panos81c
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 20/08/2008
- Μηνύματα
- 441
- Likes
- 38
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- CYP
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
Πηγή: LTCNews
http://www.ltcnews.gr/metafores/aeromet ... chithroou/
[Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στο Λονδίνο, η dealchecker.co.uk αναζητά μερικά από τα πλεονεκτήματα που θα συνεπαγόταν για τους ταξιδιώτες, τον εθνικό τουρισμό και τη βιομηχανία ταξιδίων ένα νέο αεροδρόμιο.
Το ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια αυτή τη φορά από το Δήμαρχο Boris Johnson, ο οποίος στο νέο του πλάνο για το Λονδίνο, απέκλεισε την επέκταση του Χίθροου.
Όπως ισχυρίζεται ο Διευθύνων Σύμβουλος της dealchecker.co.uk, Alex Saint, «Τα σχέδια για ένα νέο αεροδρόμιο στο Λονδίνο θα πρέπει να αποτελούν ευπρόσδεκτη είδηση για την ταξιδιωτική βιομηχανία και τους Βρετανούς ταξιδιώτες. Το Χίθροου αυτή τη στιγμή λειτουργεί στο 98% της ικανότητάς του κι ένα νέο αεροδρόμιο θα μπορούσε να μετριάσει ένα μέρος αυτής της πίεσης που δέχεται το Χίθροου. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερες πτήσεις προς Νέα Υόρκη, Φλόριντα και Sharm El Sheikh, και άλλους δημοφιλείς προορισμούς διακοπών και ενδεχομένως ακόμη και να επιτρέψει τη μείωση του κόστους των πτήσεων προς όφελος των ταξιδιωτών».]
----------------------------------------------
Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο προσκήνιο θέμα κατασκευής νέου αεροδρομίου για το Λονδίνο. Μάλιστα στο παρελθόν υπήεχε πρόταση για ολοκληρωτικό κλείσιμο του Heathrow και κατασκευή νέου αεροδρομίου στις εκβολές του Τάμεση, στην περιοχή Cliffe, σε τεχνητό νησί όπως τα αεροδρόμια του Hong Kong, της Kansai στην Ιαπωνία κ.τ.λ.. Το αεροδρόμιο αυτό θα είχε τέσσερις παράλληλους κύριους διαδρόμους - δύο βόρεια των αεροσταθμών και δύο νότια, με προσανατολισμό ανατολικά-δυτικά και έναν ακόμα 5ο crosswind διάδρομο δυτικά των υπολοίπων, με προσανατολισμό βορειοανατολικά - νοτιοδυτικά.
Μετά την κατασκευή του Terminal 5 στο Heathrow που ολοκληρώθηκε πρόσφατα με την απόδοση σε λειτουργία και του τρίτου mid-field concourse (δορυφορικού κτιρίου) και με τις εργασίες για το νέο Terminal 2 να προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, το σενάριο να κλείσει το Heathrow απομακρύνεται.
Δεύτερο αεροδρόμιο του Λονδίνου είναι το Gatwick, που όμως λειτουργεί με έναν μόνο διάδρομο απογείωσης - προσγείωσης (είναι μάλιστα το single-runway αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη κίνηση παγκόσμια) - ο δεύτερος διάδρομος είναι εφεδρικός και κανονικά χρησιμοποιείται ως τροχόδρομος, η διάταξη του Gatwick θυμίζει αρκετά το Ελληνικό. Και εδώ υπάρχει χώρος για την κατασκευή περισσότερων αεροσταθμών και θέσεων στάθμευσης καθώς το Gatwick είναι αρκετά μακριά από κατοικημένες περιοχές, όμως η διάταξη με έναν διάδρομο αποτελεί τροχοπέδη και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει πριν το 2019, καθώς βάσει νόμου μέχρι τότε έχει απαγορευθεί η κατασκευή δεύτερου διαδρόμου για το Gatwick.
Το Stansted γνωρίζει αρκετή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και έχει μεγάλη γκάμα χρηστών (charter, low cost, scheduled, cargo, VIP αλλά και scheduled πτήσεις - από εκεί ξεκίνησε την παρουσία της στο Λονδίνο η Aegean μέχρι να μεταφερθεί στο Heathrow). Το Stansted έχει και αυτό έναν διάδρομο και έναν αεροσταθμό προς το παρόν, όμως έχει γίνει πρόνοια για την επέκτασή του με την μορφή mirror-image. Σήμερα όλες οι εγκαταστάσεις του είναι δυτικά του δρόμου πρόσβασης. Έχει δεσμευτεί χώρος ανατολικά για την κατασκευή και δεύτερου αεροσταθμού αλλά και δύο ακόμα διαδρόμων απογείωσης - προσγείωσης. Το Stansted έχει καλή οδική πρόσβαση από το κέντρο του Λονδίνου και σιδηροδρομικό σταθμό κάτω ακριβώς από τον αεροσταθμό, με σύνδεση όχι μόνο με το Λονδίνο αλλά και με άλλες πόλεις. Η προοπτική επέκτασης του Stansted είναι ίσως μια καλή λύση καθώς είναι ένα υφιστάμενο αεροδρόμιο και έτσι δεν θα απαιτηθεί η δημιουργία κάποιων υποδομών (προσβάσεις αλλά και πύργος ελέγχου, εκτεταμένες αλλαγές στο FIR από την αρχή).
Το Luton δεν έχει τέτοιες προοπτικές. Η μορφολογία του εδάφους στην περιοχή είναι η δυσκολότερη, η διάταξη του αεροδρομίου πολύπλοκη, ο αυτοκινητόδρομος Μ1 που το συνδέει με το Λονδίνο υπερφορτωμένος και ο σιδηροδρομικός σταθμός που το εξυπηρετεί δεν είναι μέσα στο αεροδρόμιο αλλά περίπου 2 μίλια μακριά, και από εκεί απαιτείται μετεπιβίβαση σε λεωφορείο. Το κόστος επέκτασης του Luton είναι μεγάλο σε σχέση με τα ωφέλη που θα προσφέρει.
Το Southend, στην ομώνυμη κωμόπολη ανατολικά του Λονδίνου, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων αναβαθμίζεται, με την δημιουργία νέου αεροσταθμού αλλά και σιδηροδρομικού σταθμού στην γραμμή που περνά ακριβώς απ' έξω και καταλήγει στο Liverpool Street του Λονδίνου περνώντας και από το Stratford που είναι στην περίμετρο του Ολυμπιακού Συγκροτήματος. Ήδη η easyJet έχει αναγγείλει την έναρξη πτήσεων από το Southend προς κάποιους προορισμούς. Όμως και πάλι το αεροδρόμιο αυτό περιβάλλεται από κατοικημένες περιοχές και δεν υπάρχει δυνατότητα επέκτασης των διαδρόμων - απαραίτητη για την εκτέλεση υπερατλαντικών πτήσεων.
Συνεπώς, ρεαλιστικά η καλλίτερη λύση θα ήταν η επέκταση του Stansted με δεύτερο αεροσταθμό και τουλάχιστον έναν ακόμα διάδρομο απογείωσης - προσγείωσης.
http://www.ltcnews.gr/metafores/aeromet ... chithroou/
[Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις για την κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στο Λονδίνο, η dealchecker.co.uk αναζητά μερικά από τα πλεονεκτήματα που θα συνεπαγόταν για τους ταξιδιώτες, τον εθνικό τουρισμό και τη βιομηχανία ταξιδίων ένα νέο αεροδρόμιο.
Το ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια αυτή τη φορά από το Δήμαρχο Boris Johnson, ο οποίος στο νέο του πλάνο για το Λονδίνο, απέκλεισε την επέκταση του Χίθροου.
Όπως ισχυρίζεται ο Διευθύνων Σύμβουλος της dealchecker.co.uk, Alex Saint, «Τα σχέδια για ένα νέο αεροδρόμιο στο Λονδίνο θα πρέπει να αποτελούν ευπρόσδεκτη είδηση για την ταξιδιωτική βιομηχανία και τους Βρετανούς ταξιδιώτες. Το Χίθροου αυτή τη στιγμή λειτουργεί στο 98% της ικανότητάς του κι ένα νέο αεροδρόμιο θα μπορούσε να μετριάσει ένα μέρος αυτής της πίεσης που δέχεται το Χίθροου. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερες πτήσεις προς Νέα Υόρκη, Φλόριντα και Sharm El Sheikh, και άλλους δημοφιλείς προορισμούς διακοπών και ενδεχομένως ακόμη και να επιτρέψει τη μείωση του κόστους των πτήσεων προς όφελος των ταξιδιωτών».]
----------------------------------------------
Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο προσκήνιο θέμα κατασκευής νέου αεροδρομίου για το Λονδίνο. Μάλιστα στο παρελθόν υπήεχε πρόταση για ολοκληρωτικό κλείσιμο του Heathrow και κατασκευή νέου αεροδρομίου στις εκβολές του Τάμεση, στην περιοχή Cliffe, σε τεχνητό νησί όπως τα αεροδρόμια του Hong Kong, της Kansai στην Ιαπωνία κ.τ.λ.. Το αεροδρόμιο αυτό θα είχε τέσσερις παράλληλους κύριους διαδρόμους - δύο βόρεια των αεροσταθμών και δύο νότια, με προσανατολισμό ανατολικά-δυτικά και έναν ακόμα 5ο crosswind διάδρομο δυτικά των υπολοίπων, με προσανατολισμό βορειοανατολικά - νοτιοδυτικά.
Μετά την κατασκευή του Terminal 5 στο Heathrow που ολοκληρώθηκε πρόσφατα με την απόδοση σε λειτουργία και του τρίτου mid-field concourse (δορυφορικού κτιρίου) και με τις εργασίες για το νέο Terminal 2 να προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, το σενάριο να κλείσει το Heathrow απομακρύνεται.
Δεύτερο αεροδρόμιο του Λονδίνου είναι το Gatwick, που όμως λειτουργεί με έναν μόνο διάδρομο απογείωσης - προσγείωσης (είναι μάλιστα το single-runway αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη κίνηση παγκόσμια) - ο δεύτερος διάδρομος είναι εφεδρικός και κανονικά χρησιμοποιείται ως τροχόδρομος, η διάταξη του Gatwick θυμίζει αρκετά το Ελληνικό. Και εδώ υπάρχει χώρος για την κατασκευή περισσότερων αεροσταθμών και θέσεων στάθμευσης καθώς το Gatwick είναι αρκετά μακριά από κατοικημένες περιοχές, όμως η διάταξη με έναν διάδρομο αποτελεί τροχοπέδη και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει πριν το 2019, καθώς βάσει νόμου μέχρι τότε έχει απαγορευθεί η κατασκευή δεύτερου διαδρόμου για το Gatwick.
Το Stansted γνωρίζει αρκετή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και έχει μεγάλη γκάμα χρηστών (charter, low cost, scheduled, cargo, VIP αλλά και scheduled πτήσεις - από εκεί ξεκίνησε την παρουσία της στο Λονδίνο η Aegean μέχρι να μεταφερθεί στο Heathrow). Το Stansted έχει και αυτό έναν διάδρομο και έναν αεροσταθμό προς το παρόν, όμως έχει γίνει πρόνοια για την επέκτασή του με την μορφή mirror-image. Σήμερα όλες οι εγκαταστάσεις του είναι δυτικά του δρόμου πρόσβασης. Έχει δεσμευτεί χώρος ανατολικά για την κατασκευή και δεύτερου αεροσταθμού αλλά και δύο ακόμα διαδρόμων απογείωσης - προσγείωσης. Το Stansted έχει καλή οδική πρόσβαση από το κέντρο του Λονδίνου και σιδηροδρομικό σταθμό κάτω ακριβώς από τον αεροσταθμό, με σύνδεση όχι μόνο με το Λονδίνο αλλά και με άλλες πόλεις. Η προοπτική επέκτασης του Stansted είναι ίσως μια καλή λύση καθώς είναι ένα υφιστάμενο αεροδρόμιο και έτσι δεν θα απαιτηθεί η δημιουργία κάποιων υποδομών (προσβάσεις αλλά και πύργος ελέγχου, εκτεταμένες αλλαγές στο FIR από την αρχή).
Το Luton δεν έχει τέτοιες προοπτικές. Η μορφολογία του εδάφους στην περιοχή είναι η δυσκολότερη, η διάταξη του αεροδρομίου πολύπλοκη, ο αυτοκινητόδρομος Μ1 που το συνδέει με το Λονδίνο υπερφορτωμένος και ο σιδηροδρομικός σταθμός που το εξυπηρετεί δεν είναι μέσα στο αεροδρόμιο αλλά περίπου 2 μίλια μακριά, και από εκεί απαιτείται μετεπιβίβαση σε λεωφορείο. Το κόστος επέκτασης του Luton είναι μεγάλο σε σχέση με τα ωφέλη που θα προσφέρει.
Το Southend, στην ομώνυμη κωμόπολη ανατολικά του Λονδίνου, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων αναβαθμίζεται, με την δημιουργία νέου αεροσταθμού αλλά και σιδηροδρομικού σταθμού στην γραμμή που περνά ακριβώς απ' έξω και καταλήγει στο Liverpool Street του Λονδίνου περνώντας και από το Stratford που είναι στην περίμετρο του Ολυμπιακού Συγκροτήματος. Ήδη η easyJet έχει αναγγείλει την έναρξη πτήσεων από το Southend προς κάποιους προορισμούς. Όμως και πάλι το αεροδρόμιο αυτό περιβάλλεται από κατοικημένες περιοχές και δεν υπάρχει δυνατότητα επέκτασης των διαδρόμων - απαραίτητη για την εκτέλεση υπερατλαντικών πτήσεων.
Συνεπώς, ρεαλιστικά η καλλίτερη λύση θα ήταν η επέκταση του Stansted με δεύτερο αεροσταθμό και τουλάχιστον έναν ακόμα διάδρομο απογείωσης - προσγείωσης.