Olympic A300

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
GP707":2djy98di said:

Στα λινκ που δινεις εχει 2χ το ιδιο νηολογιο αλλα βγαινει διαφορετικη φωτο.. Καταραμενη τεχνολογια.. :evil: :D
 
Ναι, ήταν δικό μου λάθος, αλλά δουλεύει κι έτσι. :rolleyes:
 
Η καλυτερη απο τισ φωτο είναι η κοντινή με την παλιά παραλλαγή. Αν και δεν έχω ταξιδέψει με Α300 της ΟΑ΄έχω επισκεφθεί ένα στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής. Ηταν φθινόπωρο του '94 και είχαμε πάει έκδρομή- επίσκεψη στο αερ "Μακεδονία με το σχολείο. Ο τότε αερολιμενάρχης της Θεσ/νίκης ήταν πατέρας μιας συμμαθήτριας μου και κανόνισε να επισκευθούμε τον "Νεοπτόλεμο" (τότε με την πολύχρωμη παραλλαγή) που εκανε εκείνη την ώρα turnaround έχοντας μόλις φτάσει απο την Αθήνα. Ο κυβερνήτης μας έβαζε 3-3 στο πιλοτήριο και μας εδειχνε τα βασικά του πιλοτηρίου. και μετά αφού καθήσαμε κανένα δεκάλεπτο στην καμπίνα βγήκαμε απο την πίσω πόρτα. Εκτός απο την καλή εντύπωση που μας είχε κάνει ο ευγενέστατος κυβερνήτης δεν μου είχε αρέσει η εικόνα της καμπίνας (συγκρίνοωτάς την με Lufthansa me την οποιά είχα πετάξει πριν 2 μήνες). Εδειχνε γενικά μια εικόνα ακαταστασίας και υπήρχε μια διάχυτη μυρωδιά τσιγαρίλας. Βέβαια ακόμα τότε επιτρεπόταν το κάπνισμα στις πτήσεις. Οι δέ αεροσυνοδοί κάθονταν στα πίσω καθίσματα καπνίζοντας και ρίχνοντας τις στάχτες στα τασάκια των επιβατών.
 
Να ρωτήσω αν ξέρει κανείς..Εάν η νΟΑ κληρονομούσε τα Α300-600,λέμε τώρα,ήταν τόσο ασύμφορα να τα κρατήσει για high density πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, απότι με τα σημερινά μικρα Α319/Α320? Θέλω να πω εκτός από το Λονδίνο,το Παρίσι και τη Λάρνακα που τα γέμιζε,θυμαμαι ότι τα Α300-600ΕR είχαν εμβέλεια τέτοια που για ένα διάστημα τα έβαζε μεχρι και Γιοχανεσμπουργκ..Δεν θα μπορούσε να ανοίξε νεες αγορές με μεγάλη κίνηση με αυτά τα α/φη, όπως για Καζακστάν,Γεωργία,Λάγκος (δεδομένης της μεγάλης νιγηριανής κοινότητας στην Αθήνα),να επαναφέρει το Ναϊρόμπι, να το διαθέσει στο Ντουμπάι που έτσι κι αλλιώς πάνε πολλοί έλληνες (και δεν ειναι μόνο connecting traffic); Ο αντικαταστάτης του Α300-600, το Α332 έχει μεν πανω κάτω την ίδια χωρητικότητα, αλλά νομίζω ειναι ιδανικότερο για μακρινές πτήσεις (Ν.Υόρκη,Καναδα,Ν.Αφρική, με 12.000χλμ εμβέλεια!) και επίσης λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων είναι και πολύ βαρύτερο, και δεν ξέρω κατα πόσο ενδείκνυται σαν widebody για πτήσεις μικρών/μεσαίων αποστάσεων με υψηλό βαθμό utilization σε καθημερινή βάση..Και δεν νομίζω να υπάρχει σε έκδοση ER/non-ER κατά τα 767/777 (ή υπάρχει?)...Απλά αναρωτιέμαι μήπως η πΟΑ βιάστηκε να τα αποσύρει και δεν ξέρω κατα πόσο η νΟΑ αυτοπεριοριζεται χωρίς ένα αξιόπιστο widebody για πτήσεις μεσαιων αποστάσεων..Βέβαια επειδη σταμάτησε η παραγωγή τους ίσως μελλοντικά αυτο δημιουργούσε προβλήματα αλλά για μερικά χρόνια ακόμη πιστεύω θα "κρατούσαν" μέχρι να έφθανε η ώρα να αποφασιστεί εάν θα αντικατασταθούν και με τι τύπο α/φους..Εξάλλου και των 757 σταμάτησε η παραγωγη αλλά οι αμερικανικές εταιρείες τα φυλάνε σαν κόρη οφθαλμού και τα χρησιμοποιούνε σε transcon,transatlantic,short haul etc..
 
Αγαπητέ spotterakis, παρότι τα Α300-600R ήταν πολύ όμορφα και ευχάριστα στον επιβάτη αεροσκάφη δεν θα έλεγε κανείς οτι είναι η πιο κατάληλη επιλογή ειδικά στις μέρες μας πόσο μάλλον για τη νέα ΟΑ.
Δεδομένου πως τα αεροσκάφη αυτά είναι high density αλλά για μεσαίες και "μακρινές" αποστάσεις θα μπορούσε κανείς να πει πως το concept έχει στις μέρες μας αλλάξει και δεν είναι η οικονομικότερη επιλογή(κόστος ανα km και ανα επιβάτη).
Η ΠΟΑ όταν τα απόκτησε(για την ακρίβεια ήταν μετατροπή αρχικής παραγγελίας για Α310-300) ήλπιζε πως θα κάλυπτε και διηπειρωτικές ανάγκες, οι οποίες όμως λόγω εμβέλειας και δυνατοτήτων δεν καλύφθηκαν ποτέ (Τα A300-600R λόγω μεγαλύτερου capacity έχουν μικρότερη εμβέλεια από τα A310-300).
Δεν είναι τυχαίο οτι όσες εταιρίες το χρησιμοποιούσαν στις μέρες μας τα αποσύρουν(π.χ.Lufthansa, American). Αντίστοιχη είναι και η πορεία των Α310 με τα οποία τα A300-600R έχουν άμεση σχέση μιας και είναι τεχνολογικά όμοια.
Το Α330-200 γνωρίζει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία σαν αεροσκάφος ακριβώς επειδή έχει περισσότερες δυνατότητες και εμβέλεια ενώ είναι ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση. Όσο για τα 757/767 σε σύγκριση έχουν παραπάνω λόγους και δυνατότητες που τα κάνουν ακόμη να πετούν.
 
somit":1g7e67nc said:
(για την ακρίβεια ήταν μετατροπή αρχικής παραγγελίας για Α310-300)


Εγω εχω ξερω οτι ακυρωσανε τα 767-200 για να παρουν τα Α300 και οχι Α310...
 
Αγαπητέ Skyhawk,

Όντως υπήρχε παραγγελία στα τέλη του '80 για 3 Χ 767-200 καθώς και 3 Χ Α310-300 (συν κάποια options και στις δύο περιπτώσεις). Τα 767 μετετράπησαν σε 737-400 και τα Α310 σε Α300-600R. Είμαι σε θέση να το γνωρίζω λόγω προϋπηρεσίας.
 
Επειδη και εγω λογω δουλειας το ξερω. Στο site της Airbus παντως δεν λεει τιποτα για Α310.
 
Υπηρχε και ετοιμο registration για τα 767 SX-ERA,B,C
Γεια σου ρε skyhawk:)
 
Παιδια,ευχαριστώ για τις απαντήσεις..Για τα 767-200 το θυμαμαι και γω,ήταν επι..Μιμής εποχή :D ..
Η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότερες εταιρείες, λόκο και μη, χρησιμοποιούν τα Α-319/320 και 737 στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους με πτήσεις που φτάνουν και τις 6 ώρες..Οι αμερικάνικες στα transcon,οι ευρωπαϊκές εκτός Ευρώπης-ειδικά οι λόκο (βλ.Οσλο-Ντουμπάι με Norwegian, Λονδίνο-Τελ Αβίβ με Easy)..),οι της Μ.Ανατολής και των ΗΑΕ κτλ..Ελπίζω η νΟΑ (γιατί από την Α3 δεν το βλέπω σύντομα, αν και ο Βασιλάκης τζούνιορ μάλλον δεν συμφωνεί με τον μπαμπά)κάποια στιγμή, μετά την "χρυσή εποχή" των Α300, να φέρει το διάδοχο τους δηλ. τα Α330, όχι μόνο για Αμερική,ώστε να ξαναζήσουμε τις παλιές καλές στιγμές που ζήσαμε στα Α-300..(Μόνο οι Ασιάτες και οι Άραβες θα χαίρονται widebodies short/medium haul..? :D )
 
Top