Περιφερειακές πτήσεις εσωτερικού - πιθανοί συνδυασμοι?

  • Thread starter YCNZ
  • Ημερομηνία δημιουργίας
η ολυμπιακή ξανάβαλε πέρσι μετά από χρόνια το θεσσαλονίκη-μύκονος για να χτυπήσει την αιγαίου που έχει την απόλυτη κυριαρχια..έβαλε 2πτήσεις την βδομάδα με ATR-72 :D ...και επειδή όλοι ξέρουμε πως αισθάνεται μεγάλη μερίδα του κοινού για τα ελικοφόρα περιττό να σας πω ποια ήταν η χαμένη..από 15 ιουλίου που άρχισα να ψάχνω μέχρι 9 σεπτεμβρίου η αιγαίου κατέβαζε 3 φορές την εβδομάδα ενα 734 με 168 θέσεις με πληρότητα 95-100%..και σας το λέω γιατι αυτό το διάστημα βρηκα μόνο 2 φορές θέσεις έχοντας μπει σε λίστα!!
 
Νομίζω το θέμα γενικά είναι πως στην ουσία δεν υπάρχει ικανοποιητική αγορά για κάτι τέτοιο.
Τα υδροπλάνα βλέπουμε πως δεν περπατούν και η skyexpress με εξαίρεση το κλασσικό δρομολόγιο της Ρόδου ακόμα πειράματίζεται... (άν δει κανείς το χειμέρινό πρόγραμμά της θα καταλάβει).
Το χειμώνα τουλάχιστον είναι πρακτικά νεκρή περίοδος. Κίνηση υπάρχει μόνο το καλοκαίρι λόγω τουρισμού. Οπότε αναγκαστικά μιλάμε για εποχιακά δρομολόγια...
(By the way η skyexpress πριν λίγο στο site της ανακοίνωσε την εισοδο σε δρομολόγια από την άνοιξη 2 30θέσιων αεροσκαφών με κάπως ασυνήθιστους προορισμούς για τέτοια εταιρεία...
 
Ο διευθύνων σύμβουλος της Sky Express σε συνέντευξη που έδωσε σε εφημερίδα δηλώνει ότι υπάρχει πολύ ψωμί στις περιφερειακές αερομεταφορές, αν ξέρεις που να το βρεις και πως να κάνεις τις σωστές και μετρημένες κινήσεις.
Για να το λέει ίσως κάτι ξέρει ή ίσως κάτι έχει σκοπό να κάνει μέσω της Sky Express???
 
Πράγματι κάνει μετρημένες κινήσεις, αλλά μέχρι τώρα δεν μου έχει δείξει οτι πραγματικά ξέρει που να τις βρει... Πιο πολύ για βλέποντας και κάνοντας τους βλέπω...Ευτυχώς πάντως που έχουν τη λογική και δεν κάνουν τεράστια ανοίγματα...
 
Και γώ με τη σειρά μου, είμαι σίγουρος ότι υπάρχει πολύ "ψωμί", στις περιφερειακές πτήσεις.
Πιστεύω ότι ολοφάνερο άμα δεί κανείς την τιμολογιακή πολιτική που έχουν οι εταιρίες (με εξαίρεση τα επιδοτούμενα) που εκτελούν τα εν- λόγω δρομολόγια!
Οι τιμές είναι απίστευτα ακριβές! πχ. ακόμα Χανιά, Ηράκλειο προς Θεσ/νίκη ή Χανιά- Ρόδος με τη Σκάι κλπ κλπ
Δηλαδή για φανταστείτε ένα Κρητικό να θέλει να πάει πχ Μύκονο, εκεί που το ταξίδι θα διαρκούσε το πολύ μια ώρα, μπορεί να εκτοξευθεί έως και τις 5! (με όλες τις αναμονές) Τουριστικά είναι πιστεύω χρυσές διαδρομές...
Μετά μια γραμμή δημιουργεί και τους "δεσμούς" που ανέφερε ένας φίλος πιο πάνω...
Άρα με τις υπάρχουσες τιμές και επιλογές η αναμονή στο Ελ.Βεν. είναι η μόνη λύση. :cry:
 
Το καλοκαίρι οι περιφερειακοί προοορισμοί σίγουρα μπορούν να βγάλουν καλό κέρδος όμως το χειμών αυτό είναι αδύνατον.
Για παράδειγμα στις πόλεις των 15-20.000 κατοίκων που αποτελούν τις πόλεις για τις οποίες μιλάμε στην καλύτερη των περιπτώσεων για να συντηρηθεί μια καθημερινή πτήση με ένα μικρό αεροπλάνο (π.χ. 19 θέσεων) με πληρότητα μόλις 60% σημαίνει οτι περίπου το 1% (!!) του πληθυσμού της πόλης αυτής θα πρέπει να ταξιδεύει κάθε βδομάδα σε μια άλλη μικρή πόλη!!!
Το 1% κάθε πόλης να ταξιδεύει σε μια άλλη πόλη!
Πόσες πόλεις ξέρετε που να μπορούν να δώσουν τόσους επιβάτες προς μια άλλη μικρή και μακρινή (για να δικαιολογείται το αεροπλάνο)?
 
Πιστευώ ότι η Λάρισα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα πάρα πολύ καλό περιφερειακό αεροδρόμιο. Η θέση της είναι τέτοια που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και αρκετές μεγάλες πόλεις που βρίσκονται γύρω από αυτή (Βόλος, Καρδίτσα, Τρίκαλα, και γιατί όχι και Κατερίνη, Λαμία και πολλές άλλες).
Προορισμοί όπως το Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδος, Μυτιλήνη, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Μύκονος, Θήρα και πολλοί άλλοι πιστεύω ότι θα ήταν κερδοφόροι.
Ολες αυτές οι πόλεις γύρω από τη Λάρισα θα προτιμούσαν να εξυπηρετηθούν από αυτό το αεροδρόμιο παρά να πάνε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.
 
Θα ήθελα μόνο να κάνω μια διόρθωση στον φίλο mariokef:

19 θέσεις x 7 μέρες = 133 θέσεις την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό είναι 0,9% - 0,6% της πόλης των 15-20.000 ατόμων. Αν δε πούμε ότι έχουμε μια πληρότητα της τάξης του 60% τότε 133 x 0.6 = 80, οπότε το ποσοστό πέφτει στο 0,5% και 0,4% εβδομαδιαίως = (μικρό μαθηματικό λάθος γιατί είμαι σπασικλάκι με τα στατιστικά :D )

Για καθημερινή πτήση μάλλον δε γίνεται. Ίσως με 3x την εβδομάδα να γίνεται κάτι καλύτερο.
 
Η Λάρισα δεν είναι εύκολο να αποτελέσει σημαντικό περιφερειακό αεροδρόμιο καθώς βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα αεροδρόμια της Θεσ/νικης και της Αθήνας (αεροπορική απόσταση πάντα). Συν τοις άλλοις, εξυπηρετείται ήδη σε μεγάλο βαθμό τόσο σιδηροδρομικά όσο και οδικά.

Η μοναδική περίπτωση να δημιουργηθεί αεροδρόμιο σημαντικής τοπικής και υπερτοπικής σημασίας στη Λάρισσα θα ήταν άν υπήρχε συνδυασμένη μεταφορά επιβατών. Δλδ σε συνδυασμό με άλλα μέσα μεταφοράς. Σε αντίθετη περίπτωση οι πληρότητες δεν θα είναι ικανοποιητικές, αφού υπερισχύουν τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.

Σε αεροδρόμια σημαντικής τοπικής σημασίας θα μπορούσαν να αναδειχθούν τα - Σαντορίνης, Ανδραβίδας (όταν και εφόσον υλοποιηθεί η πολιτική χρήση του), Ιωαννίνων και Μυτιλήνης ή Αλεξανδρούπολης. Ασφαλώς από τα αεροδρόμια αυτά θα υπήρχε η δυνατότητα εκτέλεσης απευθείας πτήσεων προς τις γειτονικές χώρες. Αφήνω έξω τα αεροδρόμια της Κρήτης καθώς ήδη είναι αεροδρόμια υπερτοπικής αν όχι διεθνούς σημασίας.
 
pingu":21i46g7a said:
Θα ήθελα μόνο να κάνω μια διόρθωση στον φίλο mariokef:

19 θέσεις x 7 μέρες = 133 θέσεις την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό είναι 0,9% - 0,6% της πόλης των 15-20.000 ατόμων. Αν δε πούμε ότι έχουμε μια πληρότητα της τάξης του 60% τότε 133 x 0.6 = 80, οπότε το ποσοστό πέφτει στο 0,5% και 0,4% εβδομαδιαίως = (μικρό μαθηματικό λάθος γιατί είμαι σπασικλάκι με τα στατιστικά :D )

Έβαζα και τα άτομα που επέστρεφαν :twisted: για να σώσω λίγο την κατάσταση :idea:
 
Top