Oi ώρες και τα όρια που πετάνε οι χειριστές, είναι ευνοικότερες γενικώς από αυτές των συνοδών. Ο λόγος δεν είναι ότι κουράζονται περισσότερο. Το αντίθετο μάλιστα. Το πρόβλημα είναι ότι οι πιλότοι μετά από μία πολύωρη πτήση, ή μία "βαριά" εβδομάδα, έχουν στο τέλος να κάνουν και μία προσγείωση που μπορεί να είναι με ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες (δυνατή βροχή-ανέμους κλπ). Γιαυτό δεν πρέπει να πετάνε μέχρι να φτάσουν τα όρια αντοχής τους. Πρέπει να έχουν περιθώριο. Επίσης μήν ξεχνάμε ότι το αναπάντεχο γεγονός πάντα καραδοκεί.
Δεν πετάνε όλες οι εταιρείες έτσι. Υπάρχουν πολλές (στο εξωτερικό) που οι πιλότοι δουλέυουν πολύ περισσότερο, καθώς το επιτρέπει ο κατα τόπους νόμος. Στην Αγγλία πχ, οι μέγιστες ώρες δουλειάς είναι πολύ περισσότερες από την Ελλάδα, πράγμα που οι low cost εταιρείες το εκμεταλλεύονται στο έπακρο.
Παράδειγμα η Easyjet. Στην Easyjet, οι πιλότοι πετάνε 5 μέρες συνέχεια, μετά κάθονται 2 μέρες, μετά πετάνε 5 μέρες και μετά κάθονται 4 μέρες και φτού από την αρχή.
Δεν ακούγεται άσχημο ....αλλά είναι γιατί η κάθε μέρα που πετάνε είναι οδύσσεια. Κατά μέσο όρο δουλέυουν 11 ώρες την ημέρα, και πολλές μέρες αρχίζουν ...αξημέρωτα. Άμα πετάνε 5 δεκάωρα στην σειρά, το διήμερο που θα έχουν ρεπό, δεν θα θυμούνται το όνομά τους. Και μέχρι να το καταλάβουνε, αρχίζει το επόμενο 5θήμερο.
Δεν βγαίνει εύκολα το ψωμί !
Αν η Easyjet ήταν Ελληνική εταιρέια και πέταγε με τους Ελληνικού κανόνες, θα έπρεπε να έχει 20% περισσότερους πιλότους από αυτούς που έχει τώρα.
Δεν πετάνε όλες οι εταιρείες έτσι. Υπάρχουν πολλές (στο εξωτερικό) που οι πιλότοι δουλέυουν πολύ περισσότερο, καθώς το επιτρέπει ο κατα τόπους νόμος. Στην Αγγλία πχ, οι μέγιστες ώρες δουλειάς είναι πολύ περισσότερες από την Ελλάδα, πράγμα που οι low cost εταιρείες το εκμεταλλεύονται στο έπακρο.
Παράδειγμα η Easyjet. Στην Easyjet, οι πιλότοι πετάνε 5 μέρες συνέχεια, μετά κάθονται 2 μέρες, μετά πετάνε 5 μέρες και μετά κάθονται 4 μέρες και φτού από την αρχή.
Δεν ακούγεται άσχημο ....αλλά είναι γιατί η κάθε μέρα που πετάνε είναι οδύσσεια. Κατά μέσο όρο δουλέυουν 11 ώρες την ημέρα, και πολλές μέρες αρχίζουν ...αξημέρωτα. Άμα πετάνε 5 δεκάωρα στην σειρά, το διήμερο που θα έχουν ρεπό, δεν θα θυμούνται το όνομά τους. Και μέχρι να το καταλάβουνε, αρχίζει το επόμενο 5θήμερο.
Δεν βγαίνει εύκολα το ψωμί !
Αν η Easyjet ήταν Ελληνική εταιρέια και πέταγε με τους Ελληνικού κανόνες, θα έπρεπε να έχει 20% περισσότερους πιλότους από αυτούς που έχει τώρα.