Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
spotterakis":1eghmdt1 said:
Ποιος οριζει εαν ενα αεροδρομιο θα ειναι slot coordinated ή όχι? Και της Αθηνας δεν ειναι γιατι ακόμα δεν εχει φτασει στα όρια της χωρητικοτητας του; Κι αν δεν ειναι πως αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμου σε peak times, ειδικα το καλοκαιρι που η κινηση αυξάνεται κατακόρυφα; Επίσης οταν λενε-ετσι τοχω ακουσει-οτι εχασε το slot απο Βρυξελλες στην αναχωρηση κ γιαυτο καθυστερησε η πτηση κ πηγε 2 ωρες μετά,πως μεταφράζεται στην περιπτωση των Αθηνων; Πολλες αποριες..απαντηστε μου με πμ για να μην πεσουμε στο ασχετο με το θεμα του θρεντ..
Το αν είναι Slot Coordinated το οριζει η Επιτροπη Συντονισμου που συγκαλειται απο τον φορεα λειτουργιας του αεροδρομιου, και στην οποια συμμετεχει η κρατικη αρχη (ΥΠΑ/ΑΠΑ), η Αρχη Συντονισμου Πτησεων (ΕΑΣΠ) και οι αεροπορικες εταιρειες. O AIA και λογω υπαρξης διαθεσιμης χωρητικοτητας αλλα και λογω marketing κρατησε το αεροδρομιο μη συντονιζομενο (Level 1) και ως ενα εργαλειο προσελκυσης εταιρειων. Η καθε αεροπ. εταιρεια μπορει να
προγραμματισει τα δρομολογια της ό,τι ωρα θελει.
Μην συγχεετε τα airport slots με τα "slot" της Εναεριας Κυκλοφοριας. Ειναι τελειως διαφορετικα πραγματα.
Τα
airport slots (που κατανέμονται από την ΕΑΣΠ) αφορούν τον προγραμματισμό μιας σειράς πτησεων
σε επίπεδο σεζόν (π.χ. οτι η ΟΑ109 προγραμματιζεται καθε Τριτη να προσγειωνεται στην SKG στις 1020), με βαση τη διαθεσιμη χωρητικοτητα των εγκαταστασεων και resources αεροδρομιων (terminal capacity, apron capacity και runway/ATC capacity).
Το
slot της Εναεριας Κυκλοφοριας, αφορα μια συγκεκριμενη πτηση
τη μερα που πραγματοποιείται και εχει να κανει με το αν υπαρχει διαθεσιμη χωριτηκοτητα ATC (μονο) στα αεροδρομια αφιξης/προορισμου οπως και σε ολους του τομεις εναεριου χωρου απο τους οποιους θα διελθει. Εκει καθε μερα και καθε χρονικη στιγμη μπορει να τιθονται διαφορετικοί περιορισμοι με βαση επιχειρησιακους λογους, διαθεσιμοτητα προσωπικου ATC, καιρικα φαινομενα κ.α.
Σε καποια αεροδρομια ή σε καποιες κατηγοριες πτησεων (π.χ. Executive) ανα τον κοσμο, μπορει να γινεται συσχετιση του airport slot με τους χρονους αφιξης ή αναχωρησης που κατατιθενται στο flight plan, και να εγκρινεται ή οχι το flight plan, με βάση καποιες συγκεκριμενες ανοχές.