Οι παγίδες των εισιτηρίων εξαργύρωσης στη Star Alliance

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.633
Likes
2.880
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Από την αρχή της πανδημίας έμαθα διάφορα (μάλλον ευτυχώς) όσον αφορά τα εισιτήρια με εξαργύρωση μιλίων στη Star Alliance (δεν ξέρω αν ισχύουν τα ίδια και στις άλλες συμμαχίες). Και επειδή μέχρι πριν λίγες μέρες συνέχιζα να μαθαίνω και νεότερα που δεν τα ήξερα ή είχα αμφιβολίες, λέω να τα παραθέσω εδώ για όσους δεν τα γνωρίζουν. Είδα και πρόσφατα μια σχετική ερώτηση για την περίπτωση ακύρωσης πτήσης της ΕΤ σε εισιτήρια με μίλια.

Ας πάρουμε ένα υποθετικό παράδειγμα έκδοσης εισιτηρίου με μίλια Ζυρίχη - Βανκούβερ - Σιάτλ με επιστροφή Σιάτλ - Σικάγο - Ζυρίχη με το πήγαινε και το έλα να κλείνονται χωριστά. Όλα καλά μέχρι που κάποιο καιρό μετά έρχεται ένα μήνυμα από την Aegean που λέει ότι η πχ Air Canada στο Βανκούβερ - Σιάτλ άλλαξε ώρα και αντί για 20.00 πάει 10.00 το πρωί και άρα χάνεις το connection γιατί η πτήση από Ζυρίχη φτάνει 12.00. Και επειδή δεν υπάρχει άλλη διαθεσιμότητα σε θέση με μίλια σε διάστημα 24 ωρών οι επιλογές σου είναι ή να το ακυρώσεις ή να πάρεις voucher με +10%. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να μπεις σε μία από τις επόμενες πτήσεις γιατί πολύ απλά έχουν θέσεις αλλά όχι με εξαργύρωση.

Τι κάνεις; Ή ακυρώνεις όλο το ταξίδι ή αφήνεις την επιστροφή μήπως και βρεις κάτι άλλο. Ας υποθέσουμε το δεύτερο. Μετά από πολύ καιρό και πολύ ψάξιμο βρίσκεις διαθεσιμότητα σε δρομολόγιο Μόναχο - Τόκυο - Σιάτλ. Το κλείνεις και ψιλοησυχάζεις.

Ξαφνικά μια ωραία πρωία έρχεται ένα ακόμα μέιλ που λέει οτι η πχ United ακύρωσε το Τόκυο - Σιάτλ και δεν υπάρχει διαθεσιμότητα για κάτι εναλλακτικό. Πάει λοιπόν και αυτό και επειδή είναι ενα μήνα πριν την υποτιθέμενη αναχώρηση πάνε περίπατο και όλα τα σχέδια και η οργάνωση (διακοπές, ξενοδοχεία, αυτοκίνητα κλπ) αφού αναγκαστικά προχωράς σε πλήρη ακύρωση.

Και άντε πες ότι δεν πρόλαβες να αναχωρήσεις και απλά ακύρωσες όλο το ταξίδι, Σε εύλογη ερώτηση μου τι γίνεται στην περίπτωση που έχεις ήδη πάει Σιατλ και ακυρωθεί ένα από τα σκέλη της επιστροφής χωρίς εναλλακτική διαθεσιμότητα, η απάντηση ήταν ότι ακυρώνεις το εισιτήριο και δίνεις τα μαλιοκέφαλά σου για εισιτήριο last minute (σχεδόν) για να επιστρέψεις.

Συμπέρασμα: Τελικά δεν αξίζει το ρίσκο να κλείσεις διηπειρωτικό εισιτήριο με μίλια και ειδικά με ενδιάμεσο σταθμό γιατί ανά πάσα στιγμή μπορεί να ακυρωθούν τα πάντα και από εκεί που θα γλύτωνες χρήματα λόγω της εξαργύρωσης να βρεθείς και χρεωμένος από πάνω. Προφανώς η εξαργύρωση αξίζει στα ενδοευρωπαϊκά, στους προορισμούς της Aegean (μιας και μιλάμε για κάτοχο του M&B) και όσο γίνεται απευθείας δρομολόγια χωρίς connection.
 
Παρότι καταλαβαίνω τους λόγους της αγανάκτησής σου, νομίζω πως η συκγκεριμένη περίοδος προφανώς είναι ρευστή με τις εταιρείες να αναπροσαρμόζουν πτήσεις σχεδόν σε καθημερινή βάση, οπότε οποισδήποτε προγραμματισμός πρέπει να λάβει υπόψιν του το αντίστοιχο πλαίσιο. Σε καμία περίπτωση δε δικαιολογώ τις εταιρείες, αλλά είμαστε ακόμα σε "turbulence".

Προσωπικά και ανεξαρτήτως της τρέχουσας περιόδου, νομίζω πως τα μίλια είναι value4money όταν κάνεις εξαργύρωση σε υπερατλαντικά και δη σε business class, ειδικά από ένα ταπεινό πρόγραμμα όπως το Μ&Β. Φυσικά και χρειάζονται περισσότερα μίλια για ένα τέτοιο ταξίδι, απλά για τους περισσότερους (τουλάχιστον εμένα) το κόστος ενός κανονικού εισιτηρίου είναι απαγορευτικό. Όταν έχεις τη δυνατότητα να πετάξεις business class Singapore ή first class ANA, τι να μας πει το ATH-BOD με Aegean?
 
Άρα θεωρείς ότι είναι το θέμα ότι δεν έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση με τον covid; Δηλαδή σε κανονικές συνθήκες θεωρούνται safe οι υπερατλαντικές με μίλια;
Και πάλι όμως σε περίπτωση αλλαγής πτήσης ή ακύρωσης (που μπορεί να συμβεί και σε κανονικές περιόδους) δεν υπάρχει περίπτωση επαναπροώθησης σε άλλη πτήση, αν αυτή δεν έχει διαθέσιμες θέσεις με μίλια. Και συνηθως τελευταία στιγμή δεν υπάρχουν τέτοιες θέσεις, κυρίως σε υπερατλαντικά. Θα έπρεπε σε παρόμοιες περιπτώσεις να αναγνωρίζεσαι ως επιβάτης με εισιτήριο εν ισχύ και να εξυπηρετείσαι όπως οι υπόλοιποι
 
Ομολογώ πως δεν γνωρίζω πολλά από εξαργύρωση μιλίων για εισιτήρια (μιας και θέλω να χρησιμοποιώ τα μίλια για αναβάθμιση σε businnes). Παρόλα αυτά, όντως δεν μου αρέσει η σκέψη, να εξαργυρώνεις τα μίλια σου και μερικές βδομάδες πριν το ταξίδι σου και σε περίπτωση ακύρωσης από την ίδια την εταιρεία να μην σε προωθούν σε άλλη πτήση με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε θέση με μίλια!

Δεν φτάνει που σε βάζουν σε άγχος και σε αναγκάζουν να κάνεις αλλαγές τελευταίας στιγμής (που σε ορισμένες περιπτώσεις κοστίζουν χρήματα) δεν σε μεταφέρουν με την απλή δικαιολογία ότι "ναι μεν υπάρχουν κενές θέσεις στο αεροσκάφος αλλά όχι για εσένα μιας και έχεις πληρώσει με μίλια".

Ανεξάρτητα από το θέμα covid, που οι εταιρείες και όχι μόνο οι αεροπορικές το έχουν για δικαιολογία σχεδόν για κάθε αλλαγή ή καθυστέρηση ή αύξηση τιμών, το βρίσκω προβληματικό και δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι νόμιμο.
 
  • Like
Reactions: SGM
Θεωρητικά και σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών για τα εισιτήρια εξαργύρωσης ισχύει το ίδιο με τα κανονικά εισιτήρια.

Στην πράξη, σε προβλήματα τελευταίας στιγμής / κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (χαμένες ανταποκρίσεις, ακυρώσεις λόγω καιρού, απεργίες, τεχνικό πρόβλημα κλπ.) σε βάλλουν και σε κανονικό ναύλο, αν και μάλλον σε τυχόν λίστα αναμονής είσαι στο τέλος. Μου έχει τύχει, και δεν είχα ποτέ πρόβλημα λόγω μη διαθεσιμότητας award.

Ενώ στις ακυρώσεις / αλλαγές κάποιες εβδομάδες ή μήνες πριν από την πτήση τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολο. Γενικά, σε εισιτήριο M&B της Α3 και αλλαγή σε άλλη πτήση της Α3 δεν είναι πρόβλημα, ακόμα εάν δεν υπάρχει ο ναύλος Ι, προφανώς μπορούν να τον ζητήσουν (το είχα αρκετές φορές με την απευθείας πτήση BRU-SKG που ακυρώθηκε, αλλαγή σε Α3 μέσω ATH ποτέ δεν ήτανε πρόβλημα). Το ίδιο ισχύει και για την LH group και εισιτήρια M&M, εντός LH group σου αλλάζουν το εισιτήριο ανεξαρτήτως από το εάν υπάρχει ο σχετικός ναύλος για το award.

Εάν βέβαια έχεις κλείσει award από Α3 με άλλη εταιρία και σε προορισμό που η Α3 δεν πετάει, αρχίζουν τα προβλήματα (το ίδιο LH group, απλά λόγω του δικτύου της πιο πιθανό να βρεις άλλη πτήση LH group).

Έτσι είναι τουλάχιστον η δική μου εμπειρία, με εισιτήρια εξαργύρωσης από το M&B και το M&M.

Το ίδιο όμως ισχύει και για τα κανονικά εισιτήρια, που δύσκολο σου το αλλάζουν σε άλλη εταιρία…. Και σίγουρα το πρόβλημα υπήρχε και πριν από το Covid, αλλά γενικά τα προγράμματα πτήσεων των εταιριών ήτανε πολύ πιο σταθερά, δεν υπήρχαν τόσες πολλές αλλαγές και ακυρώσεις σε τέτοιο βαθμό όπως τα τελευταία 2 χρόνια και που τα εισιτήρια χωρίς αλλαγή / ακύρωση έγιναν πλέον η εξαίρεση, τουλάχιστον όταν κλείνεις κάποιες μήνες πριν από τη πτήση.
 
  • Like
Reactions: SGM
Δυστυχώς στο Μ&Β πρόγραμμα, το σάιτ της AEGEAN δε δίνει τη δυνατότητα να κλείσεις εισιτήρια award με έναν κωδικό κράτησης , όταν η επιστροφή δε ξεκινά από το αεροδρόμιο άφιξης, οπότε αναγκαστικά η επιστροφή κλείνεται ξεχωριστά.

Έτσι μοιραία ακύρωση σε κάποια πτήση της αναχώρησης ή της επιστροφής , οδηγεί σε ακύρωση του ταξιδιού με κόστος 20€/άτομο, επιστροφή των μιλίων μετά από βδομάδες και των χρημάτων(φόρων) ύστερα από μήνες.

Εισιτήρια award κατηγορίας Business ( εκτός Α3), είναι απίθανο να βρεθούν ακόμη και 2 μήνες πριν την αναχώρηση.

Παρεπιμπτόντως, δε βρίσκονται εισιτήρια business , με αναχώρηση είτε από ΑΤΗ είτε από SKG, για υπερπόντιους προορισμούς κυρίως της Ασίας, ακόμη και για τον Απρίλιο 2023 από καμιά εταιρεία.

Επιπλέον οι ελάχιστοι προορισμοί (TPE-KUL-SGN) που είναι διαθέσιμοι μόνον από την ΤΚ , έχουν αυξημένα τα τέλη κατά 15%.
 
  • Like
Reactions: SGM
Τώρα που ξανασκέφτομαι το παρελθόν μου,
σε παρόμοια περίπτωση με εξαργύρωση μιλίων που δεν πρόλαβα την πτήση λόγω καθυστέρησης, θέλαν να με βάλουν στην απογευματινή της δική τους, ΑΤΗ-IST, εγώ ήθελα με την μεσημεριανή της Turkish. Πλήρωσα δικό μου εισιτήριο με την Turkish.
Η πρώτη απάντηση που πήρα ήταν

'Όπως είχαμε συζητήσει και στην αρχική μας επικοινωνία, σε περιπτώσεις που χρειάζεται ο επιβάτης να μεταφερθεί σε άλλη πτήση, εμείς φροντίζουμε ώστε να αναχωρήσει για τον τελικό του προορισμό εντός της ίδια ημέρας με την αρχικώς προγραμματισμένη του πτήση, με την πρώτη διαθέσιμη πτήση του δικτύου μας.

Στην δική σας περίπτωση, και εφόσον αυτό δεν σας εξυπηρετούσε, σας δόθηκε η δυνατότητα, όπως ορίζεται και από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004 να προχωρήσουμε σε πλήρη επιστροφή του κόστους του εισιτηρίου σας, όπως και έγινε για τους φόρους και τα μίλια που είχατε χρησιμοποιήσει.'


Στην συνέχεια επανήλθα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό αναφέροντας ότι πουθενά δεν λέει με ποια εταιρεία πρέπει να κλειστεί εισιτήριο, αλλά στην επόμενη διαθέσιμη πτήση, καθώς και ότι δεν κάνει διαχωρισμό στο πώς πληρώθηκε ένα εισιτήριο.

Και τελικά καταλήξαμε στο

' Καθώς αντιλαμβανόμαστε την αναστάτωση που πραγματοποιήθηκε στον αρχικό σας ταξιδιωτικό προγραμματισμό θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε κάλυψη του επιπλέον κόστους που χρειάστηκε να καταβάλετε προκειμένου να μεταβείτε στον προορισμό σας, την Κωνσταντινούπολη. '

Και μου πλήρωσαν την διαφορά, επιστρέφοντας τα μιλιά.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SGM
Top