Olympic B707

http://i46.tinypic.com/kbaem9.png
Αυτή η εικόνα είναι σχετική με τα αεροσκάφη Boeing 707 και 720 της Ολυμπιακής αλλά και επίκαιρη αφού στις 20
Ιουλίου συμπληρώνονται 38 χρόνια από την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο.Λένε ότι το αεροδρόμιο είναι το πρώτο πού
ζει τα γεγονότα.Εκείνες τις μέρες το πολιτικό σκηνικό κατέρρευσε παρασύροντας τη Χούντα και η χώρα αντιμετώπισε
την πιθανότητα πολέμου προσπαθώντας να αντιδράσει και να αμυνθεί,ουσιαστικά χωρίς διακυβέρνηση.
Το αεροδρόμιο έμεινε κλειστό τέσσερις μέρες από τις 20 ως τις 24 Ιουλίου πού ξεκαθάρισαν τα πράγματα.Στο διάστη-
μα αυτό όμως περάσαμε μεγάλη αγωνία και το "κολλάζ" αυτό δίνει μία εικόνα της αβεβαιότητας τών ημερών εκείνων.
Οι Τούρκοι είχαν βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Λευκωσίας για να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καμμία πολεμι-
κή επιχείρηση εκ μέρους της Ελλάδας,όπως π.χ.με την αποτυχημένη επιχείρηση "Αλέξανδρος".Φοβούμενοι προφανώς
οι δικοί μας μήπως βομβαρδίσουν και το Ελληνικό,μοίρασαν τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής στις δύο πίστες τού αερο-
μίου,και ενδεχομένως και σε άλλα σημεία.Το Ανατολικό είχε αδειάσει από ξένα αεροπλάνα και στο χώρο πού χρησι-
μοποιήθηκε αργότερα από τη general aviation,η εταιρεία πάρκαρε Boeing 707 και 720 σε δύο,μπορεί και τρεις σειρές.
Παρόμοια συνεργασία είχα στείλει στο Remove Before Flight (τεύχος 26,Ιούλιος-Αύγουστος 2009).Απέφυγα να γράψω
το ίδιο κείμενο,ξανάφτιαξα όμως το κολλάζ,ελπίζοντας να έχει ανταπόκριση.Θα ήθελα να δω μία αυθεντική φωτογρα
φία τών ημερών εκείνων.Ελπίζω να μην είμαι ο μόνος πού τα είδε και τα θυμάται.
 
Αυτή η φωτογραφία έχει τραβηχτεί Δεκέμβριο τού 2005,στη βάση Davies-Monthan στο Τουσόν τής Αριζόνα πού νομίζω είναι το απωθημένο τών απανταχού plane spotters.Ήξερα ότι εκεί είχαν καταλήξει τέσσερα αεροπλάνα τής Ολυμπιακής.Τά SX-DBE,DBF,DBP και το B720 SX-DBN.Γιά να μπείς μέσα όμως,υπάρχει κόλπο.Πρέπει να επισκεφθείς πρώτα το αεροπορικό μουσείο Pima απ'όπου κάθε πρωί υπάρχει πούλμαν γιά οργανωμένο τούρ.Οι αποστάσεις πόλη-βάση-μουσείο είναι σα να λέμε Γλυφάδα-Δυτικό-Ανατολικό.Τό είχα πεί στον ξεναγό,ο οποίος όμως μού είπε ότι δεν μπορούσαν να βγούν από τον κεντρικό δρόμο και να πλησιάσουν τα αεροπλάνα-αν τα εύρισκα-μόνο να σταθούν πολύ λίγο γιά φωτογραφίες.Είδα μόνο το DBE και το DBF πλάι-πλάι άρα η επίσκεψη δεν πήγε χαμένη.Τα αεροπλάνα B707 είναι πηγή ανταλλακτικών γιά τα KC-135 και κάποια στιγμή οδηγούνται στην ανακύκλωση γιά το μέταλλό τους.Είναι κρίμα όμως,γιατί όταν η Τεχνική βάση τής ΟΑ διέθεσε τα 6 B707 το 1990,δεν κράτησε γιά δείγμα ούτε ένα,πχ το SX-DBE πού το χρησιμοποιούσε ο Καραμανλής και μετά ο Αντρέας γιά τα διπλωματικά τους ταξίδια....
Http://i47.tinypic.com/309ufra.jpg
Τον Οκτώβρη του 1975,δεκαπέντε χρονών,πέταξα με το DBE(City of Pella) επιστρέφοντας από τη Θεσσαλονίκη.Θυμάμαι ότι είχε πιό περιποιημένη καμπίνα από πχ.το SX-DBK(Στρυμών)με το οποίο είχαμε πετάξει το πρωί.Είχε ντουλαπάκια(overhead bins)πάνω από τα καθίσματα και αντί για μπλέ καλύμματα υπήρχε τριχρωμία σε κάθετη διάταξη,δηλαδή στο διάδρομο τα καλύμματα ήταν κίτρινα,τα μεσαία πράσινα και στα παράθυρα ήταν κόκκινα.Μπροστά από την πρώτη θέση,στα αριστερά,υπήρχε ένα πριβέ κάθισμα προφανώς για τον Πρόεδρο.Όταν φτάσαμε στο σπίτι είδαμε ειδήσεις.Κατέβαινε ο Καραμανλής από το "City of Pella".Προφανώς ήταν το αμέσως προηγούμενο δρομολόγιο τού αεροπλάνου.Από τότε το έλεγα "το αεροπλανάκι μου".Είναι κρίμα πού δεν διασώθηκε.Το "Στρυμών" το κατάστρεψαν στην Πάρνηθα γιατί τούς ενοχλούσε,γιατί άλλο;Και όπως τυχαία διάβασα,το ΠΟΛΚΕΟΑ μπορούσε να το είχε σώσει αλλά τού φάνηκε ακριβό το ξεμοντάρισμα και η μεταφορά και δεν ήθελε,λέει,κάν να το συζητήσει....
 
Τον Αύγουστο τού 1970 είχα ταξιδέψει στο Παρίσι με το SX-DBB (City of Korinthos),υπάρχει μάλιστα στην προσωπική μου gallery στο a.gr η φωτογραφία που βγάλαμε με τους λοιπούς συμμαθητές μου κάτω από την πίσω αριστερή πόρτα τού αεροπλάνου.Ηταν η πτήση OA411 που συνέχιζε έπειτα πρός JFK (τότε δέν γινόταν απ'ευθείας ATH-JFK).
Μάλιστα,συγκυβερνήτης ήταν ο πατέρας ενός συμμαθητή μου που μετέπειτα έγινε και αυτός πιλότος στην OA.

Η επιστροφή απ'το Παρίσι (OA412) έγινε βράδυ και έτσι δέν μπόρεσα να δώ το νηολόγιο,έχω την εντύπωση όμως πως ήταν το SX-DBΑ.

Επίσης τον Αύγουστο τού 1973 είχα ταξιδέψει οικογενειακώς στο TLV με ένα από τα 720,αλλά αυτήν την στιγμή δέν θυμάμαι ποιό ήταν

Το SX-DBE έχει βγεί σε μοντέλο στην 1/200 (μεταλλικό),από την Aviation 2000 (ή κάπως έτσι) και εννοείται πως έσπευσα να το προσθέσω στην συλλογή μου.....
 
Για να ολοκληρώσουμε κάπως,άν και αυτή η συζήτηση έχει μέλλον,πατήστε http://www.airliners.net και στην αναζήτηση γράψτε Boeing 707-384.Θα βγάλει 8 σελίδες.(Το 84 είναι για την Μπόινγκ ο κωδικός της Ολυμπιακής και τα ακολουθεί γιά πάντα).Στην πρώτη φωτογραφία,φαίνεται σε πρώτο πλάνο ένα 707 της ΟΑ.Η λεζάντα λέει ότι είναι το Ν7185T,δηλαδή το DBF(City of Mycenae),είναι όμως το DBP(City of Thebes)διότι έχει μία επιπλέον έξοδο κινδύνου και μπροστά φαίνεται το ίχνος από την cargo door.Η ΟΑ είχε 6 707-384C (cargo convertibles) και δύο 707-384B,τα DBE και DBF,χωρίς cargo door.Τελικά,μόνο το DBO(City of Lindos) χρησιμοποιήθηκε γι αυτόν τον σκοπό.Και όπως μάς είχαν πεί σε μία εκπαίδευση στην ΟΑ,τα πήγαινε πολύ καλά αλλά την προσπάθεια την πολέμησαν γραφεία μεταφορών κλπ.και η εταιρεία αναγκάστηκε να αποσυρθεί από ένα τομέα πού είχε πλέον διαθέσιμα αεροσκάφη για να εξελιχθεί...Το πρώην SX-DBO πετάει για την Ισπανική Πολεμική αεροπορία με κωδικό TM.17-4 αλλά δεν έχω φωτογραφία του.
Τα SX-DBC και SX-DBD(City of Sparta)πετούν για την Πολεμική αεροπορία τής Βενεζουέλας και αν δείτε στην 3η σελίδα,το 8747(DBC)έχει καλλιτεχνική ουρά με το ταιριαστό όνομα "Πήγασος".
Το πρώην SX-DBA είναι εκείνο πού έχει αλλάξει τα πιό πολλά registrations και ιδιοκτήτες(από τον κωδικό cn18948/495 συγκρατώ το 495)Πουλήθηκε μαζί με το DBB την άνοιξη τού 1975 στην Alia(Royal Jordanian) παρά τις αντιδράσεις των σωματείων,αλλά ήταν λίγο πριν την μεταβίβαση της ΟΑ στο Δημόσιο.Στην 3η σελίδα υπάρχει καλή φωτογραφία του με νηολόγιο P4-JCC πού μάς καλύπτει πλήρως.Από το 1997 ανήκει στην Αzza Air Transport τού Σουδάν (ST-JCC) με τον ίδιο χρωματισμό,χωρίς το "Ibis".Πριν από μερικά
χρόνια χρησιμοποιήθηκε γιά τη μεταφορά...όπλων στο Νταρφούρ και οι Αμερικανοί είχαν επιβάλλει
εμπάργκο.Ομολογώ ότι είχα σκεφτεί να πάω να το φωτογραφήσω ως...πολεμικός ανταποκριτής στο Χαρτούμ αλλά πρυτάνευσε η λογική.Τους έστειλα ένα γράμμα το οποίο το αρχειοθέτησαν στα υπ'όψιν (ποιός ξέρει τι σκέφτηκαν οι άνθρωποι)αλλά τι να πάω να κάνω στο Ταμ-Τουμ;Υπάρχουν και κάποια όρια!
Και για να σοβαρευτώ λιγάκι,το SX-DBB είχε καταλήξει στη βάση Davis-Monthan το 1992,το αποθήκευσε εκει για χρόνια η USAF και απο το 2001 έχει μετατραπεί σε Ε-8C με κωδικό 93-0011.Ούτε γι αυτό υπάρχει κάποια φωτογραφία,για τα υπόλοιπα όμως,είμαστε καλυμμένοι.Θά επανέλθουμε...
 
To πρώην SX-DBO που πετάει εδώ και πολλά χρόνια με την Ισπανική Πολεμική Αεροπορία σαν ΤΜ-17.4 αποσυναρμολογήθηκε την περασμένη βδομάδα στη Getafe (LEGT) προκειμένου να τοποθετηθεί ως έκθεμα στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας της Ισπανίας στο αεροδρόμιο LECU στη Μαδρίτη. Τουλάχιστον θα υπάρχει κάπου για να το επισκεφθούμε κάποια στιγμή, ξέροντας ότι είναι ex OA.

Το πρώην SX-DBD που πετάει εδώ και χρόνια (και αυτό) με την Πολεμική Αεροπορία της Βενεζουέλας διατηρείται ακόμα σε εξαιρετική κατάσταση και σε άμεση πτητική ικανότητα σαν back up tanker aircraft παρ' όλο που δεν έχει καμία πτήση τα τελευταία 3 χρόνια.
 
Top