alex2":36arcy17 said:
i OA ehei idioktita 6 B737-400 kai ola ta ATR. Ola ta alla einai nikiasmena (gia ta Dash den eimai 100% sigouros). Ta A340 einai se leasing hrimatodotisi pou einai mplegmeno to elliniko dimosio.
Τα ιδιόκτητα 737-400 είναι 7. Και από τα ATR ιδιόκτητα είναι μόνο 11 (υπάρχουν και 2 leased).
Κατά τ' άλλα υπάρχουν (με μακροχρόνια μίσθωση) 1 Α300-600, 6 737-400, 1 737-300, 3 717, 2 ATR-42, 4 Dash 8 και 4 Α340 (μίσθωση που έχει αναλάβει το δημόσιο).
Το να έχει μια εταιρεία αεροσκάφη με μακροχρόνια μίσθωση (τα οποία πετούν με τα χρώματα της, τα πληρώματα της, συντηρούνται από αυτή κτλ.) δεν είναι κάποιο πρόβλημα. Η απόκτηση από μια εταιρεία αεροσκαφών με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) αντί να τα αγοράζει, συνήθως έχει να κάνει με την πολιτική που ακολουθεί (π.χ. μπορεί να τα αποκτήσει χωρίς δαπάνη μεγάλων κεφαλαίων αρχικά, ή/και επιτρέπει στην εταιρεία να αντικαθιστά τα αεροσκάφη γρηγορότερα και πριν αυτά ξεπεράσουν τον οικονομικό χρόνο ζωής τους). Π.χ. παραδείγματα εταιρειών με σχεδόν το σύνολο του στόλου τους leased είναι η Air France, η Swiss, η Finnair, η Aer Lingus, η Malev ή π.χ. η Emirates που έχει αρκετά αεροσκάφη leased κ.α.
Το "πρόβλημα" με νοικιασμένα αεροσκάφη που λες, είναι όταν μιλάμε για ενοικιάσεις μικρής διάρκειας (π.χ. μερικούς μήνες), όπου τα αεροσκάφη συνήθως χρησιμοποιούνται με τα πληρώματα των εταιρειών που ανήκουν (wet/dry lease). Αυτή τη στιγμή η Ολυμπιακή διαθέτει 2 Β737-300 (από την εταιρεία Hola) σε αυτό το είδος βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, αλλά και πάλι απ' ότι γνωρίζω πετάνε με ελληνικά πληρώματα.
Σχετικά με Adriatic κι αυτά που λες, μιλάμε για ενοικιάσεις 1-2 ημερών, οπότε συντήρηση, πληρώματα κτλ. σχετίζονται με την εταιρεία που ανήκει το αεροσκάφος.