Olympic Airways: Trip Reports 1994-1995-1996

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.836
Likes
219
Βρήκα πρόσφατα κάποιες σημειώσεις από πτήσεις πριν 8-10 χρόνια (11-13 ετών ήμουν) και αποφάσισα να τις "αποκρυπτογραφήσω" και να τις ανεβάσω ως περιγραφικά trip-report μιας και έχουν αποκτήσει αξία έπειτα από τόσα χρόνια...! Βέβαια λείπει κάπως η "κριτική ματιά" αλλά ok...


12-07-1996 SKG--->ATH B-737-284 08:00 OA905 SX-BCD Y Class

Πρωινό ξύπνημα στις 05:25, αναχώρηση για το LGTS στις 06:20 και άφιξη 06:50. Μας περιμένουν εκεί ήδη (εμένα και την οικογένεια μου) οικογενειακοί φίλοι, τσεκάρουμε για την πτήση ΟΑ905 (αναγραφόμενη ώρα επιβίβασης: 07:30) και παίρνουμε τις θέσεις 11Α, 11Β, 11C, 7F. Μικρή βόλτα στο πρώην ανοιχτό observation deck (νυν sbarro) και μια ματιά στην πίστα: Airbus A-300-B4 SX-BEF "Αίας" για την πρώτη πρωινή για Αθήνα (αλλά είχε καθυστέρηση), ATR-42 "Σωκράτης" (SX-BIB) για Λήμνο-Μυτιλήνη [σταθερή αξία το συγκεκριμένο αεροσκάφος] που αναχώρησε μετά από λίγο από τον 10, Β-737-300 της Cronus για Μόναχο. Στις 07:20 προσγειώνεται από Αθήνα το Β-737-284 SX-BCD ("Ήφαιστος" βαμμένο με το scheme "ουράνιο τόξο") με το οποίο θα εκτελούνταν η πτήση μας, ενώ μετά από λίγο έφτασε και Α-300-Β4 της Apollo ("Isle of Crete"... τότε δεν έγραφα νηολόγια αλλά ονόματα... οπότε ρίξτε μια ματιά στο database του airliners.gr για περισσότερα στοιχεία) επίσης για Μόναχο. Κατεβαίνουμε για να περάσουμε τον έλεγχο προς το gate (6) στις 07:50 ενώ παράλληλα προσγειώνεται B-757 της Venus για να εκτελέσει το πρωινό δρομολόγιο της Skybus "Αθήνα-Θεσσαλονίκη"... Το λεωφορείο μας οδηγήσε στο αεροσκάφος, τακτοποιηθήκαμε και αναχώρηση στις 08:10 (προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν για τις 08:00). Τροχιοδρόμηση από τον παράλληλο Α προς το άκρο 16, άμεση απογείωση και πέρασμα πάνω από την εθνική οδό για Χαλκιδική και έπειτα θάλασσα, Σκιάθος (33,000 ft..?? έτσι γράφει το σημειωματάριο) με θέα στο αεροδρόμιο του νησιού και στην πόλη, Εύβοια, Χαλκίδα (κρεμαστή γέφυρα), Τανάγρα (αεροδρόμιο), ευθεία πορεία ως την Αίγινα (βλέποντας στο βάθος το Αγγίστρι), μεγάλη αριστερή στροφή, πορεία ως το Καβούρι και τελικά ευθυγράμμιση με το 33R, πέρασμα πάνω από Βουλιαγμένη, Βούλα, Γλυφάδα, γκόλφ και προσγείωση. Τροχοδρόμηση στο δάπεδο του Δυτικού Αεροσταθμού και πέρασμα στην αίθουσα Αφίξεων Εσωτερικού και από εκεί στην αίθουσα μετεπιβίβασης για τον έλεγχο διαβατηρίων και τις αναχωρήσεις εξωτερικού μέχρι την επόμενη πτήση για Μαδρίτη.

Δεν αναφερόταν τίποτα στις σημειώσεις για in-flight service αλλά λογικά θα προσφέρθηκε χυμός-καφές ενώ να αναφέρω ότι η παραπάνω πτήση ήταν δωρεάν ως ενιαία πτήση με την πτήση εξωτερικού που ακολουθούσε.



12-07-1996 ATH--->MAD B-737-484 10:20 OA247 SX-BKC Y Class


Φτάνοντας στην αίθουσα αναχωρήσεων εξωτερικού του Δυτικού ενημερωθήκαμε για 25λεπτη καθυστέρηση της πτήσης μας ως τις 10:45. Τελικά έπειτα από μια βόλτα στα Duty Free γίνεται αναγγελία για επιβίβαση από την gate 7 στις 10:20. Με το λεωφορείο ως το B-734 "Φίλιπποι" (SX-BKC με τα χρώματα του "ουράνιου τόξου") και πέρασμα κοντά από τα SX-BCK, SX-BCE, SX-BKF, 2 B-747 ενώ στο βάθος φαίνονταν και τα παροπλισμένα Β-727. Είσοδος στο αεροσκάφος, πέρασμα από την business (όπου δεν υπήρχε κανένας επιβάτης) και τακτοποίηση στις θέσεις μας που ήταν οι 13A, 13B, 13C, 13D. Αναχώρηση τελικά στις 11:00 (διάρκεια πτήσης 03:40). Οι οθόνες ήταν σε λειτουργία και από εκεί έγινε η επίδειξη σωστικών μέσων, μοιράστηκαν τα ακουστικά του in-flight entetainment service συσκευασμένα σε πλαστικό ενώ παράλληλα γινόταν η τροχοδρόμηση πάνω στον 15R/33L ως το άκρο του 33R επί κανένα 10λεπτο. Στο απέναντι δάπεδο του Ανατολικού διέκρινα το B-747 της Τοwer-Air, το B-747 της TWA και αρκετά ακόμα αεροσκάφη. Η απογείωση ήταν κάτι παραπάνω από άμεση και αριστερή στροφή αμέσως πάνω από τη θάλασσα, Ελευσίνα, Πελοπόννησος, Ιόνια νησιά, πέρασμα πάνω από το αεροδρόμιο Ακτίου. Στο σημείο αυτό ζητάμε από τη συνοδό αν μπορούμε να πάμε στο cockpit και μετά από λίγο είμαστε μέσα. Είπαμε αρκετά με τον κυβερνήτη (ο συγκυβερνήτης είχε συνεχώς επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας) και αυτά που έχω καταγεγραμμένα είναι πως δούλευε ήδη 16 χρόνια στην Ολυμπιακή, ότι είχε ξυπνήσει 05:00 εκείνη τη μέρα για να βρίσκεται εγκαίρως στο αεροδρόμιο για την πτήση και ότι εκείνη τη στιγμή πετούσαμε πάνω από την Κέρκυρα, όπως εξάλλου ανακοίνωνε και στους επιβάτες εκείνη την ώρα από το μικρόφωνο του. Αφού κεραστήκαμε και μερικές μαστίχες, επιστροφή στις θέσεις, περασμα των duty-free και αμέσως μετά σερβίρισμα φαγητού: σολομός με ταραμά, φιλέτο μοσχαρίσιο με πατάτες, σαλάτα καρότου, τούρτα σοκολάτα κτλ.), ακολουθεί σερβίρισμα αναψυκτικών και μετά το πέρας της διαδικασίας σερβιρίσματος αρχίζει η "χώνεψη" με προβολή από τα monitor: Mr.Bean (κλασσικά...), διαφήμιση Ολυμπιακής, βιντεοκλιπ του Υianni, Milva (international πράγματα...!). Λίγη ώρα αργότερα έχουμε ενημέρωση από τον κυβερνήτη ότι πετάμε πάνω από Νάπολη και Βεζούβιο... ατέλειωτη διαδρομή πάνω από τη Μεσόγειο, πέρασμα πάνω από τη Valencia (13:30 ελληνική ώρα), ισπανικές γεωργικές εκτάσεις και προσγείωση στo Barajas της Μαδρίτης (τελικά on-time) στις 14:00 (13:00 ώρα Ισπανίας). Λίγο άγρια προσγείωση και στάθμευση μετά από αρκετή ώρα σε remote stand, αφού διακρίναμε πρώτα μεγάλο κομμάτι του στόλου της Iberia (Β-727, Α-300, Α-320, DC-9, MD-87, B-747, DC-10) και αεροσκαφών της Aviaco, Delta, Alitalia, British, Tarom etc... Το λεωφορείο μας αφήνει σε μια από τις αίθουσες αφίξεων εξωτερικού και από εκεί αποσκευές και taxi για το κέντρο της πόλης και το ξενοδοχείο.


Βαθμολογία στις 2 συγκεκριμένες πτήσεις δεν μπορεί να μπει, ωστόσο απ' ότι θυμάμαι οι πτήσεις εκείνη την εποχή με την ΟΑ μου άφηναν πάντα ευχάριστη γεύση (ίσως και λόγω του καλύτερου φαγητού!). Να σημειώσω ότι μέσα στην τιμή του εισιτηρίου αυτού ήταν και 2 νύχτες δωρεάν σε κεντρικό ξενοδοχείο της Μαδρίτης με το οποίο συνεργαζόταν η Ολυμπιακή. Αυτό γινόταν μέσω της υπηρεσίας "Οlympic Passport".


Στη συνέχεια έχω το ταξίδι επιστροφής MAD-BCN-ATH (με το SX-BEF) και ATH-SKG (με το SX-BCE). Ενώ μένουν να αποκρυπτογραφήσω (!!) πτήσεις το '95 SKG-LHR-SKG (με το SX-BEG και το SX-BEH) και το '94 SKG-ATH (SX-BEB), ATH-HER (SX-BCI). Θα μπουν κι αυτά κάποια στιγμή (αν υπάρχει και αντίστοιχο ενδιαφέρον).[/u]
 
Ωραίο και νοσταλγικό report :!:

Σταθερή αξία οι μικρο-καθυστερήσεις της ΟΑ :wink:
 
Ααααχχχ μας πήγες πολύ καιρό πίσω, Χρήστο! Δεν έχουν περάσει τόόόσο πολλά χρόνια, αλλά κάποια πράγματα έχουν αλλάξει οριστικά. "Olympic Passport", σολωμός, TWA, B737-284...και, βέβαια, η επίσκεψη στο cockpit δεδομένη...

Περιμένουμε κι άλλα!
 
Να ΄σαι καλά ρε Χρίστο που μας θύμισες περασμένα μεγαλεία.

Και ότι ακόμη αποκρυπτογραφήσεις ... εμείς εδώ είμαστε και χαιρόμαστε :lol:
 
Xrhsto se eyxaristw gia to gamato post.Alla aderfia mhn melangxoleite den einai toso tragika ta pragmata shmera :D
 
goldfish":hznwe53q said:
Xrhsto se eyxaristw gia to gamato post.Alla aderfia mhn melangxoleite den einai toso tragika ta pragmata shmera :D
...einai xeirotera! LOL

Xristo, legetai "nostalgia" kai me varese katakoutela! :cry: Mono reports apo LGAV sto mellon parakalw! 8)
 
23-07-1996 MAD--->BCN--->ATH SX-BEF OA 248 13:50 Y Class


Ξεκινάμε από το ξενοδοχείο στις 11:00 και άφιξη τελικά στο Barajas στις 11:45 με taxi (έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Μαδρίτη και μοναδικά μέσα -τουλάχιστον εκείνη την εποχή- για το αεροδρόμιο τα λεωφορεία και τα ταξί). Κατευθείαν για τα check-in της Ολυμπιακής (desks 68-69). Η αίθουσα αναχωρήσεων εξωτερικού ιδιαίτερα μεγάλη με 2 πίνακες αναχωρήσεων απ' όπου φαίνονταν πως υπήρχαν πολλές καθυστερήσεις [εκείνη την περίοδο το Barajas είχε μονάχα ένα κύριο διάδρομο (τον 15/33) καθώς και ένα τέμνοντα δευτερεύοντα και λειτουργούσε στα όρια του.]. Περνάμε στον χώρο αναχωρήσεων με τα duty free και στις 13:40 περνάμε τον έλεγχο των καρτών επιβίβασης στο gate 10. Η πτήση αντί για τις 13:50, θα έφευγε στις 14:06 και θα πραγματοποιούνταν (εκτός προγράμματος) μέσω του αεροδρομίου της Βαρκελώνης - πιθανώς για να παραλάβει κάποιο group. Από το gate μας παίρνει λεωφορείο ως το remote stand που βρισκόταν το A-300-B4 της ΟΑ "Αίας" (SX-BEF) [βαμμένο με τα σημερινά χρώματα της Ολυμπιακής] και μπόρεσα να διακρίνω πολλά αεροσκάφη των Iberia, Aviaco, Alitalia, British, Lufthansa, KLM, Air Nostrum, Aeroflot, Aerolineas Argentinas κτλ. αλλά και ένα A-300 της Apollo που μόλις είχε φτάσει από Ελλάδα. Το αεροσκάφος μας δεν ήταν γεμάτο ούτε στο 1/3 αλλά στη Βαρκελώνη γέμισε ολόκληρο [εξαιτίας πιθανώς και του group είχα δρομολογήσει - αν και τις Τρίτες πήγαινε 734 - το Α300 εκείνη τη μέρα]. Οι θέσεις ήταν οι 15A, 15C, 15D, 15E. Τελικά μ' αυτά και μ' αυτά, το αεροσκάφος απογειώθηκε από τον 15/33 του Barajas στις 14:50 περνώντας πάνω και από την μεγάλη αεροπορική βάση του Torrejon κοντά στο Barajas. Αρχικά είχαμε κάποιες έντονες αναταράξεις αλλά τα πράγματα ηρέμησαν μετά την άνοδο σε μεγαλύτερο ύψος. Η πτήση θα διαρκούσε 50 λεπτά και γύρω στις 15:35 φάνηκε η πόλη της Βαρκελώνης, οι μαρίνες και το λιμάνι συνεχίσαμε ευθεία και στη συνέχει μεγάλη στροφή για προσγείωση στο El Prat που βρίσκεται δίπλα στην ακτή. Το αεροσκάφος αυτή τη φορά πηγαίνει σε φυσούνα, 30 λεπτά παραμονή στο αεροδρόμιο και ανεφοδιασμός σε καύσιμα. Το αεροδρόμιο είχε μεγάλη κίνηση - κυρίως από αεροσκάφη της Iberia αλλά και Alitalia, Air France Κτλ. Pushback, νέα αναχώρηση, αναγγελία ότι η πτήση BCN--->ATH θα διαρκέσει 2h15 και σερβίρισμα φαγητού: κρέας με μακαρονάκι κοφτό, σαλάτα λάχανο, κρέμα καραμελέ, αυγά με τονοσαλάτα, ψωμάκι, coca-cola κτλ. Το πέρασμα αυτή τη φορά από το Βεζούβιο δεν περιλαμβάνει μόνο ανακοίνωση από τον κυβερνήτη αλλά και μια εντυπωσιακή στροφή [και επαναφορά] για να το θαυμάσουμε καλύτερα. Αισθάνθηκα λίγο σαν σε βάρκα, με όλους τους επιβάτες να μαζεύονται όρθιοι στην αριστερά πλευρά του αεροσκάφους για να δουν από τα παράθυρα το ηφαίστειο. Γενικώς το κλίμα στο α/φ (πιθανώς λόγω και του group αλλά και λόγω της ευρυχωρίας του airbus) ήταν χαλαρό, με τους επιβάτες όρθιους σε πηγαδάκια να συνομιλούν συνεχώς. Πέρασμα αφορολογήτων, αγορά ενός B-747-200B της ΟΑ από την Herpa. Η πορεία συνεχίζεται πάνω από τα Ιόνια νησιά, τη Βορειοδυτική Πελοπόννησο, το Ριο-Αντίρριο,. Σαρωνικός, κάθοδος πάνω από Βουλιαγμένη, Βούλα, Γλυφάδα και προσγείωση κάπου στο μέσο του 33R και φρενάρισμα... Στάθμευση στο Δυτικό Αεροδρόμιο όπου μεταξύ άλλων βλέπω 8 από τα 9 εκείνη την εποχή 727 της ΟΑ που βρισκόταν στο Ελληνικό, 1 Β-747 στο hangar και αρκετό από τον υπόλοιπο στόλο (μέσα σ' όλα και τα 7 dornier της ΟΑ που είχαν μόλις επιστρέψει όλα από το ημερήσιο πτητικό τους πρόγραμμα). Τέλος της πτήσης στις 19:50 περίπου, ώρα Ελλάδος.



23-07-1996 ATH--->SKG SX-BCE OA 922 22:30 Y Class

Μετά την άφιξη από Μαδρίτη βγαίνουμε στη χαμηλοτάβανη Αίθουσα Αφίξεων Εξωτερικού του Δυτικού -ίσως το πιο άσχημο κομμάτι του αεροσταθμού της ΟΑ- και στη συνέχεια δεξιά για την αίθουσα αναχωρήσεων Εσωτερικού. Έξω από την αίθουσα αυτή, στα check-in εσωτερικού μείναμε για 3,5 περίπου ώρες ως την αναχώρηση της πτήσης για Θεσσαλονίκη. Την τιμητική του είχε κι ένας αδέσποτος σκύλος που έκοβε βόλτες στους χώρους του αεροσταθμού. Από τις οθόνες αναχωρήσεων του LGAT βλέπω ότι η ΟΑ 922 θα εκτελούταν με το SX-BCL προερχόμενο εκ Dusseldorf-Καβάλας αλλά τελικά αργότερα έγινε αλλαγή με το SX-BCE μιας και το SX-BCL καθυστέρησε να έρθει. Άλλα συνταρακτικά γεγονότα εκείνου του απογεύματος: μια ματαίωση πτήσης προς Σάμο λόγω καιρού και μια ματαίωση για Ηράκλειο (άνευ αιτίας). Πέρασμα στις 22:10 προς τα gates εσωτερικού και συγκεκριμένα από το gate 11 για το λεωφορείο προς το B-737-284 "Διόνυσος" (σημερινά χρώματα ΟΑ). Τακτοποίηση στις θέσεις 18Α, 18Β, 18C, 18D. Εντωμεταξύ κάποιοι από τους φίλους κατέληξαν να περιμένουν στην ουρά του gate για τη βραδινή πτήση προς Κέρκυρα, με αποτέλεσμα -μέχρι να το καταλάβουν- να γίνει 22:35 και να καθυστερήσουν ελαφρώς τη πτήση μας για Θεσσαλονίκη. Τελικά αναχωρήσαμε στις 22:40, βραδινή τροχοδρόμηση. Θορυβώδης Απογείωση από τον 33R και προβλεπόμενη διάρκεια πτήσης 40 λεπτά. Η τυπική πορτοκαλάδα... και τελικά Αγία Τριάδα, Πανόραμα, Περιφερειακός, Καλαμαριά και προσγείωση με αρκετά τριξίματα στις 23:25 (πιθανώς στον 16 αν κρίνω από τη διαδρομή). Στο apron του "Μακεδονία" και ένα από τα δύο 732 που στάθμευαν εκείνο το καλοκαίρι επί μονίμου βάσεως στη Θεσσαλονίκη και εκτελούσαν τα δρομολόγια προς Ευρώπη (ρόλο που ανέλαβαν αργότερα και τα 717).
 
3 πτήσεις SKG->ATH, ATH->HER, HER->ATH:

22-04-1994 SKG--->ATH Α-300-Β4 SX-BEB OA 903 07:25 Y Class

Πρωινή άφιξη στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με το αυτοκίνητο. Η επιβίβαση στο αεροσκάφος έγινε από τη gate 6 (6 ήταν όλες κι όλες οι έξοδοι στο LGTS...!). Το αεροσκάφος ήταν το A-300-B4 "Οδυσσέας" (SX-BEB) λίγους μήνες πριν φύγει από το στόλο της ΟΑ, βαμμένο με το colour scheme "ουράνιο τόξο". Στο εσωτερικό υπήρχαν καφέ καθίσματα (σε αντίθεση με άλλα -Β4 της ΟΑ που είχαν μπλε) και είχαμε τις θέσεις 10D, 10E, 10F, 10G, δηλαδή μια τετράδα μεταξύ των 2 διαδρόμων. Η πτήση είχε 30 λεπτά καθυστέρηση, οπότε αντί για τις 07:25 αναχώρησε στις 07:55. Η διάρκεια της πτήσης ήταν 40 λεπτά και μοιράστηκε καφές και πορτοκαλάδα. Πάνω από Σκόπελο, ο κυβερνήτης έκανε την αναγγελία του ενημερώνοντας ότι πετάμε στα 33.000 ft. ενώ στην Αθήνα είχε 17ο C και συννεφιά. Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού φτάσαμε στις 08:40 (H προγραμματισμένη ώρα άφιξης ήταν για τις 08:10).


22-04-1994 ATH--->HER Β-737-284 SX-BCI OA 506 09:45 Y Class

Πηγαίνουμε στην αίθουσα Αναχωρήσεων Εσωτερικού με τους θορυβώδεις (αλλά αξέχαστους) πίνακες. Υπήρχε αρκετός συνωστισμός εκείνη την ώρα με βουλευτές να αναχωρούν για Χαλκιδική για συνέδριο κόμματος και ηθοποιούς. Δυστυχώς λίγη ώρα μετά, ακούμε την αναγγελία για 3ωρη καθυστέρηση της πτήσης μας για Ηράκλειο (δεν πέρναμε το πλοίο καλύτερα?) λόγω έλλειψης αεροσκάφους, οπότε νέα ώρα αναχώρησης: 12:45. Μας μοίρασαν ωστόσο κουπόνια για σάντουιτς και ποτά λόγω της καθυστέρησης. Λόγω βέβαια της καθυστέρησης είχα την ευκαιρία να χαζέψω στο αεροδρόμιο και στην πίστα. Απέναντι στον 03/21 (πλευρά του 21 ) ήταν σταθμευμένα 4 Β-727 της ΟΑ (πιθανώς τα SX-CBA,SX-CBB,SX-CBE,SX-CBF που αργότερα βρέθηκαν στα χορτάρια δίπλα στο άκρο 03) ενώ μπροστά από τα gates της αίθουσας μας διακρίνονταν ως γνωστό τα dornier και τα atr. Στο αεροδρόμιο πραγματοποιούταν εργασίες ελαιοχρωματισμού και γενικώς οι συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες. Στις 12:40 περίπου έγινε η επιβίβαση στο αεροσκάφος (το B-737-284 SX-BCI "Πρωτεύς" βαμμένο ακόμα με τα χρώματα του '80 - όπως παραλήφθηκε) ενώ μπαίνοντας μέσα πετύχαμε την αεροσυνοδό της πρωινής πτήσης SKG->ATH. Ήμασταν στη σειρά 16 (θέσεις B,C,D,E) αλλά ως συνήθως με λυπήθηκαν και η διπλανή μου, μου έδωσε τη θέση της (Α) στο παράθυρο... Συνεχίσαμε στη τροχοδρόμηση στον παράλληλο 15R/33L, έχοντας μια καλή άποψη του Ανατολικού Αεροσταθμού (εκείνη την ώρα υπήρχαν αεροσκάφη των Aeroflot, Cyprus, TWA, LTU κ.α.) και απογείωση από τον 33R, πτήση πάνω από Ελευσίνα και μετά πάνω από το κέντρο της Αθήνας (Λυκαβηττό, Ζάππειο, Καλλιμάρμαρο κτλ.), το Σούνιο και θάλασσα ως τη νήσο Δία και την Κρήτη. Προγείωση με αρκετό τράνταγμα στον 27 (μπορεί να άνοιξε και κανένα ντουλάπι του 732...!) και στάθμευση στο apron ανάμεσα σε αρκετά charter. Εκείνη την περίοδο ο διώροφος αεροσταθμός για τις πτήσεις Εξωτερικού (το άσπρο κτίριο με τις γυάλινες επιφάνειες) ήταν υπό κατασκευή και γενικώς το αεροδρόμιο ήταν σε φάση "σκαλωσιές, μπετά κτλ..". Από εκεί taxi και αναχώρηση για την πόλη.


26-04-1994 HER--->ATH Β-737-284 SX-BCI OA 511 18:45 Y Class

Και πάλι με το SX-BCI "Πρωτεύς" (θέσεις 08C,D,E,F), αναχώρηση από τον 27 του LGIR και προσγείωση στον 33R του Ελληνικού. Δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία γι' αυτήν την (τυπική κατά τ' άλλα) πτήση. Το ATH--->SKG είναι με intercity του ΟΣΕ την επόμενη μέρα. :)

Το κόστος της πτήσης (με φόρους). Να αναφέρω επίσης πως οι πτήσεις ήταν γεμάτες και στις 3 περιπτώσεις (πλησίαζε και πασχαλινή περίοδος)

35.400 δρχ. (skg-ath-her) + 19.000 δρχ. (her-ath) τα εισιτήρια για τους γονείς
16.300 δρχ. (skg-ath-her) + 8.100 δρχ. (her-ath) το εισιτήριο για τα παιδιά...


----
----
 
Κι ένα round-trip SKG-LHR-SKG και πάλι με ΟΑ. :wink: :wink:

20-08-1995 SKG--->LHR SX-BEG OA 261 09:50 Y Class

Πρωινό ξύπνημα στις 06:50 και άφιξη στο αεροδρόμιο σε μόλις 20 λεπτά (λόγω ώρας...). Συνάντηση μ' ένα φίλο που θα ταξίδευα μαζί και check-in. Το "Μακεδονία" ήταν ακόμα στη μορφή που ήταν και τη δεκαετία του '80, με κυκλική σκάλα που ένωνε εσωτερικά τους 2 ορόφους καθώς και κάποια "βιτρό" με την ιστορία της παγκόσμιας αεροπορίας πάνω από τις θύρες εξόδου. Ανεβαίνω στο υπαίθριο observation deck λίγο μετά τις 08:30 όπου υπήρχε συνωστισμός αεροσκαφών της Ολυμπιακής: το B-737-484 SX-BKA ("Βεργίνα) για Βρυξέλλες, το B-737-284 SX-BCF ("Ποσειδών") για Μιλάνο και το B-737-284 SX-BCG ("Φοίβος") για Λάρνακα. Όλες οι πτήσεις αυτές από Αθήνα με ενδιάμεσο σταθμό τη Θεσ/νίκη (εκτός της Λάρνακας!). Στις 09:00 γίνονται τα απαραίτητα χαιρετίσματα και περνάω τον έλεγχο διαβατηρίων και πέρασμα στην αίθουσα αναχωρήσεων εξωτερικού που διέθετε εκείνη την εποχή 4 gates (τα άλλα 2 ήταν για τις αναχωρήσεις εσωτερικού)! Μια βόλτα στα duty-free και αναμονή μέχρι να ελευθερωθεί το gate μας από την πτήση της ΟΑ για Μιλάνο. Είχαν επιβιβαστεί 37 επιβάτες και η υπάλληλος έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες για να έρθουν και οι 3 τελευταίοι και χαμένοι ώστε να "κλείσει" η πτήση. Λόγω της καθυστέρησης των τριών, καθυστέρησε και η δικιά μας επιβίβαση και πτήση. Τελικά οι 3 "χαμένοι" του Μιλάνου εμφανίζονται στις 09:50 (ώρα αναχώρησής μας) και περνάμε πλέον το gate και εμείς (ΕΞΟΔΟΣ 4). Με το λεωφορείο οδηγούμαστε στο SX-BEG "Διομήδης" (A-300-B4 ακόμα με τα παλιά χρώματα της ΟΑ) ενώ στο δάπεδο πλέον έχουν σταθμεύσει και το SX-BKE (B-737-484 "Στάγιρα") για Βερολίνο και ένα md-80 της SAS. Η θέση μου είναι η 25G, δίπλα στο διάδρομο του α/φ. Γίνεται καταμέτρηση επιβατών και αναχώρηση τελικά στις 10:15, τροχοδρόμηση και μετά από κανένα 5λεπτο απογείωση από τον 34. Το πλήρωμα μας ενημέρωσε ότι θα φτάναμε στο Heathrow σε 02:55. Στις 10:50 έγινε και η ανακοίνωση του κυβερνήτη, λέγοντας πως πετάμε πάνω από τη "Νέα Γιουγκοσλαβία" και ότι η διαδρομή θα ήταν πάνω από Βελιγράδι - Ουγγαρία (Βουδαπέστη) - Αυστρία (Βιέννη) - Γερμανία (Στουτγκάρδη κτλ.) - Βέλγιο (Βρυξέλλες) και το στενό της Μάνγχης. Το πλήρωμα αποτελούνταν από 4 γυναίκες συνοδούς, 2 άνδρες συνοδούς και 1 προϊσταμένη. Πέρασμα τρόλεϊ με τα ποτά και στη συνέχεια διανομή φαγητού: κρέας με αρακά και πατάτες, ψάρι καπνιστό, χωριάτικη σαλάτα, παξιμάδια, καρυδόπιτα και στη συνέχεια μπύρα, τσάι etc. Συνεχίσαμε αργότερα με τις πωλήσεις αφορολογήτων ειδών και σε κάποια στιγμή ο κυβερνήτης ξαναπαίρνει το μικρόφωνο για να μας υπενθυμίσει ότι βρισκόμαστε πάνω από τη Μάνγχη. Σε λίγο εμφανίζονται κάτω μας οι αγγλικές εξοχές και λίμνες, προσγείωση στο LHR με χειροκροτήματα και μετά από 10 λεπτά τροχοδρόμησης, στάθμευση σε φυσούνα. Αρκετή διαδρομή μέσα σε διαδρόμους του Terminal 2 ως την αίθουσα με τα luggage claims και παραλάβή μετά από 10λεπτο των αποσκευών μας (ενώ δεν έλειπαν και κάποιες αποσκευές της πτήσης skg-->bru που κατέληξαν "ως δια μαγείας" στο LHR... :( ). Λιγάκι ψάξιμο για να βρούμε την έξοδο προς το μετρό και τελικά Picadilly Line για το κεντρικό Λονδίνο...


03-09-1995 LHR--->SKG SX-BEH OA 262 16:40 Y Class

Αν και είχα κλείσει τα 12 μόλις (οπότε πλήρωνα adult fare), ο θείος μου (στον οποίο και διέμενα) ήθελε να με στείλει ως unaccompanied person (αυτό γίνεται ως τα 16). Οπότε μερικές μέρες πριν την αναχώρηση επισκεφθήκαμε τα γραφεία της Ολυμπιακής στο Λονδίνο για τη δήλωση. Πάντως ήμουν - δεν ήμουν ασυνόδευτο δεν υπήρξε και καμια διαφορά... Τελευταία μέρα και τελευταία βόλτα στο Notting Hill και το Bayswater και στις 13:30 αναχώρηση με circle/picadilly για το Terminal 2 του Heathrow. Τσεκάρισμα εισιτηρίων στο desk της ΟΑ (με προσωπικό της Aer Lingus). Βόλτα στο αεροδρόμιο από τις 14:30 ως τις 15:30 αναμένοντας την άφιξη του α/φ από Αθήνα. Στη συνέχεια επιστροφή στα γκισέ απ' όπου με παραλαμβάνει μια συνοδός της Aer Lingus, μου δίνει κάποια έγγραφα και με οδηγεί ως το gate. Εκεί με βάζει να περιμένω μέχρι νεοτέρας. Εντωμεταξύ περνάει στο αεροσκάφος και ο κυβερνήτης, αρχίζει (και τελειώνει) και η επιβίβαση αλλά εγώ συνεχίζω να περιμένω μέχρι που τελικά καταλήγω να ζητήσω εξηγήσεις: "Εγώ, δεν θα μπω μέσα??"... Τελικά μου ζητάνε συγγνώμη και μπαίνω στο α/φ (Airbus A-300-B4 SX-BEH "Πηλεύς" με τα χρώματα του ουράνιου τόξου) γύρω στις 16:25 και κάθομαι στην 11Κ (όπου τυγχάνει να έχει και την διπλανή της άδεια...). Αναχώρηση στις 16:45. Γεύμα: Ψάρι με πατάτες, σαλάτα, μια άλλη σαλάτα-κρέμα και τούρτα. Περνάμε λίγο πριν την Ελλάδα (κάπου στη Σερβία) μια "καλή" ζώνη αναταράξεων και στις 21:20 η Θεσσαλονίκη αρχίζει να διακρίνεται μέσα στο σκοτάδι και τελικά προσγείωση στον 16. (προγραμματισμένη ώρα άφιξης 21:35... οπότε λογικά ήμασταν on time). To όφελος (?) του unaccompanied του ότι κατέβηκα πρώτος. Από την κάθοδο στο apron και μέτα, τέλος της κάθε συνοδείας.


Ο ναύλος στοίχισε 97.900 δρχ. (με φόρους) [ adult ]
 
Top