OLYMPIC AW 747SP???

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.926
Likes
3.678
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Μεσα απο το ατελειωτο ψαξιμο για το οσο το δυνατον πληρεστερη ενημερωση του βιβλιου "Καταλογος νηολογιων ελληνικών αεροσκαφων" (δεν τo εχουμε εγκαταλειψει, απλα ειναι τεραστιος ο ογκος των πληροφοριων που μαθαινουμε καθε μερα για την ελληνικη αεροπορικη ιστορια και αναβαλλουμε συχνα την εκδοση του), ανακαλυψαμε οτι στις αρχες της δεκαετιας του '70 ειχε ερθει στο Ελληνικο το πρωτοτυπο 747SP με τα χρωματα της Boeing, για demonstration και πιθανη αγορα του απο την Ολυμπιακη μετα απο εντονο ενδιαφερον του Α. Ωνασση.
Φαινεται οτι τελικα ειναι απιστευτο το πως θα ειχε εξελιχθει η ΟΑ αν παρεμενε στα χερια του Ωνασση!!! :shock:

Αν ειχε προχωρησει η αγορα αυτη, θα ηταν καπως ετσι:
http://www.jetsite.com.br/2004/mostra_i ... LYMPIC.jpg
 
@GP707
Κάπως έτσι θα ήταν (και υπέροχο φυσικά), αλλά όχι "ΣΤΑΓΕΙΡΑ"... :wink:
 
Θα μας μουρλάνεις μεσημεριάτικα???? :shock: Ανατρίχιασα και μόνο στη σκέψη! :wink:
 
περίεργη άτρακτο έχει... Ίδιας χωρητικότητας με ένα 747-400?
 
captainjumbo":1st1omsg said:
@GP707
Κάπως έτσι θα ήταν (και υπέροχο φυσικά), αλλά όχι "ΣΤΑΓΕΙΡΑ"... :wink:

Και πιθανόν όχι με το livery της μέσης ΄90 με το οποίο απεικονίζεται!

Τα 747-SP ήταν ΑΦ με δύσκολα οικονομικά. Το λειτουργικό τους κόστος ήταν σχεδόν όσο ενός 747-200, αλλά με max χωρητικότητα στα 300 άτομα, vs τα 400 ενός 747-200. Άρα, 25% ακριβότερο από ένα ήδη ακριβό ΑΦ.

Ο λόγος ύπαρξής του ήταν το 'ultra-long-range', για την εποχή εκείνη, που θα επέτρεπε την PA να πετάξει JFK-Tokyo και στην Αerolineas Argentinas να πετάξει Ευρώπη.
Μερικές 'επαναστατικές' δημοκρατίες το αγόρασαν για λόγους ...κύρους, αλλά μέχρι εκεί. Σε ποιά γραμμή θα μπορούσε να χρησιμεύσει στην ΟΑ, την οποία ΔΕΝ μπορούσε τότε να εκτελέσει το 747-200; Aυστραλία με τη μία, ακόμα και με το SP δεν γινόταν. Άρα;
 
Φαινεται οτι ο αειμνηστος Αριστοτελης δε λογαριαζε τοσο το λειτουργικο κοστος αεροσκαφους αλλα και το prestige της εταιρειας, οπως ειπε και ο george_a. Και αυτο φαινεται και στην σκεψη αγορας Concorde. Καπου εκει βρισκονται τα αιτια αγορας του πρωτοτυπου 727-200 (SX-CBF), των 747-200 ακομα ισως και των YS-11 (οπου η ΟΑ ηταν η μοναδικη ευρωπαικη εταιρεια που τα χρησιμοποιουσε). Αλλα πανω απ'ολα φαινοταν και στις υπηρεσιες εξυπηρετησης των επιβατων μεσα στο αεροπλανο, στα catering κλπ. Σ' αυτες τις υπηρεσιες ηταν αποδεδειγμενο οτι δεν λογαριαζε κοστος γι'αυτο και η ΟΑ ηταν τοτε απο τις καλυτερες εταιρειες στον τομεα αυτο.
 
Δεν ξέρω τι ακριβώς είπα και παραφράστηκε. Αν πράγματι ο Α.Ο. δεν 'λογάριαζε κόστος' τότε δεν θα είχε ...ξεφορτωθεί την Ο.Α.

Το λειτουργικό κόστος ενός ΑΦ είναι ουσιαστικός παράγοντας-κριτήριο για την αγορά του ή όχι. Άλλα κριτήρια είναι η σχέση των δυνατοτήτων του ΑΦ (payload-range) με τις ανάγκες της εταιρείας, και σε περίπτωση ανταγωνιστικών ΑΦ, η τιμή αγοράς. Δεν πιστεύω ότι καμμία αγορά του Α.Ο. αγνόησε αυτά τα κριτήρια. Τα Boeing της εποχής εκείνης ήταν από τα οικονομικότερα διαθέσιμα της κατηγορίας τους, και δεν νομίζω ότι τα YS-11 ήταν ενεργοβόρα συγκρινόμενα με άλλα αντίστοιχα!!! Το αντίθετο μάλιστα.

Όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα 'τζάμπο' - και σε αυτά συμπεριλαμβάνω τα 747, DC-10 & L1011, παρουσίασαν ένα σχεδόν υποδιπλασιασμό στο κόστος (ανά επιβάτη/χιλιόμετρο) συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά των Β707, DC-8 κλπ. Ταυτόχρονα όμως παρουσίασαν και ένα διπλασιασμό στο κόστος ανά αποστολή. Με άλλα λόγια, ένα γεμάτο τζάμπο είναι πολύ επικερδές, ένα άδειο είναι καταστροφή. Τώρα ένα γεμάτο 747SP δεν είναι τόσο κερδοφόρο, ακριβώς λόγω της κατά 25% μειωμένης χωρητικότητάς του και κοστίζει σχεδόν το ίδιο με ένα κλασικό 747 σε μια πτήση. Και αφού το extra range δεν ήταν χρήσιμο σε καμία αποστολή της ΟΑ, τότε γιατί να το πάρει;

Τo image μιας εταιρείας δεν χτίζεται αγοράζοντας ό,τι κυκλοφορεί αλλά ό,τι είναι κατάλληλο. Αλλιώτικα η κιβωτός του Νώε θα ήταν η καλύτερη αεροπορική εταιρεία του κόσμου!
 
Δεν παραφραστηκε τιποτα απο τα λεγομενα σου george_a! Απλα βλεπω το θεμα απο μια διαφορετικη γωνια και δε σημαινει οτι διαφωνω με αυτα που λες :roll: .
Τελος παντων, η ΟΑ δεν το πηρε ποτε, σαφως και για τους λογους που μας παρεθεσες. Εξ'αλλου χρονικα το roll out του 747SP (5/1975) ειναι αργοτερα κατα 2 μηνες απο το θανατο του Ωνασση (3/1975), συνεπως το ενδιαφερον ειχε εκδηλωθει σαφως νωριτερα και κατα τη διαρκεια κατασκευης του πρωτου 747SP.
 
Το SP που ειχε ερθει ηταν το 747SP-21 N40135 (21025/273), με τα χρωματα του πρωτοτυπου, και η Boeing το χρησιμοποιησε απο τις 3/11/75 εως τις 4/3/76 για demonstration flights. Το συγκεκριμενο αεροσκαφος ηταν αυτο που εσπασε το ρεκορ Νεα Υορκη - Τοκυο σε 13 ωρες και 33 λεπτα, στις 12/11/1975.

Επισης μεταξυ 11 & 25/11/1970 ειχε ερθει στο Ελληνικο το 747-151, Ν610US για demonstration, εχοντας τα χρωματα της Northwest Orient Airlines, χωρις τιτλους και logo, και στο μπροστινο μερος (αντι για τους τιτλους της ΝΟΑ) εγραφε με μεγαλα γραματα "BOEING 747".

Φωτογραφιες υπαρχουν και απο τα 2 αεροπλανα, παρκαρισμενα στο Δυτικο, αναμεσα απο τα αεροπλανα της ΟΑ, αλλα δεν ειναι δυνατον να δημοσιευθουν. Και αυτες ομως υπαρχουν στον Λεύκωμα για τα 50 χρόνια ΟΑ.
 
Top