- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.836
- Likes
- 219
Βρήκα πρόσφατα κάποιες σημειώσεις από πτήσεις πριν 8-10 χρόνια (11-13 ετών ήμουν) και αποφάσισα να τις "αποκρυπτογραφήσω" και να τις ανεβάσω ως περιγραφικά trip-report μιας και έχουν αποκτήσει αξία έπειτα από τόσα χρόνια...! Βέβαια λείπει κάπως η "κριτική ματιά" αλλά ok...
12-07-1996 SKG--->ATH B-737-284 08:00 OA905 SX-BCD Y Class
Πρωινό ξύπνημα στις 05:25, αναχώρηση για το LGTS στις 06:20 και άφιξη 06:50. Μας περιμένουν εκεί ήδη (εμένα και την οικογένεια μου) οικογενειακοί φίλοι, τσεκάρουμε για την πτήση ΟΑ905 (αναγραφόμενη ώρα επιβίβασης: 07:30) και παίρνουμε τις θέσεις 11Α, 11Β, 11C, 7F. Μικρή βόλτα στο πρώην ανοιχτό observation deck (νυν sbarro) και μια ματιά στην πίστα: Airbus A-300-B4 SX-BEF "Αίας" για την πρώτη πρωινή για Αθήνα (αλλά είχε καθυστέρηση), ATR-42 "Σωκράτης" (SX-BIB) για Λήμνο-Μυτιλήνη [σταθερή αξία το συγκεκριμένο αεροσκάφος] που αναχώρησε μετά από λίγο από τον 10, Β-737-300 της Cronus για Μόναχο. Στις 07:20 προσγειώνεται από Αθήνα το Β-737-284 SX-BCD ("Ήφαιστος" βαμμένο με το scheme "ουράνιο τόξο") με το οποίο θα εκτελούνταν η πτήση μας, ενώ μετά από λίγο έφτασε και Α-300-Β4 της Apollo ("Isle of Crete"... τότε δεν έγραφα νηολόγια αλλά ονόματα... οπότε ρίξτε μια ματιά στο database του airliners.gr για περισσότερα στοιχεία) επίσης για Μόναχο. Κατεβαίνουμε για να περάσουμε τον έλεγχο προς το gate (6) στις 07:50 ενώ παράλληλα προσγειώνεται B-757 της Venus για να εκτελέσει το πρωινό δρομολόγιο της Skybus "Αθήνα-Θεσσαλονίκη"... Το λεωφορείο μας οδηγήσε στο αεροσκάφος, τακτοποιηθήκαμε και αναχώρηση στις 08:10 (προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν για τις 08:00). Τροχιοδρόμηση από τον παράλληλο Α προς το άκρο 16, άμεση απογείωση και πέρασμα πάνω από την εθνική οδό για Χαλκιδική και έπειτα θάλασσα, Σκιάθος (33,000 ft..?? έτσι γράφει το σημειωματάριο) με θέα στο αεροδρόμιο του νησιού και στην πόλη, Εύβοια, Χαλκίδα (κρεμαστή γέφυρα), Τανάγρα (αεροδρόμιο), ευθεία πορεία ως την Αίγινα (βλέποντας στο βάθος το Αγγίστρι), μεγάλη αριστερή στροφή, πορεία ως το Καβούρι και τελικά ευθυγράμμιση με το 33R, πέρασμα πάνω από Βουλιαγμένη, Βούλα, Γλυφάδα, γκόλφ και προσγείωση. Τροχοδρόμηση στο δάπεδο του Δυτικού Αεροσταθμού και πέρασμα στην αίθουσα Αφίξεων Εσωτερικού και από εκεί στην αίθουσα μετεπιβίβασης για τον έλεγχο διαβατηρίων και τις αναχωρήσεις εξωτερικού μέχρι την επόμενη πτήση για Μαδρίτη.
Δεν αναφερόταν τίποτα στις σημειώσεις για in-flight service αλλά λογικά θα προσφέρθηκε χυμός-καφές ενώ να αναφέρω ότι η παραπάνω πτήση ήταν δωρεάν ως ενιαία πτήση με την πτήση εξωτερικού που ακολουθούσε.
12-07-1996 ATH--->MAD B-737-484 10:20 OA247 SX-BKC Y Class
Φτάνοντας στην αίθουσα αναχωρήσεων εξωτερικού του Δυτικού ενημερωθήκαμε για 25λεπτη καθυστέρηση της πτήσης μας ως τις 10:45. Τελικά έπειτα από μια βόλτα στα Duty Free γίνεται αναγγελία για επιβίβαση από την gate 7 στις 10:20. Με το λεωφορείο ως το B-734 "Φίλιπποι" (SX-BKC με τα χρώματα του "ουράνιου τόξου") και πέρασμα κοντά από τα SX-BCK, SX-BCE, SX-BKF, 2 B-747 ενώ στο βάθος φαίνονταν και τα παροπλισμένα Β-727. Είσοδος στο αεροσκάφος, πέρασμα από την business (όπου δεν υπήρχε κανένας επιβάτης) και τακτοποίηση στις θέσεις μας που ήταν οι 13A, 13B, 13C, 13D. Αναχώρηση τελικά στις 11:00 (διάρκεια πτήσης 03:40). Οι οθόνες ήταν σε λειτουργία και από εκεί έγινε η επίδειξη σωστικών μέσων, μοιράστηκαν τα ακουστικά του in-flight entetainment service συσκευασμένα σε πλαστικό ενώ παράλληλα γινόταν η τροχοδρόμηση πάνω στον 15R/33L ως το άκρο του 33R επί κανένα 10λεπτο. Στο απέναντι δάπεδο του Ανατολικού διέκρινα το B-747 της Τοwer-Air, το B-747 της TWA και αρκετά ακόμα αεροσκάφη. Η απογείωση ήταν κάτι παραπάνω από άμεση και αριστερή στροφή αμέσως πάνω από τη θάλασσα, Ελευσίνα, Πελοπόννησος, Ιόνια νησιά, πέρασμα πάνω από το αεροδρόμιο Ακτίου. Στο σημείο αυτό ζητάμε από τη συνοδό αν μπορούμε να πάμε στο cockpit και μετά από λίγο είμαστε μέσα. Είπαμε αρκετά με τον κυβερνήτη (ο συγκυβερνήτης είχε συνεχώς επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας) και αυτά που έχω καταγεγραμμένα είναι πως δούλευε ήδη 16 χρόνια στην Ολυμπιακή, ότι είχε ξυπνήσει 05:00 εκείνη τη μέρα για να βρίσκεται εγκαίρως στο αεροδρόμιο για την πτήση και ότι εκείνη τη στιγμή πετούσαμε πάνω από την Κέρκυρα, όπως εξάλλου ανακοίνωνε και στους επιβάτες εκείνη την ώρα από το μικρόφωνο του. Αφού κεραστήκαμε και μερικές μαστίχες, επιστροφή στις θέσεις, περασμα των duty-free και αμέσως μετά σερβίρισμα φαγητού: σολομός με ταραμά, φιλέτο μοσχαρίσιο με πατάτες, σαλάτα καρότου, τούρτα σοκολάτα κτλ.), ακολουθεί σερβίρισμα αναψυκτικών και μετά το πέρας της διαδικασίας σερβιρίσματος αρχίζει η "χώνεψη" με προβολή από τα monitor: Mr.Bean (κλασσικά...), διαφήμιση Ολυμπιακής, βιντεοκλιπ του Υianni, Milva (international πράγματα...!). Λίγη ώρα αργότερα έχουμε ενημέρωση από τον κυβερνήτη ότι πετάμε πάνω από Νάπολη και Βεζούβιο... ατέλειωτη διαδρομή πάνω από τη Μεσόγειο, πέρασμα πάνω από τη Valencia (13:30 ελληνική ώρα), ισπανικές γεωργικές εκτάσεις και προσγείωση στo Barajas της Μαδρίτης (τελικά on-time) στις 14:00 (13:00 ώρα Ισπανίας). Λίγο άγρια προσγείωση και στάθμευση μετά από αρκετή ώρα σε remote stand, αφού διακρίναμε πρώτα μεγάλο κομμάτι του στόλου της Iberia (Β-727, Α-300, Α-320, DC-9, MD-87, B-747, DC-10) και αεροσκαφών της Aviaco, Delta, Alitalia, British, Tarom etc... Το λεωφορείο μας αφήνει σε μια από τις αίθουσες αφίξεων εξωτερικού και από εκεί αποσκευές και taxi για το κέντρο της πόλης και το ξενοδοχείο.
Βαθμολογία στις 2 συγκεκριμένες πτήσεις δεν μπορεί να μπει, ωστόσο απ' ότι θυμάμαι οι πτήσεις εκείνη την εποχή με την ΟΑ μου άφηναν πάντα ευχάριστη γεύση (ίσως και λόγω του καλύτερου φαγητού!). Να σημειώσω ότι μέσα στην τιμή του εισιτηρίου αυτού ήταν και 2 νύχτες δωρεάν σε κεντρικό ξενοδοχείο της Μαδρίτης με το οποίο συνεργαζόταν η Ολυμπιακή. Αυτό γινόταν μέσω της υπηρεσίας "Οlympic Passport".
Στη συνέχεια έχω το ταξίδι επιστροφής MAD-BCN-ATH (με το SX-BEF) και ATH-SKG (με το SX-BCE). Ενώ μένουν να αποκρυπτογραφήσω (!!) πτήσεις το '95 SKG-LHR-SKG (με το SX-BEG και το SX-BEH) και το '94 SKG-ATH (SX-BEB), ATH-HER (SX-BCI). Θα μπουν κι αυτά κάποια στιγμή (αν υπάρχει και αντίστοιχο ενδιαφέρον).[/u]
12-07-1996 SKG--->ATH B-737-284 08:00 OA905 SX-BCD Y Class
Πρωινό ξύπνημα στις 05:25, αναχώρηση για το LGTS στις 06:20 και άφιξη 06:50. Μας περιμένουν εκεί ήδη (εμένα και την οικογένεια μου) οικογενειακοί φίλοι, τσεκάρουμε για την πτήση ΟΑ905 (αναγραφόμενη ώρα επιβίβασης: 07:30) και παίρνουμε τις θέσεις 11Α, 11Β, 11C, 7F. Μικρή βόλτα στο πρώην ανοιχτό observation deck (νυν sbarro) και μια ματιά στην πίστα: Airbus A-300-B4 SX-BEF "Αίας" για την πρώτη πρωινή για Αθήνα (αλλά είχε καθυστέρηση), ATR-42 "Σωκράτης" (SX-BIB) για Λήμνο-Μυτιλήνη [σταθερή αξία το συγκεκριμένο αεροσκάφος] που αναχώρησε μετά από λίγο από τον 10, Β-737-300 της Cronus για Μόναχο. Στις 07:20 προσγειώνεται από Αθήνα το Β-737-284 SX-BCD ("Ήφαιστος" βαμμένο με το scheme "ουράνιο τόξο") με το οποίο θα εκτελούνταν η πτήση μας, ενώ μετά από λίγο έφτασε και Α-300-Β4 της Apollo ("Isle of Crete"... τότε δεν έγραφα νηολόγια αλλά ονόματα... οπότε ρίξτε μια ματιά στο database του airliners.gr για περισσότερα στοιχεία) επίσης για Μόναχο. Κατεβαίνουμε για να περάσουμε τον έλεγχο προς το gate (6) στις 07:50 ενώ παράλληλα προσγειώνεται B-757 της Venus για να εκτελέσει το πρωινό δρομολόγιο της Skybus "Αθήνα-Θεσσαλονίκη"... Το λεωφορείο μας οδηγήσε στο αεροσκάφος, τακτοποιηθήκαμε και αναχώρηση στις 08:10 (προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν για τις 08:00). Τροχιοδρόμηση από τον παράλληλο Α προς το άκρο 16, άμεση απογείωση και πέρασμα πάνω από την εθνική οδό για Χαλκιδική και έπειτα θάλασσα, Σκιάθος (33,000 ft..?? έτσι γράφει το σημειωματάριο) με θέα στο αεροδρόμιο του νησιού και στην πόλη, Εύβοια, Χαλκίδα (κρεμαστή γέφυρα), Τανάγρα (αεροδρόμιο), ευθεία πορεία ως την Αίγινα (βλέποντας στο βάθος το Αγγίστρι), μεγάλη αριστερή στροφή, πορεία ως το Καβούρι και τελικά ευθυγράμμιση με το 33R, πέρασμα πάνω από Βουλιαγμένη, Βούλα, Γλυφάδα, γκόλφ και προσγείωση. Τροχοδρόμηση στο δάπεδο του Δυτικού Αεροσταθμού και πέρασμα στην αίθουσα Αφίξεων Εσωτερικού και από εκεί στην αίθουσα μετεπιβίβασης για τον έλεγχο διαβατηρίων και τις αναχωρήσεις εξωτερικού μέχρι την επόμενη πτήση για Μαδρίτη.
Δεν αναφερόταν τίποτα στις σημειώσεις για in-flight service αλλά λογικά θα προσφέρθηκε χυμός-καφές ενώ να αναφέρω ότι η παραπάνω πτήση ήταν δωρεάν ως ενιαία πτήση με την πτήση εξωτερικού που ακολουθούσε.
12-07-1996 ATH--->MAD B-737-484 10:20 OA247 SX-BKC Y Class
Φτάνοντας στην αίθουσα αναχωρήσεων εξωτερικού του Δυτικού ενημερωθήκαμε για 25λεπτη καθυστέρηση της πτήσης μας ως τις 10:45. Τελικά έπειτα από μια βόλτα στα Duty Free γίνεται αναγγελία για επιβίβαση από την gate 7 στις 10:20. Με το λεωφορείο ως το B-734 "Φίλιπποι" (SX-BKC με τα χρώματα του "ουράνιου τόξου") και πέρασμα κοντά από τα SX-BCK, SX-BCE, SX-BKF, 2 B-747 ενώ στο βάθος φαίνονταν και τα παροπλισμένα Β-727. Είσοδος στο αεροσκάφος, πέρασμα από την business (όπου δεν υπήρχε κανένας επιβάτης) και τακτοποίηση στις θέσεις μας που ήταν οι 13A, 13B, 13C, 13D. Αναχώρηση τελικά στις 11:00 (διάρκεια πτήσης 03:40). Οι οθόνες ήταν σε λειτουργία και από εκεί έγινε η επίδειξη σωστικών μέσων, μοιράστηκαν τα ακουστικά του in-flight entetainment service συσκευασμένα σε πλαστικό ενώ παράλληλα γινόταν η τροχοδρόμηση πάνω στον 15R/33L ως το άκρο του 33R επί κανένα 10λεπτο. Στο απέναντι δάπεδο του Ανατολικού διέκρινα το B-747 της Τοwer-Air, το B-747 της TWA και αρκετά ακόμα αεροσκάφη. Η απογείωση ήταν κάτι παραπάνω από άμεση και αριστερή στροφή αμέσως πάνω από τη θάλασσα, Ελευσίνα, Πελοπόννησος, Ιόνια νησιά, πέρασμα πάνω από το αεροδρόμιο Ακτίου. Στο σημείο αυτό ζητάμε από τη συνοδό αν μπορούμε να πάμε στο cockpit και μετά από λίγο είμαστε μέσα. Είπαμε αρκετά με τον κυβερνήτη (ο συγκυβερνήτης είχε συνεχώς επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας) και αυτά που έχω καταγεγραμμένα είναι πως δούλευε ήδη 16 χρόνια στην Ολυμπιακή, ότι είχε ξυπνήσει 05:00 εκείνη τη μέρα για να βρίσκεται εγκαίρως στο αεροδρόμιο για την πτήση και ότι εκείνη τη στιγμή πετούσαμε πάνω από την Κέρκυρα, όπως εξάλλου ανακοίνωνε και στους επιβάτες εκείνη την ώρα από το μικρόφωνο του. Αφού κεραστήκαμε και μερικές μαστίχες, επιστροφή στις θέσεις, περασμα των duty-free και αμέσως μετά σερβίρισμα φαγητού: σολομός με ταραμά, φιλέτο μοσχαρίσιο με πατάτες, σαλάτα καρότου, τούρτα σοκολάτα κτλ.), ακολουθεί σερβίρισμα αναψυκτικών και μετά το πέρας της διαδικασίας σερβιρίσματος αρχίζει η "χώνεψη" με προβολή από τα monitor: Mr.Bean (κλασσικά...), διαφήμιση Ολυμπιακής, βιντεοκλιπ του Υianni, Milva (international πράγματα...!). Λίγη ώρα αργότερα έχουμε ενημέρωση από τον κυβερνήτη ότι πετάμε πάνω από Νάπολη και Βεζούβιο... ατέλειωτη διαδρομή πάνω από τη Μεσόγειο, πέρασμα πάνω από τη Valencia (13:30 ελληνική ώρα), ισπανικές γεωργικές εκτάσεις και προσγείωση στo Barajas της Μαδρίτης (τελικά on-time) στις 14:00 (13:00 ώρα Ισπανίας). Λίγο άγρια προσγείωση και στάθμευση μετά από αρκετή ώρα σε remote stand, αφού διακρίναμε πρώτα μεγάλο κομμάτι του στόλου της Iberia (Β-727, Α-300, Α-320, DC-9, MD-87, B-747, DC-10) και αεροσκαφών της Aviaco, Delta, Alitalia, British, Tarom etc... Το λεωφορείο μας αφήνει σε μια από τις αίθουσες αφίξεων εξωτερικού και από εκεί αποσκευές και taxi για το κέντρο της πόλης και το ξενοδοχείο.
Βαθμολογία στις 2 συγκεκριμένες πτήσεις δεν μπορεί να μπει, ωστόσο απ' ότι θυμάμαι οι πτήσεις εκείνη την εποχή με την ΟΑ μου άφηναν πάντα ευχάριστη γεύση (ίσως και λόγω του καλύτερου φαγητού!). Να σημειώσω ότι μέσα στην τιμή του εισιτηρίου αυτού ήταν και 2 νύχτες δωρεάν σε κεντρικό ξενοδοχείο της Μαδρίτης με το οποίο συνεργαζόταν η Ολυμπιακή. Αυτό γινόταν μέσω της υπηρεσίας "Οlympic Passport".
Στη συνέχεια έχω το ταξίδι επιστροφής MAD-BCN-ATH (με το SX-BEF) και ATH-SKG (με το SX-BCE). Ενώ μένουν να αποκρυπτογραφήσω (!!) πτήσεις το '95 SKG-LHR-SKG (με το SX-BEG και το SX-BEH) και το '94 SKG-ATH (SX-BEB), ATH-HER (SX-BCI). Θα μπουν κι αυτά κάποια στιγμή (αν υπάρχει και αντίστοιχο ενδιαφέρον).[/u]