Olympic B747-200

Http://i42.tinypic.com/2nio12c.png
Στο θέμα μας.Ήταν σαν τα χρώματα τής εταιρείας να κοσμούν ένα υπερωκεάνειο.Έτσι μάς το περιέγραψε τήν εποχή εκείνη άνθρωπος τής Ολυμπιακής.Κατεβαίναμε τή Συγγρού και ο αδιόρθωτος Γιώργος είπε να σταματήσουμε να πάρει "προσπέκτους" από το τέρμιναλ στού Φίξ.Μάς πλησίασε ένας υπάλληλος ενώ ο γράφων θαύμαζε τη μεγάλη μακέτα τού 747 με το εσωτερικό φωτισμένο,με τα καθίσματά του,τον πάνω όροφο... "Πήγαμε στο αεροδρόμιο να το δούμε και ήταν σαν υπερωκεάνειο." Ήταν τότε η απόλυτη επιβεβαίωση.
Όταν ήρθε γυάλιζε από κάτω το μέταλλο σαν τις βρύσες τού μπάνιου.Τότε περνούσαν το αλουμίνιο ένα χέρι άχρωμο σπρέι (lacquered aluminum). Πώς ήταν όμως και πώς αφέθηκε να παρακμάσει...Κάποιοι σα να φοβούνται το φάντασμα τής Ολυμπιακής.
 
Σήμερα το πρωί πού έκανα έναν έλεγχο είδα ότι η φωτογραφία τού 747 έχει εξαφανιστεί. Το link είναι άδειο.Προφανώς ο...δαίμων τού τυπογραφείου έκανε τα μαγικά του(και τήν πλάκα του).
http://Www.airliners.net/photo/Olympic/ ... f800ef52fd
Σάς ανεβάζω λοιπόν αυτήν,πού είναι και καλύτερη.Μακάρι να το ξαναδούμε έτσι (άν το πάρουν απόφαση εγώ πάντα είμαι στη διάθεσή τους,φυσικά αφιλοκερδώς).Πρέπει να πληρωθεί ο γερανός (man-lift).Όσο για τίς μπογιές,αυτά είναι λεπτομέρειες τού κυρ-Μήτσου...
Πρέπει να συμπληρώσω ότι ο άνθρωπος μού το είχε προτείνει τον Φλεβάρη: "Να βάλουμε τούς κύκλους στο τζάμπο;" Εγώ είπα όχι, επειδή φοβόμουν ότι έτσι θα παραμελούσε οριστικά τά άλλα δύο,πού είναι πολύ πιό εύκολο να τελειώσουν.Τώρα τί να πώ; Σε αυτό φταίω εγώ....
 
Να τους βάλετε και θα έρθω να αποθανατίσουμε όλη την διαδικασία με χρονοφωτογράφιση και όλα τα καλά!
Αυτό μου θυμίζει την σημαία στα βαπόρια που βυθίζονται...πρέπει πάντα να βγαίνει απο τον ιστό για να ξανακυματίσει...άμεσα κύκλοι λοιπόν.
 
Http://oi61.tinypic.com/10frlo0.jpg
Http://oi59.tinypic.com/x0xjir.jpg
Να πώς φαινόταν μία κανονική απογείωση 747 από τον λόφο στο Καλαμάκι(ή Άλιμο, αν θέλετε).Το "κανονική" είναι σχετικό γιατί το SX-OAD που βλέπετε, όπως το OAC και το ΟΑΕ,είχαν ισχυρότερους κινητήρες από το OAA και το ΟΑΒ που σα να θυμάμαι ότι περνούσαν χαμηλότερα.Το ευχάριστο είναι ότι μόλις τέλειωσα με τις φωτογραφίες είδα έναν άλλο συνάδελφο παλιότερο με τη βιντεοκάμερά του.Με άλλα λόγια αυτή η απογείωση που είδατε υπάρχει και σε βίντεο."Να μένει και κάτι", μού είπε φεύγοντας. Είναι αρχές τού 2000 και "το τζάμπο το Δέλτα", το μόνο πού πετούσε πιά,πήγαινε Καναδά.
Θυμάμαι μία φορά σε βάρδιά μου,θα ήταν το 1998 ή 1999, απογειώθηκε το ΟΑΕ με κατεύθυνση τον Άλιμο και πριν προλάβει καλά-καλά να πάρει ύψος,έκανε μία κλειστή στροφή αριστερά ανεβαίνοντας δυναμικά,επιδεικνύοντας τις σαφώς καλύτερες επιδόσεις τών κινητήρων -7Q
 
Επίσης, απο τα markings του διαδρόμου φαίνεται καθαρά ότι το 747 της φωτό σηκώνεται περίπου στα μισά του διαδρόμου ( ~1800m) οποτε, σίγουρα δεν ειναι απογείωση για υπερατλαντικό, κι ας φόραγε τους -7Q
 
Http://oi57.tinypic.com/20tqgp2.jpg
Http://oi59.tinypic.com/30acj07.jpg
Στις 18 Νοεμβρίου 1999 το τζάμπο το Δέλτα έκανε το τελευταίο δρομολόγιο με 747 πρός τη Νέα Υόρκη.Το επόμενο θα γινόταν πλέον με Α340. Ετυχε να είμαι και εγώ μέσα.Θέλω να πώ, δεν ξέρω ποιοί ήταν στην πρώτη πτήση τον Ιούνιο τού 1973,αν και έχω 3-4 αναμνηστικές κάρτες στη συλλογή μου,εγώ ήμουν στην τελευταία (η οποία πέρασε στο ντούκου, μέχρι αυτή τη στιγμή)! Οι φωτογραφίες από το εσωτερικό τού τζάμπο είναι από εκείνο το δρομολόγιο.Ήταν το πρώτο free εισιτήριο πού έπαιρνα και η πτήση εκτάκτως εκείνη τη μέρα θα πήγαινε μέσω Τορόντο με 270 επιβάτες.Είχαμε ένα καλό και ευγενικό πλήρωμα πού τού άρεσε η δουλειά του.
Καθόμουν στη θέση 52Κ ,και αυτό πού έχω κυρίως συγκρατήσει από εκείνη τήν πτήση ήταν η στιγμή τής απογείωσης από εδώ και τής προσγείωσης στη Νέα Υόρκη. Καθώς το τζάμπο έτρεχε στο διάδρομο, μόλις περάσαμε από το κτίριο του Ανατολικού αλάφρυνε, ανασηκώθηκε όλο στις "σούστες" του-σα να έλεγε "είμαι έτοιμο"-και λίγο μετά απογειωθήκαμε. Η στιγμή τής προσγείωσης,βράδι στο JFK ήταν εξίσου μοναδική.Ημασταν αρχικά πέμπτοι ή έκτοι για προσγείωση (μάς το ανήγγειλε ο πιλότος)-μπορεί και έβδομοι-και όταν τα καταφέραμε να ακουμπήσουμε έκανε ένα reverse επίμονο σα να του είχαν πει να ελευθερώσει το διάδρομο όσο μπορούσε πιό γρήγορα. Τι αναμνήσεις!
 
Http://oi57.tinypic.com/25s2x7a.jpg
Είναι Μάρτιος τού 2000 και το OAD επιστρέφει από τον Καναδά.Στην πρώτη σειρά δίνει τήν εντύπωση ότι τρία 747 τής εταιρείας προσγειώνονται σε άψογο σχηματισμό!
Από κάτω η στιγμή πού οι ρόδες αγγίζουν τον διάδρομο και στα δεξιά με φόντο το Δυτικό φαίνονται οι ουρές από τα άλλα τρία 747, παροπλισμένα πλέον.Είναι μία από τις λίγες ίσως φωτογραφίες πού δείχνουν και τα τέσσερα μαζί.
Για τήν ιστορία,το τζάμπο το Δέλτα μετά το δρομολόγιο τού Καναδά (όταν τέλος τής άνοιξης το ανέλαβαν τα Α340) πέταγε το καλοκαίρι τής χρονιάς εκείνης για Γιοχάνεσμπουργκ, αντικαθιστώντας τα Α300-600, καταργώντας το σταθμό στο Ναϊρόμπι και τελείωσε με το δρομολόγιο τής Νοτίου Αφρικής τήν καρριέρα του (ή ίσως πιό επιχειρησιακά τήν ωφέλιμη ζωή του)....Από το 2002 βρίσκεται στην Αγγλία στο Bruntingthorpe και όπως φαίνεται θα το κρατήσουν γιατί πριν από μήνες ξανάβαψαν το OLYMPIC και το σημαιάκι. Ας το ελπίσουμε.
 
Http://oi57.tinypic.com/1z6fa4y.jpg
Να τα τρία παροπλισμένα 747 στην παραλιακή, απέναντι από το Go Kart. Το πιό κοντινό είναι το OAC,το μεσαίο το OAE και το τελευταίο το ΟΑΒ. Η Ολυμπιακή τα έχει πρός πώληση και θέλει να το ξέρουν όλοι.Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια 1978; 1979; είχαν παρκάρει οι τεχνικοί ένα στο ίδιο σημείο και είχαμε μαζευτεί δέκα άνθρωποι μπροστά στο φράχτη και το θαυμάζαμε. Άλλοι καιροί και όπως πετυχημένα το λέει και η αφίσα, "Another Country". Είναι η τελευταία τους εμφάνιση και με αυτή κλείνει ένα κεφάλαιο αεροπορικής ιστορίας πού κράτησε 27 χρόνια (1973-2000). Φινάλε.Αυλαία.
 
Ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Air Greece και τις καταπληκτικές (και ιστορικές πλέον) φωτογραφίες!
 
Top