Olympic 737-800. Order cancelled...

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.615
Likes
2.834
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Ετσι για να αναπολουμε τις καλες εποχες, εδω ειναι το αρθρο της Boeing για την παραγγελια 8 737-884 της ΟΑ, το 1997.
http://www.boeing.com/news/releases/199 ... 71229.html
Το τι εγινε μετα, ολοι λιγο-πολυ το γνωριζουμε :(
 
Για θυμισε μας...τι έγινε μετά; (Εγω προσωπικά δεν γνωρίζω)
 
profanos tha ennoei oti ta akyrose ...
kati thymamai gia auth thn paraggelia ...
malista sto site ta eixe me ta xromata ths boeing .. pali kala ...
krima pantos ...
 
Επίσημη ανακοίνωση ακύρωσης δεν ακούσαμε ποτέ. Η ιστορία -όπως τη θυμάμαι- ξεκίνησε από την παραγγελία των 8 737-800 το 1997.

Επί Speedwing η παραγγελία άλλαξε. Έγινε έμμεση παραγγελία (leasing) για κάποια (δεν θυμάμαι αριθμό ΑΦ) 737-800 και κάποια 737-700 μέσω της GECAS. Έτσι εξασφαλίστηκε ότι δεν θα 'θύμωνε' η Boeing για την ακύρωση. Αυτό είχε 'διαφημηστεί' καταλλήλως στο site της ΟΑ. Μάλιστα οι πρώτες παραδόσεις θα γινόταν λίγο πρίν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Το ...άλλο με τον Τοτό, ναι, το ήξερα από τότε....

Από τότε καμμία επίσημη ανακοίνωση, και καμμία δικαιολογία. Το ρηθέν υπό του Δημοσθένους 'δει δει χρημάτων, ω άνδρες Αθηναίοι' είναι πάντα βάσιμο...

Από τότε τα καλοκαίρια έχουμε τη 'χαρά' να μας 'εκπροσωπούν' διάφορες Air Adriatic κλπ κλπ κλπ.
 
Εχουμε επίσης την "χαρά" να διώχνουμε αεροπλάνα όταν τα χρειαζόμαστε καί μετά να λέμε οτι μάς λείπουν,αλλά αυτό είναι άλλος πίλος (ή πιλίδιον,ανάλογα μέ το μέγεθος τής κεφαλής μας).

Εγώ πάντως δέν είχα ακούσει κάν ανακοίνωση γιά την παραγγελία τών 8 αεροπλάνων τό 1997.

Μόνο γιά τά "ρόζ Boeing" επί εποχής τής Μιμής έχω ακούσει,αλλά καί αυτό είναι άσχετο μέ το θέμα μάλλον.

Καί προφανώς τώρα πλέον ούτε κάν 732 δέν μπορεί νά πάρη η ΟΑ (έστω να ξαναπάρη πίσω αυτά που έδωσε σέ Ινδούς και λοιπούς εξωτικούς ανθρώπους)....
 
Το Δελτίο Τύπο της 23ης Μαρτίου 2000 που έχει όλο το ιστορικό των παραγγελιών

Πλήρης ανανέωση του στόλου-αυξάνεται η αξία της εταιρείας


ο Διοικητικό Συμβούλιο της Ολυμπιακής Αεροπορίας ενέκρινε σήμερα κατά πλειοψηφία την σύμβαση για την ανανέωση του στόλου της εταιρίας, με την ολοκλήρωση της οποίας, η μέση ηλικία των αεροσκαφών της μειώνεται από 15 σε 5 έτη. Η στρατηγική της εταιρίας όπως έχει καθοριστεί στο Επιχειρησιακό Σχέδιο και τον σχεδιασμό του στόλου, προβλέπει περαιτέρω αντικαταστάσεις των παλαιοτέρων αεροσκαφών, ώστε σύντομα η Ολυμπιακή να διαθέτει έναν από τους πιο μοντέρνους στόλους αεροσκαφών στον κόσμο.

Η οικονομική αποτίμηση των προσφορών έγινε από τον ανεξάρτητο διεθνή εξειδικευμένο οίκο Spectrum Capital απ' όπου προέκυψε ως οικονομικότερη λύση η μίσθωση των νέων αεροσκαφών και η πώληση των παλαιών από τη εταιρία GECAS.

Η νομιμότητα της διαδικασίας που ακολούθησε το Δ.Σ. της ΟΑ, ελέγχθηκε προληπτικά από το Νομικό Συμβούλιο το οποίο αποφάνθηκε ομόφωνα ότι: Δεν κρίνεται αναγκαίο να τηρηθούν οι διαδικασίες του κανονισμού προμηθειών περί ανοικτού ή κλειστού διαγωνισμού, επειδή πρόκειται για νόμιμη τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης με την Boeing , η οποία απαλλάσσει την ΟΑ από τις δυσμενείς συνέπειες της υπερημερίας περίπου 60 εκατομμυρίων δολλαρίων, η πληρωμή των οποίων καθυστερεί ήδη από τον Μάρτιο του 1998.

Η σύμβαση που ενέκρινε το Δ.Σ. περιλαμβάνει :

1. Δεκαετή μίσθωση 15 καινούργιων αεροσκαφών ΒΟΕΙΝG New Generation (11 B737-700 και 4 Β737-800). Η παραλαβή τους θα αρχίσει τον Ιούνιο του 2001 και θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2002.
2. Πώληση των αποσυρθέντων αεροσκαφών Β747-200Β ( 4 αεροσκάφη και 6 εφεδρικοί κινητήρες ) και Β 727-200ADV (2 αεροσκάφη και 2 εφεδρικοί κινητήρες).
3. Πώληση και επανενοικίαση (για χρήση μέχρις ότου αντικατασταθούν από τα 11 Β737-700) των 11 υπό απόσυρση αεροσκαφών Β 737-200 που καταργούνται λόγω της νομοθεσίας περί θορύβου από την 1η Απριλίου 2002.
4. Αποδέσμευση της ΟΑ από την σύμβαση αγοράς ΡΑ2041 με την BOEING, με επιστροφή εντόκως, των παρακρατηθέντων προκαταβολών.

Με την ολοκλήρωση της παραλαβής των νέων αεροσκαφών επιτυγχάνεται ο στρατηγικός στόχος για μείωση της πολυτυπίας αεροσκαφών και κινητήρων αφού πλέον η σύνθεση του στόλου θα περιλαμβάνει:

ένα (1) τύπο αεροσκάφους μακρών αποστάσεων, ένα (1) τύπο αεροσκάφους ευρείας ατράκτου και ένα (1) βασικό τύπο Β 737 για αεροσκάφη στενής ατράκτου, με δύο (2) βασικούς τύπους κινητήρων για όλο το στόλο.

Με τη ριζική ανανέωση του στόλου της, η ΟΑ επιτυγχάνει:
Σημαντική βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών .
Αύξηση του επιπέδου αξιοπιστίας στην εκτέλεση των πτήσεων.
Προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επιβατών.
Αύξηση των εσόδων και μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ΟΑ.
Βελτίωση της προοπτικής ένταξης της ΟΑ σε στρατηγική συμμαχία.
Επιλύεται επ' ωφελεία της ΟΑ το μακροχρόνιο πρόβλημα της σύμβασης με την BOEING.

Σπουδαιότερο όλων είναι ότι με την έγκριση της σύμβασης ανανέωσης του στόλου και ενόψει της αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, προσυπολογίζονται στην αξία της εταιρίας οι μακροχρόνιες λειτουργικές μισθώσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι η σημαντική αύξηση της αξίας της ΟΑ.

Ιστορικό

Τον Απρίλιο του 1997, η Ολυμπιακή ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των μελλοντικών τύπων αεροσκαφών που θα χρειαζόταν για την ανανέωση του στόλου της.

Μετά από μακρόχρονη και διεξοδική ανταγωνιστική αξιολόγηση, σε απόλυτη εφαρμογή των σχετικών Κανονισμών του Δ.Σ. της ΟΑ , ενέκρινε την αγορά των αεροσκαφών ΑΙRBUS A340-300 ως του τύπου για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και των αεροσκαφών ΒΟΕΙΝG 737 νέας γενιάς ως του τύπου για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων.

Ως συνέπεια της απόφασης αυτής, υπεγράφη συμφωνία με την εταιρία Boeing για την αγορά οκτώ αεροσκαφών τύπου Β 737-800 με παράδοση το 2002, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αεροσκάφη Β 737-200, τα οποία λόγω των διεθνών περιβαλλοντικών κανόνων σχετικά με τα επίπεδα θορύβου των αεροσκαφών, πρέπει να απομακρυνθούν.

Οπως δεσμεύονταν από την σύμβαση που έχουν υπογράψει τα μέλη της Speedwing επανεξέτασαν την κατάσταση του στόλου της ΟΑ και ξεκίνησαν την αναθεώρηση της συμφωνίας με την Boeing προκειμένου να εξασφαλίσουν την καλύτερη αξιοποίηση των κεφαλαίων της Ολυμπιακής.

Αποτέλεσμα της αναθεώρησης ήταν να διαπιστωθεί ότι κατά τα επόμενα τρία χρόνια η ΟΑ θα χρειαστεί 15 αεροσκάφη προκειμένου να αντικαταστήσει έντεκα (11) Β 737-200 και συγχρόνως να καλύψει την προοπτική ανάπτυξής της.

Τα έντεκα από τα αεροσκάφη αυτά θα είναι χωρητικότητας 125 θέσεων και άλλα τέσσερα 150 θέσεων.

Τόσο η Airbus όσο και η Boeing ενημερώθηκαν. H Αιrbus από την αρχή έκανε σαφές ότι δεν είχε τη δυνατότητα παράδοσης αεροσκαφών Α319 (αντίστοιχο του Β 737-700) με χωρητικότητα 125 θέσεων, έως και τα τέλη του 2003. Αντ' αυτού η Airbus πρότεινε μια συνδυασμένη λύση που περιλάμβανε την ενοικίαση αεροσκαφών Boeing και καινούργιων Airbus A320 και την παραγγελία επιπλέον Airbus σε επόμενη φάση.

Η λύση αυτή δεν κάλυπτε τις ανάγκες της ΟΑ και ως αποτέλεσμα αυτού η διοίκηση παρέμεινε στη αρχική συμφωνία με την εταιρία Boeing, αλλά με την προϋπόθεση να επαναδιαπραγματευθεί τη συμφωνία αυτή προκειμένου να επιτύχει μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών και καλύτερη τιμή. Αυτό και επετεύχθη.

Ας σημειωθεί ότι αν η Ολυμπιακή είχε "σπάσει" την αρχική συμφωνία με την Βoeing, τότε θα έχανε την προκαταβολή ύψους 6 εκατομμυρίων δολλαρίων που είχε καταβάλλει.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό της πρόγραμμα, η ΟΑ θα έχει 30 αεροσκάφη μικρών αποστάσεων έως το 2004 προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Με την ολοκλήρωση της ανανέωσης του στόλου της, η ΟΑ θα διαθέτει έναν από τους πιο μοντέρνους και λειτουργικούς στόλους αεροσκαφών στον κόσμο, γεγονός που θα συμβάλλει πολλαπλώς στην απόδοση της εταιρίας.
 
Top