PARO (VQPR) Approach

  • Thread starter TOGA
  • Ημερομηνία δημιουργίας

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
TOGA,

To VOR παρέα με DME έγινε ευρέως διαδεδομένο μετά το 90. Τα περισσότερα VOR δεν είχαν DME, κυρίως αυτά που ήταν μικρής εμβέλειας και εξυπηρετούσαν μόνο προσέγγιση αεροδρομίων και όχι διερχόμενα αεροσκάφη στους αεροδιαδρόμους .

Βέβαια πριν το 1980 το πιό σύνηθες ραδιοβοήθημα περιφερειακών αεροδρομίων (και όχι μόνο) ήταν το NDB. Μην ξεχνάς οτι αρκετά μικρά αεροδρόμια στην χώρα μας το χρησιμοποιούν ακόμα ώς μοναδικό βοήθημα.

Βέβαια μερικές χώρες ακολουθούν με πιό αργό ρυθμό την εξέλιξη. (άλλες με 10 και άλλες με 20 χρόνια διαφορά ή και παραπάνω).

Υπάρχουν ακόμα και στις μέρες μας αρκετά "παράξενα" σαν αυτό που αναφέρεις σε πολύ πιό προηγμένες χώρες. Δύο παραδείγματα.
1) Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα αεροδρόμιο στην Γερμανία που έχει DME στο ILS. Όλα έχουν μόνο ILS. (Αν κάποιος ξέρει κάποιο να μου το πεί και εμένα)

2) Είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού, τα πολιτικά αεροδρόμια στην Βρεταννία που έχουν VOR στο αεροδρόμιο. (Τα μόνα που ξέρω είναι το Heathrow, Manchester, Glasgow, Newcastle, Southampton...αυτά). Όλα τα υπόλοιπα έχουν NDB. Πολλά βέβαια έχουν ILS (και πολλά έχουν και στους δύο διαδρόμους). Όσα δεν έχουν ILS και στους δύο διαδρόμους έχουν μόνο NDB στον άλλον.
 
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τα αεροδρόμια της Γερμανίας και του Η.Β. Δεν το ήξερα.

Σωστά όσα αναφέρεις, κι ούτε μου κάνει καμιά φοβερή εντύπωση το γεγονός ότι δεν υπάρχει DME στο Paro. Απλά, μου φάνηκε αστεία η περιγραφή :D

Από εκεί και πέρα, "παραξενιές" υπάρχουν παντού. Το αεροδρόμιο της Σόφιας (LBSF) απατεί ADF και DME για προσέγγιση ILS. Από μνήμης δεν θυμάμαι άλλο αεροδρόμιο στο οποίο να υπάρχει προσέγγιση...ADF ILS DME...

edit:
Εκτός κι αν εννοείς ότι στο Η.Β. υπάρχουν περιπτώσεις όπου η προσέγγιση είναι ADF ILS??
 
Sta aerodromia tis germanias iparxei dme sto ils apla den einai mazi opos sto benizelo px,dme omos iparxei,deite kai kana plate,episis sxedon se ola iparxei ndb ston outermarker,pragma pou stin athina px den iparxei,iparxei mono o marker,to mono adf einai to egn 382 frequency
 
faapilot":2haay8e0 said:
iparxei ndb ston outermarker,pragma pou stin athina px den iparxei,iparxei mono o marker,


Στην Αθήνα δεν υπάρχουν markers στα ILS. Όλα είναι με DME μόνο...

Chris
 
Exeis apolito dikio,den yparxei marker sto benizelo,mono dme,ithela na po gia rodo kai katalathos eipa benizelo,oti dld sti rodo o om den einai collocated me adf.
 
faapilot":1puqqq8o said:
Sta aerodromia tis germanias iparxei dme sto ils apla den einai mazi .....

Εεεε? Τότε το ILS... δεν έχει DME. Το ότι έχει ένα VOR στο αεροδρόμιο με DME δεν είναι το ίδιο πράγμα. Αυτό που λέμε είναι να μπαίνει η συχνότητα του ILS και ταυτόχρονα να δίνει και απόσταση. Αν είναι να πρέπει να μπεί και η συχνότητα του VOR για να δείς απόσταση δεν είναι καθόλου το ίδιο. Αφενός γιατί την σήμερον ημέρα (ειδικά σε περιπτώσεις κακοκαιρίας) απαιτείται και τα δύο NAV radio να είναι συντονισμένα στο ILS (άρα πού θα βάλεις την συχνότητα του VOR?). Αφετέρου δεν υπάρχει ακρίβεια γιατί το ILS DME σου δίνει (με ακρίβεια δέκατου του μιλίου) απόσταση από το σημείο προσγείωσης. Το VOR είναι (στη Γερμανία) συνήθως στο κέντρο του αεροδρομίου. Με δεδομένο το μέγεθος των Γερμανικών αεροδρομίων, στο σημείο προσγείωσης το DME του VOR θα σου δείχνει απόσταση ...1.3ΝΜ.

faapilot":1puqqq8o said:
δείτε και κανα χάρτη.....
Οι χάρτες στην Γερμανία έχουν τίτλο ILS OR LOC RWY 08L (στο Μόναχο) ή ILS OR LOC RWY 25 (στην Στουτγκάρδη). Πουθενά δεν έχω δει να λέει ILSDME 25L πχ. Υπάρχει λόγος για αυτό!


Στο θέμα Markers - NDB, να πούμε ένα μικρό ιστορικό. Τα παλιά τα χρόνια, τα μάρκερς είχαν πολύ μεγάλη χρήση, όχι μόνο σε αεροδρόμια αλλά και στην διαδρομή (airways markers). Μπορούσες να πας από το ένα NDB στο άλλο, αλλά δεν ήξερες σε πιό σημείο μεταξύ των δύο ήσουν. Τα μάρκερς λοιπόν "βαράγανε" όταν πέρναγες από πάνω τους και έτσι είχες ένα σημείο αναφοράς. Το ίδιο κάνανε και για τις προσεγγίσεις ΝDB για να μπορείς να ξέρεις πόσα μίλια από τον διάδρομο είσαι και έτσι να ξέρεις άν είσαι χαμηλά η ψηλά.

Με την άφιξη του ILS η χρησιμότητα ήταν η ίδια με την διαφορά ότι τα μάρκερς ήταν απλώς ένα double check ύψους. (ότι δηλαδή το ILS δουλέυει σωστά). Όταν μπήκαν DME στα ILS , τα μάρκερς ήταν άχρηστα. (Εκτός από τη Γερμανιά πχ που δεν έχει ILS DME και έχει κρατήσει τα μάρκερς ;) ). Το ίδιο ισχύει και για τη Ρόδο που δεν έχει DME στο ILS και έχει κρατήσει τα μάρκερς. Το ότι υπάρχει το Παραδέισι VORDME δεν μετράει, γιατί οι αποστάσεις που σου δίνει είναι ...τσίου, μιάς και είναι στην άλλη μεριά του διαδρόμου.

Το μηχανήματα/πομποί των μάρκερς (που ήταν 3 ή συνήθως 2) έπρεπε να εγκατασταθούν κατα μήκος της τελικής προσέγγισης, σε προστατευμένο χώρο (περιφραγμένο "αγροτεμάχιο"). Αυτός ήταν και ο λόγος που ήταν και τα NDB μαζί. Για να μην χρειαστούν και άλλο οικοπεδάκι. Τα βάζανε στον ίδιο χώρο για πρακτικούς λόγους. Αεροναυτιλιακά δεν εξυπηρετούσε σε τίποτα η "συμβίωση" Markers - NDB. Απλά έτσι γινόταν συνήθως και έτσι παρέμεινε όπου παρέμεινε. Στη Ρόδο που δεν είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο το NDB με το middle marker, δεν τρέχει και τίποτα!
 
An einai xalia o kairos iparxei pantote kai i fix page tou fmc ;) Kati einai kai auto,symfoneis gonso?Oso gia ta dme tis germanias einai mono dme,oxi vor dme apo oti exo dei sta perissotera aerodromia kai einai arketa akribeis.
 
Fix page distances not approved for approaches.

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ποιό DME εννοείς τότε. Αν έχεις κάποιο συγκεκριμένο υπόψιν σου, πέστο μου. Καλύτερα από ΠΜ όμως, για να μην κουράζουμε και τον κόσμο.

G
 
Top