειο θυμαμαι που πηγαινα στο νηπιαγωγειο της ΟΑ ηταν και αυτο διπλα... Πολυ δυσκολο ηταν εφυγε για μενα γιατι πραγματικα μγαλωσα διπλα του....
 
Τουλαχιστον ενα απο αυτα στις φωτογραφιες δουλευει ακομα! Ειναι η σταση του λεωφοριου απο οτι γνωριζω κανει τερμα το 155 εκει μου φενεται και καποιο αλλο το οποιο δεν θυμαμαι και για το 155 δεν ειμαι σιγουρος παντως μεχρι πριν ενα χρονο δουλευε η σταση σιγουρα!
 
Κατ αρχη, να δωσω κ εγω τα συγχαρητηρια μου στον Χρηστο για το υπεροχο κειμενο. Αν χτες δεν ειχα περασει μια υπεροχη μερα, ειναι σιγουρο οτι θα βουρκωνα.

Κυριοι, ποιος θυμαται τον "χωματοδρομο", "το τσιμεντο", τις "βαρκες με τα σκυλια", το "γηπεδο", τα "σκουπιδια", το "γυμναστηριο" και τοσα αλλα κωδικα ονομασμενα απο εμας spotting points?
Ποιος ξεχναει τις ατελειωτες ωρες στο Aeroporto, και τα ομαδικα ντου 15 ατομων να παρατανε τα τραπεζια τους και τα εκει υπαρχοντα τους για να τρεξουν για εκεινη την αιφνιδιαστικη προσγειωση? Και το προσωπικο του μαγαζιου που φυσικα δεν ανησυχουσε για το λογαριασμο αφου ηξερε οτι μετα απο 10 λεπτα θα επιστρεφανε?
Τους ατελειωτους φραπεδες στην Εμμαντινα, και ακομα και οταν δεν ειχε κινηση, το χαζι σε overflying μαζι με αμπελοφιλοσοφικη αεροπορικη κουβεντα?
Το Jet Blast στα "σκουπιδια" (κατωφλι 15L) απο βιαστικους Ρωσσους που εδιναν στοιχεια ακομα απο τον συνδετηριο?
Το Goodbye (με διαφορα εναν απο τους καλυτερους εξωστες στον κοσμο) οταν ηταν ακομα ανοικτο, τις καλες εποχες προ τρομουστεριας?
Τα διοροφα λεοφωρεια Express (το αγαπημενο μου μεσον για σπιτι-LGAT) και τις θεικες ανακοινωσεις του οδηγου? ("ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΗΣΤ -ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ, ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΓΟΥΕΣΤ - ΟΛΙΥΜΠΙΚ, ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΤΣΑΡΤΕΡ κ.ο.κ.) :lol:
Τις "διπλοβαρδιες" στην "τζαμαρια" των αφιξεων του ανατολικου, με τραπεζακι κολλητα στο τζαμι (νομος) και τον πανζουρλισμο απο συγγενεις οποτε κατεβαινε το 47αρι της TWA?
Τα στοιχηματα για το αν θα σηκωθει το ιδιο 47αρι νταλα καλοκαιρι με 40 βαθμους τιγκα για ΝΥ και -100αρι, η αν θα ανοιξει νεο παρκο στο Καλαμακι η στην Γλυφαδα? :shock:
Την πυλη των VIP απο τη μερια του 33, οπου τραβουσες action shots με 35 χιλιοστα (και μερικες φορες κι αυτα ηταν πολλα)? 8)

Θα μπορουσα να γραφω αιωνες για το αγαπημενο μου αεροδρομιο. Δυστυχως σε λιγο πρεπει να παω για δουλεια στο "νεο αεροδρομιο μας" Ξερετε, εκεινο το κουτι με τους διαδρομους-μπανιερες, οπου χρεωνουν ακομα και το χεσιμο στις κοινοχρηστες - το κατουρημα ακομα εχει γλυτωσει, και που τα υγρα πρωινα πεφτει στα 200 μετρα RVR, ενω ετσι και χιονισει, τα CTOT πανε συννεφο γιατι δεν υπαρχουν αρκετα εκχιονιστικα και αποπαγωτικα (αληθεια, θυμαται κανεις το LGAT να εχει κλεισει λογω καιαρου????). Στο διαλειμμα μου ισως κανω χαζι στο Viewing deck μεσα απο το διπλο tinted γυαλι, χαζευοντας αεροπλανα και την αφεντομουτσουνα μου μαζι μεσα απο τις δαχτυλιες, εν μεσω μυρωδιας κακιστου fast food και ουρλιαχτων διαφορων πιτσιρικιων. :puke:

Ευχαριστω που με αντεξατε να ξαναματαμαναεπαναλαμβανομαι παλι για αλλη μια φορα ακομα. 8)
 
seven4seven":33ajbr5n said:
οπου χρεωνουν ακομα και το χεσιμο στις κοινοχρηστες - το κατουρημα ακομα εχει γλυτωσει


Αυτο ειναι αληθεια η το ειπες για πλακα? :lol: :lol: ειλικρινα δεν ξερω...
 
Το πρώτο μου αεροπορικό (και γενικότερα) ταξίδι ever ήταν από το Ελληνικό, καλοκαίρι του ’82 όταν ήμουν μόλις ενός μηνός και κάτι! Από τότε ακολούθησαν πολλά ακόμα από και προς το LGAT και μαζί με αυτά πολλές αναμνήσεις. Οι καλύτερες μου ήταν ο πίνακας αναχωρήσεων με τα εναλλασσόμενα πλαίσια στην αίθουσα εσωτερικού του Δυτικού, το ομοίωμα 747 της ΟΑ που κρεμόταν από την οροφή, τα ίδια τα 747 8) , αν και ποτέ δεν ταξίδεψα με ένα από αυτά και οι ανοιχτές πύλες του hangar μαζί με τις προσπάθειες μου να δω μέσα από τα τζάμια του shuttle bus τα αεροσκάφη που βρίσκονταν εκεί!
Συμμερίζομαι τη νοσταλγία όσων εργαζόντουσαν εκεί ή έμεναν εκεί κοντά αλλά δε νομίζω ότι ωφελεί σε κάτι η σύγκριση με το LGAV και ενώ θα ήθελα, όπως και πολλοί άλλοι εδώ στο forum, να λειτουργούσε το LGAT είτε ως δεύτερο αεροδρόμιο της Αθήνας είτε ως μοναδικό, με τις όποιες επεκτάσεις θα μπορούσαν να γίνουν, απλώς θα έπαιρνε παράταση ζωής για 1-2 το πολύ δεκαετίες ακόμη. Η δημιουργία του LGAV ήταν κάτι απαραίτητο, άσχετα με το αν έπρεπε να γίνει εκεί που έγινε ή στο μέγεθος που έγινε, αυτό δεν είμαι σε θέση να το κρίνω. Παραμένω με τις αναμνήσεις του Ελληνικού και θαυμάζω το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα όποια θετικά και αρνητικά έχει, άλλωστε δεν υπάρχει μόνο το ένα ή το άλλο σε οτιδήποτε έμψυχο ή άψυχο.
 
Μόλις διάβασα το κείμενό σου, Χρήστο, και πέρασαν πολλές εικόνες και από το δικό μου μυαλό. Δεν ξέρω τι να πρωτοπώ, θυμάμαι απλώς μια επίσκεψή μας με φίλους πριν δύο χρόνια σε μια έκθεση φωτογραφικού εξοπλισμού στο παλιό Ανατολικό. Είχε μια..."αύρα" ο χώρος που την αισθανόσουν ακόμα. Παρελθόν ωραίο να το θυμόμαστε γιατί είχε ψυχή... Ϊσως γι' αυτό είχα σχεδόν ξεχάσει την ημερομηνία του κλεισίματος. Γιατί να τη θυμάμαι άλλωστε...
 
Top