faapilot":1puqqq8o said:
Sta aerodromia tis germanias iparxei dme sto ils apla den einai mazi .....
Εεεε? Τότε το ILS... δεν έχει DME. Το ότι έχει ένα VOR στο αεροδρόμιο με DME δεν είναι το ίδιο πράγμα. Αυτό που λέμε είναι να μπαίνει η συχνότητα του ILS και ταυτόχρονα να δίνει και απόσταση. Αν είναι να πρέπει να μπεί και η συχνότητα του VOR για να δείς απόσταση δεν είναι καθόλου το ίδιο. Αφενός γιατί την σήμερον ημέρα (ειδικά σε περιπτώσεις κακοκαιρίας) απαιτείται και τα δύο NAV radio να είναι συντονισμένα στο ILS (άρα πού θα βάλεις την συχνότητα του VOR?). Αφετέρου δεν υπάρχει ακρίβεια γιατί το ILS DME σου δίνει (με ακρίβεια δέκατου του μιλίου) απόσταση από το σημείο προσγείωσης. Το VOR είναι (στη Γερμανία) συνήθως στο κέντρο του αεροδρομίου. Με δεδομένο το μέγεθος των Γερμανικών αεροδρομίων, στο σημείο προσγείωσης το DME του VOR θα σου δείχνει απόσταση ...1.3ΝΜ.
faapilot":1puqqq8o said:
δείτε και κανα χάρτη.....
Οι χάρτες στην Γερμανία έχουν τίτλο ILS OR LOC RWY 08L (στο Μόναχο) ή ILS OR LOC RWY 25 (στην Στουτγκάρδη). Πουθενά δεν έχω δει να λέει ILSDME 25L πχ. Υπάρχει λόγος για αυτό!
Στο θέμα Markers - NDB, να πούμε ένα μικρό ιστορικό. Τα παλιά τα χρόνια, τα μάρκερς είχαν πολύ μεγάλη χρήση, όχι μόνο σε αεροδρόμια αλλά και στην διαδρομή (airways markers). Μπορούσες να πας από το ένα NDB στο άλλο, αλλά δεν ήξερες σε πιό σημείο μεταξύ των δύο ήσουν. Τα μάρκερς λοιπόν "βαράγανε" όταν πέρναγες από πάνω τους και έτσι είχες ένα σημείο αναφοράς. Το ίδιο κάνανε και για τις προσεγγίσεις ΝDB για να μπορείς να ξέρεις πόσα μίλια από τον διάδρομο είσαι και έτσι να ξέρεις άν είσαι χαμηλά η ψηλά.
Με την άφιξη του ILS η χρησιμότητα ήταν η ίδια με την διαφορά ότι τα μάρκερς ήταν απλώς ένα double check ύψους. (ότι δηλαδή το ILS δουλέυει σωστά). Όταν μπήκαν DME στα ILS , τα μάρκερς ήταν άχρηστα. (Εκτός από τη Γερμανιά πχ που δεν έχει ILS DME και έχει κρατήσει τα μάρκερς
). Το ίδιο ισχύει και για τη Ρόδο που δεν έχει DME στο ILS και έχει κρατήσει τα μάρκερς. Το ότι υπάρχει το Παραδέισι VORDME δεν μετράει, γιατί οι αποστάσεις που σου δίνει είναι ...τσίου, μιάς και είναι στην άλλη μεριά του διαδρόμου.
Το μηχανήματα/πομποί των μάρκερς (που ήταν 3 ή συνήθως 2) έπρεπε να εγκατασταθούν κατα μήκος της τελικής προσέγγισης, σε προστατευμένο χώρο (περιφραγμένο "αγροτεμάχιο"). Αυτός ήταν και ο λόγος που ήταν και τα NDB μαζί. Για να μην χρειαστούν και άλλο οικοπεδάκι. Τα βάζανε στον ίδιο χώρο για πρακτικούς λόγους. Αεροναυτιλιακά δεν εξυπηρετούσε σε τίποτα η "συμβίωση" Markers - NDB. Απλά έτσι γινόταν συνήθως και έτσι παρέμεινε όπου παρέμεινε. Στη Ρόδο που δεν είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο το NDB με το middle marker, δεν τρέχει και τίποτα!