Πόσα dong για τον Μεκόνγκ; (BA, SQ, Vietnam και Air Asia)

Τι είν’ η Air Asia; Μην είν’ το livery που χρυσολάμπει; Μην είν’ τα Airbus της τα ινδονησιακά;

Περπατώντας δίπλα στα πληρώματα οι παραπάνω προβληματισμοί, καθώς και οι σαφείς παραινέσεις του aakunz για προσοχή για λίγο ξεχάστηκαν και με βήμα ταχύ έφτασα στο gate Q13 που ήταν ήδη "buca". Ο κόσμος κατέφθανε προοδευτικά και το ίδιο και το δικό μας πλήρωμα, που παρέλασε όλο από μπροστά μας, ενώ κατά τις 10:00 άνοιξαν οι πόρτες για να μπουκάρουμε κι εμείς.

Now everyone can fly, έλεγε το αεροπλάνο. Ναι, αρκεί να προσγειωθεί βέβαια, σκέφτηκα, και έστρεψα το βλέμμα μου σε πιο θετικές εικόνες, όπως στην τίγρη της Harimau Muda που τροχοδρομούσε στο βάθος, σηματοδοτώντας τη νίκη των μαλαισιανών απέναντι στους ινδονήσιους αντιπάλους τους. Θα νικήσουμε και σήμερα, σκέφτηκα, καθώς η ηγουμένη της πτήσης βγήκε στο gate και μας έκανε έλεγχο διαβατηρίων. Ναι, η ηγουμένη, αλήθεια σας λέω.

Αλήθεια έλεγα και στον αστυνομικό, ο οποίος πάνω στη φυσούνα, με μεγεθυντικούς φακούς και όλα τα σχετικά, έλεγξε ξανά το διαβατήριό μου, με ρώτησε στα ελληνικά «ti kanis» και του απάντησα επίσης στα ελληνικά «είμαι καλά», εννοώντας ότι το ίδιο επιθυμώ να πω και μετά την αποβίβαση. Ικανοποιημένος από την απάντηση –ίσως και από την ελληνική προφορά μου– μου άνοιξε το δρόμο για το 9M-AJK, που είχε, λέει, γουάι φάι αβέιλαμπλ.

Air Asia
AK648, 9M-AJK, A320, 9A
KUL (Kuala Lumpur) 10:30 – DAD (Da Nang) 12:00


Το εισιτήριο που είχα ήταν σε ναύλο premium flex, που για περίπου 20 ευρώ παραπάνω σου έδινε ό,τι κοντινότερο σε business class μπορεί να προσφέρει μια low cost, δηλαδή τροφή, νερό και βαλίτσα, επιλογή θέσης με seat pitch που χωρούν πόδια ανθρώπου και όχι πιγκουίνου, συν μια κάποια προτεραιότητα στην επιβίβαση και την παράδοση των αποσκευών. Στην πραγματικότητα, η σειρά 9 δεν είχε τίποτα το premium, εκτός κι αν στο τέλος της πτήσης σου δίνουν προνομιακές τιμές για εξέταση σε ορθοπεδικό της Ντα Νανγκ. Αντίθετα με εμένα, ο πιθανόν βιετναμέζος παραδιπλανός ένιωσε πολύ άνετα και αποφάσισε να καθίσει οκλαδόν, βγάζοντας τα παπούτσια του. Κακή ιδέα, πολύ κακή.

Πάντως, το πλήρωμα φορούσε κονκάρδα που έλεγε ότι ήμασταν στην καλύτερη λόου κόστ του κόσμου, σύμφωνα πάντα με το σκάιτραξ. Στη συνέχεια δε, μόλις έμπαιναν και οι τελευταίοι, έκαναν και μια ανακοίνωση ότι αυτή είναι η πτήση 648 από KUL για DAD, καλού κακού.

Στις 10:27, με υποδειγματική ακρίβεια, ήμασταν ήδη έτοιμοι για pushback. Η ηγουμένη -η ειδικά εκπαιδευμένη στον έλεγχο διαβατηρίων- ήταν και πάλι εκεί για την επίδειξη σωστικών. Ακολούθησε εκκίνηση κινητήρων, χαμήλωμα flaps, τροχοδρόμηση, αναμονή μέχρι να απογειωθεί ένα 737 της Malaysian, διασταύρωση με τον 14R, θέα στο τέρμιναλ του klia1, μετά κι άλλη τροχοδρόμηση επί του D, έλεγχος επιφανειών ελέγχου, θέα στο satellite του Τ1 όπου είχαμε σταθμεύσει με την Ομάν στο προηγούμενο trip report και όπου τώρα ήταν μεγαλειωδώς αραγμένο ένα Α340 της Ιράν Άσεμαν, στη συνέχεια άλλα τρία σταθμευμένα Α330 της Air Asia όλα διαφορετικά μεταξύ τους, διάφορα Τζάμπο και 772 μπροστά από το υπόστεγο της MAS, ένα Α380 μέσα στο υπόστεγο της MAS, στροφή στον C, ανακοίνωση από το κόκπιτ ότι σε λίγο απογειωνόμαστε και είσοδος και ευθυγράμμιση με τα 4000m του 32L μπροστά μας.

Η ζώνη ήταν δεμένη, η κοντινότερη έξοδος τρεις σειρές πίσω, οι κινητήρες άρχισαν να τα δίνουν όλα, ο άνεμος άπνοια, η επιτάχυνση καλή και ο στόχος επετεύχθη: άλλο ένα Α320 βρέθηκε ασφαλώς στον αέρα και σήμερα.

Θέα σε όλο το KLIA2 από ψηλά, τα απέραντα χωράφια με τις φοινικοφυτείες, δεξιά στροφή, όλη η ηλιόλουστη Κουάλα με το ποτάμι, τα πάρκα και τους Πετρόνας κι άλλη δεξιά στροφή και πλέον σταθερή πορεία βορειοανατολική.

Μετά μας είπαν να μην τρώμε και πίνουμε τα αγορασμένα απ’ έξω, γιατί άλλωστε το φαγητό της Αιρ Έζια έχει τα καλύτερα στάνταρντς υγιεινής και σε λίγο έγινε επιβεβαίωση του boarding pass μου και ήρθε το φαγάκι που είχα προπαραγγείλει, ως κάτοχος premium flex ναύλου. Το εν λόγω φαΐ λέγεται Nasi Lemak και είναι, λέει, παραδοσιακό μαλαισιανό πρωινό. Προφανώς, μιας και περιλαμβάνει τραγανό τηγανητό γαύρο μαζί με αυγό, βραστά φυστίκια, ρύζι με άρωμα καρύδας και τρυφερό καυτερό κοτόπουλο. Το τελευταίο ήταν το συστατικό-κλειδί: το πεπτικό σύστημα καιγόταν, το αναπνευστικό διψούσε για αέρα και γενικώς ο οργανισμός ήταν σε συναγερμό φωτιάς, αγνοώντας τυχόν οσμές από παρακείμενα παπούτσια. Τυχόν, λέω, γιατί κάτι υποπτευόμουν ότι πλανιόταν στον αέρα, αλλά αμέσως οι υποψίες καλύπτονταν. Υπάρχουν δε σοβαρές πιθανότητες αυτές να προέρχονταν όχι από τον παραδιπλανό βιετναμέζο, αλλά από το διπλανό αμερικάνο, ο οποίος ενδεχομένως να ήθελε έτσι να εκδικηθεί -χρόνια μετά- τους τριγύρω βιετναμέζους επιβάτες για τη συντριβή που οι πρόγονοί τους επιφύλαξαν στους δικούς του. Εγώ ως Έλληνας ήμουν η παράπλευρη απώλεια, αλλά αυτό συμβαίνει συχνά στις μικρές πλην τίμιες χώρες: ο ιστορικός μας ρόλος είναι να παραμένουμε γενναίοι στα δύσκολα.

Εντωμεταξύ, το πλήρωμα είχε τελειώσει με τα προπαραγγελθέντα τρόφιμα και πλέον πουλούσε τα υπόλοιπα στους υπόλοιπους, με θέρμη και αρκετή επιτυχία απ΄όσο μπορούσα να δω, καθώς τριγύρω μου κυκλοφορούσαν ζεστές σοκολάτες, καφέδες, σούπες, σνακς και διάφορα ζεστά γεύματα.

Η πτήση συνεχιζόταν ατάραχη, πλέον στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ, σχεδόν μιάμιση ώρα μετά την αναχώρησή μας, όταν ήρθαν τα «exciting items for sale». Αυτά πέρασαν από δίπλα μου τόσο γρήγορα, που ούτε τα items είδα ούτε excited πρόλαβα να νιώσω. Η πυξίδα μου έδειχνε πορεία περί τις 40 μοίρες και λίγο μετά ήρθε και η ανακοίνωση από το πιλοτήριο που έλεγε εν ολίγοις ότι έχουμε headwind, γι' αυτό και θα φτάσουμε κανένα δεκάλεπτο αργοπορημένοι.

Οι σοσιαλιστικοί αιθέρες μας έφεραν κάποιες αναταράξεις, το καπιταλιστικό Airbus συνέχισε την προσέγγιση, από το θάλαμο διακυβέρνησης (πάντα ήθελα να το γράψω αυτό σε ένα trip report) ακούστηκε ένα "Prepare for landing", κατεβήκαμε κι άλλο, περάσαμε το πεντακάθαρο ποτάμι της Da Nang, είδαμε ένα Α321 της Vietnam που περίμενε στο σημείο κράτησης, πιάσαμε έδαφος, ανοίξαμε reverse, δίπλα μας –δίπλα στο διάδρομο δηλαδή– κινούνταν ένα φορτηγάκι ανάμεσα σε κτήρια περιτριγυρισμένα από φοινικιές, που κι αυτά ήταν δίπλα στο διάδρομο, και μετά μας ανέλαβε ένα follow-me, για να μας κατευθύνει μακριά από όλα αυτά και "πίσω στην ασφάλεια". Ποιος είμαι εγώ που θα κρίνω τις προδιαγραφές του DAD άλλωστε...

Καταλήξαμε στη θέση 16, δίπλα από άλλο ένα Α321 του εθνικού αερομεταφορέα, περάσαμε από ένα πολύ αργό (ΠΟΛΥ ΑΡΓΟ όμως) immigration, πήραμε βαλίτσες, περάσαμε γρήγορα και από τελωνειακό έλεγχο και εν τέλει, πάνω κάτω την ίδια ώρα που ο aakunz προσγειωνόταν ευτυχώς ασφαλώς με την ΤΚ στην IST, βγήκαμε επιτέλους στα εδάφη της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας του Βιετνάμ!

Extras:
Η καμπίνα της Air Asia
Η διαδρομή μας από το fr24
 
George":3g4azonx said:
Το εισιτήριο που είχα ήταν σε ναύλο premium flex, που για περίπου 20 ευρώ παραπάνω σου έδινε ό,τι κοντινότερο σε business class μπορεί να προσφέρει μια low cost, δηλαδή τροφή, νερό και βαλίτσα, επιλογή θέσης με seat pitch που χωρούν πόδια ανθρώπου και όχι πιγκουίνου, συν μια κάποια προτεραιότητα στην επιβίβαση και την παράδοση των αποσκευών. Στην πραγματικότητα, η σειρά 9 δεν είχε τίποτα το premium, εκτός κι αν στο τέλος της πτήσης σου δίνουν προνομιακές τιμές για εξέταση σε ορθοπεδικό της Ντα Νανγκ.

Είναι της γνωστής κατασκευάστριας FRACARO, ε; Πάντα απορούσα τι brace for impact κάνεις σε τέτοια καθίσματα.

Έχω την εντύπωση, ότι στην Ασία, υπάρχει ένα «τόξο», που ακολουθεί τα βήματα του Μεγαλέξανδρου, από τις ακτές της Ιωνίας, ως την Ινδική Υποήπειρο και μέσω του Κόλπου της Βεγγάλης φτάνει στη λατρεμένη Ινδονησία, τη Μαλαισία και τις Φιλιππίνες, όπου η αεροπορική ασφάλεια είναι Γόρδιος Δεσμός.
 
Στο αεροδρόμιο της Danang έχουν διαδραματιστεί διάφορες ιστορικές στιγμές. Μία από αυτές έχει καταγραφεί σε αυτό το video: https://vimeo.com/8649603 στο οποίο φαίνεται ένα 727 της World Airways να απογειώνεται με πάνω από 250 άτομα στην καμπίνα και αρκετούς ακόμη στα αμπάρια του, με προορισμό τη Σαϊγκόν, γύρω στο τέλος του πολέμου στο Βιετνάμ.

Το σημερινό αεροδρόμιο της Danang έχει άφθονα γυαλιστερά check-in counters, είναι «Α321 paradise» και, σαν να μην έφτανε αυτό, είναι και γεμάτο με καταστήματα τύπου Burger King, πρόχειρου καφέ και πολλούς κινέζους τουρίστες. Ακόμη και ο κάπταιν μας δυτικός είναι σήμερα. Καμία σύνδεση με το παρελθόν. Καμία; Ε, όχι ακριβώς...

Η πτήση μας αναχωρεί από το gate 9 στον κάτω όροφο. Κατέβηκα και κατέβηκε μαζί μου και το πλήρωμα. Στο βάθος τροχοδρομεί μια Vietjet, που με τα χρώματά της μας αποδεικνύει ότι οι σύγχρονοι βιετναμέζοι μοιάζουν με ζευγάρια αμερικανών δικηγόρων της Νέας Υόρκης (ψέμα, όπως θα έλεγε κι ο σύντροφος captainjumbo), ενώ δεκάδες ντόπιοι μπίζνεσμεν συνωστίζονται στην ουρά για το λεωφορειάκι που θα μας πάει στο VN-A396. Είναι συγκινητική η στιγμή που πατάς στο κεφαλόσκαλο, όντας ένα βήμα πριν το κατώφλι μιας Vietnam.

Vietnam Airlines
VN162, VN-A396, A321, 32F
DAD (Da Nang) 08:30 – HAN (Hanoi, Noi Bai International) 09:50


Ο σύντροφος Computerise, βαθύς γνώστης των διαδικασιών του κόμματος, δεν μου άφησε καμία αμφιβολία: το σητ πιτς ήταν, είναι και θα παραμείνει βαθιά λαοκρατικό, μου είπε, και είχε δίκιο.

«Ladie and gentlemen» καλωσήρθατε και κοπιάστε στο αρχοντικό μας, μας είπαν (από το σταθμό της ηγουμένης; από τα κεντρικά του κόμματος; δεν είμαι σίγουρος), μετά έγιναν οι γνωστές συστάσεις, μας έδειξαν το βίντεο με τα σωστικά, μας μοίρασαν μαντηλάκι, κάναμε pushback, εκκινήσαμε κινητήρες, κατεβάσαμε φλαπς, ελέγξαμε πηδάλια και αρχίσαμε τη νανουριστική τροχοδρόμηση στα τσιμεντένια μπλοκς του τροχοδρόμου, ώσπου μπήκαμε στον 32, τα ντεσιμπέλ αυξήθηκαν, το 321 επιτάχυνε, το crosswind έφερε κάποιες αισθητές διορθώσεις και απογειωθήκαμε.

Όπως μπορείτε να δείτε σε αυτή τη φωτογραφία, ήταν μια υπέροχη μέρα στη Ντανάνγκ με μαγευτικό καιρό και τέλεια ορατότητα... Το γεγονός αυτό βοήθησε να δούμε ένα ακόμη συγκλονιστικό αξιοθέατο της πόλης, τον πεντακάθαρο ποταμό Χαν, που μπορείτε επίσης να θαυμάσετε εδώ, στο σημείο που εκβάλει στη θάλασσα.

Σύντομα μετά μπήκαμε στα σύννεφα κι άρχισαν οι αναταράξεις, μερικές από τις οποίες ήταν καλές. Τα φλαπς μαζεύτηκαν, το κούνημα συνεχιζόταν μέχρις ότου ανεβήκαμε πάνω απ’ τα σύννεφα, το προσδεθείτε έσβησε, ο χάρτης του IFE άνοιξε και το σέρβις άρχισε.

Εντωμεταξύ, σε αυτή τη φωτογραφία μπορείτε να πάρετε δύο από τις πιο άχρηστες πληροφορίες της ημέρας σας: 1. ότι η φράση «that day an» στα βιετναμέζικα σημαίνει «δέστε τη ζώνη σας» (κάτι που θα είναι άχρηστο σε όλους εκτός από το γλωσσικό παντογνώστη aakunz) και 2. ότι το ύφασμα του καθίσματος στο Α321 της VN είναι χρυσοποίκιλτο (κάτι που θα είναι άχρηστο σε όλους εκτός αν είστε έμπορος υφασμάτων που προμηθεύει αεροπορικές εταιρίες της Ασίας). Όπως καταλαβαίνετε, η πτήση στο σημείο αυτό ήταν λίγο βαρετή.

Ωστόσο, έξω πλέον ο ήλιος έλαμπε, ενώ μέσα μάς προσέφεραν ένα ολόκληρο δωρεάν μπουκάλι νερό (ναι, τριακόσια-τριάντα-ολόκληρα-ml)! Συγχρόνως, η παραδιπλανή βορειοευρωπαία κυρία που έμοιαζε αρκετά με ξαδέρφη της Κριστίν Λαγκάρντ, άνοιξε τη σακούλα με το ψωμάκι, το ζαμπονάκι και το τυράκι, καθάρισε ένα αυγουλάκι κι έφτιαξε ένα ζηλευτότατο για εκείνη την πρωινή ώρα σαντουιτσάκι. Κάτι για των φρονίμων τα παιδιά λέει η ελληνική λαϊκή σοφία, αλλά είναι γνωστό ότι στους ευρωπαϊκούς κύκλους "φρόνιμοι" θεωρούνται πια μόνο οι βόρειοι. Εμείς οι νότιοι απλώς πολεμάμε και -στην εν λόγω πτήση- χάνουμε τη μάχη με την πείνα... Η δε κυρία συνταξιούχος μπακπάκερ ήδη διαβάζει το επόμενο κεφάλαιο στο κλασικό ρομάντζο μυθιστόρημά της.

Επίσης, το πλήρωμα αποσύρθηκε για να επικοινωνήσει με τα κεντρικά, αφού πρώτα μας έσβησε τα φώτα της καμπίνας, προφανώς για οικονομία, μιας και με ανοιχτά παράθυρα, σχεδόν δεν έχει καμία διαφορά.

Περί τα 25 λεπτά πριν την προσγείωση ο κάπταιν μας ενημέρωσε για τον ελαφρώς συννεφιασμένο καιρό στο Νόι Μπάι και...για τίποτε άλλο απ' όσο θυμάμαι. Μπορεί να βιαζόταν, μπορεί να βαριόταν ή μπορεί να προσπαθούσε να αποφύγει το να γίνουμε χαλκομανία και κομμάτι του livery άλλου εταιρικού αεροσκάφους, μιας και αυτή η πιθανότητα δεν ήταν, λέει, και πολύ απομακρυσμένη προσφάτως... (http://www.thanhniennews.com/society/tr ... 34391.html)

Κάπου τότε αρχίσαμε και την κάθοδό μας. Από το πιλοτήριο ακούστηκε «Κάμπινκρου τεν θάουζεντ», γεγονός που δεν άλλαξε τίποτε στον περιβάλλοντα χώρο, μετά «Κάμπινκρου πρηπέρ φορ λάντινγκ», οπότε και εμφανίστηκε αυτή η πολύ ωραία εικόνα στο έδαφος και συγχρόνως έγινε έλεγχος καμπίνας και, τέλος, «Κάμπινκρου σιτ φορ λάντινγκ», οπότε και έπαιξε ένα προηχογραφημένο μήνυμα για τραπεζάκια, πλάτες καθισμάτων κλπ, μήπως και τα ξανανοίξαμε πονηρά μετά τον έλεγχο.

Προσγειωθήκαμε φυσικά με απόλυτη ασφάλεια στον 11R του Ανόι, μας καλωσόρισαν από τα μεγάφωνα και μετά μας ζήτησαν...να μην ανοίξουμε τις πόρτες του αεροπλάνου μόνοι μας! Αυτό, λέει, επίσης δεν ήταν καθόλου απίθανο φαινόμενο προσφάτως (http://tuoitrenews.vn/society/19100/vie ... -on-flight). Σε αυτή την παράξενη αεροπορικώς χώρα, λοιπόν, η ηγουμένη μας αποκάλεσε ξανά «Ladie and gentlemen» και μας άνοιξε η ίδια την 1L για να βγούμε, λίγο αφότου είχαμε σταθμεύσει δίπλα σε ένα εταιρικό Dreamliner και η ξαδέλφη Λαγκάρντ είχε αφήσει τα σκουπίδια από τα αποφάγια της στο πάτωμα, ωσάν γνήσια αποικιοκράτης.

Γρήγορη παραλαβή βαλίτσας στο domestic terminal, έξοδος και επιβίβαση στα λεωφορεία που με 40.000 dong (δηλαδή 1,5 ευρώ) σε πάνε στο κέντρο του Ανόι. Ή έτσι νομίζω, τουλάχιστον, γιατί κανείς δε μιλάει αγγλικά εδώ τριγύρω για να το επιβεβαιώσει. Σε καμια ώρα που φτάνουμε, θα σας πω...
 
Οι πληροφορίες που είχα ήταν σωστές: το λεωφορείο που είχα πάρει με κατέβασε όντως στο κέντρο του Ανόι, έξω ακριβώς από το άγαλμα του Λένιν.

Περπάτησα γρήγορα προς το ξενοδοχείο μέσα από τεράστιες λεωφόρους και στενά σοκάκια. Έφτασα ακριβώς τη στιγμή που με καλούσε ο σύντροφος Computerise:
-Είσαι εκεί;
-Είμαι εδώ.
-Θα ακολουθήσεις ακριβώς τις οδηγίες που έχεις και θα με ενημερώνεις συνεχώς,
μου είπε και η γραμμή χάθηκε.

Ανέβηκα βιαστικός στο δωμάτιο και άνοιξα την TV για να ενημερωθώ για τις τελευταίες εξελίξεις και ύστερα ξαναδιάβασα το χαρτί με τις λεπτομέρειες:
Με μία μικρή παράκαμψη για παγωτό στο Kem Trang Tien, τις ακολούθησα πιστά.
 
«Σαν βγεις στον πηγαιμό για το Dreamliner, νά φχεσαι νά 'ναι μακρύς ο δρόμος», λέει μια παλιά σποττερική ευχή.

Vietnam Airlines
VN249, VN-A861
(αυτό που είχε κάνει τη θρυλική απογείωση στο airshow του Bourget), Β787-9, 39Κ
HAN (Hanoi, Noi Bai International) 13:50 – SGN (Ho Chi Minh, Tan Son Nhat International) 16:00


Σκηνή πρώτη: Κέντρο του Ανόι. Τρελή κίνηση και εκατομμύρια μηχανάκια γύρω από το ταξί με τα λευκά σεμεδάκια, που επιταχύνει γρήγορα σε κάθε φανάρι, μόλις αυτό ανάψει πράσινο.

Σκηνή δεύτερη: Το ταξί τρέχει, περνώντας τη νέα γέφυρα του Ερυθρού Ποταμού που κατασκεύασαν γιαπωνέζοι, καθώς και άπειρες μπανανοφυτείες στο δρόμο για το Νόι Μπάι.

Σκηνή τρίτη: Το domestic terminal του HAN/VVNB. Λίγο σκοτεινό, χωρίς πολλές επιγραφές να σε κατευθύνουν και με τεράστιες ουρές στο check-in, γεμάτες με αμέτρητες βιετναμέζικες βαλίτσες.

Σκηνή τέταρτη: Μια μεγάλη σάλα αναμονής με θέα το apron και το διάσπαρτο στόλο της Vietnam.

Σκηνή πέμπτη: Αδιέξοδο, μπροστά σε μια μεγάλη τζαμαρία με κλειδωμένες πόρτες που μας εμποδίζει να φτάσουμε στο gate αναχώρησης και αραδιασμένες σειρές καθισμάτων γεμάτες κόσμο που περιμένει καθιστός, θυμίζοντας αναμονή σε ουρά τράπεζας.

Σκηνή έκτη: Μια συμπαθής βιετναμέζα εμφανίζεται από το πουθενά και ξεκλειδώνει την πόρτα, αφήνοντας να περάσουν μόνο όσοι έχουν boarding pass για την VN249. Ο λαός ξεχύνεται προς το gate 7, όπου περιμένει στωικά το 787 της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας.

Σκηνή έβδομη: Ανυπόμονοι βιετναμέζοι μπίζνεσμεν/-γουίμεν πατούν το πόδι τους για πρώτη φορά στο 787, ενώ από εκείνο το στρογγυλό παραθυράκι της φυσούνας φαινόταν γυαλιστερό γυαλιστερό το VN-A861.

Σκηνή όγδοη: Τρελό seat pitch, πλήρωμα ενθουσιασμένο με το νέο αεροπλάνο, μεγάλα μπλε παράθυρα (αν και ορισμένες σειρές έχουν μόνο τοίχο), καθίσματα στα οποία η πλάτη είναι κάπως πιο όρθια σε σχέση με αυτά της Kenya που είχα δοκιμάσει στο παρελθόν, ξεχωριστοί αεραγωγοί για τον κάθε επιβάτη, αλλά και IFE που δείχνει «φθηνό» και πολύ λιγότερο εξελιγμένο σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα (το IFE της KQ ήταν έτη μπροστά από αυτό της VN), ενώ και ο χειρισμός γίνεται είτε από την οθόνη αφής είτε από τα πλήκτρα μεταξύ των καθισμάτων, τα οποία δεν είναι και δύσκολο να σου πατήσει κατά λάθος ο αγκώνας του διπλανού. Όλα αυτά μπορείτε να τα διαπιστώσετε σε αυτό το video (0:44”).

Σκηνή ένατη: Καθώς η επιβίβαση ολοκληρώνεται, δίπλα μου έρχεται ένα ζευγάρι βιετναμέζων, που είναι ντυμένοι με ριγέ μαύρο κοστούμι και ανάλογο ταγιέρ, διαθέτουν smartphones και χειρίζονται το τάμπλετ τους με ζηλευτή άνεση. Όλα αυτά σε προδιαθέτουν θετικά. Όλα, εκτός από τις τεράστιες σακούλες που κουβαλούν, στις οποίες έχουν στριμώξει όλη τη λαχαναγορά του Ανόι, τουτέστιν κρεμμυδάκια, μαϊντανό, κόλιανδρο και άλλα καταπράσινα φυλλώδη, τα οποία και στριμώχνουν με χάρη στη θέση που κανονικά θα έμπαιναν τα πόδια τους. Και επειδή τα πόδια τους φυσικά δεν χωρούν με τίποτα, εξασκούν όλη τη μαεστρία ενός γιόγκι μάστερ και κάθονται σταυροπόδι επί του καθίσματος, με όλα τα λαχανικά όμορφα και τακτικά βαλμένα στη θέση των ποδιών τους και εμένα παγιδευμένο στο παράθυρό μου. Μυστηριωδώς, και ενώ το ολόφρεσκο Dreamliner μας αρχίζει το pushback ακριβώς στην ώρα του, το πλήρωμα θεωρεί ότι αυτό δε συνιστά κανένα απολύτως πρόβλημα και κάθεται στις θέσεις του, κρίνοντας ότι η καμπίνα είναι ασφαλισμένη. Συγχρόνως, στις οθόνες μας παίζει το safety demo. Όλα αυτά μπορείτε να τα διαπιστώσετε σε αυτό το video (1:14").

Όπως ίσως είδατε σε αυτό το ένα λεπτό και δεκατέσσερα δευτερόλεπτα, η προφορά του εκφωνούντος τις οδηγίες ασφαλείας ήτο οξφορδιανή, η ποιότητα προβολής του βίντεο όμως ήτο...τριτοκοσμική. Αυτό επίσης κρίθηκε ότι δε συνιστά κανένα πρόβλημα κι έτσι κανείς δεν έκανε κάτι για να το αντιμετωπίσει.

Έτσι λοιπόν, κι ενώ μια ουρά Kenya φαίνεται στο βάθος, δίπλα μας τροχοδρομεί ένα εξίσου ολόφρεσκο και σοσιαλιστικό Α350, οι κινητήρες μας εκκινούν, τροχοδρομούμε και σε αυτό το video μπορείτε να δείτε και την απογείωσή μας. Στο ίδιο video πιστεύω να απολαύσατε το βαθύ και στιβαρό ήχο των κινητήρων, το γεγονός ότι χρειαστήκαμε μόλις τριάντα δεύτερα για να σηκωθούμε, καθώς και το αγνώστου ταυτότητος παρατημένο σοσιαλιστικό τζετ στο άκρο του Νόι Μπάι.

Στη συνέχεια, χαθήκαμε στη...σούπα των νεφών πάνω απ το Ανόι και λίγο μετά βγήκαμε σε έναν πεντακάθαρο ουρανό! Ο κύριος δίπλα είναι μάλλον πλέινσπόττερ, μιας και τραβάει βίντεο αβέρτα. Υποθέτω ότι μια μέρα θα με δείτε στο κανάλι του στο youtube.

Εντωμεταξύ ανεβήκαμε, σταθεροποιηθήκαμε και πλέον σειρά έχει το σάντουιτς. Οι βιετναμέζοι έχουν παράδοση στα σάντουιτς, κληρονομιά -λέει- της γαλλικής αποικιοκρατίας. Το εν λόγω είχε κάποιες φέτες λιπαρού αλλαντικού, μαγιονέζα και φέτες πράσινου μήλου. Στην Ευρώπη αυτό θα θεωρούνταν τρελή γκουρμεδιά και θα προσφερόταν σε κάποιο χρυσό lounge. Στα δε αναψυκτικά, διαπιστώσαμε τα νοσηρά κατάλοιπα της αμερικανικής επιρροής, μιας και διαθέσιμα υπήρχαν μόνο...coca cola, cola light και, ευτυχώς, νερό. Αναλογιζόμενος, λοιπόν, τη συμβολή της γαλλικής και της αμερικάνικης γαστριμαργικής σχολής, χάρηκα που γεννήθηκα Ευρωπαίος και καταβρόχθησα το ψωμάκι, μαζί με ένα νερό σκέτο. Ώσπου αυτό να γίνει πέντε μπουκιές, μπήκαμε σε περιοχή αναταράξεων. Ακριβώς σε ποια περιοχή γεωγραφικά δεν ξέρω, γιατί το χάρτη του ΙΦΕ τον βλέπουν μόνο όσοι κάθονται κοντά στο bulkhead. Οι δικές μας οθόνες μάς καλωσορίζουν ακόμη σε βιετναμέζικα, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρώσικα και κινέζικα (καντονέζικα ή μανδαρίνικα δεν ξέρω, αυτό θα το αποφασίσει ο aakunz και το μεταφραστικό του ΥΠΕΞ).

Στο σημείο αυτό απομένει καμια ώρα πτήσης, κάνει λίγο κρύο (ήξεραν που μοίραζαν κουβέρτες) και οι οθόνες παίζουν υποχρεωτικά κάτι βίντεο με άλογα και αμαζόνες στο τσίρκο, που θα ήταν ίσως ευχάριστα, αν η ποιότητα ήταν της προκοπής. Το να τις σβήσεις είναι αδύνατο, γιατί το σύστημα δεν το επιτρέπει. Τη στιγμή λοιπόν που αναρωτιόμουν τι ακριβώς κάνουν αυτά τα μπλε λαμπάκια που είναι αναμμένα με μάλλον τυχαίο τρόπο πάνω από τα κεφάλια μας, ο κάπταιν από το flight desk (έτσι το είπε) μας ενημέρωσε ότι στο SGN υπάρχουν καταιγίδες και γι’ αυτό αναμένεται να κάνουμε ένα μικρό holding. Τότε αποφάσισα να παίξω με το κουμπάκι που αλλάζει το παράθυρό σου, ώστε να τα βλέπεις όλα σα να έχεις πάρει βιάγκρα.

Κατά τις 15:15 το κόκπιτ ζήτησε “cabin crew prepare for landing” κι εκείνοι με τη σειρά τους μας ζήτησαν να ανοίξουμε τα σκιάδια των παραθύρων, τα οποία όμως όπως όλοι ξέρουμε δεν υπήρχαν. Όταν λίγο μετά το συνειδητοποίησαν και οι ίδιοι, φρόντισαν να αποχρωματίσουν μόνοι τους τα γαλάζια μας παράθυρα, εν όψει προσγείωσης. Κανένα μισάωρο μετά περνούσαμε τα 10.000 πόδια.

Έξω συννεφιά και κάποιες αναταράξεις, ο κάπταιν μας είπε ότι ο καιρός βελτιώθηκε και ότι τελικά θα συνεχίσουμε για να προσγειωθούμε, η πόλη φαινόταν από κάτω με τα ποτάμια της, το πλήρωμα καμπίνας κάθεται και λίγο μετά προσγειωνόμαστε στο βρεγμένο 25R με πολλά φρένα, διασταυρώνουμε τον παράλληλο διάδρομο, τροχοδρομούμε δίπλα σε παλιά Αντόνοφ, πολλά κινητά χτυπούν ήδη, ζώνες λύνονται ήδη και καταλήγουμε σταθμευμένοι σε κάποια αρχαία φυσούνα του αρχαίου terminal εσωτερικού.

Έξοδος, παραλαβή βαλίτσας κανένα 20λεπτο αργότερα και ταξί για άλλη μια μάχη με το χάος των δρόμων!

________________________________________________________________________________________________
(+) Τρελό seat pitch. "34άρι καθαρό" θα το αποκαλούσε το μέλος captainjumbo.
(+) Ωραίο αεροπλάνο.
(+) Σχετικά καλό σνακ.
(+) Καμία μπαταρία δεν πήρε φωτιά εν πτήσει.

(-) Κάποια θεματάκια με την προετοιμασία της καμπίνας για απογείωση/προσγείωση...
(-) Το airshow είναι ορατό μόνο σε όσους κάθονται κοντά σε bulkhead.
(-) Η άθλια ποιότητα βίντεο από τις προσωπικές οθόνες.
(-) Το χειριστήριο του ΙΦΕ στο μπράτσο του καθίσματος (ο διπλανός μπορεί να σου αλλάζει την ένταση ή τα κανάλια, π.χ. γιατί θέλει να σπάσει πλάκα, γιατί θέλει να σε εκδικηθεί κλπ κλπ...)
________________________________________________________________________________________________

Bonus:
Για συγκρίσεις με το Dreamliner της Kenya Airways, μπορείτε να δείτε αυτό εδώ το άλμπουμ και να διαβάσετε αυτό εδώ το trip report.
 
Singapore Airlines
SQ183, 9V-SSB, A333, 51K
SGN 16:15 - SIN 19:20

Από τη Σαϊγκόν στη Σιγκαπούρη πήγα με το Α333 της SQ. Πολύ ευχάριστη πτήση, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε σε ένα σύντομο (02:41) video trip report.
 
Top